Jump to content
IGNORERAD

Dagens tjej


Nerike

Recommended Posts

Förvisso lockar familjen med att köpa ett hotell där jag kan jobba på i den omfattning jag så önskar.

 

Då har jag ett namnförslag.

 

Samhall Inn

 

;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag ett namnförslag.

Samhall Inn

:wink:

Då jag aldrig haft något att göra med samhall så kunde du kanske utveckla ditt förslag närmare. ???

Vid närmare eftertanke strunta att förklara dig.Det är nog som vanligt bara ett ytterligare bevis på dina dryga lustigheter..

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

För att återbörda tråden till "Dagen tjej" har jag snott en bild av Maithan

Alltsä

 

Copywright Mait.

 

post-5641-0-64245100-1358847488.jpg

 

 

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta förstår jag inte.

 

Hon ska gå en utbildning i England.

Hennes engelska är inte perfekt.

Hon skickas till NZ för att lära sig bättre engelska.

 

Varför?

Hade det inte varit mycket bättre att skicka henne till England för det ändamålet?

Har aldrig varit i NZ men i Aussieland pratar de med en stark dialekt samt har egna ord. Låter inte optimalt. Först har hon sin thaidialekt och sen ska de lägga på en NZ-dialekt på det och dess specifika ord. Hon kan inte få det lätt när hon kommer till England.

Som att skicka henne till Skåne för att lära sig svenska...

 

Har de verkligen tänkt igenom detta?

 

Som jag har förstått det så krävs det att man håller en viss nivå på sina språkkunskaper för att kunna söka till den utbildning hon eftertraktar. Hennes bror studerar på N.Z och han har aldrig haft någon brytning som känns oengelsk. Deras andra bror har också gått där några år och han studerar nu vidare i Manchester och samma där,ingen brytning som kan härledas till Nya Zeeland.Båda bröderna talar helt utan brytning av sitt modersmål. En internationell internatskola har säkert klart för sig att deras elever önskar en internationell utbildning och torde självfallet använda sig av lärare som har den språkliga kompetensen. Det borde knappast vara så svårt att räkna ut..  

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

 

man ska aldrig säga aldrig.har sett många läckra icke thailändskor på stränderna i Krabi...   :-)

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte hittar du sådana brudar i Thailand?

 

Denna tjej "hittade" jag på Sabailand i Pattaya i början av 90-talet, enligt mig vinner hon i snygghet över en farangbrud alla dar i veckan :nyam: 

 

post-3132-0-59851700-1358900653_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall jag försöka ge någon form av vettig förklaring så beror väl mitt motstånd, mestadels för att jag trivs något oerhört bra som jag har det hemmavid.

Inte heller att förglömma att jag får nog anses vara en vintermänniska som hellre sliter på skidor i backe och spår än att sitta stilla i solstolen och jäsa.Förra vintern missade jag helt av olika anledningar och tar väl tillbaka den med råge i år. :thumbsup:  Inget säger förstås att man behöver välja en sak,då det alltid går att åka hem. Dock att gå sysslolös i BKK lockar mig inte och det är också en viktig anledning. Förvisso lockar familjen med att köpa ett hotell där jag kan jobba på i den omfattning jag så önskar. Hur det blir med den saken vet jag inte i nuläget men någon sysselsättning måste till för att jag skall trivas.Tack och lov så har jag full förståelse av frun även om hon vässat till argumenten för min flytt senaste tiden  :y16: Jag har ju lite marigt att förklara för frun när jag "de facto" inte jobbar längre ...

 

Visst saknar jag frun och "vovven" men kommer absolut inte flytta förrän sista skoterspåret smält bort  :y7:

 

Då får du ju en uniform och en massa knappar att hålla reda på i hissen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får du ju en uniform och en massa knappar att hålla reda på i hissen.

 

Tack för att just du bryr dig!

 

OM i så fall jag tackar JA! till erbjudandet så tänker jag mig nog mer som en hustomte :thumbsup:    En nog så viktig uppgift är att se till att gästerna trivs och får gehör av hotell ledningen. Eftersom vi pratar om Thailand så är jag säker att du "ban99arne" känner till att arbeten som hisskonduktör eller div enklare sysslor ICKE får utföras av en utlänning(utan tillstånd) även om jag säkert skulle klara av uppgiften med glans  :y16:  Det finns ett annat alt och det är att jobba i familjens kommande villaområde i Hua-Hin och dessutom vara behjälplig på deras resort söder om H.H.

 

Men som sagt var...vi får väl se vart allt landar till slut.. :thumbsup:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att just du bryr dig!

 

OM i så fall jag tackar JA! till erbjudandet så tänker jag mig nog mer som en hustomte :thumbsup:    En nog så viktig uppgift är att se till att gästerna trivs och får gehör av hotell ledningen. Eftersom vi pratar om Thailand så är jag säker att du "ban99arne" känner till att arbeten som hisskonduktör eller div enklare sysslor ICKE får utföras av en utlänning(utan tillstånd) även om jag säkert skulle klara av uppgiften med glans  :y16:  Det finns ett annat alt och det är att jobba i familjens kommande villaområde i Hua-Hin och dessutom vara behjälplig på deras resort söder om H.H.

 

Men som sagt var...vi får väl se vart allt landar till slut.. :thumbsup:

 

Här en bild på "lilla hjärtat" och hennes mor som om två månader sänder sin flygfärdiga dotter ut i vida världen.

Kjell du glömde bilde

 

Mvh

Surfaren

Solen är full och jag skiner

Link to comment
Dela på andra sajter

hehehe glöm tjejen, jag vill se foton på deras hotell, resorts och villaområden. Låter som en fantastisk familj, blir nästan avundsjuk.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell du glömde bilde

 

Mvh

Surfaren

 

Vet inte riktigt hur det gick till. Det borde finnas möjlighet att redigera in en bild eller ta bort en bild genom ångraknappen.!

 

 

Kan skicka resorten via PM men hus området är på väg att startas upp så där är det bara en ödetomt ännu så länge.

 

Visst det är en rackarns trevlig familj och all heder till dem alla  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att just du bryr dig!

 

OM i så fall jag tackar JA! till erbjudandet så tänker jag mig nog mer som en hustomte :thumbsup:    En nog så viktig uppgift är att se till att gästerna trivs och får gehör av hotell ledningen. Eftersom vi pratar om Thailand så är jag säker att du "ban99arne" känner till att arbeten som hisskonduktör eller div enklare sysslor ICKE får utföras av en utlänning(utan tillstånd) även om jag säkert skulle klara av uppgiften med glans  :y16:  Det finns ett annat alt och det är att jobba i familjens kommande villaområde i Hua-Hin och dessutom vara behjälplig på deras resort söder om H.H.

 

Men som sagt var...vi får väl se vart allt landar till slut.. :thumbsup:

 

Tycker inte du skall acceptera att bli vaktmästare, insistera på att åtminstone bli piccolo.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Att sedan både mor och dotter har en härlig mjölkvit hud gör ju dem inte mindre vackra...

 

bob

Smaken är som baken själv tycker jag de är som vackrast när de är riktigt "risfällts"-bruna

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaken är som baken själv tycker jag de är som vackrast när de är riktigt "risfällts"-bruna

 

Tycker det blir lite ”amatörernas afton”om huden är för brun...

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det blir lite ”amatörernas afton”om huden är för brun...

T-shirt och jeans är min klädkodex så jag passar nog bäst in på amatörernas afton..

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

T-shirt och jeans är min klädkodex så jag passar nog bäst in på amatörernas afton..

Enis

 

Då är jag också amatör...

 

bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det blir lite ”amatörernas afton”om huden är för brun...

Vill man ha en vit tjej så finns ju alternativet att skaffa en Svensk koloss...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man ha en vit tjej så finns ju alternativet att skaffa en Svensk koloss...

 

Nu tycker jag du är elak Odin, det finns faktiskt svenska tjejer som inte är kolosser...

 

post-5045-0-60189800-1358935918.jpg

 

bob

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det finns dom som är vackra inuti och dom som är vackra utanpå och dom som är både och..

Om dom sen är vita, gula eller bruna spelar mindre roll..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...