spooncreek Inlagd April 9, 2020 Dela Inlagd April 9, 2020 1 hour ago, Baa said: Dette kan ju bli intressant, har en fråga bara, tyckte mig läsa något om att detta skulle försvinna av någon anledning, har jag blandat ihop korten och misstolkat något...inte omöjligt på nåt vis 🙄 1 hour ago, frogfish said: Menar du att Transferwise ska försvinna? Har du nån mer info om detta? Använder TW en hel del, och det vore trist om det försvann. Måhända syftade @Baa på vad @frogfish skrev i den här tråden för bara ett par dagar sedan, om rykten att Transferwise inte funkade som det skulle? Vilket ju @frogfish sedan testade själv och det visade sig att det inte verkade stämma. Kan bekräfta det, inga problem med överföringar för min del. Långsiktigt så vet man väl å andra sidan inte hur det kommer att gå med de här "virtuella" bankerna, som Transferwise, Revoiut, Neat mfl. Jag hoppas de går bra, och får alltmer tjänster som utmanar de traditionella bankerna ännu mer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 9, 2020 Dela Inlagd April 9, 2020 36 minuter sedan, skrev spooncreek: Måhända syftade @Baa på vad @frogfish skrev i den här tråden för bara ett par dagar sedan, om rykten att Transferwise inte funkade som det skulle? Vilket ju @frogfish sedan testade själv och det visade sig att det inte verkade stämma. Kan bekräfta det, inga problem med överföringar för min del. Långsiktigt så vet man väl å andra sidan inte hur det kommer att gå med de här "virtuella" bankerna, som Transferwise, Revoiut, Neat mfl. Jag hoppas de går bra, och får alltmer tjänster som utmanar de traditionella bankerna ännu mer. Så kan det vara. Och då har man ju oroat sig själv, via bulvan..... Jag undrade bara om @Baahade några närmare källor, som isf skulle vara av intresse. När det gäller de "rykten" jag snappade upp på nätet, så visade det sig mest handla om sbs och oförstånd i hur TW funkar på helger och icke-bankdagar i Thailand. Och när jag sen lade till mitt egna test, så lugnade jag mig lite. Men som du skriver, det är ju alltid lite mer osäkerhet runt dessa små nisch-banker/finanshanterare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 Dagens kurs 3,24 hos TW Överföringen tog 9 sekunder nyss när frugan förde över lite slantar till sin mor 😀 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 On 2020-04-27 at 22:27, skrev Kenneth4618: Dagens kurs 3,24 hos TW Överföringen tog 9 sekunder nyss när frugan förde över lite slantar till sin mor 😀 Rört på sig ngt, 3,32 idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 1, 2020 Dela Inlagd Maj 1, 2020 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev Moipenyang: Rört på sig ngt, 3,32 idag. 3,4 hade vi för två år sen, dit ska vi nog iaf. Ändrades Maj 1, 2020 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Maj 1, 2020 Dela Inlagd Maj 1, 2020 3 timmar sedan, skrev Esspe: 3,4 hade vi för två år sen, dit ska vi nog iaf. Fan skandal hur man lyckats förstöra kronan och bahten är ett jäkla mysterium hur den står pall fortfarande. Hoppas vi kliver över 4:an igen inom ett år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 1, 2020 Dela Inlagd Maj 1, 2020 Frågan. Vad gör att Svenska kronan just nu stiger. Är det valuta spekulanter som driver på eller vadå. Finns inga riktiga data vad jag kan se. Att vi behöll nollräntan kan inte vara anledningen. Just nu är det bra tills vi vet anledningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 1, 2020 Dela Inlagd Maj 1, 2020 1 minut sedan, skrev John Khonken: Frågan. Vad gör att Svenska kronan just nu stiger. Är det valuta spekulanter som driver på eller vadå. Finns inga riktiga data vad jag kan se. Att vi behöll nollräntan kan inte vara anledningen. Just nu är det bra tills vi vet anledningen. Kanske tänker marknaden att Sverige klarar av virusets ekonomiska konsekvenser bättre än de flesta andra länder p.g.a. den annorlunda strategi Sverige har valt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 1, 2020 Dela Inlagd Maj 1, 2020 4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Kanske tänker marknaden att Sverige klarar av virusets ekonomiska konsekvenser bättre än de flesta andra länder p.g.a. den annorlunda strategi Sverige har valt. Plus att vi har låg statsskuld kanske nu när det verkligen behövs. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 1, 2020 Dela Inlagd Maj 1, 2020 Bra ide. Tänkte inte på det. Brukar marknaden ta sån hänsyn. Vi håller igång vissa företag. Det kan vara en anledning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 1, 2020 Dela Inlagd Maj 1, 2020 3 timmar sedan, skrev John Khonken: Frågan. Vad gör att Svenska kronan just nu stiger. Är det valuta spekulanter som driver på eller vadå. Finns inga riktiga data vad jag kan se. Att vi behöll nollräntan kan inte vara anledningen. Just nu är det bra tills vi vet anledningen. Svenska ekonomin hålls "öppen", samtidigt som staten signalerar (även praktiskt) att de kommer stödja företag under en lång tid (nytt stödpaket igår). Tror att detta hjälper seken just nu. Men imorgon är en annan dag, och valutamarknaden kan ha huggit på nåt nytt och källardörren öppnas igen..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 2, 2020 Dela Inlagd Maj 2, 2020 Rör sig friskt upp o ner nu. Kanske lite hopp om bättring? https://www.cnbc.com/2020/05/01/ing-swedish-krona-and-aussie-dollar-are-the-currencies-to-watch.html?fbclid=IwAR3_Qa_jy2cu41yTQ-XkAqKxfdd27X_nN2zr0cj5wddVOCz0FmlTQXbvrJw Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 2, 2020 Dela Inlagd Maj 2, 2020 Currency expert says traders should pick Sweden’s krona over the US dollar https://www.cnbc.com/2020/05/01/ing-swedish-krona-and-aussie-dollar-are-the-currencies-to-watch.html Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 2, 2020 Dela Inlagd Maj 2, 2020 Kanske svårt för vissa att acceptera men SEK är en viktig valuta. SEK ingår i USD index. https://en.m.wikipedia.org/wiki/U.S._Dollar_Index Euro (EUR), 57.6% weight Japanese yen (JPY) 13.6% weight Pound sterling (GBP), 11.9% weight Canadian dollar (CAD), 9.1% weight Swedish krona (SEK), 4.2% weight Swiss franc (CHF) 3.6% weight Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 15, 2020 Dela Inlagd Maj 15, 2020 Från låst DI artikel "Så slår coronaviruset mot ekonomin Europas banker på botten – marknaden räknar med ny bankkris Coronakrisen riskerar att knuffa Europa in i en ny bankkris när redan pressad lönsamhet ska hantera en djup recession. Europeiska bankindex handlas nu på rekordlåga nivåer, och Finansinspektionen varnar för nya zombiebanker. " Några år försent. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 8 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Från låst DI artikel "Så slår coronaviruset mot ekonomin Europas banker på botten – marknaden räknar med ny bankkris Coronakrisen riskerar att knuffa Europa in i en ny bankkris när redan pressad lönsamhet ska hantera en djup recession. Europeiska bankindex handlas nu på rekordlåga nivåer, och Finansinspektionen varnar för nya zombiebanker. " Några år försent. Det är bankkrisen 2017 som kommer alltså. Va vad det ja sa kommer Konken att säga! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 48 minuter sedan, skrev Wanchai: Det är bankkrisen 2017 som kommer alltså. Va vad det ja sa kommer Konken att säga! Jag hade fel, Bankrisen kom redan 2008. Men den eskalerade 2017. Men vissa är blinda. Fundera varför bankerna får mellan 50-200 miljarder av oss medborgare varje år. Är det för att bankerna är så goda. Slutar vi med pengar ska du se hur bankerna blir ännu godare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 20 minuter sedan, skrev John Khonken: Jag hade fel, Bankrisen kom redan 2008. Men den eskalerade 2017. Men vissa är blinda. Fundera varför bankerna får mellan 50-200 miljarder av oss medborgare varje år. Är det för att bankerna är så goda. Slutar vi med pengar ska du se hur bankerna blir ännu godare Kom bankkrisen 2008 men du upptäckte det först 2017? Nu blir det svårt att hänga med, ungefär som Boa som inte visste att han var i Thailand när han träffade sin fru. 😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 (ändrad) 47 minuter sedan, skrev Wanchai: Nu blir det svårt att hänga med, ungefär som Boa som inte visste att han var i Thailand när han träffade sin fru. Nja, det är nog oslagbart, helt underbart faktiskt, så skönt det skulle vara o bara kunna flyta omkring helt ovetande, stilpoäng på det till Tavelbocken. Följdfrågan blir, undrar vad han använde för valuta i det okända landet? Ändrades Maj 16, 2020 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 (ändrad) 55 minuter sedan, skrev Soengsang: Nja, det är nog oslagbart, helt underbart faktiskt, så skönt det skulle vara o bara kunna flyta omkring helt ovetande, stilpoäng på det till Tavelbocken. Följdfrågan blir, undrar vad han använde för valuta i det okända landet? Norrländska tallkottar? Tavelsjökottar? Ändrades Maj 16, 2020 av Wanchai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 2 timmar sedan, skrev Wanchai: Kom bankkrisen 2008 men du upptäckte det först 2017? Nu blir det svårt att hänga med, ungefär som Boa som inte visste att han var i Thailand när han träffade sin fru. 😀 Levde du inte 2008 eller är du senil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 3.32 Vi börjar närma oss års-högsta igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 3 minuter sedan, skrev Herluf: 3.32 Vi börjar närma oss års-högsta igen. Har varit upp i 3.3. flera ggr men åkt ner igen. Förhoppningsvis bryter vi det nu och tar sikte på 3.40 Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 1 minute ago, Esspe said: Har varit upp i 3.3. flera ggr men åkt ner igen. Förhoppningsvis bryter vi det nu och tar sikte på 3.40 Undrar just vilka faktorer som gör att kronan stäks mot Bahten nu? En grej kan ju va att Thailands ekonomi påverkas kraftigt pga den kollapsade turismen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 21, 2020 Dela Inlagd Maj 21, 2020 4 minuter sedan, skrev Esspe: Har varit upp i 3.3. flera ggr men åkt ner igen. Förhoppningsvis bryter vi det nu och tar sikte på 3.40 Hoppas kan man alltid. Har dock svårt att se att seken skulle stärkas nämnvärt iom läget i världen. Om vi ska återhämta oss post-Corona, är nog en starkare sek det sista Sverige behöver. Minsta tecken på en ökande krona så vaknar nog Ingves med full support av regeringen. Men man kanske kan "hoppas" på att bahten åker i diket, och att då seken stärks mot baht. Jag skulle absolut inte ha nåt emot att få lite mer bahtar för sekarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu