frogfish Inlagd Juli 9, 2020 Dela Inlagd Juli 9, 2020 (ändrad) En bra vecka hittills🍻 Källa: xe.com Ändrades Juli 9, 2020 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 9, 2020 Dela Inlagd Juli 9, 2020 En orsak är att Usa vill få ner värdet på dollarn. Just nu till vilket pris som helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 14, 2020 Dela Inlagd Juli 14, 2020 (ändrad) Man får vara glad för det lilla😀 Källa: xe.com Ändrades Juli 14, 2020 av frogfish Källa tillagd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd Juli 14, 2020 Dela Inlagd Juli 14, 2020 Eftersom det är Ingves och Löfvéns fel när kronan försvagas så är det väl deras förtjänst nu när den stärks lite. Hoppas på att trenden håller i sig lite så att vi kanske närmar oss 4 thb för 1 krona lite mer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leffen11 Inlagd Juli 14, 2020 Dela Inlagd Juli 14, 2020 3,41 fick jag idag swedbank Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 14, 2020 Dela Inlagd Juli 14, 2020 TW idag 1 SEK = 3.442 THB “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 14, 2020 Dela Inlagd Juli 14, 2020 Fick nyss denna kurs på TW: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 15, 2020 Dela Inlagd Juli 15, 2020 16 timmar sedan, skrev frogfish: Fick nyss denna kurs på TW: Upp lite till nu. Sätter en peng på att det är Tegnell-effekten kontra Prayut-effekten. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 15, 2020 Dela Inlagd Juli 15, 2020 2 timmar sedan, skrev Esspe: Upp lite till nu. Sätter en peng på att det är Tegnell-effekten kontra Prayut-effekten. Hehe. Jo, i den branschen är väl ingen gissning sämre än nån annan🙃 Gick även rykten om dåliga exportsiffror för Thailand. Men Tegnell får min röst😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 15, 2020 Dela Inlagd Juli 15, 2020 24 minuter sedan, skrev frogfish: Hehe. Jo, i den branschen är väl ingen gissning sämre än nån annan🙃 Gick även rykten om dåliga exportsiffror för Thailand. Men Tegnell får min röst😄 Man kan inte tappa runt 15% av sin BNP utan att det märks. Dessutom lock-down m.m. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 15, 2020 Dela Inlagd Juli 15, 2020 39 minuter sedan, skrev Esspe: Man kan inte tappa runt 15% av sin BNP utan att det märks. Dessutom lock-down m.m. Vi får hoppas att verkligheten även till slut biter på bahten. Men senaste åren har det varit svårt att förutse valutakurser, då de flesta "manipulerat" så gott det går för att ligga bra till. Men för mig får bahten fortsätta sin resa utför. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 15, 2020 Dela Inlagd Juli 15, 2020 Dollarn sjunker också mot kronan och då brukar det bli fler Bath till oss “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ale Inlagd Juli 16, 2020 Dela Inlagd Juli 16, 2020 3,50 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 16, 2020 Dela Inlagd Juli 16, 2020 3 minuter sedan, skrev Ale: 3,50 Tar sig sakta uppåt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juli 16, 2020 Dela Inlagd Juli 16, 2020 3,40 på TT Currency Exchange i Pattaya. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 16, 2020 Dela Inlagd Juli 16, 2020 Dom som fått ta skiten när Prayut stängt ner lämnar regeringen nu. Finansministern och arbetsmarknadsministern om jag fatt det rätt. Inga kul jobb att ha när landet står stilla. Kan väl ge 10 satang till? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 16, 2020 Dela Inlagd Juli 16, 2020 6 minuter sedan, skrev Esspe: Dom som fått ta skiten när Prayut stängt ner lämnar regeringen nu. Finansministern och arbetsmarknadsministern om jag fatt det rätt. Inga kul jobb att ha när landet står stilla. Kan väl ge 10 satang till? Vise PM Somkid och flera ministrar lämnar https://www.bangkokpost.com/Thailand/politics/1951968/somkid-quits-before-reshuffle Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juli 18, 2020 Dela Inlagd Juli 18, 2020 Det är inte bara att Bahten gått ned senaste tiden, SEK är faktiskt starkare än den varit också mot Euro och USD sedan i januari 2019; nu vill nog inte de stora exportföretagen att Kronan ska bli så mycket starkare. SEK kan nog fortsätta stärkas mot Bahten ett tag till dock; så länge turister och FDI inte släpps in i Thailand så har ju Thailand faktiskt inte så mycket att erbjuda. Lättar inte Thailand på restriktionerna senast till 1:a oktober så kan nog SEK gå upp emot 3.80. Kommer ekonomin här igång igen så låter 3.50 som ett riktmärke för närmaste halvåret. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 18, 2020 Dela Inlagd Juli 18, 2020 (ändrad) Att THB har lite växtvärk efter alla år av konstgjord tillväxt är ju inte så komstigt, mer konstigt är det i mina ögon att SEK backat så rejält, så uselt går ju inte landet, du skrev tidigare att du tror på en långsiltig men stadig uppgång av SEK och det i samklang med THB taskiga läge där huvudnäringarna antingen slarvats bort eller mer eller mindre försniölsts torde rimligtvis ge en lite bättre kurs än 3,50, kan ju vara en självdröm såklart men tro o hopp lever många på. Sen funderar jag på om inte svensk industri trots allt skulle acceptera en starkare krona, råvarutillgångarna är begränsade i sverige så det blir ju dyrare att köpa in det som behövs för att färdigställa vad det nu är man tillverkar. Bara lite funderingar i kvällen på den Thailändska visjan. 3,85 kan vi väl få till att börja med...😇 Ändrades Juli 18, 2020 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juli 18, 2020 Dela Inlagd Juli 18, 2020 Tyvärr kommer vi nog inte att få se någon vidare stärkt krona, den politiska viljan finns inte. Vad händer om Riksbanken måste höja räntan? Jag bor strax söder om Sthlm, inte någon höginskomst kommun. Ibland tar jag och gumman en promenad ner till ett område som är nybyggt. Där duggar kåkarna tätt som prismässigt ligger runt 5-8 millar, utanför står det inte en utan 2-SUVar och som lök på laxen en daycruiser på en trailer... Tror det var Swedbank som givigt 45000 kunder amoteringsfritt troligtvis pga ja ni vet vad. Mamma mia...😲 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juli 18, 2020 Dela Inlagd Juli 18, 2020 27 minutes ago, Baa said: Att THB har lite växtvärk efter alla år av konstgjord tillväxt är ju inte så komstigt, mer konstigt är det i mina ögon att SEK backat så rejält, så uselt går ju inte landet, du skrev tidigare att du tror på en långsiltig men stadig uppgång av SEK och det i samklang med THB taskiga läge där huvudnäringarna antingen slarvats bort eller mer eller mindre försniölsts torde rimligtvis ge en lite bättre kurs än 3,50, kan ju vara en självdröm såklart men tro o hopp lever många på. Sen funderar jag på om inte svensk industri trots allt skulle acceptera en starkare krona, råvarutillgångarna är begränsade i sverige så det blir ju dyrare att köpa in det som behövs för att färdigställa vad det nu är man tillverkar. Bara lite funderingar i kvällen på den Thailändska visjan. 3,85 kan vi väl få till att börja med...😇 Kronan har stärkts 15% mot bottennoteringen i oktober och 12% mot den senaste bottennoteringen för bara 4 månader sedan; det är ganska mycket. Baserat på hur det ser ut idag så tycker jag Kronan borde stärkas runt 10% till vilket ger ungefär 3.85. Kronan kan dock inte stärkas så mycket mer gentemot Euron och där finns en hel del problem så för tillfället känns 3.50 ganska rimligt. Thailändska politiken är dock i en betydligt sämre shape än vad omvärlden verkar förstå så det finns en stor möjlighet för en närmast kollaps av Bahten inom en snar framtid; 5 Baht för en Krona känns klart rimligare än 3 Baht men ett intervall av 3.50-4 ska man nog ändå räkna med de närmaste åren för att vara på den säkra sidan. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 18, 2020 Dela Inlagd Juli 18, 2020 12 minuter sedan, skrev Nineteen68: Tyvärr kommer vi nog inte att få se någon vidare stärkt krona, den politiska viljan finns inte. Vad händer om Riksbanken måste höja räntan? Jag bor strax söder om Sthlm, inte någon höginskomst kommun. Ibland tar jag och gumman en promenad ner till ett område som är nybyggt. Där duggar kåkarna tätt som prismässigt ligger runt 5-8 millar, utanför står det inte en utan 2-SUVar och som lök på laxen en daycruiser på en trailer... Tror det var Swedbank som givigt 45000 kunder amoteringsfritt troligtvis pga ja ni vet vad. Mamma mia...😲 Så ser det ut i områden i mindre städer med, ska vara snyggt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Juli 20, 2020 Dela Inlagd Juli 20, 2020 Det har blivit lite bättre! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 20, 2020 Dela Inlagd Juli 20, 2020 9 minuter sedan, skrev Amigo: Det har blivit lite bättre! Vilken överföringstjänst använder du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 20, 2020 Dela Inlagd Juli 20, 2020 Verkar som seken stärks mot de flesta valutor. Vadan detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu