Guest Plätt Inlagd Juli 28, 2010 Dela Inlagd Juli 28, 2010 Gjorde en test och det gick ju fort.. At föra över pengar från SCB via Easy Net (Thailand) till SEB (Sverige), tog bara 12 timmar... Och bra kurs också. Älskar när Bahten står högt till skillnad från många andra här på MPR.. Betalning Provade att föra över 10 000 Baht. Krediterat belopp: 2.235,26 SEK Växelkurs: 1,000000 Belopp i SEK: 2.235,26 SEK Ursprungligt belopp: 2.235,26 SEK Valutadag: 2010-07-27 Ha en bra dag! Då tror jag du skulle villa växla med mig, jag får betala Köpdatum: 2010-07-24 Bokföringsdatum: 2010-07-27 Belopp: 10150 Belopp i kr: -2 468,55 kr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Juli 28, 2010 Dela Inlagd Juli 28, 2010 Då tror jag du skulle villa växla med mig, jag får betala Köpdatum: 2010-07-24 Bokföringsdatum: 2010-07-27 Belopp: 10150 Belopp i kr: -2 468,55 kr Fasen också, visste jag skulle bli blåst.. Skulle skickat pengarna den 27 Juli istället.. Ha en bra dag! Mvh Kampen för en stark Baht och svag Krona rörelsen. Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Juli 28, 2010 Dela Inlagd Juli 28, 2010 Då tror jag du skulle villa växla med mig, jag får betala Köpdatum: 2010-07-24 Bokföringsdatum: 2010-07-27 Belopp: 10150 Belopp i kr: -2 468,55 kr Vilken Bank är detta? Fan vilken urusel kurs. Jag får det till 0,2432. Som jag har nämnt tidigare så betalde jag 0,2302 i Måndags med överföring från Nordea. "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 28, 2010 Dela Inlagd Juli 28, 2010 Köpdatum: 2010-07-23 Bokföringsdatum: 2010-07-27 Belopp: 12 000,00 THB Belopp i kr: -2 739,37 kr Växelkurs: 0,22828 Plats: UdonThani Text: Aeon Thana Sins Aeon i Udon, inga 150 bath och ICA kort. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 29, 2010 Dela Inlagd Juli 29, 2010 Vad bra det gått för kronan den senaste tiden, inte minst i dag. 4.46 - det verkar som 4,50 är inom räckhåll och snart. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Juli 29, 2010 Dela Inlagd Juli 29, 2010 Hej, nu ligger den på min datorväxlare 1,000 SEK = 4,451 THB, OK???? gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Datum 2010-08-02 Överföring från SCB (Thailand) till SEB (Sverige).. Currency SEK SWEDISH KRONE จำนวนเงินที่โอน 50,000.00 Baht Foreign Amount Equivalent 11,123.47 SEK Exchange Rate 4.4950000 Fee 300.00 Baht Total 50,300.00 Baht Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Datum 2010-08-02 Överföring från SCB (Thailand) till SEB (Sverige).. Currency SEK SWEDISH KRONE จำนวนเงินที่โอน 50,000.00 Baht Foreign Amount Equivalent 11,123.47 SEK Exchange Rate 4.4950000 Fee 300.00 Baht Total 50,300.00 Baht Ha en bra dag! Härligt Skr. starkare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Vilken Bank är detta? Fan vilken urusel kurs. Jag får det till 0,2432. Som jag har nämnt tidigare så betalde jag 0,2302 i Måndags med överföring från Nordea. ICA MAstercard men vilken ATM vet jag ej. Men nu för jag endast över bank till bank fick jag 4,38 när ATM kursen var 4,10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Passar bra med bättre kurs då jag lyfter med TG 961 i e.m. Men har glömt bort vilken ATM (färg/bank) som var förmånligast att använda som det skrevs om förut!? Jaja, såklart har jag ICA's MC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Passar bra med bättre kurs då jag lyfter med TG 961 i e.m. Men har glömt bort vilken ATM (färg/bank) som var förmånligast att använda som det skrevs om förut!? Jaja, såklart har jag ICA's MC Aeon påstås inte ta de 150bath som alla andra banker tar från utlänningar. Aeon Verkar inte finnas på Phuket än, men väl i Pattaya http://www.aeon.co.t...%20East#soutput 1 Lotus South Pattaya 2 nd Floor Lotus South Pattaya - - - 2 Home work Pattaya 1 st Fl. Home work Pattaya - - - 3 Carrefour Pattaya Klang 2 nd Fl Carrefour Pattaya Klang Sök själva i era provinser. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Aeon påstås inte ta de 150bath som alla andra banker tar från utlänningar. Aeon Verkar inte finnas på Phuket än, men väl i Pattaya http://www.aeon.co.t...%20East#soutput 1 Lotus South Pattaya 2 nd Floor Lotus South Pattaya - - - 2 Home work Pattaya 1 st Fl. Home work Pattaya - - - 3 Carrefour Pattaya Klang 2 nd Fl Carrefour Pattaya Klang Sök själva i era provinser. MVH Tommy Vist finnes den i Phuket!! AEON Spot Phuket 75 Moo 5 Central festival Phuket 2 nd Fl. Room TC-024 wichit , Muang Phuket 83000 Men det är dem enda. pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Posten Berit Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Handlade idag och betalade med mitt ICA Mastercard i butiken. Upptäckte till min förfäran när jag läste kvittot att de gjorde en valutakonvertering direkt och drog SEK från kontot. Fick en kurs på 4.2900, vilket suger Changba##e. Klagade för kassörskan men hon var totalt ointresserad av problemet. Det är helt enkelt cash som gäller här. Så se upp när ni handlar med kort i LOS. Bå Pen Jang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Handlade idag och betalade med mitt ICA Mastercard i butiken. Upptäckte till min förfäran när jag läste kvittot att de gjorde en valutakonvertering direkt och drog SEK från kontot. Fick en kurs på 4.2900, vilket suger Changba##e. Klagade för kassörskan men hon var totalt ointresserad av problemet. Det är helt enkelt cash som gäller här. Så se upp när ni handlar med kort i LOS. Det där har jag också råkat ut för, tror det var i en bokaffär, men de stora varuhusen BigC, Tesco o Carrefour säljer i ThaiBath så där går det bra med Ica kortet, man slipper ju de 150 bathen i alla fall. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Ica har slutat med visa hur många bath man tagit ut dom visar bara svenska pengar. Det var väldigt bekvämt innan nu mycket krångligare ha koll uttagen. http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Ica har slutat med visa hur många bath man tagit ut dom visar bara svenska pengar. Det var väldigt bekvämt innan nu mycket krångligare ha koll uttagen. Måste vara nytt fenomen, jag fick det i förra veckan i alla fall.då får man väl försöka komma ihåg hur mycket man slarvar bort! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Kronan stärks gentemot dollar, Euro - och THB Äntligen 4,50 Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Kronan stärks gentemot dollar, Euro - och THB Äntligen 4,50 Och bättre blir det, dollarn fortsätter att försvagas mot kronan. /Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Ica har slutat med visa hur många bath man tagit ut dom visar bara svenska pengar. Det var väldigt bekvämt innan nu mycket krångligare ha koll uttagen. Nej ICA har inte slutat att tala om vad du tagit ut. Dom talar alltid om vad det är du tar ut enligt meddelande från MC/Visa vilket är lika med meddelandet från den Thaibank som sköter uttaget skickar.(ATM ägare eller Inlösande bank vid kortköp). Så tar man ut 20 000:- thb så står det 20 000:- thb och växlingen sker då av MC/Visa. Om däremot inlösande bank själv utför växlingen (med eller utan ert godkännande) så är det som sedan MC/Visa och ICA sedan bara kan visa, den svenska summa som tagits ut för dom vet inget annat. Så om ni tar ut i en ATM i Thailand. Inte får en fråga angående växlingskursen och sedan bara ser SEK på ICA . BYT ATM till nästa gång. Om ni får upp växlingskursen i ATM'en så svara NEJ och avbryts då uttaget. Gå till en annan bank. Sak samma vid inköp. Säg alltid till att ni vill betala i THB innan ni betalar med kortet. Enligt internationella regler för köp/uttag skall alltid kunden bestämma. Men det verkar som om vissa ATM'er och affärer skiter i detta. Men det är ju Thailand. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Ska bli kul och se vad som händer med kursen iom nästa kommande räntehöjning, hoppas RB tar i lite rejälare den här gången typ 0.50%, då ser vi snart kurs på runt 5 bath kronan igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Ska bli kul och se vad som händer med kursen iom nästa kommande räntehöjning, hoppas RB tar i lite rejälare den här gången typ 0.50%, då ser vi snart kurs på runt 5 bath kronan igen. Nja, då tar jag nog hellre en stark TBH. Kostar betydligt mer för hushållskassan om räntan höjs 0,5% jämfört med om TBH står i 0,25 istället för 0,2. Men tyvärr så kommer räntorna att höjas . /Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Nej ICA har inte slutat att tala om vad du tagit ut. Dom talar alltid om vad det är du tar ut enligt meddelande från MC/Visa vilket är lika med meddelandet från den Thaibank som sköter uttaget skickar.(ATM ägare eller Inlösande bank vid kortköp). Så tar man ut 20 000:- thb så står det 20 000:- thb och växlingen sker då av MC/Visa. Om däremot inlösande bank själv utför växlingen (med eller utan ert godkännande) så är det som sedan MC/Visa och ICA sedan bara kan visa, den svenska summa som tagits ut för dom vet inget annat. Så om ni tar ut i en ATM i Thailand. Inte får en fråga angående växlingskursen och sedan bara ser SEK på ICA . BYT ATM till nästa gång. Om ni får upp växlingskursen i ATM'en så svara NEJ och avbryts då uttaget. Gå till en annan bank. Sak samma vid inköp. Säg alltid till att ni vill betala i THB innan ni betalar med kortet. Enligt internationella regler för köp/uttag skall alltid kunden bestämma. Men det verkar som om vissa ATM'er och affärer skiter i detta. Men det är ju Thailand. hf Jag ska förklara det för svärmor ,det knappt dom lyckas ta ut pengar utan spara kortet. http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Hade kontakt med ICA-banken i dag och frågade om det fanns möjlighet att ändra maxbeloppet man kan ta ut under en viss tid. (f.n. SEK 15000 / 4 dagar) Det går inte att ändra sas det, inte ens som en engångsföreteelse. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peter201 Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Handlade idag och betalade med mitt ICA Mastercard i butiken. Upptäckte till min förfäran när jag läste kvittot att de gjorde en valutakonvertering direkt och drog SEK från kontot. Fick en kurs på 4.2900, vilket suger Changba##e. Klagade för kassörskan men hon var totalt ointresserad av problemet. Det är helt enkelt cash som gäller här. Så se upp när ni handlar med kort i LOS. Får man verkligen en så dålig kurs med ICA-kortet? Gäller det med ATM-uttag också? 4,29 är ju inte bra när SEK/THB är 4,54 för tillfället. Är det nåt annat kort som gäller om man ska få den bästa kursen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd Augusti 2, 2010 Dela Inlagd Augusti 2, 2010 Får man verkligen en så dålig kurs med ICA-kortet? Gäller det med ATM-uttag också? 4,29 är ju inte bra när SEK/THB är 4,54 för tillfället. Är det nåt annat kort som gäller om man ska få den bästa kursen? Läs mitt inlägg 5-6 steg tidigare. Det är inte ICA utan affären som strular. Och då gäller det ju alla kort. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu