Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Guest boffe1609

Jo dosan får man väl leva med, men i sverige har jag förenklad kod ( inloggning) Men måste jag använda dosan i LOS eller funkar förenklad inloggning där Borde ju göra det.clapping.gif

Boffe

Dela på andra sajter

Jo dosan får man väl leva med, men i sverige har jag förenklad kod ( inloggning) Men måste jag använda dosan i LOS eller funkar förenklad inloggning där Borde ju göra det.clapping.gif

Boffe

Funkar bara fint med förenklad inloggning här i Pattaya great.gif

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Tack för svaren

Har jag förstått rätt Har du bara ett ICA-kort går det bra i Thailand, har du två och sätter en summa på Ica i S och TGF tar ut pengar någon timme senare så tror ICA att du inte att du har koll på korten Då måste du ha ett kort i ditt namn o ett i hennes vilket kanske inte går efs. hon saknar komplett S-pnr.

Boffertfm.gif

Dela på andra sajter

Mvh Fritz..

Förenklad inloggning funkar i hela världen och man kan bara kolla kontot,men med dosan kan man handla över intenet+ överföra pengar från kontot

men min dosa och kort är det 800 mil i mellan så jag är inte orolig för bedrägeri handel på kortet, sen som egen säkerhet har jag mina pengar på ett kortlöst konto och för över pengar när jag vet jag behöver, tar typ 12 timmar att föra över pengar från Länsförsäkringarna till Ica kortet.

Mvh.Plätt

Ändrades av Plätt
Dela på andra sajter

Tack för svaren

Har jag förstått rätt Har du bara ett ICA-kort går det bra i Thailand, har du två och sätter en summa på Ica i S och TGF tar ut pengar någon timme senare så tror ICA att du inte att du har koll på korten Då måste du ha ett kort i ditt namn o ett i hennes vilket kanske inte går efs. hon saknar komplett S-pnr.

Boffertfm.gif

Spelar nog ingen roll hur många kort Du har, jag har ett eget vanligt med MC fuktion, damen har ett utan kredit. Hennes kort lämnar aldrig Thailand medans mitt används 3-4 mån om året i Svedala.

Förra året fick jag ett brev hem där det stod att p.g.av många uttag i ulandet skulle mitt/damens kort bytas ut av

säkerhetsskäl om 1 månad. Jag frågade om mitt eget kort också skulle bytas ut men det var inte aktuellet eftersom jag använt det i Sverige.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Sambons syster i Bangkok gjorde ett uttag med ICABankens Mastercardkort!

Köpdatum: 2009-11-03

Bokföringsdatum: 2009-11-05

Belopp: 2 350,00 THB

Belopp i kr: -509,28 kr

Plats: Bangkok

Avgiften blev här 150 THB.vet inte vilken ATM hon använde.

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Tank på att Nordea mfl. tar 40skr + 1,48% + thai bankens 150b= ca: 34 skr

På köp/uttag utomlands ingår valutaväxlingspåslag motsvarande 1,48% av det svenska beloppet.

ICA-Banken betalar du dagens kurs + thai bankens 150b= ca: 34 skr

och det ar billigare.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Mvh Fritz..

Funkar om du bara skall kolla saldo.Skall du överföra så måste dosan användas, samma som hemma det är ju internet.

"Nypan"

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Idag är den svenska kronan inte nåt kul alls.

Snart avresa mot LOS å då hoppas jag att SEK har stärkts ytterligare lite till mot USD å Bathen.

"Some play hard to get, I play hard to want"

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Uttag med ICA-kortet.ganska hyfsad kurs nu! :great:

Köpdatum: 2009-12-02

Bokföringsdatum: 2009-12-04

Belopp: 10 150,00 THB

Belopp i kr: -2 124,82 kr

Plats: Roi-et

Text: Kasikornbank P

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Det här med Baht/kontra kronan, När Hjärtat & jag jobbade och levde i Sverige så handlade vi på Forex, Lämnade du 1000 bagis så visste Du vad du fick i handen, i denna tråd är det många människor som spänner sig över hur många Bath de får vid växlingen, MEN flera av dem lever i en teoretisk tro,man vill göra en bra affär, verkligheten är oftast en helt annan, andra vet det inte förrän de ser växlingsnotan, M.A.O. i efterhand. Om dom har gjort en "bra" affär eller inte. I STORT får man ca 20 öre bättre kurs än Forex, men det är när du är här, för då har du inget att välja på.

Har du otur, så kan det gå åt helvete, inte mycket men kännbart om det är många slantar det gäller. Hälsningar Er kompis anders

Ändrades av buriram
Dela på andra sajter

Det här med Baht/kontra kronan, När Hjärtat & jag jobbade och levde i Sverige så handlade vi på Forex, Lämnade du 1000 bagis så visste Du vad du fick i handen, i denna tråd är det många människor som spänner sig över hur många Bath de får vid växlingen, MEN flera av dem lever i en teoretisk tro,man vill göra en bra affär, verkligheten är oftast en helt annan, andra vet det inte förrän de ser växlingsnotan, M.A.O. i efterhand. Om dom har gjort en "bra" affär eller inte. I STORT får man ca 20 öre bättre kurs än Forex, men det är när du är här, för då har du inget att välja på.

Har du otur, så kan det gå åt helvete, inte mycket men kännbart om det är många slantar det gäller. Hälsningar Er kompis anders

Handla på Forex?

Jag brukar växla där och aldrig har jag fått bättre kurs än i min bank i Saraburi. Men å andra sidan växlar jag kanske en eller 2 tusen svenska kronor på Arlanda.

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Dela på andra sajter

Hej Jojje, jag menar om du jobbar och lever i Sverige så vet du vad du får, när du räcker över 5 - 10 tusen SEK.hos Forex. Det problemet är, när du inte vet i slutändan vad du får i handen.

PGA okänd växlingskurs, SEK växlas vid överföringen. // anders

Dela på andra sajter

Kronan tar rejält med stryk mot många valutor just nu, Bathen inkluderad.

Å imorgon är det nytt räntebesked från Riksbanken...

Just nu 0,2170.

post-4515-126091012571_thumb.png

Ändrades av PlayTheGame

"Some play hard to get, I play hard to want"

Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Så där ja nu börjar kronan hitta sitt rätta värde för den där barnbidragsfuskaren från Södertälje :crazy:

Dela på andra sajter

Tråkigt för dem som bor i LOS och har banken hemma i Sverige

Khun Lasse

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Tråkigt också för dem som ska på semester över jul/nyår och ännu inte växlat pengar... :(

Ojdå vad synd det blev för alla helt plötsligt :mellow:

då skulle ni vara med 1997 när jag fick betala 33000 kr för

att få ut 100 000 bahtingar :whistle:

Dela på andra sajter

Jag var med då :diablo: aug-97=2,97 för kronan.Naturligtvis skickade jag pengar när bathuslingen stod som högst,jan-98 7,16 för kronan :suicide: Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Är det någon som har bra koll på det här med bathen,och kan ge ett svar och funderingar om den kommer att gå ner mycket mer, och om den kommer att gå upp igen snart,tänkte om man ska skicka ner pengar för hit resan nu eller om man ska vänta till efter nyår, men det är väl lite svårt att veta vad som händer, :wai:

Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Kanske dax att växla tillbaks dom thaibahten man köpte på senaste resan :rolleyes:

det blev ju ett gäng 1000 bahts sedlar kvar :clapping:

och nu när kronan är så klen :crazy:

Ändrades av Gurkan21
Dela på andra sajter

Jag hoppas att kursen vänder tills nästa år när det är dags att skicka ner en del stålar till husbygget

Ha det bäst

jap.gif Khun Karla jap.gif

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...