Captain Morgan Inlagd Februari 26, 2020 Dela Inlagd Februari 26, 2020 Hurra! Nu har det gått åt rätt håll i en hel vecka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 26, 2020 Dela Inlagd Februari 26, 2020 Att kronan går åt rätt håll måste vara Löfven´s förtjänst☝️. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 26, 2020 Dela Inlagd Februari 26, 2020 6 minuter sedan, skrev stefan5300: Att kronan går åt rätt håll måste vara Löfven´s förtjänst☝️. Kronan är fortfarande svag. Det är thaibaht som försvagas just nu därav en bättre kurs för oss. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Februari 26, 2020 Dela Inlagd Februari 26, 2020 On 2020-02-12 at 06:35, skrev frogfish: F*n vad Transferwise är najsa. Överföring idag till Bangkok Bank tog mindre än 1 minut (1 sek = 3,2323 baht). Så länge man inte behöver föra över degen på helger är TW helt överlägset😀. Sett flera som säger att det gått typ blixtsnabbt med Transferwise, för mig själv brukar det alltid ta typ en dag. Undrar hur ni gör och beskriver därför hur jag gör och sedan kan kanske någon tipsa om hur man får det att gå snabbare: Jag har självklart ett godkänt konto hos TW. Mina pengar tas ifrån Swedbanks bankkort, som alltså är kopplat till mitt konto i Swedbank, kortet är sedan tidigare godkänt hos TW. Jag för över xx antal kronor och vill ha THB på ett konto i Bangkok Bank. Varför tar det en dag för mig mot en minut hos frogfish? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 26, 2020 Dela Inlagd Februari 26, 2020 2 timmar sedan, skrev lasseiudon: Sett flera som säger att det gått typ blixtsnabbt med Transferwise, för mig själv brukar det alltid ta typ en dag. Undrar hur ni gör och beskriver därför hur jag gör och sedan kan kanske någon tipsa om hur man får det att gå snabbare: Jag har självklart ett godkänt konto hos TW. Mina pengar tas ifrån Swedbanks bankkort, som alltså är kopplat till mitt konto i Swedbank, kortet är sedan tidigare godkänt hos TW. Jag för över xx antal kronor och vill ha THB på ett konto i Bangkok Bank. Varför tar det en dag för mig mot en minut hos frogfish? Det är lite olika för mig också. Så här brukar det funka för mig. Jag för över från svenskt debet/kreditkort till Bangkok Bank. Måndag till fredag före 18 (svensk tid) tar det oftast bara några minuter. Ibland tar det dock några timmar, nån gång har det tagit till dagen efter. Varför det skiljer i tid vet jag inte. Fredag kväll till söndag kväll är sämre. Det verkar bli utbetalning tidigt måndag morgon då. Kanske nån begränsning för helger. Så jag räknar med att det tar en dag (må-fre) och ej över helger. Att det tar nån minut ibland eller några timmar för det mesta är bara en bonus. I vilket fall är det både snabbare och bättre pris (i de flesta mina fall) än banköverföring från svensk bank. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 26, 2020 Dela Inlagd Februari 26, 2020 2 timmar sedan, skrev lasseiudon: Sett flera som säger att det gått typ blixtsnabbt med Transferwise, för mig själv brukar det alltid ta typ en dag. Undrar hur ni gör och beskriver därför hur jag gör och sedan kan kanske någon tipsa om hur man får det att gå snabbare: Jag har självklart ett godkänt konto hos TW. Mina pengar tas ifrån Swedbanks bankkort, som alltså är kopplat till mitt konto i Swedbank, kortet är sedan tidigare godkänt hos TW. Jag för över xx antal kronor och vill ha THB på ett konto i Bangkok Bank. Varför tar det en dag för mig mot en minut hos frogfish? Tar en dag för mig också, ibland två. För du över från Swedbank så ska det först till seb och då beror det nog på vilken tid du för över det. Tror brytpunkten är 13.00? Sen kan du välja olika avgifter med olika snabbhet. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 On 2020-02-26 at 17:11, skrev lasseiudon: Sett flera som säger att det gått typ blixtsnabbt med Transferwise, för mig själv brukar det alltid ta typ en dag. Undrar hur ni gör och beskriver därför hur jag gör och sedan kan kanske någon tipsa om hur man får det att gå snabbare: Jag har självklart ett godkänt konto hos TW. Mina pengar tas ifrån Swedbanks bankkort, som alltså är kopplat till mitt konto i Swedbank, kortet är sedan tidigare godkänt hos TW. Jag för över xx antal kronor och vill ha THB på ett konto i Bangkok Bank. Varför tar det en dag för mig mot en minut hos frogfish? För mig brukar det vara så att det bara tar några minuter innan TW meddelar att pengarna är överförda, däremot verkar Bangkok Bank vara lite sega. Gör jag överföringen på morgonen, verkar det som att pengarna kommer in på Bangkok Bank kl 14.01, har i alla fall varit så de senast gångerna, exakt samma minut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 En stilla undran, i den här och andra trådar även på FB diskuterar man hur snabbt en överföring mellan Sverige o Thailand går. Är ni oroliga för att pengarna skall bli borta i cyberrymden ,varför måste det gå så snabbt ? För mej tar det 2dar från bank till bank och vill jag ha stålar på ett bestämt datum så skickar jag 2-3 dar innan. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 1 timme sedan, skrev Khemmarat: En stilla undran, i den här och andra trådar även på FB diskuterar man hur snabbt en överföring mellan Sverige o Thailand går. Är ni oroliga för att pengarna skall bli borta i cyberrymden ,varför måste det gå så snabbt ? För mej tar det 2dar från bank till bank och vill jag ha stålar på ett bestämt datum så skickar jag 2-3 dar innan. Det är mpr, för de flesta "går" det inte alls, så de är glada då något går snabbt... För övrigt så instämmer jag med dina funderingar, varför är det så viktigt att skicka pengar så snabbt? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 2 timmar sedan, skrev Khemmarat: En stilla undran, i den här och andra trådar även på FB diskuterar man hur snabbt en överföring mellan Sverige o Thailand går. Är ni oroliga för att pengarna skall bli borta i cyberrymden ,varför måste det gå så snabbt ? För mej tar det 2dar från bank till bank och vill jag ha stålar på ett bestämt datum så skickar jag 2-3 dar innan. Håller med dig helt och hållet, och orsaken att jag börjat med TW är inte tiden det tar, utan att det är billigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 3 timmar sedan, skrev Khemmarat: En stilla undran, i den här och andra trådar även på FB diskuterar man hur snabbt en överföring mellan Sverige o Thailand går. Är ni oroliga för att pengarna skall bli borta i cyberrymden ,varför måste det gå så snabbt ? För mej tar det 2dar från bank till bank och vill jag ha stålar på ett bestämt datum så skickar jag 2-3 dar innan. Kanske måste man vänta på att lönen skall komma? Alternativt har man en liten gulhyad förbrukare i Thai som inte kan planera längre än 5min och står i affären med varorna när hon ringer sin Boyfriend/ATM och kräver pengar omgående. Har i många år funderat på dem som använder t.ex. Western Union osv... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 4 minuter sedan, skrev samet: Kanske måste man vänta på att lönen skall komma? Alternativt har man en liten gulhyad förbrukare i Thai som inte kan planera längre än 5min och står i affären med varorna när hon ringer sin Boyfriend/ATM och kräver pengar omgående. Har i många år funderat på dem som använder t.ex. Western Union osv... Händer oftare än jag vill att jag använder WU. 100% av gångerna pga av "en liten gulhyad förbrukare" som som planerar thaistajl..... Lite dyrare, men har räddat mig många gånger. Men är ju självklart inte mitt förstaval vid planerade överföringar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 13 minuter sedan, skrev samet: Kanske måste man vänta på att lönen skall komma? Alternativt har man en liten gulhyad förbrukare i Thai som inte kan planera längre än 5min och står i affären med varorna när hon ringer sin Boyfriend/ATM och kräver pengar omgående. Har i många år funderat på dem som använder t.ex. Western Union osv... WU har jag använt många ggr särskilt när den lille gulhyade är i Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 (ändrad) Har inget med tiden att göra alls. Bara kul att jämföra mellan olika aktörer. Man undrar ju varför det tar en minut för en del och flera dagar för andra år 2020 Förövrigt var kursen 3,28 igår Ändrades Februari 28, 2020 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 Thailand LÄTTAR PÅ VALUTA-REGLER FÖR MINSKA TRYCK MOT BAHT (Direkt) 2020-02-28 09:48 STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Thailands centralbank har tillsammans med landets finansdepartement beslutet att lätta på vissa valutaregleringar för att lätta på trycket mot baht. Det rapporterar Bloomberg News. Baht handlades till nivå under 30 mot dollar vid årsskiftet och har försvagats upp mot 32-strecket. Värden upp till 1 miljon dollar, från tidigare 0,2 miljoner dollar, kräver nu inte en återföring till Thailand. Detta gäller exportförfaranden samt andra intäkter. "De med exportförfaranden över eller lika med den nya brytpunkten på 1 miljon dollar kommer tillåtas använda intäkterna som motvikt till utgifter i utländska valutor utan att återinföra medlen", heter det vidare enligt nyhetsbyrån. Makroredaktionen +46 8 51917931 https://twitter.com/makroredaktion Nyhetsbyrån Direkt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 (ändrad) 2 hours ago, samet said: Kanske måste man vänta på att lönen skall komma? Alternativt har man en liten gulhyad förbrukare i Thai som inte kan planera längre än 5min och står i affären med varorna när hon ringer sin Boyfriend/ATM och kräver pengar omgående. Har i många år funderat på dem som använder t.ex. Western Union osv... - Adam, jag har en god och en dålig nyhet, sa gud. - Ge mig den goda först, sa Adam. - Jag har gett dig två huvud, ett där uppe och ett där nere. - Kanon, och den dåliga? - Du har bara blod till ett i taget. Ändrades Februari 28, 2020 av Captain Morgan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 Kör med betalo tar typ 1 vecka, så är man typen som int har bråttom som man skickar pengar innan man är på plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 Min lilla gulhyade vill skicka pengar till Sverige. Funkar det med TW? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 19 minutes ago, rolba said: Min lilla gulhyade vill skicka pengar till Sverige. Funkar det med TW? Skicka pengar från Thailand till Sverige är nog obruten mark. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 Coronafrossan slår nu också mot drivmedelpriserna. Oron pressar priserna nedåt. I morse märktes det tydligt vid bensinmackarna. Den ekonomiska oron har slagit direkt mot oljepriset vilket också fått inverkan på bensinpriserna. Bilisterna kan glädja sig åt nedgång på literpriset. Circle K och alla andra stora kedjor sänkte bensinpriset på fredagen med 30 öre litern till 15.08 kronor vid bemannade stationer. Dieseln blev 25 öre billigare och kostar nu 15.53 kronor. Bensinprisraset Dagens priser betyder en rejäl nedgång sedan första januari då en liten 95-oktanig bensin kostade 16.03 vid bemannade mackar och en liter diesel 16.58. Redan under förra månaden började en nedgång. Men då var det inte coronaskräcken utan svaga statistiksiffror från både amerikansk och kinesisk industri som tydde på en ekonomisk nedgång. Men med coronavirusets framfart så har oljepriset fortsatt att pressas nedåt. I början av året låg ett fat brentolja på drygt 70 dollar, i torsdagsmorse 52.54 dollar per fat och i dag noterades den till 50.60 dollar per fat. Brentolja är det engelska namnet för Nordsjöolja och är viktig för produktion av bensin. Sedan årsskiftet har bensinpriset och dieseln blivit ungefär en krona lägre. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Februari 28, 2020 Dela Inlagd Februari 28, 2020 Att bränslepriset sjunker innebär väl bara att Miljöpartisterna ser en möjlighet att höja skatten på bränslet. För alla som behöver bilen ska ju skattas till döds....... mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 (ändrad) TW just nu Tog långsam överföring så ingen blir kränkt 😉😉😉😉 Ändrades Mars 2, 2020 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 10 minuter sedan, skrev Kenneth4618: TW just nu Tog långsam överföring så ingen blir kränkt 😉😉😉😉 Själv har jag nog långsammaste TW överföringen. Kom idag och tog sju dagar 😆. Hade lyckats att fylla i fel och helg på det 🙃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 3,30 passerades för en kort stund sedan, ingen garanti på varaktighet eftersom det är sek sim stärkts. Räcker med att Ingves nyser så åker väl sek ner i kälkaren igen Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 1 timme sedan, skrev Baa: 3,30 passerades för en kort stund sedan, ingen garanti på varaktighet eftersom det är sek sim stärkts. Räcker med att Ingves nyser så åker väl sek ner i kälkaren igen Nyser? Har han fått Corona? Då borde det väl gå uppåt i stället? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu