Jump to content
IGNORERAD

Worry


Matte14

Recommended Posts

Hej! Tjejen skall på interjuv nu på fredag.kl 8. Jag pratade med henne om när hon åker till bbk.

Då säger hon fredag morgon och kommer tll bbk runt 8.

Så jag säger varför inte åka på dagen innan, Hon säger att hon har pratat med vänner om det och att alla som skall på interjuv har samma tid.

Stämmer det eller.

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Matte14

    7

  • Tommy

    3

  • thaikonsult

    2

  • andrejsdenruskige

    2

Mest aktiva i denna tråd

Nej det stämmer inte, de 2 gånger jag varit inblandad i en intervju så har damerna fått en bestämd tid.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

By vännerna vet ju allt så är det konstant det tar en stund för damen att inse att dom är dummare än tåget, be henne åka dagen innan i stället man vill inte bli sen till sin intervju.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Oherregud...

Utan att mena nåt illa så tror jag att du kommer att gå i taket några gånger när hon väl kommit till Sverige.

Hon kommer att fortsätta lyssna på sina vänner in något år till, för dom vet nämligen allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det stämmer inte, de 2 gånger jag varit inblandad i en intervju så har damerna fått en bestämd tid.

MVH Tommy

Desutom kan du aldrig få en Thai-tjej att förstå att man bör vara ute i god tid innan viktiga möten typ detta, det lär de sig först efter ett par tre år när de väl kommit till sverige.

Själv blir jag jävl.irriterad på att de aldrig kan passa viktiga tider eller förstå att man bör planera en resa till ett viktigt möte eller liknande så man ändå hinner fram om buss, bil tåg mm går sönder eller blir försenade.

Mvh

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Man får alltid en bestämd tid av ambassaden när det blir dags för intervju.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Tjejen skall på interjuv nu på fredag.kl 8. Jag pratade med henne om när hon åker till bbk.

Då säger hon fredag morgon och kommer tll bbk runt 8.

Så jag säger varför inte åka på dagen innan, Hon säger att hon har pratat med vänner om det och att alla som skall på interjuv har samma tid.

Stämmer det eller.

Matte

Haha.. Det är så roligt... Min tjej hade samma inställning för hennes son. Han kom försent till mötet men det löste sig ändå. "Hon hade ju hört att..." :) Hon har även hört att man får köra bil i Sverige på sitt thailändska körkort mer än 1 år om man fått nytt UT. Bra det! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Tjejerna hör så mycket och många gånger blir det så fel.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att mena nåt illa så tror jag att du kommer att gå i taket några gånger när hon väl kommit till Sverige.

Hon kommer att fortsätta lyssna på sina vänner in något år till, för dom vet nämligen allt.

Min har snabbt insett att de thaitjejer hon träffar på SFI och i thaiaffären inte vet speciellt mycket...

I början trodde hon på dem men dödsstöten var nog när en av dem som hon tidigare trott på hävdade att man inte kunde söka SFI-bonus förrän man varit i Sverige 12 månader. Eftersom frun hade ansökt om bonus ett par veckor tidigare så kunde hon reglerna...

När hon påpekade att hon sökt trots att hon bara varit här sedan November och att läraren sagt att hon skulle söka så fick hon svaret av "experten" att läraren bara snabbt ville bli av med sina elever så att hon kunde sluta jobba...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru som jag träffade här i Sverige som redan varit här i 14år sa att hon inte kunde söka svenskt pass för det hade hennes polare berättat.

2 veckor senare var passet i handen.

/N

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du hör ju själv. Vara där ungefär vid kl 8!

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med världsmästarvänners vetande är i sanning ett elände.

Gumman min vägrade gå först till sjukgymnasten för att hennes vänner sagt. OSV

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja kommentarer överflödiga.Så funkar våra damer.

Bara våra?????

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

599886_324719897605603_258938973_n.jpg

Den här hittade jag på FB..någon som vill protestera...undrar om detta är hela boken eller bara A-B?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Notera singularis i bokens titel: "Att förstå en kvinna". Har man väl lärt sig förstå en så kan den kunskapen tyvärr inte tillämpas generellt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur det gick Matte, fick du tjejen att resa tidigare?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

599886_324719897605603_258938973_n.jpg

Den här hittade jag på FB..någon som vill protestera...undrar om detta är hela boken eller bara A-B?

Det där var bara del 1 av 24

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger bara suck.Damen lyssnade inte och kom försent till interjuven.Så jä..la besviken på henne nu..

Vill hon komma eller inte hmmmmm.

Hon fick en ny tid den 28 och fan om hon inte kommer i tid då.

Men som sagt damerna lyssnar ju inte på vad man säger.

Jaja vi får väl se vad som händer nästa gång.

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändare och tidspassning,funkar inte förrän dom kommit in i svenska samhället.Det finns ett uttryck som heter thaitime.En kvart 14 dagar ungefär.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger bara suck.Damen lyssnade inte och kom försent till interjuven.Så jä..la besviken på henne nu..

Vill hon komma eller inte hmmmmm.

Hon fick en ny tid den 28 och fan om hon inte kommer i tid då.

Men som sagt damerna lyssnar ju inte på vad man säger.

Jaja vi får väl se vad som händer nästa gång.

Matte

Vänj dej, annars blir det jobbigt i framtiden...

Jag kallar min kära fru för "Alfons Åberg" ibland... "Jag skall bara"...

Tidspassningsövningar, det behövs om de små liven skall fatta, Ett exempel från idag:

Vi skall hämta lillan på förskolan (samma tid varje dag), jag säger "Älskling dags att hämta Jasmine" hon svarar "OK", men fortsätter greja med sitt (Jasmine är lite speciell och förväntar sej att mamma hämtar henne, annars blir hon ledsen)...

Jag tar bilen och åker, när jag kommit fram till skolan 10 minuter senare ringer frugan och undrar var jag är??? "Jag åkte eftersom du var upptagen" (på Facebook).

Lite sur blev frugan (men Jasmine tog det rätt bra), förhoppningsvis fastnar det nån gång, att tidspassning är viktigt alltså.

Har gjort liknande förut, men detta var första gången med Jasmine.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var bara del 1 av 24

Del ett av 24!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grabbar,, det där är bara inledningen,,,,,ni skulle se resten :ahh:

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis pratat men henne och jag vet inte hur många sorry jag fick.

Är så besviken och jag vet hur thaidamer fungerar.

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

Att förstå hur en kvinna från Thailand tänker ibland är inte lätt att förstå..speciellt om man ska passa nån tid eller så..tänker på en episod när vi skulle skjutsa svärdottern till tåget,,tåget skulle avgå 18.05.17.45 sa jag att nu åker vi.nej,vänta vi måste äta först :ahh: .blev lite förbannad så jag sa att då får ni f-n imig äta i bilen,vi kan inte vänta längre.det blev ett jäv-a hallå. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...