Guest Gurkan21 Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Kanske dax för en liten insamling till den där stackars bidragsfuskaren från Södertälje,nu när kronan är så svag om jag inte minns fel så var det någon vid namn pl 400 som tyckte så synd om honom,så han kan ju kanske dra igång något Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sabura Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Måne! Brukar inte vara några problem att pippa på kredit. Tjejerna brukar inte avlägsna sig alltför långt bort innan man betalt sin skuld. Jag skulle betala en gång när jag pippat en donna på motel Lovely Home i Naklua men upptäckte att pengapungen var tom så istället gav jag henne mitt pass som pant och lovade att komma tillbaka på kvällen igen med stålar, vilket gick alldeles utmärkt. Gissa om man blev poppis i den baren? Ärlighet varar längst, ibland även i barmiljö. BTT Nu börjar man förstå din "Overtime stay"...du behövde arbeta av skulderna till töserna innan du kunde ta dig hem till Svedala då de hade ditt pass. Och det sägs att vi män bara tänker med en sak... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Stefan66! Jag har ofta varit med bartjejer som själva tagit initiativ till sexet i sängen. Inget konstigt och inget märkligt. Sedan angående passet så var det möjligen en aning oklokt att lämna det till tjejen men i mina ögon verkade hon vara den ärliga typen så jag var inte så orolig över det. Mycket riktigt så fanns hon ju på plats med passet kvar i baren på kvällen. Det kändes fel att lova henne att enbart komma tillbaka. Mest på grund av att hon var en bra tjej. Har man suttit ett antaö år i barerna har man lärt sig att skilja på de goda och de mindre goda tjejerna. Numera riktar jag in mig på de lite äldre anständigt klädda tjejerna. Di yngre halvklädda som super och bjuder ut sig är ingenting att lägga stålar på. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 (ändrad) Paolo! Bara prata och få¨hjälp med vissa saker, ex att duscha, spela spel, en social grej helt enkelt. BTT Exactemente Bäste Bror, Ni syftar på hemtjänsten och di gör ju ett bra jobb till alla er som ännu inte fått ett rum på ålderdomshemmet. Paolo! Och om tjejen själv tar initiativ och vill ha sex, hur bedömmer du det? BTT Om damen inlett med "Hello sexy man, where you go!" är det helt okey, annars inte. Upplysningsmannen Arne Ändrades Februari 7, 2010 av ban99arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sabura Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Stefan66! Jag har ofta varit med bartjejer som själva tagit initiativ till sexet i sängen. Inget konstigt och inget märkligt. Jo det är just det...för med dina rader verkade det som att de utan några påtryckningar tagit initiativ till sex med dig men nu ser man ju att det inte stämmer. Bartjejer är BETALDA brudar som vet vad som gäller vid kontakt med män...oavsett om männen är den dominanta parten i sällskapet eller inte. Nu hade du chansen att skriva att du träffat tjejer utanför barerna som du haft sex med och att de var pådrivande till samlag. Denna chans missade du fatalt...för du har troligen inte upplevt den varianten av samliv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Vad är promlemet om folk vill sälja sex och köpa sex låt dom göra det så länge det är av fri vilja , annars är det åt hellvete Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Jo det är just det...för med dina rader verkade det som att de utan några påtryckningar tagit initiativ till sex med dig men nu ser man ju att det inte stämmer. Bartjejer är BETALDA brudar som vet vad som gäller vid kontakt med män...oavsett om männen är den dominanta parten i sällskapet eller inte. Nu hade du chansen att skriva att du träffat tjejer utanför barerna som du haft sex med och att de var pådrivande till samlag. Denna chans missade du fatalt...för du har troligen inte upplevt den varianten av samliv. Den nye Lappen När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sabura Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Den nye Lappen Inte direkt. Stefan66...även om jag har lite norrländskt ursprung. Har absolut inget emot sex eller köpsex, men när någon försöker få saker att se annorlunda ut än vad som är verklighet så reagerar jag. Sitter sällan tyst och nickar med eller agerar likgiltigt. Det är för svenskt för min person. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocke64 Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Ursäkta om jag klagar lite men kan ni inte bråka om det här i en passande tråd detta tjafs om barbrudar har tycker jag iallafall har väldigt lite med svenska-kronan-vs-thai-bah att göra. jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sabura Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Kurs idag: 4,446 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Dollarn stiger som fan nuförtiden och det brukar innebära att kronan sjunker lika snabbt i värde gentemot THB. Den senaste veckorna tycker jag det verkar som om bahten inte rör sig lika fort åt fel håll som dollarn. Men det kanske är inbillning? Någon som vet hur det hänger ihop? mvh Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sabura Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Dollarn stiger som fan nuförtiden och det brukar innebära att kronan sjunker lika snabbt i värde gentemot THB. Den senaste veckorna tycker jag det verkar som om bahten inte rör sig lika fort åt fel håll som dollarn. Men det kanske är inbillning? Någon som vet hur det hänger ihop? mvh USA´s inflytande, ekonomiskt och historiskt är stort i Thailand. Det finns alldeles säkert en koppling i ekonomi här som vi inte vet om för jag har märkt att baht följer dollarn och inte någon asiatisk valuta. På något sätt är valutorna sammanbundna. USA har ju bekostat en stor del av landets infrastruktur och gör det till en viss del fortfarande så att länderna har starka kopplingar med varandra råder det verkligen inga tvivel om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Dollarn stiger som fan nuförtiden och det brukar innebära att kronan sjunker lika snabbt i värde gentemot THB. Den senaste veckorna tycker jag det verkar som om bahten inte rör sig lika fort åt fel håll som dollarn. Men det kanske är inbillning? Någon som vet hur det hänger ihop? mvh Thailands centralbank har infört åtgärder för att sänka bahten //K I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 7, 2010 Dela Inlagd Februari 7, 2010 Att inte barliv och bartjejer har i en tråd om svenska kronan VS Thai bahten att göra kan jag ju inte riktigt hålla med om. Ju starkare krona desto billigare blir ju alla nöjen i Thailand. Stefan66! Jo jag har upplevt att vanliga tjejer tagit initiativ till sex, dock inga thaitjejer utanför barområdena. Men att de finns vet jag, bla blev en italiensk bekant till mig jagad av en äldre thaikvinna under songkran, som på alla sätt försökte få av honom badbyxorna. Han hade utan problem kunnat pippa henne gratis var som helst. Kärringen var för att uttrycka det milt kåt som en gammal märr. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Februari 10, 2010 Dela Inlagd Februari 10, 2010 Dollar å Bath ner en aning! Man får 4,34 i ChiangMai idag enl uppg. därifrån. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Februari 10, 2010 Dela Inlagd Februari 10, 2010 Hmm! Att ni inte har förstått det än, när dollarn åkte som mest rally på världsmarknaden så valde thailänska riksbanken att inte följa dollarn utan dom följer nu mer dom starka asiastiska valutorna. Så därför så blir inte bathen billigare bara för att dollarn har tappat i värde, kolla iställat mot chinas valuta samt japans så kommer ni att märka att den följer den. Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Februari 10, 2010 Dela Inlagd Februari 10, 2010 Tusan vad valutan gått upp idag! Växla nu imorrn är det för sent! Domedagsväxelprofeten Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Februari 10, 2010 Dela Inlagd Februari 10, 2010 5 bath säljes till högstbjudande, tar ej ICA-kort! Tradern Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Februari 10, 2010 Dela Inlagd Februari 10, 2010 Hmm! Att ni inte har förstått det än, när dollarn åkte som mest rally på världsmarknaden så valde thailänska riksbanken att inte följa dollarn utan dom följer nu mer dom starka asiastiska valutorna. Så därför så blir inte bathen billigare bara för att dollarn har tappat i värde, kolla iställat mot chinas valuta samt japans så kommer ni att märka att den följer den. Mvh Nerike Thailändska riksbanken kan inte "välja" eftersom bahten är flytande. Tror det krävs stödköp eller andra kostsamma åtgärder för att påverka växelkursen. From 1945 to 1980, the exchange rate was fixed at USD$1=20Bht. The currency was floated until 1985, when the baht was pegged to a basket of currencies dominated by the U.S. dollar. The range of this peg varied from 20-26Bht to the dollar. The onset of the Asian financial crisis led the Royal Thai Mint to refloat the baht in July of 1997, and its value promptly dropped 30% against the U.S. dollar. Just nu: 1 USD @ rate 33.1579 THB Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Februari 12, 2010 Dela Inlagd Februari 12, 2010 4,568 ligger THB på för 1 SEK enligt min dator gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Februari 18, 2010 Dela Inlagd Februari 18, 2010 Hej, Har nu skaffat mig ett ICA bankkort (MasterCard) för lite mer fördelaktiga automatuttag i Thailand. En fundering, om kortet blir kapat kan man förlora mer än vad som finns insatt på mitt ICA konto? Dvs. är det möjligt att med MasterCard övertrassera kontot? Om ja, hur mycket kan kontot övertrasseras? Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mekong Inlagd Februari 19, 2010 Dela Inlagd Februari 19, 2010 Har nu skaffat mig ett ICA bankkort (MasterCard) för lite mer fördelaktiga automatuttag i Thailand. En fundering, om kortet blir kapat kan man förlora mer än vad som finns insatt på mitt ICA konto? Dvs. är det möjligt att med MasterCard övertrassera kontot? Om ja, hur mycket kan kontot övertrasseras? Beror väl på om du har kredit eller inte på ditt ICA kort...har du ingen kredit ska det inte gå att övertrassera. Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Februari 19, 2010 Dela Inlagd Februari 19, 2010 Beror väl på om du har kredit eller inte på ditt ICA kort...har du ingen kredit ska det inte gå att övertrassera. Har ingen kredit kopplad till kortet, är ett vanligt bankkort. Men jag är osäker på hur mycket kontot kan övertrasseras då vissa kortstationer vad jag förstår inte är online utan kopplas upp senare efter betalningen gjorts. Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Februari 19, 2010 Dela Inlagd Februari 19, 2010 Smartast är väl att ha ett konto kopplat till kortet och ett sparkonto utanför kortet. Och att enbart ha en mindre summa på kortkontot. Sedan kan man ju lätt kostnadsfritt överföra mindre summor via internetbanken från sparkontot till kortkontot. Ev tjuvar kommer inte åt sparkontot. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Februari 19, 2010 Dela Inlagd Februari 19, 2010 Smartast är väl att ha ett konto kopplat till kortet och ett sparkonto utanför kortet. Och att enbart ha en mindre summa på kortkontot. Sedan kan man ju lätt kostnadsfritt överföra mindre summor via internetbanken från sparkontot till kortkontot. Ev tjuvar kommer inte åt sparkontot. BTT Jo jag har detta upplägg. Frågan är dock hur mycket som kan försvinna från kortet om man får det kapat dvs. hur mycket minussaldo kan det bli innan det blir stopp. Marlon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu