Jump to content
IGNORERAD

Dagens tjej


Nerike

Recommended Posts

Får bli min härliga fru.

I köket.

post-5141-0-08939100-1358670129_thumb.jp'

Och i sängen framför någon thai såpa.

post-5141-0-24301300-1358670225_thumb.jp

 

 

 

Solen är full och jag skiner

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa bilden . 

 

Är du från Norrköping.

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du från Norrköping.

 

/ENis

nej

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp,kan inte annat än hålla med om vi talar om att de ser trevliga och välklädda ut. :thumbsup: Fast när man träffat dem osminkade och i skoluniform så förvandlas de genast till blyga ungdomar men med lite smink och lite fräcka kläder så tuffar de på sig de små liven.  :crazy:

 

Här är en bild när hon gör ett djurinslag för femman och ett annat när hon gör ett matinslag. Om jag är helt rätt på det så hoppar hon in och gör barnprogram mest pga att hennes storasyster jobbar för femman men hennes dröm är att bli fotograf och hon går nu en utbildning i BKK.Ett kort också av hennes trevlige pappa som med hans fru och tillika deras mamma lotsat fram de tre döttrarna till goda utbildningar och arbeten inom tv och tidningsvärlden.All heder åt dem.. :14:

 

För er som minns så var det också hon som åkte ut genom vindrutan i hundra knyck när femmans buss krockade med en vägramp på väg mot Pattaya på en audition.Man kan väl efteråt påstå att hon hade tur i oturen då de andra 7 personerna blev kvar i bilen och drog på sig mer allvarligare skador. 

 

Pappan ser väldigt kinesisk ut (thaikines) Kjell, eller har jag fel?

 

bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Bakfull å jävlig ramlade hon in kl 09 idag på morgonen 3000 bath rikare.. He he he.

 

post-9642-0-21992100-1358752378_thumb.jp

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bakfull å jävlig ramlade hon in kl 09 idag på morgonen 3000 bath rikare.. He he he.

 

post-9642-0-21992100-1358752378_thumb.jp

 

 

Låt henne behålla 500

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666
Låt henne behålla 500

lät henne behålla 1000, så nu ska jag till tukcom och köpa photoshop cs6 :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt henne behålla 500

lät henne behålla 1000, så nu ska jag till tukcom och köpa photoshop cs6 :crazy:

Blödigt, du hajar väll att hon igentligen tjänade 5000 men mörkade lite.

Nåväl, en bra början, kan bli en lång vinter för dig min vän.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappan ser väldigt kinesisk ut (thaikines) Kjell, eller har jag fel?

 

bob

 

Han är ju precis som undertecknad ingift i familjen så jag har ingen koll på honom men som du säger så ser det så ut. Skall höra med honom vid första bästa tillfälle.

Om man tittar på självaste stamträdet i rakt nedstigande led på fruns sida så finns det stänk av kinesblod. . Moderträdet kommer från kinessläkter i Burma  men då får man gå tillbaka några generationer. 

 

Kjell

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är ju precis som undertecknad ingift i familjen så jag har ingen koll på honom men som du säger så ser det så ut. Skall höra med honom vid första bästa tillfälle.

Om man tittar på självaste stamträdet i rakt nedstigande led på fruns sida så finns det stänk av kinesblod. . Moderträdet kommer från kinessläkter i Burma  men då får man gå tillbaka några generationer. 

 

Kjell

 

Tycker mig nämligen se ett helt annat driv på de som har några stänk kinesblod i sig jämfört med de som inte har det.

Ofta så är en thai nöjd om hon/han kan få sig ett statligt jobb någonstanns så att de kan få möjlighet att låna pengar och få en trygg pension och fri sjukvård... Så gick snacket när jag för snart 30 år sedan gjorde min första resa till Thailand och så verkar det fortfarande vara...Så all heder åt din familj som utbildar barnen och inte är rädda för att ta ett jobb i den privata sektorn...

 

bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju en bildtråd, så det får bli en bild på en studen med familj och vänner också och inte bara snack från min sida...

 

post-5045-0-78166600-1358763655_thumb.jp

 

Edit

Missade att det var dagens tjej, inte dagens bild, hoppas att ni har överseende med det...

 

bob

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Ytterligare en kvarnsten runt halsen fick man ta del av igår. :whoco5:  Fruns systerdotter som bor hos oss i BKK är inom kort flygfärdig och skall vidareutbildas internationellt. Grundtanken var att hon direkt skulle utbilda sig(internationell ekonomi) i London men familjen är osäker(helt rätt) på hennes kunskap i det engelska språket så hon sänds nu till Nya Zeeland för tre månaders snabb förkovring. Nu pluggar en av hennes bröder där redan så ett hus har i all hast hyrts så de kan bo tillsammans.

 

Frun som är en väluppfostrad dam låter mig dock själv avgöra när jag känner mig redo för flytt men små illa dolda vädjande kommer nästan dagligen men en annan tjurskalle slår förstås dövörat till  :kort:  Det har varit hitintills helt perfekt att systerdottern bott hos oss utifall något händer men nu är det slut och kära hustrun utnyttjar påpassligt min oro för att hon nu måste vara ensam i stora huset   :yes:   Även om det känns grymt svårt att lämna mitt invanda leverne så måste jag självfallet visa frun den hänsyn som hon förtjänar "so I guess BKK, here I come".    :lol:

 

Här står den unga damen till höger med några av hennes skolkamrater

 

 

 

Kjell,

I all valmening,vad ar det som haller dej kvar i Sverige?Du har en super Thaifamilj som erbjuder dej guld och grona skogar,en underbar fru,slott och jobb,bara nyfiken.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011
lät henne behålla 1000, så nu ska jag till tukcom och köpa photoshop cs6 :crazy:

Jobbar som hallick,super bra,hon maste alska dej den flickan,passa dej bara sa ingen anger dej,da blir du utvisad och far troligen aldrig komma tillbaka,troligen inte sa clever att tala om det pa ett allmant forum.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbar som hallick,super bra,hon maste alska dej den flickan,passa dej bara sa ingen anger dej,da blir du utvisad och far troligen aldrig komma tillbaka,troligen inte sa clever att tala om det pa ett allmant forum.

Halsningar

Chan2011

 

Det här med ironi och humor är inte din starka sida va?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mig nämligen se ett helt annat driv på de som har några stänk kinesblod i sig jämfört med de som inte har det.

Ofta så är en thai nöjd om hon/han kan få sig ett statligt jobb någonstanns så att de kan få möjlighet att låna pengar och få en trygg pension och fri sjukvård... Så gick snacket när jag för snart 30 år sedan gjorde min första resa till Thailand och så verkar det fortfarande vara...Så all heder åt din familj som utbildar barnen och inte är rädda för att ta ett jobb i den privata sektorn...

 

bob

 

Min tanke har väl gått åt det hållet också.Det skulle ev kunna förklara driftigheten hos många familjemedlemmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011
Det här med ironi och humor är inte din starka sida va?

Nej for tusan Bibben,ser valdigt allvarligt pa saker och ting,framforallt pa denna mannens liv och leverne,men visst det ar intressant och folja turistnissarnas liv i Pattaya fran ett pensionars perspektiv,dromma sig tillbaka till den tiden nar man var i Jimmys situation....om du nu forstar ironin i mina inlagg,forutom mina djurtradar,dom ar valdigt seriosa och ska sa vara.Firar forresten 5 ar som tjanstepensionar nu till varen,bara lite styvt 1 ar kvar till full pension :14:.Sjalv da..vad har du pa gang?

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666
Nej for tusan Bibben,ser valdigt allvarligt pa saker och ting,framforallt pa denna mannens liv och leverne,men visst det ar intressant och folja turistnissarnas liv i Pattaya fran ett pensionars perspektiv,dromma sig tillbaka till den tiden nar man var i Jimmys situation....om du nu forstar ironin i mina inlagg,forutom mina djurtradar,dom ar valdigt seriosa och ska sa vara.Firar forresten 5 ar som tjanstepensionar nu till varen,bara lite styvt 1 ar kvar till full pension :14:.Sjalv da..vad har du pa gang?

Halsningar

Chan2011

Som Bibben säger, ironi verkar inte vara din starka sida. Så därför ska jag vara ärlig och allvarlig på dina inlägg.. Jag har en hyra på 5000 bath, hon betalar hälften, altså 2500 bath... Vad hon får dom pengarna ifrån är inget jag bryr mig om eller lägger mig i.. Och betalar hon inte dom pengarna så får hon bo på stranden eller något tills hon hittat en egen lya.

Link to comment
Dela på andra sajter

kunskap i det engelska språket så hon sänds nu till Nya Zeeland för tre månaders snabb förkovring.

 

Detta förstår jag inte.

 

Hon ska gå en utbildning i England.

Hennes engelska är inte perfekt.

Hon skickas till NZ för att lära sig bättre engelska.

 

Varför?

Hade det inte varit mycket bättre att skicka henne till England för det ändamålet?

Har aldrig varit i NZ men i Aussieland pratar de med en stark dialekt samt har egna ord. Låter inte optimalt. Först har hon sin thaidialekt och sen ska de lägga på en NZ-dialekt på det och dess specifika ord. Hon kan inte få det lätt när hon kommer till England.

Som att skicka henne till Skåne för att lära sig svenska...

 

Har de verkligen tänkt igenom detta?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011
Som Bibben säger, ironi verkar inte vara din starka sida. Så därför ska jag vara ärlig och allvarlig på dina inlägg.. Jag har en hyra på 5000 bath, hon betalar hälften, altså 2500 bath... Vad hon får dom pengarna ifrån är inget jag bryr mig om eller lägger mig i.. Och betalar hon inte dom pengarna så får hon bo på stranden eller något tills hon hittat en egen lya.

Kanon att ha en inneboende,grattis

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall jag försöka ge någon form av vettig förklaring så beror väl mitt motstånd, mestadels för att jag trivs något oerhört bra som jag har det hemmavid.

Inte heller att förglömma att jag får nog anses vara en vintermänniska som hellre sliter på skidor i backe och spår än att sitta stilla i solstolen och jäsa.Förra vintern missade jag helt av olika anledningar och tar väl tillbaka den med råge i år. :thumbsup:  Inget säger förstås att man behöver välja en sak,då det alltid går att åka hem. Dock att gå sysslolös i BKK lockar mig inte och det är också en viktig anledning. Förvisso lockar familjen med att köpa ett hotell där jag kan jobba på i den omfattning jag så önskar. Hur det blir med den saken vet jag inte i nuläget men någon sysselsättning måste till för att jag skall trivas.Tack och lov så har jag full förståelse av frun även om hon vässat till argumenten för min flytt senaste tiden  :y16: Jag har ju lite marigt att förklara för frun när jag "de facto" inte jobbar längre ...

 

Visst saknar jag frun och "vovven" men kommer absolut inte flytta förrän sista skoterspåret smält bort  :y7:

Du kan ju åka pulka på Fantasyland i Bangkok :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall jag försöka ge någon form av vettig förklaring så beror väl mitt motstånd, mestadels för att jag trivs något oerhört bra som jag har det hemmavid.

Inte heller att förglömma att jag får nog anses vara en vintermänniska som hellre sliter på skidor i backe och spår än att sitta stilla i solstolen och jäsa.Förra vintern missade jag helt av olika anledningar och tar väl tillbaka den med råge i år. :thumbsup:  Inget säger förstås att man behöver välja en sak,då det alltid går att åka hem. Dock att gå sysslolös i BKK lockar mig inte och det är också en viktig anledning. Förvisso lockar familjen med att köpa ett hotell där jag kan jobba på i den omfattning jag så önskar. Hur det blir med den saken vet jag inte i nuläget men någon sysselsättning måste till för att jag skall trivas.Tack och lov så har jag full förståelse av frun även om hon vässat till argumenten för min flytt senaste tiden  :y16: Jag har ju lite marigt att förklara för frun när jag "de facto" inte jobbar längre ...

 

Visst saknar jag frun och "vovven" men kommer absolut inte flytta förrän sista skoterspåret smält bort  :y7:

 

För utomstående kan det nog många gånger verka konstigt att man inte tar chansen att dra så fort det går, jag har varit ungefär i samma sitts som dig Kjell och det slutade faktiskt med att vi separerade för vi kom inte fram till en lösning som passade oss båda... Lycka till med ert val...

 

Och så en bild till Andrejsdenruskige.. och alla ni andra som tycker om väskor...

 

post-5045-0-81352200-1358770988.jpg

 

bob

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Skall jag försöka ge någon form av vettig förklaring så beror väl mitt motstånd, mestadels för att jag trivs något oerhört bra som jag har det hemmavid. Inte heller att förglömma att jag får nog anses vara en vintermänniska som hellre sliter på skidor i backe och spår än att sitta stilla i solstolen och jäsa.Förra vintern missade jag helt av olika anledningar och tar väl tillbaka den med råge i år. :thumbsup: Inget säger förstås att man behöver välja en sak,då det alltid går att åka hem. Dock att gå sysslolös i BKK lockar mig inte och det är också en viktig anledning. Förvisso lockar familjen med att köpa ett hotell där jag kan jobba på i den omfattning jag så önskar. Hur det blir med den saken vet jag inte i nuläget men någon sysselsättning måste till för att jag skall trivas.Tack och lov så har jag full förståelse av frun även om hon vässat till argumenten för min flytt senaste tiden :y16: Jag har ju lite marigt att förklara för frun när jag "de facto" inte jobbar längre ... Visst saknar jag frun och "vovven" men kommer absolut inte flytta förrän sista skoterspåret smält bort :y7: För utomstående kan det nog många gånger verka konstigt att man inte tar chansen att dra så fort det går, jag har varit ungefär i samma sitts som dig Kjell och det slutade faktiskt med att vi separerade för vi kom inte fram till en lösning som passade oss båda... Lycka till med ert val... Och så en bild till Andrejsdenruskige.. och alla ni andra som tycker om väskor... post-5045-0-81352200-1358770988.jpg bob
Öhhh. Fler bilder på den varelsen. Tack på förhand
Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är allt skön denne Khan....

 

 

 

 

 

Mvh Maitan.

En jäkle på räkfrossa! :nyam:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...