SatanG Inlagd Mars 5, 2020 Dela Inlagd Mars 5, 2020 On 2020-03-03 at 16:27, skrev Captain Morgan: Det var som fan. Har Löfvet fått sparken? Nä jag hoppas han hänger kvar, han är ju SDs bästa valarbetare / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Mars 5, 2020 Dela Inlagd Mars 5, 2020 On 2020-03-03 at 08:19, skrev gst: Idag tog det tid med TW. Förde över vid 12-tiden, och fick beskedet att det skulle ta 22 timmar och att jag skulle ha pengarna i morgon 12 svensk tid? Då kommer de nästa dag för Thaibanken har stängt,dock så kommer de oftast innan de öppnar tidigt på morgontimmarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Mars 6, 2020 Dela Inlagd Mars 6, 2020 9 timmar sedan, skrev Moipenyang: 12 svensk tid? Då kommer de nästa dag för Thaibanken har stängt,dock så kommer de oftast innan de öppnar tidigt på morgontimmarna. 12 thailändsk tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 6, 2020 Dela Inlagd Mars 6, 2020 Fasligt vad det går. Snart kan man kanske hoppas på, 1:3,5 SEK/THB och 1:37 EUR:THB? Risken är väl räntesänkningar i Sverige och ECB nu? Så passa på och växla före nästa möte vid riksbanken. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 6, 2020 Dela Inlagd Mars 6, 2020 32 minuter sedan, skrev Soengsang: Fasligt vad det går. Snart kan man kanske hoppas på, 1:3,5 SEK/THB och 1:37 EUR:THB? Risken är väl räntesänkningar i Sverige och ECB nu? Så passa på och växla före nästa möte vid riksbanken. Tror inte ev räntesänkningar kommer att påverka speciellt mycket. Trenden verkar vara bruten för bahten. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 6, 2020 Dela Inlagd Mars 6, 2020 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Mars 6, 2020 Dela Inlagd Mars 6, 2020 22 hours ago, SatanG said: Nä jag hoppas han hänger kvar, han är ju SDs bästa valarbetare / SatanG Löfvet är fantastisk, lika aktiv som statyerna på Påskön. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 6, 2020 Dela Inlagd Mars 6, 2020 8 minuter sedan, skrev Captain Morgan: Löfvet är fantastisk, lika aktiv som statyerna på Påskön. Ja det är väl bäst så, annars ställer han bara till det om han ska fösöka vara aktiv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 9, 2020 Dela Inlagd Mars 9, 2020 The exchange rate at 08:59 GMT on March 9 was 1 SEK = 3.364 THB “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 9, 2020 Dela Inlagd Mars 9, 2020 7 minutes ago, Kenneth4618 said: The exchange rate at 08:59 GMT on March 9 was 1 SEK = 3.364 THB Ta inga glädjeskutt, det som påverkar förhållandet mellan SEK o THB är att THB backar, dels av egen kraft men också med hjälp av dollarn som är den valuta som backar mest. SEK backar även den men mer mariginellt... Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 9, 2020 Dela Inlagd Mars 9, 2020 20 minuter sedan, skrev Baa: Ta inga glädjeskutt, det som påverkar förhållandet mellan SEK o THB är att THB backar, dels av egen kraft men också med hjälp av dollarn som är den valuta som backar mest. SEK backar även den men mer mariginellt... Trenden mot THB verkar definitivt vara bruten så det ser ju betydligt bättre ut nu men inte tar man glädjeskutt över 3,36 - 4,36 då ska jag dansa quickstep. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 11, 2020 Dela Inlagd Mars 11, 2020 Dagens TW-överföring, svenskt debet-kort till Bkk-bank😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 23 timmar sedan, skrev frogfish: Dagens TW-överföring, svenskt debet-kort till Bkk-bank😀 Idag gick det ännu snabbare😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 Kan någon på ett enkelt sätt förklara hur Transferwise fungerar, ska föra över till Bangkok bank! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 54 minuter sedan, skrev ellim63: Kan någon på ett enkelt sätt förklara hur Transferwise fungerar, ska föra över till Bangkok bank! Kanske inte svaret du vill ha, men enklast är att gå in på deras hemsida (https://transferwise.com/) och sätt upp ett konto med inloggning. Detta kan även göras från deras app (smidigast tycker jag). Sen är det enkelt att föra över pengar. Finns flera varianter, men jag för alltid över från kort till konto i Bangkok bank. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 2 hours ago, frogfish said: Idag gick det ännu snabbare😀 Har svårt att bli upphetsad av överföringshastigheten. Är mer intresserad av kursen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 5 minuter sedan, skrev Captain Morgan: Har svårt att bli upphetsad av överföringshastigheten. Är mer intresserad av kursen. Whatever floats your boat. Jag gillar när jag slipper vänta ett par dagar på överföringen. Och när det gäller kursen är det minimal skillnad mot bank, många gånger till fördel för TW. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 (ändrad) 47 minutes ago, frogfish said: Whatever floats your boat. Jag gillar när jag slipper vänta ett par dagar på överföringen. Och när det gäller kursen är det minimal skillnad mot bank, många gånger till fördel för TW. Medhåll, i det här fallet gillar jag när det går snabbare, passar bra när man numera har en lika kort planeringshorisont som den genomsnittlige thailändaren. Dessutom när man vet att de traditionella bankerna inte har några egentliga skäl att ta två-tre dagar på sig, förutom att känna pengar på ränta. "Float "kallas det på bankspråk, eller kallades alla fall förr. Ändrades Mars 12, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 2 timmar sedan, skrev frogfish: Kanske inte svaret du vill ha, men enklast är att gå in på deras hemsida (https://transferwise.com/) och sätt upp ett konto med inloggning. Detta kan även göras från deras app (smidigast tycker jag). Sen är det enkelt att föra över pengar. Finns flera varianter, men jag för alltid över från kort till konto i Bangkok bank. Så jag skaffar appen ansluter ett kort och sen kan jag överföra pengar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 5 minuter sedan, skrev ellim63: Så jag skaffar appen ansluter ett kort och sen kan jag överföra pengar? Skaffa appen. Sen behöver du sätta upp ett konto (för inloggning) hos TW, går bra i appen. Du kommer nog behöva fota och skicka in bild på id, men det kan göras i appen. Är enklare än det låter. När du blivit godkänd kan du överföra stålar. Du lägger in de konton du vill föra över till i appen, och sen för du över och betalar med kort (finns även andra betalmöjligheter). Det går även att göra mer avancerade saker med konton och sånt hos dom, men jag för bara över pengar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 11 minuter sedan, skrev frogfish: Skaffa appen. Sen behöver du sätta upp ett konto (för inloggning) hos TW, går bra i appen. Du kommer nog behöva fota och skicka in bild på id, men det kan göras i appen. Är enklare än det låter. När du blivit godkänd kan du överföra stålar. Du lägger in de konton du vill föra över till i appen, och sen för du över och betalar med kort (finns även andra betalmöjligheter). Det går även att göra mer avancerade saker med konton och sånt hos dom, men jag för bara över pengar. Okej jag tror jag förstår, Tack så jättemycket för svar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 Kronan faller som ett blysänke idag. Guldet också. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rasamus Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Kronan faller som ett blysänke idag. Guldet också. Norska kronan sjunker mot sek som ett blysänke också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 19, 2020 Dela Inlagd Mars 19, 2020 Och nu brakar kronan ihop mot THB igen. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 19, 2020 Dela Inlagd Mars 19, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Esspe: Och nu brakar kronan ihop mot THB igen. och mot dollarn (10,39) samt euro (11,32)😕 Ändrades Mars 19, 2020 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu