thaiola Inlagd September 17, 2009 Dela Inlagd September 17, 2009 God morgon, Dollarn 6,83 och... 1,000.00 SEK = 4,928.82 THB När når den 5 baht för 1 krona tror ni ?? mvh anders VAR får du 4.92 NÄR du växlar!!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd September 17, 2009 Dela Inlagd September 17, 2009 Ngn som vet om nån Bank / ATM i Los där man kan ta ut mer än 20 000 Bht per uttag? "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 17, 2009 Dela Inlagd September 17, 2009 VAR får du 4.92 NÄR du växlar!!!!!!!! Med VISA-kort (uttag på ATM) kommer du väldigt nära. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 17, 2009 Dela Inlagd September 17, 2009 Ngn som vet om nån Bank / ATM i Los där man kan ta ut mer än 20 000 Bht per uttag? Bangkok Bank t.ex. 25.000 THB per uttag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd September 17, 2009 Dela Inlagd September 17, 2009 Med VISA-kort (uttag på ATM) kommer du väldigt nära. Är det som regel bättre att ta ut med VISA't än växla kontanter? Kan skilja sig rätt mycket mellan växlingsbåsen men VISA har väl en "egen" kurs och/eller gäller den bara när man handlar på kortet? Har aldrig tänkt på detta tidigare.. Kanske sumpat en hel del battar på min kontant mani.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roi Et Perra Inlagd September 17, 2009 Dela Inlagd September 17, 2009 (ändrad) Tog ut 100.000 bath i växlings luckan på Siam Commersial på Jomtien Beachroad, vid soi 5 tror jag den ligger, i vintras. Problemet var att jag ville ha mer men min bank hade nån spärr per vecka. // Perra P:S Var får man den kursen som visas på sidan? D:S Ändrades September 17, 2009 av perra6972 Nu skall man plugga, plugga, plugga. Undra vad man skall bli när man blir stor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 18, 2009 Dela Inlagd September 18, 2009 Är det som regel bättre att ta ut med VISA't än växla kontanter? Kan skilja sig rätt mycket mellan växlingsbåsen men VISA har väl en "egen" kurs och/eller gäller den bara när man handlar på kortet? Har aldrig tänkt på detta tidigare.. Kanske sumpat en hel del battar på min kontant mani.. Jag skulle nog rekommendera bankomat/ATM. Tog ut 100.000 bath i växlings luckan på Siam Commersial på Jomtien Beachroad, vid soi 5 tror jag den ligger, i vintras. Problemet var att jag ville ha mer men min bank hade nån spärr per vecka. // Perra P:S Var får man den kursen som visas på sidan? D:S På de flesta sätt, t.ex. skicka pengar via bank, ta ut med VISA kort osv. Kursen som visas på sidan uppdateras var 4.e timme, och jag misstänker att banken väljer den kurs som passar dem bäst inom den tidsram de har att leka med. Och eftersom kursen ändras hela tiden så kan man omöjligt säga var man får exakt den kursen som visas på första sidan på forumet. Men den ger en riktigt bra idé om hur mycket man får vid växling till THB. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest boffe1609 Inlagd September 18, 2009 Dela Inlagd September 18, 2009 God morgon / middag Tv 4 texet 1 sel = 20,49 bath Boffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars joel Inlagd September 18, 2009 Dela Inlagd September 18, 2009 Hej Idag får man 491:THB för 100:SEK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd September 19, 2009 Dela Inlagd September 19, 2009 Hej pa er glada! Ett nyligen gjort uttag med ICA kortet i Bangkok ser ut sa har! Köpdatum: 2009-09-16 Bokföringsdatum: 2009-09-18 Belopp: 20.150,00 THB Belopp i SEK: -4.143,68 SEK Plats: Bangkok Text: Bangkok Bank Hyfsat far man val saga. Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd September 24, 2009 Dela Inlagd September 24, 2009 kursen som visas i rutan får du INGENSTANS bästa kursen får du när du skickar till bankbok jag skickade från swe d 21/9 pengarna på boken d23/9 KURS 4,89 när ALLA avgifter var dragna å kursen i rutan d 21/9 var 4,98 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 24, 2009 Dela Inlagd September 24, 2009 kursen som visas i rutan får du INGENSTANS . Det stämmer! Jag har nyligen överfört ett större belopp från Sverige och har därför följt kurserna under en längre tid, för att hitta ett lämpligt överföringsdatum och kurserna i rutan har genomgående legat 1,5-2% över de bästa kurserna i thaibankerna. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 24, 2009 Dela Inlagd September 24, 2009 Stämmer enligt mina beräkningar också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd September 24, 2009 Dela Inlagd September 24, 2009 Det stämmer! Jag har nyligen överfört ett större belopp från Sverige och har därför följt kurserna under en längre tid, för att hitta ett lämpligt överföringsdatum och kurserna i rutan har genomgående legat 1,5-2% över de bästa kurserna i thaibankerna. Finns det nån gräns på hur stora belopp man får föra ut från Sverige?? Jag vet att förr behövde man tillstånd från riksbanken för större belopp, men jag tror detta krav är bortplockat? / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Inlagd September 24, 2009 Dela Inlagd September 24, 2009 Hej Har tänkt att köpa en condo i Jomtien och undrar då vilken Thai bank som ger bäst kurs? Ska överföra 400.000kr så 1% mer eller mindre gör ju lite. Mvh Kennet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 24, 2009 Dela Inlagd September 24, 2009 Finns det nån gräns på hur stora belopp man får föra ut från Sverige?? Jag vet att förr behövde man tillstånd från riksbanken för större belopp, men jag tror detta krav är bortplockat? / Joe Nej, det finns numera ingen gräns. Man får föra ut hur mycket man vill från Sverige. Däremot lär man avkrävas en trovärdig förklaring på var pengarna kommer från om det överstiger en viss summa... har man ingen förklaring blir det ingen överföring och man får säkert andra problem också. Detta kan man i och för sig se som att det krävs tillstånd, men det är ju ändå så att man får göra vad man vill med lagligt införskaffade och skattade pengar. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd September 25, 2009 Dela Inlagd September 25, 2009 jag skickade med swedbank till krungthai förut då tog bangkokbank 0,25% min200 max 500b , detta är den fasta taxa för bankerna sedan tog dom även avgift för att föra över till krungthai c;a 220 på 400.000b jag har fört över 149.950 som mest å inga problem över detta belop så skall det anmälas,hur det går till när man använder internett vet jag ej kanske automatiskt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 25, 2009 Dela Inlagd September 25, 2009 Hej Har tänkt att köpa en condo i Jomtien och undrar då vilken Thai bank som ger bäst kurs? Ska överföra 400.000kr så 1% mer eller mindre gör ju lite. Mvh Kennet Inte Kasikorn bank iaf... Jag har den, frugan har Bank of Ayuttaya och får nära 1% mer vid överföring av samma belopp, detta har stämt många gånger för oss, jag skall byta bank. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd September 25, 2009 Dela Inlagd September 25, 2009 Som svar till Joe och HC kan nämnas att summan som man kan föra ut "i väskan" är en summa motsvarande 10000 euro, där efter krävs, som HC säger en förklaring. En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd September 25, 2009 Dela Inlagd September 25, 2009 jag har för mig att jag läst någonstans att 10 000 € är maxbelopp utan "tillstånd". gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Oktober 1, 2009 Dela Inlagd Oktober 1, 2009 Uttag på ATM I Yhailand Köpdatum: 2009-09-27 Bokföringsdatum: 2009-09-29 Belopp: 20.150,00 THB Belopp i SEK: -4.214,34 SEK Plats: - Text: Upca 20150 / 4214,34 = 4,78bath på 1 skr och familjen i Thailand förlorar 1800bath på ett år. Till Thai Bankerna. pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UT006 Inlagd Oktober 2, 2009 Dela Inlagd Oktober 2, 2009 GE Money Bank, ATM och Master Card idag: 4,75 THB/SEK Verkar som om trenden är nedåt igen? “The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.” - Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leksandstars Inlagd Oktober 2, 2009 Dela Inlagd Oktober 2, 2009 Inte Kasikorn bank iaf... Jag har den, frugan har Bank of Ayuttaya och får nära 1% mer vid överföring av samma belopp, detta har stämt många gånger för oss, jag skall byta bank. MVH Tommy När jag kollade senaste gången jag va där nere (aug 2009)så hade alltid UOB bank alltid den bästa kursen. Det va i alla fall vad som deras ljuskyltar sa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 10, 2009 Dela Inlagd Oktober 10, 2009 Är det att jag missat något. Jag växlade in 20000bath inför resan på tisdag. När jag sedan tittade på kontot så hade någon lagt till 40 kr. Tror att det är nordea. Står ingenting på kvittot från växlingsföretaget. Hade jag tagit ut pengarna och betalat kontant. Hade jag sluppit avgiften. Har det med det nya tillägget att dom alltid tar ut en avgift när man växlar pengar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Balut Power Inlagd Oktober 10, 2009 Dela Inlagd Oktober 10, 2009 Är det att jag missat något. Jag växlade in 20000bath inför resan på tisdag. När jag sedan tittade på kontot så hade någon lagt till 40 kr. Tror att det är nordea. Står ingenting på kvittot från växlingsföretaget. Hade jag tagit ut pengarna och betalat kontant. Hade jag sluppit avgiften. Har det med det nya tillägget att dom alltid tar ut en avgift när man växlar pengar Nordea tar ut avgift om man betalar med kort http://www.balut-power.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu