andrejsdenruskige Inlagd Mars 3, 2022 Dela Inlagd Mars 3, 2022 Det är svenska kronan som dalar som ett blysänke. På en 3 månaders period har jag fått en löneförhöjning på över 10%. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 3, 2022 Dela Inlagd Mars 3, 2022 (ändrad) 56 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Det är svenska kronan som dalar som ett blysänke. På en 3 månaders period har jag fått en löneförhöjning på över 10%. I sann solidarisk svensk anda ska du ju dela med dig då. Det mesta rasar förutom USD. NOK har gått på andra hållet men det är ju det svarta guldet som fixat det. Ändrades Mars 3, 2022 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Mars 3, 2022 Dela Inlagd Mars 3, 2022 9 minuter sedan, skrev Esspe: I sann solidarisk svensk anda ska du ju dela med dig då. Det mesta rasar förutom USD. NOK har gått på andra hållet men det är ju det svarta guldet som fixat det. Att inte USD rasat beror väl på Ukraina/Ryssland samt annonserade kommande räntehöjningar. Med tanke på vilka enorma mängder USD som ökat i världen de senaste åren kan den knappast hålla emot en värdesänkning framöver. Inflationen och därmed minskad köpkraft genom årliga lönehöjningar som inte motsvarar realinflationen kan man nog utgå från att klyftorna mellan de som har och de som inte har sannolikt kommer fortsätta öka. För att hålla emot en personlig försämring av köpkraften framöver tror jag man bör avsätta iaf en del av sin inkomst i tillgångar såsom aktier/guld/mark/fastigheter och liknande. Långsiktigt och med pengar man inte behöver "imorgon" förstås. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 3, 2022 Dela Inlagd Mars 3, 2022 1 timme sedan, skrev Esspe: I sann solidarisk svensk anda ska du ju dela med dig då. Det mesta rasar förutom USD. NOK har gått på andra hållet men det är ju det svarta guldet som fixat det. I solidarisk svensk anda så har ju min skatt gått upp med 10% och det är på skatteplanet vi ska vara solidariska. Swish, crypto, banköverföring eller kontanter duger. Ge besked vad som passar dig bäst så ska jag se till att ta emot så mycket jag bara kan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 3, 2022 Dela Inlagd Mars 3, 2022 5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: I solidarisk svensk anda så har ju min skatt gått upp med 10% och det är på skatteplanet vi ska vara solidariska. Swish, crypto, banköverföring eller kontanter duger. Ge besked vad som passar dig bäst så ska jag se till att ta emot så mycket jag bara kan. Tror jag har lite rubel i en låda nånstans. Jag skickar dom direkt till Maggan med hälsning från dig - spassiba. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Mars 3, 2022 Dela Inlagd Mars 3, 2022 6 timmar sedan, skrev Esspe: Tror jag har lite rubel i en låda nånstans. Jag skickar dom direkt till Maggan med hälsning från dig - spassiba. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 26, 2022 Dela Inlagd Mars 26, 2022 Intressant artikel om tillståndet i thai ekonomi. 4 banker sänkta kreditbetyg av S & P. https://www.thaiexaminer.com/thai-news-foreigners/2022/03/24/thai-banks-downgraded-fears-over-liquidity/ Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Mars 26, 2022 Dela Inlagd Mars 26, 2022 12 timmar sedan, skrev Esspe: Intressant artikel om tillståndet i thai ekonomi. 4 banker sänkta kreditbetyg av S & P. https://www.thaiexaminer.com/thai-news-foreigners/2022/03/24/thai-banks-downgraded-fears-over-liquidity/ Ser tveklöst jobbigt ut för den thailändska ekonomin och därmed Bahten men menar EU allvar med att stoppa import av Rysk olja och gas så kommer framförallt Tyskland få det jobbigt och då kommer även Euron pressas rejält, och varje gång Euron pressas så pressas SEK dubbelt så mycket. Min gissning är att THB kommer sjunka mot USD, JPY, CNY och andra "säkra" valutor den närmaste tiden, gå hyfsat jämt mot Euron men förmodligen en mindre stärkning mot SEK. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 11, 2022 Dela Inlagd Maj 11, 2022 On 2022-03-26 at 16:29, skrev Atom: Ser tveklöst jobbigt ut för den thailändska ekonomin och därmed Bahten men menar EU allvar med att stoppa import av Rysk olja och gas så kommer framförallt Tyskland få det jobbigt och då kommer även Euron pressas rejält, och varje gång Euron pressas så pressas SEK dubbelt så mycket. Min gissning är att THB kommer sjunka mot USD, JPY, CNY och andra "säkra" valutor den närmaste tiden, gå hyfsat jämt mot Euron men förmodligen en mindre stärkning mot SEK. Vad står thaibathen i idag?Behöver skicka till behövande.Tacksam för svar. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 11, 2022 Dela Inlagd Maj 11, 2022 3,46 enligt XE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 11, 2022 Dela Inlagd Maj 11, 2022 58 minuter sedan, skrev måne: Vad står thaibathen i idag?Behöver skicka till behövande.Tacksam för svar. https://www.xe.com/ Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 11, 2022 Dela Inlagd Maj 11, 2022 58 minuter sedan, skrev måne: Vad står thaibathen i idag?Behöver skicka till behövande.Tacksam för svar. 3,44 SCB TT Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Maj 11, 2022 Dela Inlagd Maj 11, 2022 12 minuter sedan, skrev Jive: 3,44 SCB TT 3.47 XE vilket är den kurs Wise brukar ge, minus avgiften. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 11, 2022 Dela Inlagd Maj 11, 2022 XE just nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 6, 2022 Dela Inlagd Juli 6, 2022 Svårt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd September 22, 2022 Dela Inlagd September 22, 2022 (ändrad) SEK håller på att tanka mot alla stora valutor och håller på att bli SwP (Swedish Pesetas) Däremot ser det ut att gå lika illa för THB då vi ligger kvar på runt 3.40 Tillsammans med elpris och inflation börjar det se mörkt ut för min januari resa. Vi får hoppas det blåser i skåne i vinter... Ändrades September 22, 2022 av p125 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd September 22, 2022 Dela Inlagd September 22, 2022 20 minuter sedan, skrev p125: SEK håller på att tanka mot alla stora valutor och håller på att bli SwP (Swedish Pesetas) Däremot ser det ut att gå lika illa för THB då vi ligger kvar på runt 3.40 Tillsammans med elpris och inflation börjar det se mörkt ut för min januari resa. Vi får hoppas det blåser i skåne i vinter... Min tro är att du får dig en rejäl blåsning av MP och S igen , som tack före att dom fick stänga 6 reaktorer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd September 22, 2022 Dela Inlagd September 22, 2022 Blåser det i skåne blir elpriset 70 öre. Blåser det inte blir det 7-10 kr. Huvudlöst... England går det tydligen inte heller så bra för. Jonathan Pie: Welcome to Britain. Everything is Terrible. | NYT Opinion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Oktober 1, 2022 Dela Inlagd Oktober 1, 2022 Wise accepterar bara överföringar på max 28.000 THB idag och i morgon. Lite konstigt och samtidigt sprids rykten på FB att en del växlingskontor i Thailand inte accepterar SEK, NOK och DKR. Är det Putin nu igen? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 1, 2022 Dela Inlagd Oktober 1, 2022 14 minuter sedan, skrev Esspe: Wise accepterar bara överföringar på max 28.000 THB idag och i morgon. Lite konstigt och samtidigt sprids rykten på FB att en del växlingskontor i Thailand inte accepterar SEK, NOK och DKR. Är det Putin nu igen? Har väl vart så i några helger nu vad jag sett, de garderar sig och sänker kursen med 30-40% över helgen. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Oktober 1, 2022 Dela Inlagd Oktober 1, 2022 35 minuter sedan, skrev Soengsang: Har väl vart så i några helger nu vad jag sett, de garderar sig och sänker kursen med 30-40% över helgen. När det gäller Wise gissar jag på sambandet att bärsäsongen börjar ta slut. Många thaiare som ska skicka hem förtjänsten, så det blir obalans i "hawalan". Men är bara en gissning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Oktober 1, 2022 Dela Inlagd Oktober 1, 2022 Hur mycket bath får man för 1000 kronor??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Oktober 1, 2022 Dela Inlagd Oktober 1, 2022 1 minut sedan, skrev soi covboy: Hur mycket bath får man för 1000 kronor??? På Wise nyss: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Oktober 1, 2022 Dela Inlagd Oktober 1, 2022 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Har väl vart så i några helger nu vad jag sett, de garderar sig och sänker kursen med 30-40% över helgen. Förra helgen skickade jag 35000thb utan problem Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 1, 2022 Dela Inlagd Oktober 1, 2022 6 minuter sedan, skrev Dolemon: Förra helgen skickade jag 35000thb utan problem Är en del suspekta/mindre växlingskontor som nu under helgerna tydligen ger typ 2thb för 1 krona. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu