Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht


StefanJ

Recommended Posts

Puh, nu sista dygnet har kursen svängt upp rejält, dvs att man får mer bath för den svenska kronan.

Hoppas uppgången håller i sig. :good:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Puh, nu sista dygnet har kursen svängt upp rejält, dvs att man får mer bath för den svenska kronan.

Hoppas uppgången håller i sig. :good:

Fritz..

Faktiskt senaste veckan har trenden varit positiv.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Får hoppas trenden håller månaden ut. Skall föra över rätt mycket till mitt thai-konto.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes nu blir det bättre 100sek=424B 100NK=493BT

Flax att man bor i Norge :14:

Det blir ännu bättre om du låter bli Forex :wink:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes nu blir det bättre 100sek=424B 100NK=493BT

Flax att man bor i Norge :14:

Vilken skitkurs,den står ju i 4,70 för en svensk krona!!!!!!!!

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes nu blir det bättre 100sek=424B 100NK=493BT

Flax att man bor i Norge :14:

Ska man räkna att 17,5% diffar valutorna

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i hel... e skal man växla i Norge?Bankerna är lika dyra som forex.Jag brukar växla till mig 50.000b för sedan ta ut på atm

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ännu bättre om du låter bli Forex :wink:

Var ska man då växla sina svarta pengar?Var ska man växla?Jag vill alltid ha pengar på fickan när jag kommer ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ska man då växla sina svarta pengar?Var ska man växla?Jag vill alltid ha pengar på fickan när jag kommer ner.

Det blir till att växla på växlingskontoren, till dålig kurs, dock bättre än Forex.

Men det är smällar man får ta.

Lätt fånget lätt förgånget... :lol:

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Var ska man då växla sina svarta pengar?Var ska man växla?Jag vill alltid ha pengar på fickan när jag kommer ner.

Växla på Super rich när du kommer ner så får du fler pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ska man då växla sina svarta pengar?Var ska man växla?Jag vill alltid ha pengar på fickan när jag kommer ner.

Jag kan ge dig riktigt bra kinesiska växlingskontor om du ska

till Bangkok eller Pattaya som är ca 4-6% bättre än både forex

och andra växlingskontor du kan stöta på. Så du ska ta med dig

kontanter på fickan. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffa ett ICA bankkort (mastercard), på detta kan du i ICA affärerna sätta in 10000 kr/dag. Ingen frågar vad pengarna kommer ifrån. Dessutom har du INGA extra påslag förutom 150 baht vid uttag i Thailand. Betydligt bättre än att ha dem i fickan med sig till Los.

Enda nackdel är att kortet har en liten fast kortavgift/år.

Kortet kan med fördel också överlämnas till vännen i Thailand, sedan sätter man bara in så mycket man själv vill eller har råd med.

Detta är det bästa alternativet om man INTE har ett eget thailändskt bankkonto, i så fall får man fylla på sitt ICA konto och sedan göra en överföring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Skaffa ett ICA bankkort (mastercard), på detta kan du i ICA affärerna sätta in 10000 kr/dag. Ingen frågar vad pengarna kommer ifrån. Dessutom har du INGA extra påslag förutom 150 baht vid uttag i Thailand. Betydligt bättre än att ha dem i fickan med sig till Los.

Enda nackdel är att kortet har en liten fast kortavgift/år.

Kortet kan med fördel också överlämnas till vännen i Thailand, sedan sätter man bara in så mycket man själv vill eller har råd med.

Detta är det bästa alternativet om man INTE har ett eget thailändskt bankkonto, i så fall får man fylla på sitt ICA konto och sedan göra en överföring.

Detta lämnar elektroniska spår som inte är så bra om det är svarta pengar.

Däremot om man tar kontanterna med sig till Thailand och växlar på Super Rich så frågar ingen och det finns inga spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ska man då växla sina svarta pengar?Var ska man växla?Jag vill alltid ha pengar på fickan när jag kommer ner.

Vet du inte det så har du inga svarta

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots allt är jag oskyldig till motsatsen bevisats, kan ju ha vunnit, men i sak har Khun fullständigt rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots allt är jag oskyldig till motsatsen bevisats, kan ju ha vunnit, men i sak har Khun fullständigt rätt.

Mot skattmyndigheten är det väl omvänd bevisbörda, dvs du måste bevisa att pengarna inte är svarta.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Mot skattmyndigheten är det väl omvänd bevisbörda, dvs du måste bevisa att pengarna inte är svarta.

/ SatanG

Det är lagligt att tjäna 12000 kr per år "svart" på hobbyverksamhet. Jobbar du tex som polis men har elbehörighet så kan du lagligt sett deklarera 12000 kr utan att betala skatt. Sedan är det bara att se till att resterand svarta pengar går in i ett holding bolag på något sätt. Finns ju visa länder som har utbytten av uppgifter. Kolla runt det finns alltid knep och metoder.

Håller med att kinesiska växelkontor lite här och där finns ett på silom road jag brukar växla in kontanter på, ger ruggigt bra kurs och inga konstiga frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lagligt att tjäna 12000 kr per år "svart" på hobbyverksamhet. Jobbar du tex som polis men har elbehörighet så kan du lagligt sett deklarera 12000 kr utan att betala skatt. Sedan är det bara att se till att resterand svarta pengar går in i ett holding bolag på något sätt. Finns ju visa länder som har utbytten av uppgifter. Kolla runt det finns alltid knep och metoder.

Håller med att kinesiska växelkontor lite här och där finns ett på silom road jag brukar växla in kontanter på, ger ruggigt bra kurs och inga konstiga frågor.

Om man nu vill växla hemma då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i hel... e skal man växla i Norge?Bankerna är lika dyra som forex.Jag brukar växla till mig 50.000b för sedan ta ut på atm

Tack för alla svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...