pigge01 Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Checkat lite priser för en septemberresa från Umeå. Jag har silver med både SAS och Emirates Baggarna 4500kr (10kg bagage) + 1098 för mat och bagage 20kg! Ger 5598:- SAS + Emirates 5850kr (42kg bagage) SAS + Thai +8000kr (37kg bagage) Fritt val Leifen Detta är en dålig jämnförning! Du kan betydligt bättre. Hur länge ska du vara ute? Och varför la du inte till 549kr per enkelväg på baggarna Sedan kommer Thais kampanjer sent det ve alla. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 (ändrad) Leifen Detta är en dålig jämnförning! Du kan betydligt bättre. Hur länge ska du vara ute? Och varför la du inte till 549kr per enkelväg på baggarna Sedan kommer Thais kampanjer sent det ve alla. Hälsar pigge01 Var och en jämför väl efter sina kriterier. Eller tror du alla kan åka efter Thaiairs kampanjprogram? Ändrades Juli 22, 2014 av Mr Ning Ning Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Undrar vad som är lättast för dig att hitta, nya flygbolag eller nya fruntimmer? Betalar jag bara för det så är det nog ungefär lika lätt Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Leifen Detta är en dålig jämnförning! Du kan betydligt bättre. Hur länge ska du vara ute? Och varför la du inte till 549kr per enkelväg på baggarna Sedan kommer Thais kampanjer sent det ve alla. Hälsar pigge01 Jag har själv alltid mindre än 10 kg bagage med mig, och käk kan jag köpa billigare än 1100 sek. Det finns ju inget egenvärde i att lägga till kostnader för service man inte behöver bara för att det ska bli "rättvis bedömning" för nån annan. För mig blir det istället bättre att jämföra det billigaste alternativet för flygbolagen som motsvara mina kriterier. Så för mig var Leifens jämförelse helt ok (men kanske inte för alla). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Betalar jag bara för det så är det nog ungefär lika lätt Men du har väl snart flugit med alla bolag som finns så då blir det inte lätt att hitta nya. Finns ju betydligt fler fruntimmer att åka med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Jag har själv alltid mindre än 10 kg bagage med mig, och käk kan jag köpa billigare än 1100 sek. Det finns ju inget egenvärde i att lägga till kostnader för service man inte behöver bara för att det ska bli "rättvis bedömning" för nån annan. För mig blir det istället bättre att jämföra det billigaste alternativet för flygbolagen som motsvara mina kriterier. Så för mig var Leifens jämförelse helt ok (men kanske inte för alla). Då får du flyga med de billiga flygbolagen. Då kan priset trilla ner mycket. Undvik Fredag - Söndag som utresedag. Qatar är ganska billigt. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 (ändrad) Då får du flyga med de billiga flygbolagen. Då kan priset trilla ner mycket. Undvik Fredag - Söndag som utresedag. Qatar är ganska billigt. Hälsar pigge01 Men det är svårt att slå 3600 sek som jag betalar för 2 veckor med norrbaggarna (ut lördag, hem söndag) i oktober. Hoppas bara man kommer dit Annars brukar det ju inte vara omöjligt att hitta biljetter med Thai för drygt 5000 sek på lågsäsong, vilket jag väl anser är ganska bra pris oxå för direktflyg inklusive bagage och käk. Ändrades Juli 22, 2014 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 SAS eurobonus silver har han ju.. ok å de får man 10kg extra på thai med. Hade inte koll på det. Men då är väl ändå handbagaget medräknat i dessa 37 kg och inte med Emirates. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Same price gumman fick från BKK med extra bagge hem Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Har testat både Emirates och Qatar. De första i en A380 och de senare i en Dreamliner. Qatar faller fetbort. Det ska vara billigt om jag ska åka med dom igen. Mitt val. Håller med om att Qatars Dreamliner är åt helvete för trång. Å andra sidan tycker jag att ekonomiklass i deras B777 (Doha-Bangkok) är den bekvämaste ekonomiklass jag upplevt. Jag kan inte förstå hur man tänkt riktigt, på Qatar Airways. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Håller med om att Qatars Dreamliner är åt helvete för trång. Å andra sidan tycker jag att ekonomiklass i deras B777 (Doha-Bangkok) är den bekvämaste ekonomiklass jag upplevt. Jag kan inte förstå hur man tänkt riktigt, på Qatar Airways. mvh Jag blev lite trött på dom när de inte ville byta namn på en biljett för mig. I våras. Har gjort det förr med andra bolag och det kan kosta en slant när den som skulle varit med fått förhinder. Hellre ett par tusen för ett namnbyte, tänkte jag, än att kasta en biljett till 7000. Men icke - köp en ny biljett var beskedet, vi erbjuder 300 spänn för den gamla. Efter påtryckningar på resebyrån visade det sig att det inte var dom som strulade - det var Qatars policy. Så jag undviker dom och rekommenderar andra att göra likadant så ofta jag kan. Inget större fel på Dreamlinern. Upptäckte att rutan gick att dimma elektriskt, annars hade jag nog inte märkt det för någon större vinst bekvämlighetsmässigt var det då inte. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Är alla bolag lika kinkig med att namnen ska stämma? Jag såg att dom två sista resorna med Thai respektive Norwegian har jag endast använt ett förnamn Har man haft tur eller har det ingen större betydelse? //K I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Är alla bolag lika kinkig med att namnen ska stämma? Jag såg att dom två sista resorna med Thai respektive Norwegian har jag endast använt ett förnamn Har man haft tur eller har det ingen större betydelse? //K Gör jag med. Funkar alldeles utmärkt. Beställde biljetter till en kollega med koreanska rötter och kände mig tvingad att skriva in alla hennes för- och efternamn. 5 förnamn och tre efternamn med bindestreck mellan de två sista. Med förhoppningen om att WizzAirs datorsystem skulle krascha. Men det gjorde det inte. Alla namnen fick plats på biljetten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Gör jag med. Funkar alldeles utmärkt. Beställde biljetter till en kollega med koreanska rötter och kände mig tvingad att skriva in alla hennes för- och efternamn. 5 förnamn och tre efternamn med bindestreck mellan de två sista. Med förhoppningen om att WizzAirs datorsystem skulle krascha. Men det gjorde det inte. Alla namnen fick plats på biljetten. Li Un Ma Ti Il Ri Ta-Yu Värre hade det varit om det var Tiburtius Bartholomeus Maximilian Fransiscus Månstråle Bössebacke Af Krohkenhjelm-Hautalampi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Li Un Ma Ti Il Ri Ta-Yu Värre hade det varit om det var Tiburtius Bartholomeus Maximilian Fransiscus Månstråle Bössebacke Af Krohkenhjelm-Hautalampi Inga av hennes förnamn var under 5 bokstäver 18 tecken i efternamnet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Inga av hennes förnamn var under 5 bokstäver 18 tecken i efternamnet. Måste ha fått specialbiljetter om allt ska få plats. Själv kan jag knappt fylla i "Visa on arrival" med mitt hela namn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Är alla bolag lika kinkig med att namnen ska stämma? Jag såg att dom två sista resorna med Thai respektive Norwegian har jag endast använt ett förnamn Har man haft tur eller har det ingen större betydelse? //K Att namnen skall stämma är väl en sak. Att det skall vara fullständigt med mellannamn är väl en annan. Jag har offtast bara använt mitt tilltalsnamn som inte står först i passet och de har då ingen reagerat över. Det verkar vara vanligt att mellan namn står först i Svenska pass. Jag frågade om man kunde ändra det när jag gjorde senaste passet men fick höra att jag då måste göra en namn ändring hos skatteverket. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Att namnen skall stämma är väl en sak. Att det skall vara fullständigt med mellannamn är väl en annan. Jag har offtast bara använt mitt tilltalsnamn som inte står först i passet och de har då ingen reagerat över. Det verkar vara vanligt att mellan namn står först i Svenska pass. Jag frågade om man kunde ändra det när jag gjorde senaste passet men fick höra att jag då måste göra en namn ändring hos skatteverket. Jag tröttnade till slut på att emellan varven ha strul med bokningar och biljetter pga av förnamnen. Tog bort ett och behöll bara tilltalsnamnet. Skatteverkets blankett tog inte ens 5 minuter att fylla i, och beslutet kom på knappa två veckor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trident Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Måste ha fått specialbiljetter om allt ska få plats. Själv kan jag knappt fylla i "Visa on arrival" med mitt hela namn. Ska man vara lite petig så fyller vi Svenskar aldrig i några Visa on Arrival papper när vi åker till Thailand. Under 30 dagar så behövs inget visa överhuvudtaget. Däremot fyller vi i ett arrival card och där har även jag svårt att få plats med namnet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Jag tröttnade till slut på att emellan varven ha strul med bokningar och biljetter pga av förnamnen. Tog bort ett och behöll bara tilltalsnamnet. Skatteverkets blankett tog inte ens 5 minuter att fylla i, och beslutet kom på knappa två veckor. Jag de är väl förtåss ett alternativ. Nu har jag dock använt båda förnamn i Skywards Emirates så då måste man väl ändra det på något sätt. Sedan är ju mellannamnet ett arv i mins släkt men de kan ju kanske vara skit samma kanske. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Ska man vara lite petig så fyller vi Svenskar aldrig i några Visa on Arrival papper när vi åker till Thailand. Under 30 dagar så behövs inget visa överhuvudtaget. Däremot fyller vi i ett arrival card och där har även jag svårt att få plats med namnet. Ah, så heter det. Tackar för rättningen, så ska jag försöka komma ihåg det i fortsättningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trident Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Jag tröttnade till slut på att emellan varven ha strul med bokningar och biljetter pga av förnamnen. Tog bort ett och behöll bara tilltalsnamnet. Skatteverkets blankett tog inte ens 5 minuter att fylla i, och beslutet kom på knappa två veckor. Detta var ju en riktigt bra ide. Men jag väntar 1 år tills mitt pass måste bytas. Slopar jag 2 av mina 3 namn blir det 11 bokstäver mindre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Ska man vara lite petig så fyller vi Svenskar aldrig i några Visa on Arrival papper när vi åker till Thailand. Under 30 dagar så behövs inget visa överhuvudtaget. Däremot fyller vi i ett arrival card och där har även jag svårt att få plats med namnet. TM6 är ju lättare att komma ihåg. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Detta var ju en riktigt bra ide. Men jag väntar 1 år tills mitt pass måste bytas. Slopar jag 2 av mina 3 namn blir det 11 bokstäver mindre Funderar på att byta namn till Bo Ek. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 22, 2014 Dela Inlagd Juli 22, 2014 Fattar inte riktigt hur du får dessa bagage. Det är väl bara 20+7 med Thai om du inte har någon status? Har du räknat med handbagage med thai men inte med Emirates? Rätt av dig, jag glömde ta med handbagaget med Emirates. Bokar jag med SAS och åker med Thai har jag 30kg med Eurobonus silver. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu