Blueday Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Lamineringen (plastfilmen) lossnar på mitt Svenska visakort (swedbank). Har fått byta kort vid två tillfällen under de senaste 5 åren på grund av detta, nu är även mitt tredje kort på väg att bli dåligt. Mina Thailändska kort är av betydligt bättre kvalité och tål det tropiska klimatet bra. Har påtalat detta för Swedbank och man sa sig vara medveten om problemet. Sista gången fastnade mitt kort i automaten på grund av lossad film, fick beställa ett nytt och fick det skickat med DHL till Bangkok. Kanske är det fler bosatta svenskar i Thailand som har haft eller har samma problem med sina VISA kort från andra Svenska Banker? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Dom delar inte ut visakort på banken numera utan dom delar ut mastercard, i allafall på banken här hemma, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 27, 2012 Dela Inlagd Maj 27, 2012 Dom delar inte ut visakort på banken numera utan dom delar ut mastercard, i allafall på banken här hemma, Tror nog Swedbank delar ut samma kort i såväl Grönköping som Pajala. Största problemet med mitt kort är att det fylls på för sällan. Swedbanks kortalternativ. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pensionaren Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 När vi ändå har swedbank på tråden vill jag utfärda en varning.fick ett mail från "swedbank" att någon olovligt försöktlogga in på mitt konto..varför jag uppmanades att uppdatera mina kontouppgiffter för att dom skulle kunna aktivera mitt internetkonto igen.. Maile såg mycket "trovärdigt ut och en del har nog svarat och delgett de uppgifter son efterfrågades.Konstigt att Swedbank inte har gått ut och varnat för denna bluff. mvh pensionaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 Jag håller med att plastfilmen är usel, har oxå fått byta ut mitt tämligen ofta. Men det kanske slits betydligt mer nu, jag vet inte. Har swebank oxå men hur är det för ER som andra banker? Alla kort kanske tillverkas på samma fabrik? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 Jag håller med att plastfilmen är usel, har oxå fått byta ut mitt tämligen ofta. Men det kanske slits betydligt mer nu, jag vet inte. Har swebank oxå men hur är det för ER som andra banker? Alla kort kanske tillverkas på samma fabrik? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 När vi ändå har swedbank på tråden vill jag utfärda en varning.fick ett mail från "swedbank" att någon olovligt försöktlogga in på mitt konto..varför jag uppmanades att uppdatera mina kontouppgiffter för att dom skulle kunna aktivera mitt internetkonto igen.. Maile såg mycket "trovärdigt ut och en del har nog svarat och delgett de uppgifter son efterfrågades.Konstigt att Swedbank inte har gått ut och varnat för denna bluff. mvh pensionaren Det har de faktiskt gjort och varnat för bluff och sagt att man aldrig skickar sådana varningar med uppmaning om att fylla i konto uppgifter. Det fylls dagspressen med sådana varningar, Tyvärr så måste du hoppa över från sportresultat till vanliga nyheter. Swedbank har tidigare varnat på sin hemsida om de breven också. . kolla också tråd på MPR tråd med namn Dagens Nigeriabrev http://www.maipenrai.se/forum/t/18807-dagens-nigeria-brev/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pensionaren Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 Det har de faktiskt gjort och varnat för bluff och sagt att man aldrig skickar sådana varningar med uppmaning om att fylla i konto uppgifter. Det fylls dagspressen med sådana varningar, Tyvärr så måste du hoppa över från sportresultat till vanliga nyheter. Swedbank har tidigare varnat på sin hemsida om de breven också. . kolla också tråd på MPR tråd med namn Dagens Nigeriabrev http://www.maipenrai.se/forum/t/18807-dagens-nigeria-brev/ Nämen va bra!!! Då kan ju alla bortse från mitt inlägg som var "gammal skåpmat" vända på sig och sommna om igen... För övrigt var inlägget menat som en omtanke o påminnelse..Och som "plåster på såret" för min fadäs ska du få ett karma av mig och hoppas att mitt inlägg är förlåtet och glömt.. mvh pensionaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nypan Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 När vi ändå har swedbank på tråden vill jag utfärda en varning.fick ett mail från "swedbank" att någon olovligt försöktlogga in på mitt konto..varför jag uppmanades att uppdatera mina kontouppgiffter för att dom skulle kunna aktivera mitt internetkonto igen.. Maile såg mycket "trovärdigt ut och en del har nog svarat och delgett de uppgifter son efterfrågades.Konstigt att Swedbank inte har gått ut och varnat för denna bluff. mvh pensionaren Kortet är som banken, ..DåLIGT "Nypan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nickbkk Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 Jag har SEB kort under cirka 10 år i Thailand och aldrig haft problem med plastfilmen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 Har aldrig haft problem med kvaliteten på mina visa-kort. Enda problemet är att pengarna är allt för lätta att sätta sprätt på. Det är alltså pengarna som sitter för löst och inte plastfilmen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 Swedbank har inte avtal med visa längre. Så det är mastercard som gäller. Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 Har samma problem. Fick mitt nya kort i höstas och har kommit på att det är lika bra att dra bort hela plastfilmen. Kortet funkar som vanligt. Men det är lite svårare att läsa av kortnummer utan plastfilmen (speciellt när man är uppe sent och smyghandlar på nätet ... he he he. Skämtar bara) Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 Swedbank har inte avtal med visa längre. Så det är mastercard som gäller. Enl hemsidan så har dom visakort Bankkort Visa Med Bankkort Visa kan du både använda kortet i butik och för att ta ut pengar. Så här fungerar Bankkort Visa Kortet fungerar likadant i Sverige som i resten av världen. När du betalar eller tar ut pengar med Bankkort Visa dras pengarna från ditt konto i banken. Du väljer själv en personlig kod till ditt kort. Detta gör du i uttagsautomaten första gången du använder kortet. Du kan ändra koden när du vill. På allt fler ställen kan du bekräfta köpet genom att knappa in din personliga kod på en terminal. Råd och tips •I många butiker kan du passa på att ta ut kontanter när du betalar med kortet genom att be om att få höja köpbeloppet. •Tänk på att ditt Bankkort Visa är en värdehandling. Det är därför viktigt att kortet hanteras på ett säkert sätt. •Förvara aldrig kort och kod tillsammans. •Bankkort Visa innehåller och ger tillgång till en rad praktiska funktioner bland annat avbeställningsskydd för resor i hela världen, e-kort för säkra köp på Internet, snabbsaldo i mobiltelefonen och årssammandrag. Har du frågor är du alltid välkommen att komma in till oss på kontoret eller att ringa telefonbanken, Personlig service, 0771-22 11 22 . Pris Bankkort Visa 250 kr per år. 0 kr per år för student (med CSN-insättning samt studerar på Högskola eller Universitet). Kontantuttag i automat i Sverige och kontantuttag av euro i EMU-land kostar 0 kr. Kontantuttag i automat i övriga fall kostar 35 kr per uttag. Kontantuttag i bankens kassa kostar 35 kronor. Valutaväxlingspåslag vid köp/uttag i utländsk valuta 1,5%. Ansök om kortet via internetbanken via telefonbanken via bankkontoret Förlorat ditt kort? För att spärra ditt kort ring: 08-411 10 11 Bankkort Betal- och Kreditkort Bankkort MasterCard Bankkort Visa Ung Bankkort Maestro Världsnatur- kortet Maestro Bankkort Visa Världsnatur- kortet Bankkort MasterCard Betal- & Kreditkort MasterCard Världsnatur- kortet Betal-& Kreditkort MasterCard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kawa Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 Det har hänt två gånger att mitt Swedbank Visa kort hat gått sönder i Thailand...Kortet har blivit hård och gått i småbitar. Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 28, 2012 Dela Inlagd Maj 28, 2012 När vi ändå har swedbank på tråden vill jag utfärda en varning.fick ett mail från "swedbank" att någon olovligt försöktlogga in på mitt konto..varför jag uppmanades att uppdatera mina kontouppgiffter för att dom skulle kunna aktivera mitt internetkonto igen.. Maile såg mycket "trovärdigt ut och en del har nog svarat och delgett de uppgifter son efterfrågades.Konstigt att Swedbank inte har gått ut och varnat för denna bluff. mvh pensionaren Tur att man har pengarna i madrassen juh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd Maj 29, 2012 Dela Inlagd Maj 29, 2012 Enl hemsidan så har dom visakort Bankkort Visa Med Bankkort Visa kan du både använda kortet i butik och för att ta ut pengar. Så här fungerar Bankkort Visa Kortet fungerar likadant i Sverige som i resten av världen. När du betalar eller tar ut pengar med Bankkort Visa dras pengarna från ditt konto i banken. Du väljer själv en personlig kod till ditt kort. Detta gör du i uttagsautomaten första gången du använder kortet. Du kan ändra koden när du vill. På allt fler ställen kan du bekräfta köpet genom att knappa in din personliga kod på en terminal. Råd och tips •I många butiker kan du passa på att ta ut kontanter när du betalar med kortet genom att be om att få höja köpbeloppet. •Tänk på att ditt Bankkort Visa är en värdehandling. Det är därför viktigt att kortet hanteras på ett säkert sätt. •Förvara aldrig kort och kod tillsammans. •Bankkort Visa innehåller och ger tillgång till en rad praktiska funktioner bland annat avbeställningsskydd för resor i hela världen, e-kort för säkra köp på Internet, snabbsaldo i mobiltelefonen och årssammandrag. Har du frågor är du alltid välkommen att komma in till oss på kontoret eller att ringa telefonbanken, Personlig service, 0771-22 11 22 . Pris Bankkort Visa 250 kr per år. 0 kr per år för student (med CSN-insättning samt studerar på Högskola eller Universitet). Kontantuttag i automat i Sverige och kontantuttag av euro i EMU-land kostar 0 kr. Kontantuttag i automat i övriga fall kostar 35 kr per uttag. Kontantuttag i bankens kassa kostar 35 kronor. Valutaväxlingspåslag vid köp/uttag i utländsk valuta 1,5%. Ansök om kortet via internetbanken via telefonbanken via bankkontoret Förlorat ditt kort? För att spärra ditt kort ring: 08-411 10 11 Bankkort Betal- och Kreditkort Bankkort MasterCard Bankkort Visa Ung Bankkort Maestro Världsnatur- kortet Maestro Bankkort Visa Världsnatur- kortet Bankkort MasterCard Betal- & Kreditkort MasterCard Världsnatur- kortet Betal-& Kreditkort MasterCard Min fru ansökte om ett nytt visakort. Men fick hem ett mastercard, jag ringde och frågade varför ett mastercard fick då svar vi har saktupp avtalet med visa. Men visakorten gäller så länge kortet är giltigt. MVH Mavange Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Maj 29, 2012 Dela Inlagd Maj 29, 2012 Tur att man har pengarna i madrassen juh Japp, smidigt och bra att släpa med sig madrassen till Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Blueday Inlagd Juni 2, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Juni 2, 2012 Har fått beställa nytt bankkort idag då det gamla nu blev obrukbart, kostade 400kr med DHL, vill man kan man söka ersättning för den kostnaden hos sin bank. Det stämmer att Swedbank efterhand byter ut sina kunders VISA kort mot MasterCard när det är dags att byta kort, enligt swedbanks servicecenter ska MaterCard även vara av bättre kvalite och tåla tropiskt klimat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.