Jump to content
IGNORERAD

Laktos


Guest Gawar

Recommended Posts

Guest Gawar

Någon som vet vad laktosfri/laktos heter på thai?? Försökt i en hel månad å leta efter laktosfri mjölk men INGEN fattar vad jag menar. Finns inte laktosintolerant i Thailand eller?? Försökt kolla runt själv med i olika affärer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vad laktosfri/laktos heter på thai?? Försökt i en hel månad å leta efter laktosfri mjölk men INGEN fattar vad jag menar. Finns inte laktosintolerant i Thailand eller?? Försökt kolla runt själv med i olika affärer.

Googla på "laktosfritt Thailand" så får du lite tips :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova med att förklara att du är laktosintolerant, borde vara något likt detta:

ภาวะไม่ทนต่อแล็กโทส

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Prova med att förklara att du är laktosintolerant, borde vara något likt detta:

ภาวะไม่ทนต่อแล็กโทส

//S

Har försökt... Å jag berättar vad som händer när jag dricker mjölk och sånt men dom skakar bara på huvet å säger att det är farang grejer...

Men hittade lite om det på google... Får skriva ut lite olika thaifraser å se om dom förstår mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Har försökt... Å jag berättar vad som händer när jag dricker mjölk och sånt men dom skakar bara på huvet å säger att det är farang grejer...

Men hittade lite om det på google... Får skriva ut lite olika thaifraser å se om dom förstår mig...

Väldigt konstigt egentligen för många asiater är just laktosintolerant.

En majoritet av världens människor är laktosintoleranta (i många asiatiska länder nära 100 %)

Wiki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Väldigt konstigt egentligen för många asiater är just laktosintolerant.

Wiki

Läste något om att all mjölk å liknande är redan laktos fritt i Asien... Måste kolla upp det lite närmre... Eller helt enkelt testa dricka lite mjölk å se vad som händer :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Läste något om att all mjölk å liknande är redan laktos fritt i Asien... Måste kolla upp det lite närmre... Eller helt enkelt testa dricka lite mjölk å se vad som händer :)

Vi vill inte ha bilder av detta test.

Tack på förhand. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Vi vill inte ha bilder av detta test.

Tack på förhand. ;)

Ska försöka låta er slippa se detta eventuella sprutprov :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ska försöka låta er slippa se detta eventuella sprutprov :)

Men du behöver ju inte avstå från att varken fota eller filma.

Det finns säkert folk som tittar på sådant som fredagsmys.

Kanske du kan göra en hacka på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Men du behöver ju inte avstå från att varken fota eller filma.

Det finns säkert folk som tittar på sådant som fredagsmys.

Kanske du kan göra en hacka på det?

Känns inte som jag har riktigt intresse av att varken fota, filma eller tjäna pengar på det.. Men absolut tror jag det finns möjlighet i vissa kretsar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det laktosfritt?

de har ju tillsatt laktasenzym i produkterna.

finns ett medel på apoteket "Lactrase" som funkar bra.

testa de o om det funkar bra kan du be läkare skriva ut på recept så får du rabatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Gör ett litet trådlyft här... Det här ämnet som vissa säger finns i produkterna, finns det i all mjölk i affärerna?? Testat dricka Nestle milo, nån färdig chokladmjölk och det verkar fungera utan problem... Så jag funderar på om man ska köpa en mjölk å testa helt enkelt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör ett litet trådlyft här... Det här ämnet som vissa säger finns i produkterna, finns det i all mjölk i affärerna?? Testat dricka Nestle milo, nån färdig chokladmjölk och det verkar fungera utan problem... Så jag funderar på om man ska köpa en mjölk å testa helt enkelt?

Chokladmjölk är toppen tycker jag

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Läste något om att all mjölk å liknande är redan laktos fritt i Asien... Måste kolla upp det lite närmre... Eller helt enkelt testa dricka lite mjölk å se vad som händer :)

Jag köper mjölk med den vita skruvlocken 0% fet, har inte något besvär alls. Dricker ca: 2 liter om dan

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kan du fylla i nåt slags kort och skriva ut

 

http://www.killerpeanut.com/

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...