Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Det är macho att dricka så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt, eller har jag missat nåt?

Trist för en som måste börja om i mogen ålder. :drinks:

Baa(ra raljerar lite) :)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är macho att dricka så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt, eller har jag missat nåt?

Trist för en som måste börja om i mogen ålder. :drinks:

Baa(ra raljerar lite) :)

Minns en 19-årig kille på ett jobb jag hade en gång,

som berättade om festen han tydligen va't på i helgen.

Fy faaaan va roligt det var i lördags, jag spydde 3 ggr

Kan det bli mera blågult?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Minns en 19-årig kille på ett jobb jag hade en gång,

som berättade om festen han tydligen va't på i helgen.

Fy faaaan va roligt det var i lördags, jag spydde 3 ggr

Kan det bli mera blågult?

mvh GD

Svensk s.k. herrtidning hade reportage om resandet till Baltikum för några år sedan.

"Skitkul, skitfull efter 1 timme, sedan vaknade jag och var nästan framme men han supa till igen innan vi kom i land. polarn tog kort fast nu hittar vi inte filmen". Kurre 18.

Baa

Dela på andra sajter

Cheap Charlie till MAX!!! åka till Thailand för att snåla roflmao!!! (obs! e du jude?) :P hehe

e du jude??? :kort: Vad skulle någons religion ha att göra med hur mycket man väljer att spendera?? Jag som inte har problem att bränna 50000 SEK på en månads vistelse i LOS, exklusive hotell, samt är smålänning vad skulle jag ha för relgion???

Dela på andra sajter

GammalDansken

e du jude??? :kort: Vad skulle någons religion ha att göra med hur mycket man väljer att spendera?? Jag som inte har problem att bränna 50000 SEK på en månads vistelse i LOS, exklusive hotell, samt är smålänning vad skulle jag ha för relgion???

Om du är smålänning har du säkert ingen religion.

För dyrt med kollekt å sånt.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Om du är smålänning har du säkert ingen religion.

För dyrt med kollekt å sånt.

mvh GD

Sant! :great: Lägger hellre kollekten i LOS! :dance1:

Dela på andra sajter

Helt otroligt att sådana citat accepteras på ett forum som detta.. Men här råder väl demokrati och solidaritet som tjänar forum elitens vänstervridna syften.. :kort:

Dela på andra sajter

Helt otroligt att sådana citat accepteras på ett forum som detta.. Men här råder väl demokrati och solidaritet som tjänar forum elitens vänstervridna syften.. :kort:

Oj det här var ett välagnat bete! hehe hoppas någon som känner sig träffad hugger på betet! ;)

สีลม

Dela på andra sajter

OJ shit sorry didnt mean to offend anybody =( tydligen går det ej o skämta i detta forumet =( .jude tyvärr blivit vanligt uttryck i Malmö för snåljåp :P där jag kommer ifrån i alla fall men nu vet jag sån humör ej accepteras här, shit slappna av guys! säkert ingen av er som e jude o ni klagat =( anyways som sagt sorry om ni blev offended...Peace

Dela på andra sajter

Respekt Gubben !

mvh Repe :wai:

det ska va gott att leva

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

OJ shit sorry didnt mean to offend anybody =( tydligen går det ej o skämta i detta forumet =( .jude tyvärr blivit vanligt uttryck i Malmö för snåljåp :P där jag kommer ifrån i alla fall men nu vet jag sån humör ej accepteras här, shit slappna av guys! säkert ingen av er som e jude o ni klagat =( anyways som sagt sorry om ni blev offended...Peace

Det är väl allmänt accepterat, även bland :rtfm: judar(Israeler?) :rtfm: att de är "sparsamma". Då måste vi väl i sanningens namn även förkasta när folk skriver att Smålänningar är :crazy: "sparsamma" :crazy:

Jag tycker att 9 000 SEK är mycket på 1 månad!!!

Hur mycket gör ni som bor här stadigt av med varje månad? Kan inte tänka mig att ni är så spendersamma hela tiden, eller?

:great: den sparsamma gubben :great:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Mina tankar gubben:

Gubben du som inte dricker kan leva billigt i LOS för det är ju via spriten den största delen går

sen som fast boende tröttnar du ju på att sitta i barer varje dag som nu gör som turist.

Hyr ditt boende inga dumma husköp eller andra verksamheter så räcker din pension väl.

Såg ett par skräckexempel på hur det inte ska gå till vet inte om det är sanna historier dock

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Mina tankar gubben:

Gubben du som inte dricker kan leva billigt i LOS för det är ju via spriten den största delen går

sen som fast boende tröttnar du ju på att sitta i barer varje dag som nu gör som turist.

Hyr ditt boende inga dumma husköp eller andra verksamheter så räcker din pension väl.

Såg ett par skräckexempel på hur det inte ska gå till vet inte om det är sanna historier dock

//Broskan

Jag har tänkt att prova på att hyra en lägenhet(Condo) nu när jag åker ner i vår. Jag har tänkt hyra av dessa: Nån som känner till denna firma, är de ärliga? Tillkommer det några dolda avgifter? Ska jag betala i förväg eller när jag kommer ner? Att el- och vattenavgifter tillkommer känner jag till, men hur mycket kan det bli på 1 månad?

B) från :wai: gubben :wai: som vill ha besked B)

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Hur mycket gör ni som bor här stadigt av med varje månad? Kan inte tänka mig att ni är så spendersamma hela tiden, eller?

Allt star i relation till hur man vill och har rad till att leva. Vill man bo lite schysst, ha en bil, inte kaka soi food varje dag osv sa kommer man inte langt pa 9,000/manad - rimligare ar nog 9,000/vecka. A andra sidan hade jag sakerligen kunnat spendera 90,000/manad utan nagra storre svarigheter om resurserna funnits.

F.o - sa blir val inte en billig fordom mer sann bara for den ar val spridd eller?

Dela på andra sajter

Det är väl allmänt accepterat, även bland :rtfm: judar(Israeler?) :rtfm: att de är "sparsamma". Då måste vi väl i sanningens namn även förkasta när folk skriver att Smålänningar är :crazy: "sparsamma" :crazy:

Hej Gubben

Det beror väl på var du lägger ribban. Jag är säker på att du klara dig gott på 9000:-/månad om du bestämmer dig för detta. Det finns ju bevisligen de som klarar sig på 9000 Baht (och mindre också), i Thailand. Det är väl en av de stora skillnaderna mellan Thailand och Sverige. Det går att leva billigt i Thailand om man vill, det är betydligt svårare i Sverige.

สีลม

Dela på andra sajter

Allt star i relation till hur man vill och har rad till att leva. Vill man bo lite schysst, ha en bil, inte kaka soi food varje dag osv sa kommer man inte langt pa 9,000/manad - rimligare ar nog 9,000/vecka. A andra sidan hade jag sakerligen kunnat spendera 90,000/manad utan nagra storre svarigheter om resurserna funnits.

Du menar alltså på fullt allvar att SEK ca 38 000/mån är en rimlig kostnad för att leva ett schysst liv i Thailand?

Vad vill du ha sagt, Wille, egentligen?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Du menar alltså på fullt allvar att SEK ca 38 000/mån är en rimlig kostnad för att leva ett schysst liv i Thailand?

Nej, det menar jag inte :mdr: Schysst ar onekligen relativt a andra sidan. For manga sa tacker inte 9,000 kr ens boendekostnaden.

Det jag menar att det ar extremt individuellt beroende pa krav pa komfort och levnadssituation. Jag kanner manga familjer som spenderar 35-45,000 manaden pa sitt liv i Thailand utan for den delen leva i lyx, men a andra sidan sa kan man ocksa leva mkt billigt.

I Thailand ar det latt att leva billigt men ocksa latt att leva dyrt.

Dela på andra sajter

I "hur mycket pengar gör du av med" tråden kan man läsa vad folk gör av med. Kan inte minnas att någon gjorde av med sådana belopp som wille.

Det beror ju på vad man gör.Är övertygad om att Gubben skulle klara sig bra med 9000 kr i månaden.

Dela på andra sajter

Nej, det menar jag inte :mdr: Schysst ar onekligen relativt a andra sidan. For manga sa tacker inte 9,000 kr ens boendekostnaden.

Det jag menar att det ar extremt individuellt beroende pa krav pa komfort och levnadssituation. Jag kanner manga familjer som spenderar 35-45,000 manaden pa sitt liv i Thailand utan for den delen leva i lyx, men a andra sidan sa kan man ocksa leva mkt billigt.

I Thailand ar det latt att leva billigt men ocksa latt att leva dyrt.

Jag och min fru lever ett schysst men statusbefriat liv för ca 100 000 baht/mån.

I det livet ingår boende i fristående hus, bil, krogbesök på bra krogar 1-2 ggr/v, golf, bowling, umgänge med goda vänner, utflykter, kostnader för normalt livsuppehälle etc., etc.

Med denna kostnad ligger vi på medium när jag jämför med mina bekanta (en del väldigt välbärgade och lite av lyxlirare).

Dela på andra sajter

9 x 4 = 36..skojar bara! :dance1:

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Wille, Nu tycker jag Du verkar villa skrämmas lite. :na:

Om man spenderar 35-40 000 SEK i månaden i Thailand och inte lever "lyxliv" så är man jävligt lurad eller så har man investerat i boende eller verksamhet och då kallar jag det inte att spendera.

Sen måste man skilja på de som har familjeförsörjning och de som bara njuter av livet, som en annan stackare. :D

Håller med Jive, runt 18-20 000 SEK så ligger man i rätt rejält. Om man har den diciplinen att man kan följa en budget (jag kan inte) så klarar man sig med betydligt mindre.

Initialkostnader som hus och bilköp ligger i min beräkning utanför detta.

Baa

Dela på andra sajter

9 x 4 = 36..skojar bara! :dance1:

9 x 4,22 = 38

Pst! Det är bara februari som har 28 dagar...skojar bara. :dance1:

Dela på andra sajter

Ur led är tråden :rtfm::kort:

Så här ser kursen ut f.n.

Live rates at 2009.08.16 08:14:54 UTC

Notice: The THB rate shown below is the international rate. Rates used within Thailand may vary.

100.00 SEK = 472.572 THB

Sweden Kronor Thailand Baht

1 SEK = 4.72572 THB

1 THB = 0.211608 SEK

vurre :yes:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...