Tallviking Inlagd September 23, 2020 Dela Inlagd September 23, 2020 37 minuter sedan, skrev ArneMorales: Varför faller kronan mot bahten den senaste veckan? Nu bara 3,52 på Xe Dollarn stiger...... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd September 23, 2020 Dela Inlagd September 23, 2020 (ändrad) 11 timmar sedan, skrev Tallviking: Dollarn stiger...... Fan, då är det Donald Trump som sänker min pension som kommer imorgon! Ironi? Ändrades September 23, 2020 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd September 23, 2020 Dela Inlagd September 23, 2020 5 hours ago, ArneMorales said: Varför faller kronan mot bahten den senaste veckan? Nu bara 3,52 på Xe 1. Dollar index DXY stiger, det kollar du här: https://www.marketwatch.com/investing/index/dxy 2. Att Ingves säger så här hjälper oss nog inte heller: ” Coronapandemin har gett tillväxten en knäck som kan bli permanent. Vi tar aldrig igen detta. Detta är en evig förlust.” Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd September 24, 2020 Dela Inlagd September 24, 2020 16 timmar sedan, skrev Captain Morgan: 1. Dollar index DXY stiger, det kollar du här: https://www.marketwatch.com/investing/index/dxy 2. Att Ingves säger så här hjälper oss nog inte heller: ” Coronapandemin har gett tillväxten en knäck som kan bli permanent. Vi tar aldrig igen detta. Detta är en evig förlust.” Undrar hur fn detta stolpskott är funtad, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 Nu är vi uppe på 3,60 igen. Hoppas det bryter motståndet nu. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 On 2020-12-16 at 15:42, skrev Esspe: Nu är vi uppe på 3,60 igen. Hoppas det bryter motståndet nu. Ser ut som ett lyckat tekniskt utbrott nu 🤑 Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 15 minutes ago, Esspe said: Ser ut som ett lyckat tekniskt utbrott nu 🤑 SEK stärks globalt, börsen går som tåget. Synd bara att inte THB står på näsan, bara vänta på bättre tider och att Ingves anhang håller tyst. 🤐 Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 1 timme sedan, skrev Baa: SEK stärks globalt, börsen går som tåget. Synd bara att inte THB står på näsan, bara vänta på bättre tider och att Ingves anhang håller tyst. 🤐 Inte helt otroligt att THB kommer bli en skräpvaluta inom en rätt snar framtid. Igår såg min fru ett nyhetsinslag om att Thailand nu trycker pengar utan att ha substans för det. Kommentarerna var att det kan bli som Venezuela och sedlarna inte är värda mer än vad pappret kostar. Kanske dags för en ny tävling. Vad står bahten mot kronan den 30 juni? Jag börjar. 1:6 och faller fortfarande. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 (ändrad) 20 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Inte helt otroligt att THB kommer bli en skräpvaluta inom en rätt snar framtid. Tyvärr kommer det nog inte att hända så länge Kina manipulerar valutan, tror jag iaf. Ändrades December 19, 2020 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 6 minuter sedan, skrev Soengsang: Tyvärr kommer det nog inte att hända så länge det Kina manipulerar valutan, tror jag iaf. Kan mycket väl vara så, glömde bort att dom blandar sig in. Har svårt att bestämma mig för vad som är minst dåligt dessa två. Vad är bäst för oss svenskar? Baht dopad av kineser eller en valuta i fritt fall. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 2 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Kan mycket väl vara så, glömde bort att dom blandar sig in. Har svårt att bestämma mig för vad som är minst dåligt dessa två. Vad är bäst för oss svenskar? Bäst för oss är att Sverige snarast får en annan regering så att kronan inte blir en skräpvaluta 2 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 Lite mer optimist än förra tävlingen som jag dessvärre, pengamässigt, vann. 3,72 Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 Jag gissar på 4,12 den 30 juni 2021. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 Kan ju bara hoppas på 5,0 i juni Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 15 minuter sedan, skrev burrabus: Kan ju bara hoppas på 5,0 i juni Fantastiskt då skulle det vara tillbaka på den växelkurs som gällde när jag började åka till Thailand! Då verkade ju allt nästan vara gratis, men Juni. Hur är vädret i Thailand då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 Verkar gå så där med dom nya sedlarna Thailand släppte för en vecka sedan. Tydligen liknar dom nya hundringarna väldigt mycket dom gamla tusenlapparna så det är lätt att missta sig. Och det har börjat snurra klipp om att dom nya sedlarna helt saknar säkerhetslösningar så det är bara att kopiera och skriva ut. Här är en artikel jag hittade: https://tpnnational.com/2020/12/13/new-set-of-thai-100-and-1000-baht-banknotes-raises-confusion-and-concerns-upon-social-media/ "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 19, 2020 Dela Inlagd December 19, 2020 8 minuter sedan, skrev Batting: Fantastiskt då skulle det vara tillbaka på den växelkurs som gällde när jag började åka till Thailand! Då verkade ju allt nästan vara gratis, men Juni. Hur är vädret i Thailand då? Hyfsat, men bara om du undviker Phuket (mer regn än Bergen i Norge), Pattaya brukar vara helt ok då, Koh Samet är väl Thailands torraste plats om du vill sola? Annars finns det en massa trevliga damer på många ställen i Thailand, och de erbjuder aktiviteter som är hyfsat väderoberoende, bara du har tak över huvudet! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 5 timmar sedan, skrev NiceBeaver: Verkar gå så där med dom nya sedlarna Thailand släppte för en vecka sedan. Tydligen liknar dom nya hundringarna väldigt mycket dom gamla tusenlapparna så det är lätt att missta sig. Och det har börjat snurra klipp om att dom nya sedlarna helt saknar säkerhetslösningar så det är bara att kopiera och skriva ut. Här är en artikel jag hittade: https://tpnnational.com/2020/12/13/new-set-of-thai-100-and-1000-baht-banknotes-raises-confusion-and-concerns-upon-social-media/ Fick en ny hundring igår och jag tyckte inte dom var särskilt lika. Kändes däremot lite billig. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 3,625 nu. Brukar ju alltid ligga still på söndagar? Är det möjligen Covid effekten som gör att det rör på sig idag? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 6 minutes ago, Esspe said: 3,625 nu. Brukar ju alltid ligga still på söndagar? Är det möjligen Covid effekten som gör att det rör på sig idag? I Mars fick man 10.44 kr för 1 US $. Idag 8.23. Kan försvagningen av US $ påverka priset på baht? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 2 minuter sedan, skrev Mr atm: I Mars fick man 10.44 kr för 1 US $. Idag 8.23. Kan försvagningen av US $ påverka priset på baht? Brukar ju följa dollarn hyfsat trots att den inte är knuten. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 1 hour ago, Esspe said: Brukar ju följa dollarn hyfsat trots att den inte är knuten. Tillhör us$ inte bahtens valutakorg? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 3,63 på TW nu. 🚀 Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 On 2020-12-19 at 21:57, skrev Tommy: Hyfsat, men bara om du undviker Phuket (mer regn än Bergen i Norge), Pattaya brukar vara helt ok då, Koh Samet är väl Thailands torraste plats om du vill sola? Annars finns det en massa trevliga damer på många ställen i Thailand, och de erbjuder aktiviteter som är hyfsat väderoberoende, bara du har tak över huvudet! MVH Näpp, har bott i Bergen och varit månadsvis i Phuket. Möjligvis det kommer mer i skurarna i Phuket, men det ihärdiga regnande dag in och dag ut i Bergen kan inte Phuket matcha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 22, 2020 Dela Inlagd December 22, 2020 3,65 and rising 🚀 Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu