Dolemon Inlagd Februari 12, 2020 Dela Inlagd Februari 12, 2020 6 timmar sedan, skrev frogfish: F*n vad Transferwise är najsa. Överföring idag till Bangkok Bank tog mindre än 1 minut (1 sek = 3,2323 baht). Så länge man inte behöver föra över degen på helger är TW helt överlägset😀. Får prova se vad dom tar i betalnig för att föra över TW vs Betalo ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 12, 2020 Dela Inlagd Februari 12, 2020 6 minuter sedan, skrev Dolle: Får prova se vad dom tar i betalnig för att föra över TW vs Betalo ? 200-500 pund eller motsvarande i SEK, gratis första transaktion med denna inbjudan https://transferwise.com/invite/u/vernel Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 12, 2020 Dela Inlagd Februari 12, 2020 I mitten av januari skickade jag 3 000 SEK, tog två minuter och enda kostnaden som jag betalade var den som syns i skärmdumpen, ca 45 SEK Och om manhar Bangkok Bank tar de inte 200-500 THB för utlands transaktion eftersom TW betalar summan från Thailändsk konto till mitt konto i Thailand. Kanske är det samma med andra banker också, har erfarenhet enbart från BKK bank. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 12, 2020 Dela Inlagd Februari 12, 2020 4 minuter sedan, skrev Amigo: I mitten av januari skickade jag 3 000 SEK, tog två minuter och enda kostnaden som jag betalade var den som syns i skärmdumpen, ca 45 SEK Och om manhar Bangkok Bank tar de inte 200-500 THB för utlands transaktion eftersom TW betalar summan från Thailändsk konto till mitt konto i Thailand. Kanske är det samma med andra banker också, har erfarenhet enbart från BKK bank. Då kör jag vidare med Betalo som dom är mer förmånligt för mig, behöver inga snabba överföringar typ 5 dar med Betalo som jag för över pengar nu som jag ska använda i höst Mvh. Dollemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 12, 2020 Dela Inlagd Februari 12, 2020 1 timme sedan, skrev Amigo: 200-500 pund eller motsvarande i SEK, gratis första transaktion med denna inbjudan https://transferwise.com/invite/u/vernel 55 minuter sedan, skrev Amigo: I mitten av januari skickade jag 3 000 SEK, tog två minuter och enda kostnaden som jag betalade var den som syns i skärmdumpen, ca 45 SEK Och om manhar Bangkok Bank tar de inte 200-500 THB för utlands transaktion eftersom TW betalar summan från Thailändsk konto till mitt konto i Thailand. Kanske är det samma med andra banker också, har erfarenhet enbart från BKK bank. Inte för att vara sådan men vad är meningen med att maskera namnet när det står i klartext i inlägget innan. Därtill har du redan gett så mycket personlig information om dig själv i din sjukdomsberättelse att det krävs en 5 årings datorvana för att hitta fram till dig. Nu är jag inget psykfall som använder sådan info. Men tänk dig för vad du postar på ett helt offentligt forum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 12, 2020 Dela Inlagd Februari 12, 2020 6 minuter sedan, skrev samet: Inte för att vara sådan men vad är meningen med att maskera namnet när det står i klartext i inlägget innan. Därtill har du redan gett så mycket personlig information om dig själv i din sjukdomsberättelse att det krävs en 5 årings datorvana för att hitta fram till dig. Nu är jag inget psykfall som använder sådan info. Men tänk dig för vad du postar på ett helt offentligt forum. Det är lungt, ser att Du klarar det också. 👍 Då är du nog mer än 5 år. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 12, 2020 Dela Inlagd Februari 12, 2020 11 minuter sedan, skrev Amigo: Det är lungt, ser att Du klarar det också. 👍 Då är du nog mer än 5 år. Bra att du tar det som humor. Hoppas du aldrig blir utsatt... då är det inte längre så roligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 12, 2020 Dela Inlagd Februari 12, 2020 10 minuter sedan, skrev samet: Bra att du tar det som humor. Hoppas du aldrig blir utsatt... då är det inte längre så roligt. Nu blir det totalt Off Topic men skriver inte mer avslöjande än jag gör på FB med sanningsenlig profil om mig. Har inte haft problem. Det här är ju vardag nuförtiden. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Februari 12, 2020 Dela Inlagd Februari 12, 2020 3 timmar sedan, skrev Dolle: Då kör jag vidare med Betalo som dom är mer förmånligt för mig, behöver inga snabba överföringar typ 5 dar med Betalo som jag för över pengar nu som jag ska använda i höst Mvh. Dollemon Verkar dyra de där betalo med 0,5% avgift, sen ska Thaibanken ta sin avgift. Billigare och snabbare med TransferWise och slipper Thai bankens avgift👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 13, 2020 Dela Inlagd Februari 13, 2020 13 timmar sedan, skrev Dolle: Då kör jag vidare med Betalo som dom är mer förmånligt för mig, behöver inga snabba överföringar typ 5 dar med Betalo som jag för över pengar nu som jag ska använda i höst Mvh. Dollemon Lite tidigt att flytta över pengar redan nu då? Beror ju naturligtvis på hur kursen går men någon större uppgång för THB igen ser inte jag iaf. Flyttar man över månadsvis så är ju risken förstås mindre att man har otur och hamnar helt fel. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ItaMar Inlagd Februari 13, 2020 Dela Inlagd Februari 13, 2020 15 timmar sedan, skrev Moipenyang: Verkar dyra de där betalo med 0,5% avgift, sen ska Thaibanken ta sin avgift. Billigare och snabbare med TransferWise och slipper Thai bankens avgift👍 Har provat alla vanliga överföringssätt och företag/banker, TransferWise brukar oftast vara billigast och ha bäst kurs garanterat 24tim. Oftast skiljer det inte vansinnigt mycket men många ggr blir pengar. Betalo kostade mig 800 bath vid en överföring. Använde dom bara en gång inte mer. Så har det varit för mig. Skickat pengar varje månad i många år för att betala huset och dess kostnader. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 13, 2020 Dela Inlagd Februari 13, 2020 Förde över 5000 Bath till Thanachart Bank med Transfer Wise nyss Tryckte på knappen överför kl 11:26 och pengarna reggades på thaikontot 17:27 thaitime. Kurs 3,22 och kostnad 36 Kr Bra jobbat TW 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Februari 13, 2020 Dela Inlagd Februari 13, 2020 Handlade med P.F.C kortet idag 272.50 Baht 84.18kr 3.237 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Februari 13, 2020 Dela Inlagd Februari 13, 2020 7 minuter sedan, skrev kenke: Handlade med P.F.C kortet idag 272.50 Baht 84.18kr 3.237 Helt ok men blir lite dyr om man som jag använder kontanter nästan uteslutet. "Med ditt kort kan du ta ut upp till 3000 kr på en månad helt utan kostnad, men vill du ta ut mer/ oftare än så tillkommer en avgift på 1,5 %" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Februari 13, 2020 Dela Inlagd Februari 13, 2020 4 minuter sedan, skrev Moipenyang: Helt ok men blir lite dyr om man som jag använder kontanter nästan uteslutet. "Med ditt kort kan du ta ut upp till 3000 kr på en månad helt utan kostnad, men vill du ta ut mer/ oftare än så tillkommer en avgift på 1,5 %" Personligen gor jag en overforing pa en storre summa till BBK bank for ha kontanter.Kortet handlar jag pa alla stallen det gar utan avgifter.Nar kontanterna ar slut fyller jag pa och P.F.C fyller jag pa med swish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 13, 2020 Dela Inlagd Februari 13, 2020 13 timmar sedan, skrev Esspe: Lite tidigt att flytta över pengar redan nu då? Beror ju naturligtvis på hur kursen går men någon större uppgång för THB igen ser inte jag iaf. Flyttar man över månadsvis så är ju risken förstås mindre att man har otur och hamnar helt fel. För över varje månad då finns pengarna på plats, man vet aldrig när man får lust att ta en snabbresa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Februari 22, 2020 Dela Inlagd Februari 22, 2020 Det här har vi väntat på. Det betyder at Ingves & Co inte kan dumpa kronan längre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Februari 22, 2020 Dela Inlagd Februari 22, 2020 Hej En stark Baht är bra för oss alla... Och världen, det betyder att jag kan anlita mer hantverkare för mitt hus i Sverige = mer moms inkomster till den Svenska välfärden. Ha en kanonbra dag Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Februari 23, 2020 Dela Inlagd Februari 23, 2020 P.F.C. kortet har jag testat flera gånger och jag får inte ut en THb med det. Men det gick att köpa en flygbiljett. //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 23, 2020 Dela Inlagd Februari 23, 2020 41 minuter sedan, skrev fiskarn: P.F.C. kortet har jag testat flera gånger och jag får inte ut en THb med det. Men det gick att köpa en flygbiljett. PFC kort? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 23, 2020 Dela Inlagd Februari 23, 2020 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Soengsang: PFC kort? Ett av alla dessa fintechbolag som erbjuder debetkort med utlandsköp och kontantuttag utan avgifter till en viss gräns. Du kanske hört talas om Curve, Bynk, Revolut, Travel Wallet... det är samma typ av bolag. Ändrades Februari 23, 2020 av samet Rättstavning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Februari 25, 2020 Dela Inlagd Februari 25, 2020 On 2020-02-23 at 16:46, skrev Soengsang: PFC kort? Japp PFC! Är troligen Mastercard som är problemet! jag hade det tidigare och svor och fräste till banken hemma i svedala som sa att det inte var något problem med mitt kort när jag inte fick ut kulor. Luren i en handen och ATM i den andra näven så kunde de inte se varför jag inte fick ut pengar. Fick efter hot ett Visa kort i stället trotts att banken inte tillhandahöll det längre. Antagligen så har banken hemma sämre provision till VISA men det kortet har aldrig strejkat här i Thailand... //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Februari 25, 2020 Dela Inlagd Februari 25, 2020 4 timmar sedan, skrev fiskarn: Japp PFC! Är troligen Mastercard som är problemet! jag hade det tidigare och svor och fräste till banken hemma i svedala som sa att det inte var något problem med mitt kort när jag inte fick ut kulor. Luren i en handen och ATM i den andra näven så kunde de inte se varför jag inte fick ut pengar. Fick efter hot ett Visa kort i stället trotts att banken inte tillhandahöll det längre. Antagligen så har banken hemma sämre provision till VISA men det kortet har aldrig strejkat här i Thailand... Varför nekades kortet när jag försökte ta ut pengar ur en bankomat utomlands? Om ditt kort nekas när du försöker ta ut pengar... Skrivet av Mikaela Uppdaterades för mer än en vecka sedan Om ditt kort nekas när du försöker ta ut pengar ur en bankomat utomlands är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst via chatten när du är inloggad i appen så att vi kan undersöka ärendet. Vi är medvetna om att det har förekommit problem med att ta ut pengar i bankomater utomlands för vissa användare, men inte alla kort är drabbade. Vi har sett att detta har förekommit bland annat i Thailand, Indonesien, Japan, Nya Zeeland och Mexiko. Vi undersöker för närvarande vad detta kan bero på och jobbar aktivt tillsammans med Mastercard för att utreda källan till problemet. Om du behöver tillgång till pengarna på ditt P.F.C-kort kan du närsomhelst överföra pengarna tillbaka till ditt bankkonto via appen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 25, 2020 Dela Inlagd Februari 25, 2020 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 25, 2020 Dela Inlagd Februari 25, 2020 37 minuter sedan, skrev fiskarn: Japp PFC! Är troligen Mastercard som är problemet! jag hade det tidigare och svor och fräste till banken hemma i svedala som sa att det inte var något problem med mitt kort när jag inte fick ut kulor. Luren i en handen och ATM i den andra näven så kunde de inte se varför jag inte fick ut pengar. Fick efter hot ett Visa kort i stället trotts att banken inte tillhandahöll det längre. Antagligen så har banken hemma sämre provision till VISA men det kortet har aldrig strejkat här i Thailand... Nu e jag med, tänkte det var någon förkortning för någon Thailändsk bank. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu