Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?

stuart.b

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

njae det var ju det som var det komiska dom var slut innan dom började sälja ,tyckte mes det var rolig l'äsning inget negativt till norwegian

Fast historien förtäljer ju inte om dom flög från en basstation där ny catering lastas eller en utestation där ingen ny catering lastas. Just den mackan med alla härliga E-nummer kanske hade sålts slut på utresan från basstationen och då finns det ju inte så mkt som kan anses vara komiskt om E-nummersuccén var slutsåld ;)

Dela på andra sajter

• Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

109

• Sam sip sam

66

• leifen

57

• Moritz

55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fast historien förtäljer ju inte om dom flög från en basstation där ny catering lastas eller en utestation där ingen ny catering lastas. Just den mackan med alla härliga E-nummer kanske hade sålts slut på utresan från basstationen och då finns det ju inte så mkt som kan anses vara komiskt om E-nummersuccén var slutsåld :wink:

då kunde dom ju påpekat det eller satt en liten lapp på menyn ha ha

Dela på andra sajter

då kunde dom ju påpekat det eller satt en liten lapp på menyn ha ha

Det hade man kunnat gjort. Det hade även Thai kunnat gjort när jag var tvungen att äta kyckling istället för gris för att den var slut och då hade jag ju redan betalt för maten genom biljettpriset. Nu förstår ju jag att det är helt omöjligt att alla ska kunna få den mat de vill ha på ett flyg så jag nöjde mig helt enkelt med att svälja mitt förtret och åt upp kycklingen istället för bete mig som ett obstinat litet barn :)

Dela på andra sajter

Det hade man kunnat gjort. Det hade även Thai kunnat gjort när jag var tvungen att äta kyckling istället för gris för att den var slut och då hade jag ju redan betalt för maten genom biljettpriset. Nu förstår ju jag att det är helt omöjligt att alla ska kunna få den mat de vill ha på ett flyg så jag nöjde mig helt enkelt med att svälja mitt förtret och åt upp kycklingen istället för bete mig som ett obstinat litet barn :)

Det var då för väl att du inte är grismatsmonogam!

Dela på andra sajter

så sant så sant ,men nu är han ju en bloggare och jag såg det från den humoristiska sidan

Dela på andra sajter

Någon som vet när det går att boka Norwegian CPH-BKK med avresa i november/december 2015?  I dag går det bara att boka resor med utresa t.om oktober 2015.

Dela på andra sajter

Någon som vet när det går att boka Norwegian CPH-BKK med avresa i november/december 2015?  I dag går det bara att boka resor med utresa t.om oktober 2015.

Ett helt år i förväg. Dom kan ju ha kursat,jorden blivit fyrkantig,solen har slutat lysa.till och med Stefan Löven kan ha hunnit att avgå.

Dela på andra sajter

så sant så sant ,men nu är han ju en bloggare och jag såg det från den humoristiska sidan

Ja en bloggare är ju iallafall mer trovärdig än en skarvande och påhittig  thailändska som jobbar på sveriges radio  :giggle:

Ändrades av knasen
Dela på andra sajter

Ett helt år i förväg. Dom kan ju ha kursat,jorden blivit fyrkantig,solen har slutat lysa.till och med Stefan Löven kan ha hunnit att avgå.

Hehe, tja. Är väl så med Norwegian att vill man ha dom billigaste biljetterna så får man vara ute i god tid. Så vill man ha direktflyg under denna period kommer man väl inte undan billigare antar jag.

Dela på andra sajter

Ja en bloggare är ju iallafall mer trovärdig än en skarvande och påhittig  thailändska som jobbar på sveriges radio  :giggle:

Det är nog samma skrot och korn

Dela på andra sajter

Hehe, tja. Är väl så med Norwegian att vill man ha dom billigaste biljetterna så får man vara ute i god tid. Så vill man ha direktflyg under denna period kommer man väl inte undan billigare antar jag.

Det var inget illa menat! God Fortsättning på det nya året!

Dela på andra sajter

Det var inget illa menat! God Fortsättning på det nya året!

Ingen fara. God fortsättning själv.

Måste ge en eloge till Norwegian som svarade på mitt email på under en timme på nyårsdagen! Här är svaret jag fick:

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Hmm... 

Norwegian hamnar i topp på lista.

Det norska flygbolaget är världens mest punktliga lågprisflyg.

http://www.expressen.se/allt-om-resor/norwegian-punktligast-av-varldens-lagprisflyg/

Efter deras agerande mot sina resenärer vid alla deras förseningar när 787:an strulade tidigare så skulle jag aldrig någonsin få för mej att köpa en biljett med detta skitbolag så länge någon annan flyger till samma mål.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Tja,

Flög hem igen med premium Norwegian.

Som vanligt suverän service, snabb incheckning, lounge, bra mat.

Med tanke på att en premium Norwegian är ett par tusen dyrare än thais apklass så tycker jag det är ruskigt prisvärt.

Puss

Erkki

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Hej

Är det thaitalande personal på norwegians plan BKK -STO. ?? Tänkte ev sätta svärmor på ett plan till Svedala. Vet nån om man kan beställa service på ARN att hon kan få hjälp genom passkontroll o bagagehämtning??

Dela på andra sajter

Hej

Är det thaitalande personal på norwegians plan BKK -STO. ?? Tänkte ev sätta svärmor på ett plan till Svedala. Vet nån om man kan beställa service på ARN att hon kan få hjälp genom passkontroll o bagagehämtning??

Det var thaitalande personal senast när jag åkte med dem, men det  kan säkert skifta. Men be svärmor ta kontakt med nån annan thaiare på planet (kryllar av dem) så hjälper de säkert till med att hitta passkontroll och väska, de ska ju åt samma håll. Så gjorde tjejen första ggn hon flög. Tyvärr vet jag inget om ev sån service på ARN.

Dela på andra sajter

Norweigan till försommaren? Har helt sonika gått och beställt en vecka i början av juni med en kompis, för att vara solidarisk  :friends:  :friends:

Biljetten hamnade på ca 3300, hur fungera det eller har man gjort en stor groda? :huh:

Funkar flygen nu, någon bild inifrån planet kanske?

Ändrades av Rillex
Dela på andra sajter

Norweigan till försommaren? Har helt sonika gått och beställt en vecka i början av juni med en kompis, för att vara solidarisk  :friends:  :friends:

Biljetten hamnade på ca 3300, hur fungera det eller har man gjort en stor groda? :huh:

Funkar flygen nu, någon bild inifrån planet kanske?

Har ingen bild att visa, men för mig har de alltid funkat bra. Och direktflyg till de priserna är svårslaget. Ta med en wrap i handbagaget så löser du matfrågan oxå :good: .

Utgår från att seating inte ingår i det pris du betalat. Men ett tips är att komma hyfsat tidigt till flyget, då kan du välja ganska fritt var du vill sitta när du checkar in i automaterna. När jag checkat in har det funnits gott om platser att välja på. Och det är inte otroligt att du och din polare hittar platser bredvid varandra (om ni vill det).

Nu är ju inget garanterat, och du kommer säkert få höra annat från en del experter här på MPR (ffa de som aldrig flugit med baggarna till Bkk). Men det här är iaf de erfarenheter jag har av dem. Lycka till :good: .

Dela på andra sajter

Glöm inte konkursskyddet(försäkring)vid bokande av Norwegian biljetter.

Ändrades av Ken
Dela på andra sajter

swedenfarang

Inte så insatt men gäller konkurshotet samma bolag?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tja,

Norwegian är bäst!

Puss

Erkki

bäst är dom inte men mkt prisvärda

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Inte så insatt men gäller konkurshotet samma bolag?

nej det är ett dotterbolag som bara trafikerar scandinavien

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...