elephant Inlagd Maj 19, 2010 Dela Inlagd Maj 19, 2010 En artikel i dagens DI angående Thailands ekonomi och varför bathen är så start trots alla oroligheterna. Thailands ekonomi står stadigt - än så länge Trots en lång period av politiska oroligheter som den sista veckan urartat i våldsamheter, har den thailändska ekonomin lämnats förvånansvärt opåverkad. Men om inte den politiska situationen stabiliseras innan hösten kommer oron med all sannolikhet att börja slå mot ekonomin. www.di.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 19, 2010 Dela Inlagd Maj 19, 2010 Hoppas själv på 1:1 kurs. Tänk vad härligt att kunna känna sig som Thai, fattig och hungrig, när man plöjer sig fram genom risfälten i Isaan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan L Inlagd Maj 21, 2010 Dela Inlagd Maj 21, 2010 Jag bara undrar... Besök min blogg http://janluthman.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 22, 2010 Dela Inlagd Maj 22, 2010 Hur fan kan detta va möjligt? 3:80 på Forex..Har Sverige blivit ett banankungadöme ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 23, 2010 Dela Inlagd Maj 23, 2010 Ser inte bra ut. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Maj 23, 2010 Dela Inlagd Maj 23, 2010 (ändrad) Ser man på kortare sikt kan man få ett svagt hopp om att vi nått botten för denna gång. I tidningarna (iaf de svenska) står det att utsikterna för den svenska ekonomin och därmed kronan är lysande men att oron i eurozonen fortfarande lägger en svettig hand på kursutvecklingen. Ändrades Maj 23, 2010 av GammalDansken Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd Maj 26, 2010 Dela Inlagd Maj 26, 2010 Hej Vadå botten Nu på morgonen i UNT 4,78 Okay här 4,08 Fy fan Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd Maj 26, 2010 Dela Inlagd Maj 26, 2010 Fel av mig ska vara 3,78 Ush Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 26, 2010 Dela Inlagd Maj 26, 2010 Fel av mig ska vara 3,78 Ush Offe Hej Offe, det går att Ändra sitt inlägg i ca 20 minuter efter att man skrivit det, om nåt blivit fel så att man slipper skriva ett inlägg till, bara ett tips! Om du tittar på ett av dina nya inlägg så finns det en "Knapp" längst ner som heter "Ändra" bara att klicka och fixa en felstavning eller liknande. För ett år sa folk till mej att jag borde spara mina slantar på ett "Eurokonto" istället för på Thai bank, jag tyckte det var bättre att ha pengarna i Bath, för då visste jag vad jag hade och de skall användas här i Thaland. Jag är ganska nöjd med mitt beslut , fast det kunde ju gått åt andra hållet MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd Maj 26, 2010 Dela Inlagd Maj 26, 2010 (ändrad) 10150 Baht = 2684.06 skr = 3,78 Man får vara glad biljetterna är billiga reser med SAS i höst 6667:- 5 veckor Vad ska hända med skr snart åker vi till Thailand för att körda ris = Stark Baht i lön Ändrades Maj 26, 2010 av Plätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Maj 26, 2010 Dela Inlagd Maj 26, 2010 ... cut ... jag tyckte det var bättre att ha pengarna i Bath, för då visste jag vad jag hade och de skall användas här i Thaland. Jag är ganska nöjd med mitt beslut , fast det kunde ju gått åt andra hållet MVH Tommy Du kan vara helt säker på att de flesta här hoppas på att det går åt andra hållet. Räkna inte med medkänsla när det väl sker. mvh Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 28, 2010 Dela Inlagd Maj 28, 2010 (ändrad) Du kan vara helt säker på att de flesta här hoppas på att det går åt andra hållet. Räkna inte med medkänsla när det väl sker. mvh Hoppas jag också eftersom vi är på väg att flytta till Sverige och då sparar jag väl där istället . Funderar på att skicka över en slant till ett svenskt konto, frågan är om det är rätt läge nu... Hopplöst att svara på. Har nyligen snackat med 2 pensionärer som börjar få det kärvt nu eftersom deras pension inte längre räcker när de skall förnya sina 1års visa (krävs mer än 40000bath i månaden). MVH Tommy Ändrades Maj 28, 2010 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 28, 2010 Dela Inlagd Maj 28, 2010 (ändrad) När man läser detta på Text TV:s artikelsida undrar man VARFÖR... Svensk tillväxt bäst i Europa Nåt är FEEEEL Ändrades Maj 28, 2010 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 28, 2010 Dela Inlagd Maj 28, 2010 Hoppas jag också eftersom vi är på väg att flytta till Sverige och då sparar jag väl där istället . Funderar på att skicka över en slant till ett svenskt konto, frågan är om det är rätt läge nu... Hopplöst att svara på. Har nyligen snackat med 2 pensionärer som börjar få det kärvt nu eftersom deras pension inte längre räcker när de skall förnya sina 1års visa (krävs mer än 40000bath i månaden). MVH Tommy Pst..min erfarenhet av att förnya sitt "pensionärsvisa" här i Thailand är att svenska konsulatet här i Jomtien gärna går efter din bruttoinkomst för att skriva ut sitt intyg som man ska visa upp för Immegration. Alltså. ..dom frågar efter vilka siffror dom ska räkna på. Då svarar man ju lämpligast brutto före skatt så går dom efter det beloppet Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 28, 2010 Dela Inlagd Maj 28, 2010 Pst..min erfarenhet av att förnya sitt "pensionärsvisa" här i Thailand är att svenska konsulatet här i Jomtien gärna går efter din bruttoinkomst för att skriva ut sitt intyg som man ska visa upp för Immegration. Alltså. ..dom frågar efter vilka siffror dom ska räkna på. Då svarar man ju lämpligast brutto före skatt så går dom efter det beloppet Fritz.. Det är ganska hög omsättning på konsulatpersonalen och samtliga jag har haft att göra med där har varit nollor. Jag tror att man kan få dem till att skriva vad som helst om man spänner ögonen i dem. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 29, 2010 Dela Inlagd Maj 29, 2010 Det är ganska hög omsättning på konsulatpersonalen och samtliga jag har haft att göra med där har varit nollor. Jag tror att man kan få dem till att skriva vad som helst om man spänner ögonen i dem. Jag är snäller och spänner aldrig ögonen i nån Vet flera som har samma erfarenhet som jag. Hur blev det med daten med mannen från Kalix ? Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 29, 2010 Dela Inlagd Maj 29, 2010 Jag är snäller och spänner aldrig ögonen i nån Vet flera som har samma erfarenhet som jag. Hur blev det med daten med mannen från Kalix ? Fritz.. [/quote Mannen från Kalix rasade ihop mitt under kortspel med goda vänner och har sedan dess legat på Bkk-Pattaya hospital. Är dock på bättringsvägen och skall troligtvis bli utskriven i helgen. Akta dej för kortspel, Fritz! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 29, 2010 Dela Inlagd Maj 29, 2010 Mannen från Kalix rasade ihop mitt under kortspel med goda vänner och har sedan dess legat på Bkk-Pattaya hospital. Är dock på bättringsvägen och skall troligtvis bli utskriven i helgen. Akta dej för kortspel, Fritz! Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 29, 2010 Dela Inlagd Maj 29, 2010 Fortsätter lite på GDs inlägg... Ser man till en femdagarsperiod ser det ju bra ut. Hoppas på fortsatt uppgång. Ser man däremot till vad som hänt de senaste 3 månaderna, ser det mörkt ut... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 29, 2010 Dela Inlagd Maj 29, 2010 Fortsätter lite på GDs inlägg... Ser man till en femdagarsperiod ser det ju bra ut. Hoppas på fortsatt uppgång. Ser man däremot till vad som hänt de senaste 3 månaderna, ser det mörkt ut... Som jag sagt tidigare till hösten 4,60 kanske till och med närmare 5 bath för kronan:dance: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nikkala Inlagd Maj 29, 2010 Dela Inlagd Maj 29, 2010 Så stark kommer knappast kronan att bli runt 4 bath per kr är nog en realisisk kurs. Mitt knep att inte märka av kursen är att växla till sig 3000bath om dagen. Då spelar det ju ingen roll vad kursen är man får ju samma summa ändå. huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Maj 29, 2010 Dela Inlagd Maj 29, 2010 Fortsätter lite på GDs inlägg... Ser man till en femdagarsperiod ser det ju bra ut. Hoppas på fortsatt uppgång. Ser man däremot till vad som hänt de senaste 3 månaderna, ser det mörkt ut... Exactemente, i grafen kan man tydligt se att det är fördelaktigt att växla efter kl 12:00 utom på fredagar. Man kan även se att vissa dagar är bättre än andra vilket forumisterna bör nogsamt beakta. Rent generellt kan man säga att det oftast finns en bättre dag att växla på vilket innebär att man bör avvakta med att göra transaktionen. Sedelskrynklaren Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 29, 2010 Dela Inlagd Maj 29, 2010 Så stark kommer knappast kronan att bli runt 4 bath per kr är nog en realisisk kurs. Mitt knep att inte märka av kursen är att växla till sig 3000bath om dagen. Då spelar det ju ingen roll vad kursen är man får ju samma summa ändå. 3000 bath ja det får man inte mkt för:drinks: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 29, 2010 Dela Inlagd Maj 29, 2010 Johoorå...det får man visst det, SangSom/Cola utanför 7/11 och en shorttime kostar nog maximalt 1000 bath, en säng i ett råtthål bara 600 och mat 400, då kan man t.o.m. spara en tusing till pensionen... Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd Maj 29, 2010 Dela Inlagd Maj 29, 2010 3000 bath ja det får man inte mkt för:drinks: Hej ! Vad ligger budgeten på som långliggare ? Har som målsättning att göra ett 4mån besök vintern 2011. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu