John Khonken Inlagd Juli 1, 2023 Dela Inlagd Juli 1, 2023 16 timmar sedan, skrev Kenneth4618: De som har premium kan läsa 🙂 https://www.expressen.se/nyheter/far-inte-vaxla-svenska-kronan--i-Thailand-for-svajig-valuta/ Den som inte vet så det är Sven Arne på bilden. Udon Thanis superhero som samlar in pengar varje år till barnhemmet för föräldrarlösa barn. En helt underbar människa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 1, 2023 Dela Inlagd Juli 1, 2023 (ändrad) Tycker onekligen synd om er som har inkomst i SEK eller besparingar i SEK. kommer troligen inte att bli bättre. Jag har tyvärr drygt halva min kommande pension i SEK, det känns inget vidare. Hade jag haft hela hade jag vart riktigt orolig. Ändrades Juli 1, 2023 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 14, 2023 Dela Inlagd Juli 14, 2023 Svenska kronan stiger fick 3,39 per skr idag med Wise, prisa gud 🙏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Juli 14, 2023 Dela Inlagd Juli 14, 2023 (ändrad) Det är kanske inte alltid så lätt att förklara för en thai att den svenska valutan är svag och att man får lite thb för pengarna Så bra för alla om kronan blir starkare Ändrades Juli 14, 2023 av uptoyou Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 14, 2023 Dela Inlagd Juli 14, 2023 1 timme sedan, skrev apknug: Det verkar svårt för Thai att fatta att man bör skicka THB från Sverige med Wise och inte nån annan tjänst som har sämre kurs och högre avgifter. Vem är Thai? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 14, 2023 Dela Inlagd Juli 14, 2023 1 timme sedan, skrev frogfish: Vem är Thai? Apan själv kanske? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juli 15, 2023 Dela Inlagd Juli 15, 2023 Skiter i kronans värde, det är slutjobbat, beställt ny bil, köpt ett större hus, imorgon smäller det, vad kan gå fel? There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 15, 2023 Dela Inlagd Juli 15, 2023 1 timme sedan, skrev Stefan: Skiter i kronans värde, det är slutjobbat, beställt ny bil, köpt ett större hus, imorgon smäller det, vad kan gå fel? Här har du ”Filippinen” i Kb, Falangerna brukar hänga där, jäklig mysig bakgård. https://maps.app.goo.gl/RE8Vbpa6dYyNakVL7?g_st=ic Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 15, 2023 Dela Inlagd Juli 15, 2023 1 timme sedan, skrev Stefan: Skiter i kronans värde, det är slutjobbat, beställt ny bil, köpt ett större hus, imorgon smäller det, vad kan gå fel? Den sanne optimisten köper 4 lotter med samma nummer. 500 THB? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juli 15, 2023 Dela Inlagd Juli 15, 2023 15 minuter sedan, skrev Esspe: Den sanne optimisten köper 4 lotter med samma nummer. 500 THB? Japp, all in! There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Juli 15, 2023 Dela Inlagd Juli 15, 2023 27 minuter sedan, skrev Soengsang: Här har du ”Filippinen” i Kb, Falangerna brukar hänga där, jäklig mysig bakgård. https://maps.app.goo.gl/RE8Vbpa6dYyNakVL7?g_st=ic Åker upp nästa vecka o kollar! Skitbra att man får lite tipps. There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 15, 2023 Dela Inlagd Juli 15, 2023 Stefan skynda dig att köpa lotten med numret ha ha sam. Kan aldrig gå fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 15, 2023 Dela Inlagd Juli 15, 2023 43 minuter sedan, skrev John Khonken: Stefan skynda dig att köpa lotten med numret ha ha sam. Kan aldrig gå fel 553, själv har jag beställt 36 räcker nog med 2 nummers vinst för mig, roligt med övervaknings kamera Mvh.Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 15, 2023 Dela Inlagd Juli 15, 2023 7 timmar sedan, skrev Stefan: Skiter i kronans värde, det är slutjobbat, beställt ny bil, köpt ett större hus, imorgon smäller det, vad kan gå fel? Exakt vad kan gå fel, jag hänger på Mvh.Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 16, 2023 Dela Inlagd Juli 16, 2023 On 2023-07-15 at 07:27, skrev Stefan: Skiter i kronans värde, det är slutjobbat, beställt ny bil, köpt ett större hus, imorgon smäller det, vad kan gå fel? Vi får ta vinsten nästa gång Mvh.Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 16, 2023 Dela Inlagd Juli 16, 2023 14 minuter sedan, skrev Dolemon: Vi får ta vinsten nästa gång Mvh.Dolemon Frugan köpte 507 till mig. Mitt rumsnummer på hotellet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 18, 2023 Dela Inlagd Juli 18, 2023 On 2023-07-15 at 09:21, skrev Stefan: Åker upp nästa vecka o kollar! Skitbra att man får lite tipps. Och bredvid har du detta, har hamburgare o lite falangmat, inte helt på det klara vem som driver det, men tror det är en tysk i bakgrunden. https://goo.gl/maps/HVakKXnm3U4PwMVR6 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Kollade precis vad jag får för 1 krona på växetkontoret Superrich i Bangkok! 😳😧😭 1 SEK = 2.450 Baht Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Skickade 100.000 THB från Revolut igår och det kostade 30.009 kr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 Om inget drastiskt händer (typ Putin smäller av en atombomb eller nåt). Så är jag tämligen säker på att kronan kommer stärkas en hel del mot THB till hösten. Detta av följande skäl. Kronan är tämligen undervärderad som det är nu. Och när man kommit på att svenska bolånetagare inte är så illa ute som man trott. Så kommer suget efter SEK öka. I Thailand har man just uteslutit Pita ur parlamentet. Därav ser jag ytterligare en tid av politisk turbulens i Thailand som kommer att sänka värdet på THB. Då thailändska politiker återigen visar att långsiktighet inte är deras grej. Så kommer det att minska utländska investerare att investera i Thailand. Hade MF kunnat ta makten i parlamentet. Så hade nog tvärtom THB stärkts. Men nu är det åter en tid framöver att räkna med. Där militära pajaser kastar pajer. Och skapar oreda i Thailands finanser. Men den som lever får se. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 19, 2023 Dela Inlagd Juli 19, 2023 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev janne_h: Kronan är tämligen undervärderad som det är nu. Jag kan inte minnas hur många av de senaste åren som jag har hört eller läst detta och den faller ganska fritt fortfarande...... Ändrades Juli 19, 2023 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 13 timmar sedan, skrev UglyFarang: Jag kan inte minnas hur många av de senaste åren som jag har hört eller läst detta och den faller ganska fritt fortfarande...... Nu är det ju vad jag tror vi landar till hösten. Det är ju naturligtvis omöjligt att precist debattera om förutsägelser. Men att den tidigare skulle fallit fritt vet jag inte? Även om kronan inte varit den bästa mot Baht på flera år. Så har den legat ganska stabilt tidigare. Jag har semestrat i Europa ett antal år nu. Och den har hela tiden förutom i år legat runt 10 kronor för en euro. Det är väl mera Baht som åkt upp och ner gentemot dollar och euro. Snarare än att kronan åkt jojo mot euro. I år säger alla experter att man anser att kronan är undervärderad. Då det är oroligt så vill dom som spekulerar i valutor gå mot dom stora valutorna. Och framför allt så är både norska och danska kronan utsatt för samma sak. Vilket motsäger det du skriver. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 20 timmar sedan, skrev janne_h: Om inget drastiskt händer (typ Putin smäller av en atombomb eller nåt). Så är jag tämligen säker på att kronan kommer stärkas en hel del mot THB till hösten. Detta av följande skäl. Kronan är tämligen undervärderad som det är nu. Och när man kommit på att svenska bolånetagare inte är så illa ute som man trott. Så kommer suget efter SEK öka. I Thailand har man just uteslutit Pita ur parlamentet. Därav ser jag ytterligare en tid av politisk turbulens i Thailand som kommer att sänka värdet på THB. Då thailändska politiker återigen visar att långsiktighet inte är deras grej. Så kommer det att minska utländska investerare att investera i Thailand. Hade MF kunnat ta makten i parlamentet. Så hade nog tvärtom THB stärkts. Men nu är det åter en tid framöver att räkna med. Där militära pajaser kastar pajer. Och skapar oreda i Thailands finanser. Men den som lever får se. Ett önsketänkande tyvärr. På kort sikt, ja kanske SEK stärks mot THB. Annars är kronans utveckling rätt tydlig de senaste 10-15 åren, tyvärr lär inte det vändas. Men omöjligt att spekulera om valutor, och brukar oftast bli tvärtom mot vad jag tror… Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 20, 2023 Dela Inlagd Juli 20, 2023 43 minuter sedan, skrev janne_h: Nu är det ju vad jag tror vi landar till hösten. Det är ju naturligtvis omöjligt att precist debattera om förutsägelser. Men att den tidigare skulle fallit fritt vet jag inte? Även om kronan inte varit den bästa mot Baht på flera år. Så har den legat ganska stabilt tidigare. Jag har semestrat i Europa ett antal år nu. Och den har hela tiden förutom i år legat runt 10 kronor för en euro. Det är väl mera Baht som åkt upp och ner gentemot dollar och euro. Snarare än att kronan åkt jojo mot euro. I år säger alla experter att man anser att kronan är undervärderad. Då det är oroligt så vill dom som spekulerar i valutor gå mot dom stora valutorna. Och framför allt så är både norska och danska kronan utsatt för samma sak. Vilket motsäger det du skriver. Jag tycker att "experterna" de senaste runt 10 åren har snackat om just en undervärderad krona och inte fan har den blivit starkare mot de flesta andra valutor. Som väl är så har vi sedan ett antal år en bra slant på thaibanken efter en markförsäljning och jag hyr ut stugorna i € så jag klarar mej ganska bra valutamässigt, vi ska kolla med banken om det finns möjlighet att ha ett "Euro-konto". Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu