conservator Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 2 timmar sedan, skrev Baa: 3,30 passerades för en kort stund sedan, ingen garanti på varaktighet eftersom det är sek sim stärkts. Räcker med att Ingves nyser så åker väl sek ner i kälkaren igen 3,28 nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 On 2020-02-28 at 03:59, skrev Khemmarat: En stilla undran, i den här och andra trådar även på FB diskuterar man hur snabbt en överföring mellan Sverige o Thailand går. Är ni oroliga för att pengarna skall bli borta i cyberrymden ,varför måste det gå så snabbt ? För mej tar det 2dar från bank till bank och vill jag ha stålar på ett bestämt datum så skickar jag 2-3 dar innan. Att det går snabbt är bara en liten bonus på billiga TW😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 4 timmar sedan, skrev Kenneth4618: TW just nu Tog långsam överföring så ingen blir kränkt 😉😉😉😉 Är avg. 83,27 att skicka 10000:- skr Mvh. Dollemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev Dolle: Är avg. 83,27 att skicka 10000:- skr Mvh. Dollemon ja, men det finns 3 olika avgifter att välja på Ändrades Mars 2, 2020 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 (ändrad) 49 minuter sedan, skrev Kenneth4618: ja, men det finns 3 olika avgifter att välja på Vilka avg är det ? Betalo tar 5:- per tusing skr. man skickar Ändrades Mars 2, 2020 av Dolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 Hmm ska resa om drygt 3 veckor så nu kommer tiotusenkronorsfrågan. Ska man göra över nu eller vänta 😀 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 25 minuter sedan, skrev Mankan: Hmm ska resa om drygt 3 veckor så nu kommer tiotusenkronorsfrågan. Ska man göra över nu eller vänta 😀 Up to you 😀 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Dolle: Vilka avg är det ? Betalo tar 5:- per tusing skr. man skickar 83.27 kr är avgiften då man skickar från bankkonto, dyrare om man ska skicka via bankkort. Men det intressanta är väl vad man får ut i slutändan. Betalos valuta kurs är nu stax under 3,27 (enligt min tjej som har appen)och Transferwise drygt 3,3. Snabb uträkning Betalo 10000 kr - 50 kr = 9950 kr x 3,27 = 32 536,50 THB TW 10000 kr - 83,27 kr = 9 916,73 x 3,3 = 32 725,21 THB Alltså fördel TW med 190 THB. Sedan tillkommer väl Thaibankens avgifter med Betalo på ett antal hundra THB om jag inte fattat saken fel. Så enligt min helt ovetenskapliga undersökning borde man tjäna både tid och pengar med TW. Ändrades Mars 2, 2020 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 6 timmar sedan, skrev Baa: 3,30 passerades för en kort stund sedan, ingen garanti på varaktighet eftersom det är sek sim stärkts. Räcker med att Ingves nyser så åker väl sek ner i kälkaren igen jag brukar inte jubla eller skratta åt dina inlägg men här för en gångs skull visar du ju en viss komisk talang. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 14 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: jag brukar inte jubla eller skratta åt dina inlägg men här för en gångs skull visar du ju en viss komisk talang. BTT nyvunna kompisar kan bli riktigt goda vänner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 1 timme sedan, skrev Mankan: 83.27 kr är avgiften då man skickar från bankkonto, dyrare om man ska skicka via bankkort. Men det intressanta är väl vad man får ut i slutändan. Betalos valuta kurs är nu stax under 3,27 (enligt min tjej som har appen)och Transferwise drygt 3,3. Snabb uträkning Betalo 10000 kr - 50 kr = 9950 kr x 3,27 = 32 536,50 THB TW 10000 kr - 83,27 kr = 9 916,73 x 3,3 = 32 725,21 THB Alltså fördel TW med 190 THB. Sedan tillkommer väl Thaibankens avgifter med Betalo på ett antal hundra THB om jag inte fattat saken fel. Så enligt min helt ovetenskapliga undersökning borde man tjäna både tid och pengar med TW. Jag provade nu för första gången med TW använde en direktöverföring som var några kronor dyrare kostade 89,72 kr kostade kalaset. Ska man använda 83,27 alternativet måste man tydligen skicka pengarna via bankgiro. Men jag är som sagt nybörjare med TW så jag får väl föröka läsa på lite. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev Mankan: Jag provade nu för första gången med TW använde en direktöverföring som var några kronor dyrare kostade 89,72 kr kostade kalaset. Ska man använda 83,27 alternativet måste man tydligen skicka pengarna via bankgiro. Men jag är som sagt nybörjare med TW så jag får väl föröka läsa på lite. Nej inte bankgiro. Du för över pengar från ditt bankkonto till deras på SEB och använder en kod du får för att identifiera pengarna. Här är en länk för dom som vill prova. En gratis överföring på upp till $500 och jag får en lite bonus med https://transferwise.com/invite/u/stigp4 Ändrades Mars 3, 2020 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 3 timmar sedan, skrev Esspe: Nej inte bankgiro. Du för över pengar från ditt bankkonto till deras på SEB och använder en kod du får för att identifiera pengarna. Här är en länk för dom som vill prova. En gratis överföring på upp till $500 och jag får en lite bonus med https://transferwise.com/invite/u/stigp4 Jag möttes av följande alternativ när jag provade igår. Jag provade övre alternativet först men gick vilse. I nästa steg får man välja eget konto eller gemensamt sedan ser det ut som man måste göra en överföring till utlandet med BBAN så jag gick på alternativet Easy transfer. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 12 timmar sedan, skrev Mankan: 83.27 kr är avgiften då man skickar från bankkonto, dyrare om man ska skicka via bankkort. Men det intressanta är väl vad man får ut i slutändan. Betalos valuta kurs är nu stax under 3,27 (enligt min tjej som har appen)och Transferwise drygt 3,3. Snabb uträkning Betalo 10000 kr - 50 kr = 9950 kr x 3,27 = 32 536,50 THB TW 10000 kr - 83,27 kr = 9 916,73 x 3,3 = 32 725,21 THB Alltså fördel TW med 190 THB. Sedan tillkommer väl Thaibankens avgifter med Betalo på ett antal hundra THB om jag inte fattat saken fel. Så enligt min helt ovetenskapliga undersökning borde man tjäna både tid och pengar med TW. Ok tack för svaret, Mvh. Dollemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 49 minuter sedan, skrev Mankan: Jag möttes av följande alternativ när jag provade igår. Jag provade övre alternativet först men gick vilse. I nästa steg får man välja eget konto eller gemensamt sedan ser det ut som man måste göra en överföring till utlandet med BBAN så jag gick på alternativet Easy transfer. Ok visste inte att det fanns ett by alternativ. Jag använder den första. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 (ändrad) 51 minutes ago, Mankan said: Jag möttes av följande alternativ när jag provade igår. Jag provade övre alternativet först men gick vilse. I nästa steg får man välja eget konto eller gemensamt sedan ser det ut som man måste göra en överföring till utlandet med BBAN så jag gick på alternativet Easy transfer. Jag har konton på Transferwise i SEK, THB och EUR. Till mitt SEK konto har fört pengar i SEK från mitt Nordeakonto, via Transferwise alternativ att använda internetbanken (Trustly). Tar 5 minuter och kostar 5-6 kronor.Gratis vid traditionell banköverföring eller bankgiro men kan då ta någon dag. Sen kan pengarna vila där på kontot (räntefritt antar jag) eller föras vidare direkt. Till Bangkok Bank i THB tar det oftast mellan 5 min-60min, med samma kurser och avgifter som redogjorts för ovan. Ändrades Mars 3, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 Idag tog det tid med TW. Förde över vid 12-tiden, och fick beskedet att det skulle ta 22 timmar och att jag skulle ha pengarna i morgon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 1 timme sedan, skrev spooncreek: Jag har konton på Transferwise i SEK, THB och EUR. Till mitt SEK konto har fört pengar i SEK från mitt Nordeakonto, via Transferwise alternativ att använda internetbanken (Trustly). Tar 5 minuter och kostar 5-6 kronor.Gratis vid traditionell banköverföring eller bankgiro men kan då ta någon dag. Sen kan pengarna vila där på kontot (räntefritt antar jag) eller föras vidare direkt. Till Bangkok Bank i THB tar det oftast mellan 5 min-60min, med samma kurser och avgifter som redogjorts för ovan. Har ingen riktig koll, kan man skicka till annan kontohavare med eller bara till sina egna konton ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 2 minutes ago, Dolle said: Har ingen riktig koll, kan man skicka till annan kontohavare med eller bara till sina egna konton ? Du kan skicka till annan kontohavare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 Just nu TW. 3,328 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 3 minuter sedan, skrev spooncreek: Du kan skicka till annan kontohavare. Tack så mycket för snabbt svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 41 minutes ago, Kenneth4618 said: Just nu TW. 3,328 Det var som fan. Har Löfvet fått sparken? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 22 minuter sedan, skrev Captain Morgan: Det var som fan. Har Löfvet fått sparken? Han har nog tagit sitt förnuft till fånga och ska säga upp sig själv läste jag i någon tidning och att det ska vara sossar som vill ha bort honom😀 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 10 minuter sedan, skrev stefan5300: Han har nog tagit sitt förnuft till fånga och ska säga upp sig själv läste jag i någon tidning och att det ska vara sossar som vill ha bort honom😀 Inte bara sossar. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 1 timme sedan, skrev Captain Morgan: Det var som fan. Har Löfvet fått sparken? Jag har fått för mig att det mer är bahten som tappat än kronan som stärkts men det spelar väl ingen roll säng länge det baht jag vill köpa. Min strålar ramlade i alla fall in 14:09 thaitid Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu