Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Thailand?

stuart.b

Recommended Posts

kitungmakmak

Lite kul med konkurrens. Nu har jag bara flugit inrikes med AA, men inte var det nåt fel på dom resorna.

Men jag är lite skeptisk, får jag välja på att flyga från ARN eller LHR så blir det liksom åt fel håll på nåt vis att dra till England först.

ทีรัก

Dela på andra sajter

• Svar 1,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

109

• Sam sip sam

66

• leifen

57

• Moritz

55

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite kul med konkurrens. Nu har jag bara flugit inrikes med AA, men inte var det nåt fel på dom resorna.

Men jag är lite skeptisk, får jag välja på att flyga från ARN eller LHR så blir det liksom åt fel håll på nåt vis att dra till England först.

Det går alldeles utmärkt.

Min längsta resa till Thailand (hittills) startade i Göteborg med stopp i London, New Delhi och Hong Kong innan vi landade i Bangkok.

En timma i fel riktning mot väst till London och tre timmar för långt mot öst innan det äntligen vände och blev rätt.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det går alldeles utmärkt.

Min längsta resa till Thailand (hittills) startade i Göteborg med stopp i London, New Delhi och Hong Kong innan vi landade i Bangkok.

En timma i fel riktning mot väst till London och tre timmar för långt mot öst innan det äntligen vände och blev rätt.

OK, det går att göra. Men jag tycker det är lite trist att åka åt fel håll. Det blir ju liksom dubbel bestraffning.

1 timme åt fel-håll betalas av en timme åt andra-hållet och vips är du där du skulle varit om du tagit ett direktflyg. Tja inte exakt, men du fattar säkert vad jag menar.

Då stolpar jag hellre runt nån timme i mitten när jag kommit en bit på väg.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

OK, det går att göra. Men jag tycker det är lite trist att åka åt fel håll. Det blir ju liksom dubbel bestraffning.

1 timme åt fel-håll betalas av en timme åt andra-hållet och vips är du där du skulle varit om du tagit ett direktflyg. Tja inte exakt, men du fattar säkert vad jag menar.

Då stolpar jag hellre runt nån timme i mitten när jag kommit en bit på väg.

Har iofs inte hört om direktflyg från Göteborg till Bangkok och vi var två som fick bra betalt för besväret för just den varianten var väldigt billig då.

Dela på andra sajter

Jag ska prova Norwegian Stockholm - Bangkok för första gången i oktober (4/10 - 26/10), de fulingarna ställde dock in direktflyget på hemvägen så att jag istället får mellanlanda i Oslo!

Men om det inte strular med förseningar så blir det säkert fler resor med dem, för priset 3891kr är svårslaget :-)

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag kan nog lägga här åkte SL buss-pendel t o r för månadskort 490 SEK, obegränsat med resor

ja det är väl bekvämlighetsmässigt samma sak

Dela på andra sajter

Jag ska prova Norwegian Stockholm - Bangkok för första gången i oktober (4/10 - 26/10), de fulingarna ställde dock in direktflyget på hemvägen så att jag istället får mellanlanda i Oslo!

Men om det inte strular med förseningar så blir det säkert fler resor med dem, för priset 3891kr är svårslaget :-)

Då åker vi på samma ditresa :thumbsup: Och najs prajs kan jag hålla med om :14:

Dela på andra sajter

Stockholm-Arlanda - Bangkok
Torsdag 2. okt 2014 kl.15:05 - Terminal: 5
Flygning DY7205 - LowFare

1 Vuxen 2 299 SEK

Hemresa

Bangkok - Stockholm-Arlanda
Söndag 19. okt 2014 kl.09:35
Flygning DY7206 - LowFare

1 Vuxen 1 495 SEK
 1 x Plus-paket 549 SEK
1 x Nice&Tasty meny
1 x Platsreservation
1 x Förbetalt incheckat bagage    

Totalpris inkl.
skatter och avgifter 4 343 SEK

Bra priser i Okt sen slipper man ju flyga över krigszoner i Öst.

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Jo då mer än hslvägs

Till Norge menar du då va?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

ööööörreeebbbbroooo :thumbsup:

Aha, gnäääääällllllll :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Dax igen för Norwegian och deras mardrömsplan.

Passagerare så irriterade att polis fick tillkallas på Arlanda under fredagen.

Jag antar att folk inte lär sig - isf hade väl Ryan Air varit borta för länge sen.

Hundratals av Norwegians resenärer sitter fast på Arlanda

mvh

Nja, accepterar man förseningar och budget så är det väl det ok att flyga med dem, men man får ju inte ha några tider att passa!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Dax igen för Norwegian och deras mardrömsplan.

Passagerare så irriterade att polis fick tillkallas på Arlanda under fredagen.

Jag antar att folk inte lär sig - isf hade väl Ryan Air varit borta för länge sen.

Hundratals av Norwegians resenärer sitter fast på Arlanda

mvh

Folk lär sig aldrig.

Kan man spara 50öre så gör man det.

SnikSverige i ett nötskal.

Dela på andra sajter

Klart man kan vara billigare om man struntar i alla lagar och regler om mat, hotell och ersättning vid försening. Måste man lägga in detta i budget måste det bli dyrare än Norwegian.

Ändrades av guran1
Dela på andra sajter

Nja, accepterar man förseningar och budget så är det väl det ok att flyga med dem, men man får ju inte ha några tider att passa!

Frugan och 2 ungar åkte med norrmännen i förra månaden. Lyfte från arn, 10 minuter innan avtalad tid  :crazy: Vet inte varför dom hade så bråttom. Billigt blev det i alla fall. Totalpris för enkel biljetterna, 7672 inkl väskor och middag.

Får väl se om det går lika bra nu på söndag,när dom ska hem.

- Vad du än gör, beställ ingen mat bara, sa frugan. Vi tar med oss matsäck!

Det var la käckt, då sparar vi ju in Sek 270 x 3  :thumbsup: 

Slutsats: Går det lika bra som det gjorde på utresan, har i alle fall inte jag något att klaga på när det gäller Norwegian  :)

Dela på andra sajter

Tja,

Personalen åker alltid med Norwegian.

De har rest 16 vändor sista 4 månaderna, fungerat klockrent.

Peppar peppar...

Erkki

Dela på andra sajter

Frugan och 2 ungar åkte med norrmännen i förra månaden. Lyfte från arn, 10 minuter innan avtalad tid  :crazy: Vet inte varför dom hade så bråttom. Billigt blev det i alla fall. Totalpris för enkel biljetterna, 7672 inkl väskor och middag.

Får väl se om det går lika bra nu på söndag,när dom ska hem.

- Vad du än gör, beställ ingen mat bara, sa frugan. Vi tar med oss matsäck!

Det var la käckt, då sparar vi ju in Sek 270 x 3  :thumbsup: 

Slutsats: Går det lika bra som det gjorde på utresan, har i alle fall inte jag något att klaga på när det gäller Norwegian  :)

Perfekt, oftast verkar de ju gå i tid, och har man tur så finns det ju också en slant och spara.

Men det passar ju inte alla att ta den chansen med att det ska vara i tid, samt släpa matsäck.

Dess då fler aktörer på marknaden gynnar ju oss resenärer!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Verkar var de som meddelat här att de skulle aldrig åka med Norwegian som gnäller och skriker högst  här! Konstigt tycker jag,

Ingen som jublar över MAS nuförtiden?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...