kokos Inlagd April 26, 2010 Dela Inlagd April 26, 2010 (ändrad) En helt naturlig disposition med tanke på att alla faranger per definition är dumma. Enligt thailogik lurar man inte den som lurar sig själv. mvh GD 55555 hittade det här som GD själv skrivit i tråden jag länkade till... GD verkar ju inte göra sin definitionen av falanger verka felaktig iaf... Ändrades April 26, 2010 av kokos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd April 26, 2010 Dela Inlagd April 26, 2010 Bara att önska grattis till de som får en förnuftig kurs och har tillgång till rätt ATM när cash behövs. Utan att pilla på några inställningar fick inte jag det, så det är bara att sluta använda skitkortet. Som tur är har vi andra kort att ta till. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
buriram Inlagd April 26, 2010 Dela Inlagd April 26, 2010 GD, Det skiter sig nog, oavsett vilket kort Du använder mvh anders som kör gulingen med Skandia Visa 4,45 sist Puss Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd April 26, 2010 Dela Inlagd April 26, 2010 hej på Er alla kloka personer på MPR, tänkte först skriva människor men då skulle säkert någon Alien bli arg. Är det någon som vet om det finns en Bangkok Bank bankomat på BKK´s flygplats "Suvan"? Om ja, var då? På måndag (3 maj) lyfter planet från Arlanda, 14.30, fa´n va skönt att vara borta till 3 juni och inte behöva jobba förräns 7 juni. gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Jag bor numera i Thailand men får min sjukersättning och en del andra pengar utbetalade till min svenska bank. Hur gör jag för att exempelvis föra över 10.000 SEK till min thailändska bank och få mest battar på kontot. Inga gissningar utan kalla fakta snälla.. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carpenter Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Jag bor numera i Thailand men får min sjukersättning och en del andra pengar utbetalade till min svenska bank. Hur gör jag för att exempelvis föra över 10.000 SEK till min thailändska bank och få mest battar på kontot. Inga gissningar utan kalla fakta snälla.. Fritz.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carpenter Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Sänd svenska kroner till Thaibank Kosnad Nordea är för mig 30kroner samt 200 bht till min bank i thiland för växling Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Sänd svenska kroner till Thaibank Kosnad Nordea är för mig 30kroner samt 200 bht till min bank i thiland för växling Så gör jag också, men min bank (SHB) tar SEK 40:-/överföring. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Vet inte vilken bank i Sverige du har. Men via SEB - till en Thaibank kostar det SEK 225. När du utför transaktionen från en svensk bank, så ange att mottagaren betalar kostnaden. Då brukar det bli lite billigare. Då drar dom 50 spänn i svedala iaf å resten därnere. Summan blir dock lägre än SEK 225 kr. Varför är ju konstigt. Men så är det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Herre Jesus. Jag tror att jag behöver byta bank!! Aldrig mer SEB då alltså. Bäst å kolla upp läget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Herre Jesus. Jag tror att jag behöver byta bank!! Aldrig mer SEB då alltså. Bäst å kolla upp läget. Kolla först så du kryssar i rätt ruta när du lägger din order. "Normal" överföring är t ex billigare än "express". Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Kolla först så du kryssar i rätt ruta när du lägger din order. "Normal" överföring är t ex billigare än "express". Vad jag minns sist fanns det inte mkt å välja på. Antingen Avsändaren pröjsar eller Mottagaren. Tror det fanns ett alternativ att avsändaren betalar kostnaden i Sverige och mottagaren resten. Hmm tur att man inte nyttjar denna tjänst så ofta. Endast nödfall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Vad jag minns sist fanns det inte mkt å välja på. Antingen Avsändaren pröjsar eller Mottagaren. Tror det fanns ett alternativ att avsändaren betalar kostnaden i Sverige och mottagaren resten. Hmm tur att man inte nyttjar denna tjänst så ofta. Endast nödfall. Jag chansar på att du minns fel. Jag har för mej att en expressöverföring från SHB kostar SEK 300:- och jag vet att en normal överföring kostar 40:-. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 SEB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Jag chansar på att du minns fel. Jag har för mej att en expressöverföring från SHB kostar SEK 300:- och jag vet att en normal överföring kostar 40:-. Hej, jag har Handelsbanken och jag har kryssat för att min bank betalar, kostar 40 SEK. Sen vet jag inte om min Thaibank, Bangkok Bank, tar någon avgift, får kolla när jag kommer ner. Jag märkte förra året att de hade dragit nån sort av "Skatt". Vet inte om det är på pjocenten%, gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Bangkok bank betalar i år 0,7% ränta före "valutakrisen" var det 3% och skatten på ränteintäkter är 10% upp till 500,000bht En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Hej, jag har Handelsbanken och jag har kryssat för att min bank betalar, kostar 40 SEK. Sen vet jag inte om min Thaibank, Bangkok Bank, tar någon avgift, får kolla när jag kommer ner. Jag märkte förra året att de hade dragit nån sort av "Skatt". Vet inte om det är på pjocenten%, gubben baken i TH tar 1/4% min200 max 500bth går det till en tredje bank så blir det ytterligare avgift så kolla att din bank sammarbetar med din bank i TH detta är avgifternas paradis ola i long phrae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Så gör jag också, men min bank (SHB) tar SEK 40:-/överföring. Jag har alltid skickat svenska pengar via internet från Swedbank till min thailändska bank och trott att det var bäst. Har fått en del andra råd som att växla in till battar i Sverige först innan jag för över hit vilket jag tycker verkar korkat. Mannen var påstridig i sin uppfattning så jag ville kolla läget. En gång besökte jag ett av Siam Commersials mindre kontor och bad dom föra över 70 000 battar från mitt bankomatkort till mitt thailändska konto. Tjejen gick till ett rum, kom efter en stund ut med pengarna i näven och gick sen till ett annat rum och satte in dom på mitt konto Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Bäste herr Serath! Jag köper di kondomer som tillhandahålls av seven eleven vid mina besök i Pattaya. Har aldrig råkat ut för sprucken kondom däremot har jag upplevt att kådisen halkat av staken och stannat kvar inne i lilla Noi, vilket ju egentligen är ganska otrevligt men jag har ännu inte behövt hysa några misstankar gentemot säkerheten hos sevens kondomer. Det fina med sevens goda kondomutbud är ju ochså att man vid nödfall på småtimmarna kan gå några få steg och inhandla varan. En natthamburgare och ett paket kondomer brukar vara standard efter nattens dryckesövningar och barvändor. BTT tack för morgonens skratt När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Maj 5, 2010 Dela Inlagd Maj 5, 2010 Hej Ett litet uttag med icakort Köpdatum: 2010-05-01 Bokföringsdatum: 2010-05-04 Belopp: 12 150,00 THB Belopp i kr: -2 763,14 kr Plats: - Text: Upca Det ger ca 4.40 i växelkurs Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 5, 2010 Dela Inlagd Maj 5, 2010 Just nu 4,25 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Maj 7, 2010 Dela Inlagd Maj 7, 2010 Köpdatum: 2010-05-04 Bokföringsdatum: 2010-05-06 Belopp: 10 650,00 THB Belopp i kr: -2 465,06 kr Plats: - Text: Upca 4,32 för en krona med Thaiavgiften på 150 bath pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Maj 7, 2010 Dela Inlagd Maj 7, 2010 3.88 på forex idag, så växla i los mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Maj 7, 2010 Dela Inlagd Maj 7, 2010 3.88 på forex idag, så växla i los mvh Nerike Det är flera år sedan det var lönt att växla här hemma. Det kan vara bekvämt att växla max 4000-5000 bath till försa dagarna. Att andvända ICA-Bankens kort ger i regel bästa kursen. Att ha sin vanliga bank i reserv kan vara en trygghet men dyrare uttag. pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roi Et Perra Inlagd Maj 7, 2010 Dela Inlagd Maj 7, 2010 3.88 på forex idag, så växla i los mvh Nerike Det vete fan. 4.01 på cash i dag. Jävla greker och vi som inte ens har euro. Demonstrationer i Bangkok spelar ingen roll, men Grekland, då så... Nu skall man plugga, plugga, plugga. Undra vad man skall bli när man blir stor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu