Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?

stuart.b

Recommended Posts

Innebär den sista raden att du skickar personalen med Norwegian och åker Thai Premium själv :-)

Ja, det stämmer.

Erkki

Dela på andra sajter

• Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

109

• Sam sip sam

66

• leifen

57

• Moritz

55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Ja, det stämmer.

Erkki

Ganska skönt med en som säger som det är i alla fall.

Skulle inte ha problem med att resa med Norwegian bara arbetsledningen är införstådd med att det kan bli lite glapp som måste planeras in ibland.

Synd bara att jag inte (troligen) kan hjälpa till i din firma, men jag gillar i alla fall folk som säger som det är.

ทีรัก

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tja,

Allt hänger väl på om man har tiden eller pengarna.

I mitt fall har jag tjänat ca 40000:- senaste månaderna på att personalen åker Med Norwegian.

Personalen uppskattar också att de får flyga direkt och slippa massa skitmat.

De kan också för en liten summa ha med sig 20kg+20kg+8kg.

Jag kan åka med vad som helst, men finns pengarna så väljer jag Thai Premium.

Puss

Erkki

Nja, du har nog SPARAT 40000:- och inte tjänat 40000:-, så länge du inte har sålt biljetterna till din personal och gjort vinst på det.

Dela på andra sajter

Nja, du har nog SPARAT 40000:- och inte tjänat 40000:-, så länge du inte har sålt biljetterna till din personal och gjort vinst på det.

Helt riktigt, fel av mig.

Puss

Erkki

Dela på andra sajter

Erkänn aldrig 555555

Att ge sig in i en diskussion med Andrej, skulle jag bara förlora..

Puss

Erkki

Dela på andra sajter

Jag ser Norwegian på samma sätt som Ryanair, man kan göra klipp men förvänta dig ingen hjälp om det strular. Är man rädd för strul och dess konsekvenser ska man nog välja ett annat bolag med större partnernät.

Jag ska prova dem i oktober (direktflyg arn-bkk tor) och har betalat 3600 sek, och för det priset kan jag ta lite ovisshet. Och med risk för att mr Murphy läser vad jag skriver så har jag ju inte hört så mkt om strul på Bkk-linjen senaste tiden.

Men jag tycker det är najs med flera billiga alternativ, och för de som klagar: välj ett säkrare bolag.

Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Ingen fel på Qatar heller, när jag åkte 2011 var det jävligt trist flygplats, med 10 timmars vänta. Phuh aldrig mer.

Flög hem på semester till Sverige med Qatar, drömplanet Bkk-Dhoa funkade kanon, dryga 2h i Dhoa. Yes tråkig flygplats men 2h står jag ut och biljettpriset var OK

Dela på andra sajter

Nu var det problem med Norwegian igen.

Passagerarna fick ordna nya biljetter själva.

En del fick vänta 5 dagar på nytt flyg.

116 passagerare fast i Berlin

Som sagt, skiter det sig finns det ingen som håller en i handen...

Dela på andra sajter

Guest jlh66

Har funderat på att åka med Norwegian till vintern,men nu när jag börjat checka lite priser så lutar det nog åt att det blir Qatar även denna gång.Priset för 2vuxna och 1barn hamnar runt 20k på båda ,Norwegian är ju iof direkt men med silverkort hos Qatar spelar inte ett litet stopp i Doha nån roll.

Verkar som man måste vara ute i riktigt god tid för att få riktigt billiga biljetter med baggarna.

Dela på andra sajter

Har funderat på att åka med Norwegian till vintern,men nu när jag börjat checka lite priser så lutar det nog åt att det blir Qatar även denna gång.Priset för 2vuxna och 1barn hamnar runt 20k på båda ,Norwegian är ju iof direkt men med silverkort hos Qatar spelar inte ett litet stopp i Doha nån roll.

Verkar som man måste vara ute i riktigt god tid för att få riktigt billiga biljetter med baggarna.

Japp, iaf för högsäsong ser jag ingen anledning att åka med norrbaggarna när det kostar (minst) lika mkt som med etablerade bolag. Men på lågsäsong finns det fortfarande billiga biljetter (under 4 lök) kvar, t ex i oktober. Men det är ju inte riktigt i vinter kanske.

Dela på andra sajter

Guest jlh66

Japp, iaf för högsäsong ser jag ingen anledning att åka med norrbaggarna när det kostar (minst) lika mkt som med etablerade bolag. Men på lågsäsong finns det fortfarande billiga biljetter (under 4 lök) kvar, t ex i oktober. Men det är ju inte riktigt i vinter kanske.

När jag sökte på exakt samma datum med båda bolagen så blev faktiskt baggarna ca 2k dyrare när man l till bagaget.det blir nog till att testa dom nån annan gång istället.

Dela på andra sajter

När jag sökte på exakt samma datum med båda bolagen så blev faktiskt baggarna ca 2k dyrare när man l till bagaget.det blir nog till att testa dom nån annan gång istället.

Att undvika betala mera för sämre service är nog klokt.

Var noga med att skriva rätt namn dock, om du vill åka med Qatar,

där går det inte att ändra namn på deras biljetter utan de tycker det är bättre att du köper en helt ny biljett.

Dela på andra sajter

Guest jlh66

Att undvika betala mera för sämre service är nog klokt.

Var noga med att skriva rätt namn dock, om du vill åka med Qatar,

där går det inte att ändra namn på deras biljetter utan de tycker det är bättre att du köper en helt ny biljett.

jag har aldrig haft några problem med Qatar,eller jo försten engång. Då när flygplatsen i BKK var ockuperad av en massa gula+ så fick jag boka om på Arlanda,jag valde att flyga till Cebu istället men dom vägrade mig gå ombord innan jag fixade en biljett med utresa från Filippinerna.

Dela på andra sajter

Checkat lite priser för en septemberresa från Umeå.

Jag har silver med både SAS och Emirates

Baggarna            4500kr  (10kg bagage)

SAS + Emirates  5850kr  (42kg bagage)

SAS + Thai       +8000kr  (37kg bagage) 

Fritt val

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Fritt val

Enkelt val  :thumbsup:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Fritt val

Synd om den som väljer fel :-)

Dela på andra sajter

Fritt val

SAS + Em alla dagar i veckan där, tot 64kg bagage mer samt mat o dryck, och en stor chans att komma i tid utan irriterande försening + att kunna hålla ev statusar vid liv!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Fritt val

Fattar inte riktigt hur du får dessa bagage. Det är väl bara 20+7 med Thai om du inte har någon status? Har du räknat med handbagage med thai men inte med Emirates?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Fattar inte riktigt hur du får dessa bagage. Det är väl bara 20+7 med Thai om du inte har någon status? Har du räknat med handbagage med thai men inte med Emirates?

SAS eurobonus silver har han ju..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Bagage (för mig) med baggarna...

Handbagage x 1, Max 10 kg, Max 55 x 40 x 23 cm
Incheckat bagage x 1, Max 20 kg, per pcs/stk

Men jag fick ju betala för det. Å andra sidan så är nog inte jämförelsen riktigt rätt om man nu räknar med bonus osv heller för oss andra dödliga.

Men jag skulle inte testat norwegian i det läget heller.

ทีรัก

Dela på andra sajter

SAS + Em alla dagar i veckan där, tot 64kg bagage mer samt mat o dryck, och en stor chans att komma i tid utan irriterande försening + att kunna hålla ev statusar vid liv!

Instämmer, är själv i planeringen att testa Emirates framigenom.

Iofs bara på en kortare sträcka men alltid intressant o prova nytt vare sig det gäller flygbolag eller fruntimmer  :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Har testat både Emirates och Qatar.

De första i en A380 och de senare i en Dreamliner.

Qatar faller fetbort.

Det ska vara billigt om jag ska åka med dom igen.

Mitt val.

Dela på andra sajter

Instämmer, är själv i planeringen att testa Emirates framigenom.

Iofs bara på en kortare sträcka men alltid intressant o prova nytt vare sig det gäller flygbolag eller fruntimmer  :crazy:

Undrar vad som är lättast för dig att hitta, nya flygbolag eller nya fruntimmer?  :y2:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...