Jump to content
IGNORERAD

30 dagars turistvisum till Filippinerna

Krögarn

Recommended Posts

Announcement on 30-day Visa-Free Entry

Posted 11 May, 2012 - 16:28

ANNOUNCEMENT

The Philippine Embassy wishes to inform the public that nationals of Sweden, Estonia, Latvia and Lithuania holding regular passports may now visit the Philippines without need of securing a visa for a stay of not exceeding thirty (30) days provided that they possess the following:

1. A national passport valid at least six (6) months beyond the intended stay in the Philippines; and

2. A return ticket to their country of origin or onward ticket to the next country of destination.

The complete list of foreign nationals who are qualified under the new 30 days visa-free entry policy is available in the Philippine Embassy’s website, www.philembassy.se.

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Detta är ännu inte implementerat, man får 21 dagar. Jag frågade passkontrollanten (28 juni i år) och fick beskedet att de visste att 30 dagar var på gång, men de visste inte när det skulle börja gälla.

Dela på andra sajter

Vadå skojar ni eller??? Så man ska söka visum? Vilseledande!!! Hur lång tid tar de att få visum?

Dela på andra sajter

Nej du får 21 dagar när du åker dit. Men snart får du 30 dagar. Ska du vara där längre än 21 antar jag att du får söka någon form av visum. eller åka fram och tillbaka till något annat land.

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

100 Dollar i passet och du får ett Balik bajan på ett år

Dela på andra sajter

100 Dollar i passet och du får ett Balik bajan på ett år

Ha, ha ,tror tyvärr även flapparna gått vidare. Det var bättre förr.

Mvh borje222

Dela på andra sajter

Ja ska va där 30 dagar! Åker 28 sep!! Då får man söka visum härifrån då antar jag!! Ska ringa deras ambassad!! Tack för infon!!

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Mvh borje222

Ja förra året fick i alla fall tjock Arne Balik bajan för 100 dollar i luftamnen i Manila

Dela på andra sajter

Mvh borje222

det är bara nåt vi säger, för vi pallar inte att hänga med riktigt numera :crazy:

åtminstone gälder det för mej

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Ja förra året fick i alla fall tjock Arne Balik bajan för 100 dollar i luftamnen i Manila

Tror du på tomten också?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Tror du på tomten också?

Deja vu ,har för mej att SC svarade exact samma för ett.tag sen på samma frågeställning.

Orkar inte leta upp tråden ,men han kommer säkert ihåg :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Deja vu ,har för mej att SC svarade exact samma för ett.tag sen på samma frågeställning.

Orkar inte leta upp tråden ,men han kommer säkert ihåg :)

Hahaha... låter som hans ständigt återkommande stulna bilder.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

kan väl säga för 2 år sedan kunde man ge en person på G-point 2000 pesos och efter 2 dagar hade man 3-6 månders visat i sin famn

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

kan väl säga för 2 år sedan kunde man ge en person på G-point 2000 pesos och efter 2 dagar hade man 3-6 månders visat i sin famn

Wow, det låter helt fantastiskt!!!!

Så lätt och såååååå billigt.

Du borde heta Flappekonsult och göra grymma pengar på din kunskap!!!

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Wow, det låter helt fantastiskt!!!!

Så lätt och såååååå billigt.

Du borde heta Flappekonsult och göra grymma pengar på din kunskap!!!

Hehehe.

Gött Bibben och tackar för förtroendet men ja håller mig nog till mina erfarenheter, och delar med mig när det behövs

Men om det skall bli till så skall jag kalla på dig som min Wingman

Ha det gött i dimman så drar ja till det förlovade landet av antipasti & vin

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Tror du på tomten också?

Och,vad vet du om det,du borde ju veta battre som ar en sadan globertrotter.

Halsninger

Chan2011

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...