kitungmakmak Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Kolla priset de dagar jag bokat med Thai. 12/12 - 9/1 Norwegen CPH - BKK, 18200 för två med mat mm. Thai 14600! Baggarna var över 3000 dyrare. Så de är borta, för dyra. Hälsar pigge01 Såklart så väljer ju även jag det billigare flyget, om det dessutom passar i tid (Thai har ju bra tider från/till arlanda i alla fall med TG961/TG960) så är det ju ännu bättre. Men i mitt fall blev det 2000kr dyrare att flyga med nåt annat än norwegian när jag bokade. Och dessutom så får jag testa dreamlinern, det är ju inte helt fel (om det nu inte skiter sig förstås och dom hyr in en avdankad turbopropp med 14 mellanlandningar för att tanka). ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Såklart så väljer ju även jag det billigare flyget, om det dessutom passar i tid (Thai har ju bra tider från/till arlanda i alla fall med TG961/TG960) så är det ju ännu bättre. Men i mitt fall blev det 2000kr dyrare att flyga med nåt annat än norwegian när jag bokade. Och dessutom så får jag testa dreamlinern, det är ju inte helt fel (om det nu inte skiter sig förstås och dom hyr in en avdankad turbopropp med 14 mellanlandningar för att tanka). Hade baggarna varit 3500 billigare än Thai så hade jag övervägt. Men avgångstider från BKK stinker, gillar inte dagflyg! Hade dom varit klyftiga så hade dom köpt B777-300ER Dom är mycket bättre. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Hade baggarna varit 3500 billigare än Thai så hade jag övervägt. Men avgångstider från BKK stinker, gillar inte dagflyg!Hade dom varit klyftiga så hade dom köpt B777-300ER Dom är mycket bättre. Hälsar pigge01 Samt målat dom lila bytt om i halvtid och serverat thaimat. Njaa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Hade baggarna varit 3500 billigare än Thai så hade jag övervägt. Men avgångstider från BKK stinker, gillar inte dagflyg! Hade dom varit klyftiga så hade dom köpt B777-300ER Dom är mycket bättre. Hälsar pigge01 Att inte du är VD för ett stort flygbolag förvånar mig verkligen... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Se där ja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Man får väl det man betalar för (ibland). Skumt att resebyråer ratar baggarna dock, det är väl upp till kunden att välja. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ombordlevande Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Dom gånger jag åkt med dom , bättre än dom bolag jag åkt med tidigare . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Man får väl det man betalar för (ibland). Skumt att resebyråer ratar baggarna dock, det är väl upp till kunden att välja. Läs texten så förstår du, vissa försäkringsbolag vägrar att teckna när du åker med dom, på grund av förseningarna. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Läs texten så förstår du, vissa försäkringsbolag vägrar att teckna när du åker med dom, på grund av förseningarna. Läste texten, men jag förstår fortfarande inte varför jag inte skall kunna boka en resa med valfritt bolag via en resebyrå då jag står för försäkringen via min hemförsäkring. Och dubbelförsäkras då jag betalar via kort. Finns det en till försäkring som jag betalar för om jag bokar via en resebyrå som jag inte ens känner till? Fan trippelförsäkrad är ju så Svenskt. Sen att dessa upphör att gälla om en annan försäkring täcker och att jag står där utan skulle inte förvåna mig det minsta heller. Typiskt försäkringsbolag. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Resebyråer säljer och tjänar på försäkringar nåt dom inte kan om du bokar med Norwegian. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Som medlem i Norwegian så håller jag på dem i alla väder Men till Thailand åker jag Thaiairways “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Resebyråer säljer och tjänar på försäkringar nåt dom inte kan om du bokar med Norwegian. OK, Nu fattar jag. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Resebyråer säljer och tjänar på försäkringar nåt dom inte kan om du bokar med Norwegian. Ett antal ggr när jag bokat hos resebyrån har Baggarna var ett bra alternativ på någon delsträcka. Resebyrån har då inte kunnat koppla biljetterna med de övriga bolagen. Jag har du fått alternativet att ta det på egen risk om jag inte kommer med en anslutning. Fortsätter Baggarna att tro att ensam är stark så är väl frågan hur länge de kommer att vara med och leka och utvecklas till något större. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dannep4 Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Som medlem i Norwegian så håller jag på dem i alla väderstreck utom österut! Till Thailand åker jag Thaiairways Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ano Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Kolla priset de dagar jag bokat med Thai. 12/12 - 9/1 Norwegen CPH - BKK, 18200 för två med mat mm. Thai 14600! Baggarna var över 3000 dyrare. Så de är borta, för dyra. Hälsar pigge01 Det var väldigt dyrt med tanke på att de inte har några avgångar till BKK på fredagarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dannep4 Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 (ändrad) Är du aktieägare i Norwegian? Ändrades Juli 15, 2014 av Dannep4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 15, 2014 Dela Inlagd Juli 15, 2014 Jo jag har aktier i Norwegian precis som i några andra flygbolag Har även deras bonuskort med MC som är gratis och man får poäng på allt som jag köper på det. Kan även flyga österut med dem som Finland eller Estland med mera “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 16, 2014 Dela Inlagd Juli 16, 2014 Det var väldigt dyrt med tanke på att de inte har några avgångar till BKK på fredagarna Det har du rätt i så det blir att söka på Torsdag eller Fredag. Men priset drar i väg. Mina resval Utresa Köpenhamn - Bangkok Torsdag 11. dec 2014 kl.15:05 - Terminal: 2 Flygning DY7209 - LowFare 2 Vuxna x 3 397 SEK 6 794 SEK 2 x Plus-paket 1 166 SEK 2 x Nice&Tasty meny 2 x Förbetalt incheckat bagage 2 x Platsreservation Hemresa Bangkok - Köpenhamn Fredag 9. jan 2015 kl.10:10 Flygning DY7210 - LowFare 2 Vuxna x 4 759 SEK 9 518 SEK 2 x Plus-paket 1 166 SEK 2 x Nice&Tasty meny 2 x Platsreservation 2 x Förbetalt incheckat bagage Totalpris inkl. skatter och avgifter 18 644 SEK Behöver du mer tid? Kom ihåg att Norwegian har upp till 4-timmars pengarna tillbaka-garanti på på LowFare-biljetter. Om du ändrar dig kan du avboka online. Läs mer >> Prisuppgifter Skatter och avgifter utgör 772 SEK Bränsletillägg utgör 1 580 SEK Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SanMakha Inlagd Juli 16, 2014 Dela Inlagd Juli 16, 2014 Thai Air hela vägen, bra!! Lördag 11 okt. 14,30 Arlanda - Söndag 12 okt. Chiang Rai 9,20 Åter Lördag 1 nov. 20,15 Chiang Rai - Söndag 2 nov. Arlanda6,05 Ingår 2 nätter på bra hotell utanför Chiang Rai vid ankomsten för att gå ner i varv ( innan släkten kommer ) 16,158 Kr. En vecka tidigare gick samma resa på c:a 15,500 Kr. Lite otur men okay. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thainenne Inlagd Juli 16, 2014 Dela Inlagd Juli 16, 2014 Jag åker 13/8 med Finnair från Köpenhamn 1årsbiljett T o R totalpris 5.460;. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 16, 2014 Dela Inlagd Juli 16, 2014 Thai Air hela vägen, bra!! Lördag 11 okt. 14,30 Arlanda - Söndag 12 okt. Chiang Rai 9,20 Åter Lördag 1 nov. 20,15 Chiang Rai - Söndag 2 nov. Arlanda6,05 Ingår 2 nätter på bra hotell utanför Chiang Rai vid ankomsten för att gå ner i varv ( innan släkten kommer )16,158 Kr. En vecka tidigare gick samma resa på c:a 15,500 Kr. Lite otur men okay. Är det för 2 personer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SanMakha Inlagd Juli 16, 2014 Dela Inlagd Juli 16, 2014 Är det för 2 personer? Ja frun ska liksom med hem, lite ordning får det vara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 17, 2014 Dela Inlagd Juli 17, 2014 Jag kan nog lägga här åkte SL buss-pendel t o r för månadskort 490 SEK, obegränsat med resor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 17, 2014 Dela Inlagd Juli 17, 2014 Kanske Air Asia kan bli ett alternativ? http://www.dagbladet.no/2014/07/17/nyheter/utenriks/norwegian_and_dreamliner/reise/air_asia/34379514/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu