Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Tackar för upplysningen Patongking Så då blir det iallafall biligare med Ica (Mastercard) Visa (Svedb Nordea mfl) Dom tar ju 35sek eller mer men Ica 150bath

Aeon blir billigast ändå om man har någon i närheten 

Kollade Ica bankens tjänster idag De tar 100 kr för att sända pengar till Thai-bank + 125 ( eller vad det 150) Viket kanske inte är så dyrt om mna sänder en större summa Finns det billigare alt.?

en Boffe som bara har dryg åtta timmar + resetid till snöhelvet

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

2010.03.28

GE MoneyBank, Mastercard

4,41 THB/SEK

Uttaget i UPCA (vad det nu är för bank).

THB verkar vara en "hårdvaluta" i dagsläget. Kronan har ändå, på ett år, stärkts från 8,6 till dagens 7,25 SEK/USD! Kanske det är skvalpvalutan evjåån (11,2 -> 9,7 på ett år) som smittar vår krona - vi får tacka grekerna och våra EU-bröder runt Medelhavet i så fall.

Man kan ju undra hur det kommer att gå när evjjåån hamnar under 1 USD; har vi råd med Thailand då, eller är det Turktjejer (TT) som blir forumets inriktning i framtiden?

jap.gif

PS. Det är med viss tvekan jag vågar rapportera i den här tråden, senast så fick jag minuskarma av Banarne. suicide.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Dela på andra sajter

Mina norska vänner beklagar sig också över försämrad valutakurs. Dom har väl ändå mindre med EU-s valuta än Sverige att göra eller ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Tjena!

Är de någon som nyligen tagit ut pengar med sitt icakort nere i Thailand?

isåfall hur mycket gav 100 sek kr

Mvh Borgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Köpdatum: 2010-03-31

Bokföringsdatum: 2010-04-06

Belopp: 20 150,00 THB

Belopp i kr: -4 537,74 kr

Plats: -

Text: Upca

Detta är senaste utaget i byn.

20150b/4537,74 = 4,44b på 1 sek

Avgiften blev 34sek

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Köpdatum: 2010-03-31

Bokföringsdatum: 2010-04-06

Belopp: 20 150,00 THB

Belopp i kr: -4 537,74 kr

Plats: -

Text: Upca

Detta är senaste utaget i byn.

20150b/4537,74 = 4,44b på 1 sek

Avgiften blev 34sek

pigge01

Ok! tackar så mycket Pigge01 great.gif

Dela på andra sajter

Äre nån som köpt en liter mjölk idag, vad ligger den på nu?

Va kostar en plastkasse?

ICA Arne

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Va kostar en plastkasse?

ICA Arne

Jaså de är dryg arne som är pågång igendrinks.gif

Dela på andra sajter

GammalDansken

Jaså de är dryg arne som är pågång igendrinks.gif

Med tanke på hur lätt man kan hitta svar på sina frågor om den aktuella kursen

utan assistans från hjälpsamma forummedlemmar så är han egentligen inte så dryg smiley.gif

Pröva att klicka här. http://finance.yahoo...&l=on&z=m&q=l&c=

Om man inte gillar kurver så står den absolut senaste noteringen med fet stil under diagrammet.

Den motsvarar ganska väl den kurs man får med sitt ICA-kort t.ex.

Jämför pigges uttag daterad 31 mars: Då var kursen mellan 4.44 och 4.45

Ge eller ta några hundradelar för att kompensera för ev uttagsavgift.

mvh GD

post-3917-127041186539_thumb.jpg

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Med tanke på hur lätt man kan hitta svar på sina frågor om den aktuella kursen

utan assistans från hjälpsamma forummedlemmar så är han egentligen inte så dryg smiley.gif

Pröva att klicka här. http://finance.yahoo...&l=on&z=m&q=l&c=

Om man inte gillar kurver så står den absolut senaste noteringen med fet stil under diagrammet.

Den motsvarar ganska väl den kurs man får med sitt ICA-kort t.ex.

Jämför pigges uttag daterad 31 mars: Då var kursen mellan 4.44 och 4.45

Ge eller ta några hundradelar för att kompensera för ev uttagsavgift.

mvh GD

post-3917-127041186539_thumb.jpg

Ja visst har du rätt i de du säger! men ett forum är väl till för att man ska kunna fråga saker och visst kunde jag ha googlat fram de!

Sen så vare Untitled-1.gif de jag svara till arne

Mvh Borgmästarens Son

Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja visst har du rätt i de du säger! men ett forum är väl till för att man ska kunna fråga saker och visst kunde jag ha googlat fram de!

Sen så vare Untitled-1.gif de jag svara till arne

Mvh Borgmästarens Son

Visst är det så.

Efter 7 inlägg kanske du inte är medveten om hur känslig Arne är :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

andersbangkok

Va kostar en plastkasse?

ICA Arne

Alltid lika spännande, intressanta inlägg icke-Arne

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kan upplysa herr Icaarne att en liter lättmjölk på OJ kostar 7.50 och bröd lilla skogaholmslimpan kostar 14.90 och 1 paket becell smör kostar 14.90.

Dvs mjölk, smör och bröd kostar 37.30 kr.

Vissa gubbar kanske skulle tjäna på att ha lite koll på livsmedelspriserna och inte bara släppa iväg thaifrugan med plånboken för att köpa dyr kycklingfile.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

GD,du måste ha en fruktansvärd oro hela dagarna för att hitta nåt att gnälla över.Vad gjorde det nu att borgmä...ställde en fråga om kursen,spårade hela dan ur för dig :diablo: Skulle vara kul att läsa ett POSITIVT inlägg från dig någongång och inte bara gnäll gnäll hela tiden Mvh Måne som försöker ha ett liv oxå

Måne

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Håller med måne. Denna tråd är absolut väldigt nyttig. Man får ju bla reda på olika uttagsavgifter och annat av praktisk nytta.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Vissa gubbar kanske skulle tjäna på att ha lite koll på livsmedelspriserna och inte bara släppa iväg thaifrugan med plånboken för att köpa dyr kycklingfile.

BTT

Nu gör Du så där igen.vilka är dom? Tala klarspråk, jag måste få reda på vilka "vissa gubbar" är, annar spricker jag av nyfikenhet. :dance:

PS

Färsk kycklingfile är inte dyr, 48 bath kilot i dag på Tesco.

DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fader Baa!!

Med dom menas di gubbar som har noll koll på matpriserna i svenska butiker och som gör misstaget att lämna över kontot till thaikärringen som har ännu sämre koll.

Vilket får till följd att det springs och köps onödigt dyra matvaror.

Exempelvis kostar ett kilo kycklingfile över 100 kronor i vissa Icabutiker. Går man 200 meter längre kan man köpa samma file för 45 kronor kilot.

Jag menar att för di gubbar med thaifruga som har normal inkomst så kan det ju faktiskt vara klokt att ha en matinköpsbudget och en viss koll på priser.

Om inte annat kan det ju underlätta pengaskickandet till Thailand och sparandet till det obligatoriska husköpet uppe i Isan.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

...

Med dom menas di gubbar som har noll koll på matpriserna i svenska butiker och som gör misstaget att lämna över kontot till thaikärringen som har ännu sämre koll.

...

Får nog erkänna att det känns som att "företaget" kunde köras något kostnadseffektivare. Har dock varken kraft, ork eller kompetens för att försöka få frugan att snoka upp var varje sak finns till bästa pris. Min mor skakar lite på huvudet åt våra matkostnader och jag har en känsla av att en tusenlapp lägre per månad borde kunna vara möjligt.

Kanske gumman använder onödigt fina kvalitéer i sin matlagning - dumt med filé när det ändå blir någonting knaperstekt utav det.

Intressant ämne dock, kanske något för en egen tråd?

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Dela på andra sajter

Håller med måne. Denna tråd är absolut väldigt nyttig. Man får ju bla reda på olika uttagsavgifter och annat av praktisk nytta.

BTT

Exactemente, nu väntar jag i alla fall med mjölkinköpet tills i övermorgon.

Spekuleraren Arne

Dela på andra sajter

Fader Baa!!

Exempelvis kostar ett kilo kycklingfile över 100 kronor i vissa Icabutiker. Går man 200 meter längre kan man köpa samma file för 45 kronor kilot.

Jag menar att för di gubbar med thaifruga som har normal inkomst så kan det ju faktiskt vara klokt att ha en matinköpsbudget och en viss koll på priser.

Om inte annat kan det ju underlätta pengaskickandet till Thailand och sparandet till det obligatoriska husköpet uppe i Isan.

BTT

Mja, har Bäste Bror skotskt påbrå månne?

Spendersamme Arne

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Arne!

Nej mig veterligen finns det inga skottar i släkten däremot gott om smålänningar.

Ni insinuerar att jag skulle vara snål. Då bör jag påpeka för er att det är stor skillnad att vara snål och att vara ekonomisk.

Att vara av en ekonomisk natur innebär att man är prismedveten och inte slösar pengar på onödiga inköp.

Varför ex köpa 1kg fläskfärs för 30.50 när man kan få 1 kg för 20 kr i affären 200 meter bort?

Eller varför betala 50 baht för en songtaewresa när man kan åka samma sträcka för 20 baht?

Visst man får ofta vad man betalar för och kvalite är aldrig fel men kan man få samma vara billigare så varför betala mer?

Bara idi*tiskt.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Mja, när det ekonomiska tänkandet tar allt mer överhand och blir den primära drivkraften för Era handlingar och Ni dessutom lägger all Er tid på att spara pengar har det övergått i kronisk snålhet.

Ni befinner Er sedan länge i detta tillstånd.

Dr Arne

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...