Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

• 3 veckor senare...

Då var det dags att skicka iväg semesterkassan då jag ska äntra TG961 på lördag. Ska man skicka pengar i Thb eller i Sek? Kanske inte har någon större betydelse än en öl eller två? 

//P

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev fiskarn:

Då var det dags att skicka iväg semesterkassan då jag ska äntra TG961 på lördag. Ska man skicka pengar i Thb eller i Sek? Kanske inte har någon större betydelse än en öl eller två? 

SEK är lite bättre. Transferwise funkar bra o är snabb Här får du eller vem som helst invite, 200-500 pund, gratis första transaktion https://transferwise.com/invite/a/vernel

Ändrades av Amigo

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Kommer att använda min bank så länge de bara tar 50kr för överföringen, Har för mig att jag tänkte använda TW förut men fick en sämre kurs än vad min bank gav då! Men frågan är om det blir någon större skillnad att skicka SEK så banken får växla i Thailand eller att skicka Thb så banken här hemma får växla. 

Är ju inga hiskeliga summor som jag ska skicka men vill inte ge banken mer än nödvändigt. De snor tillräckligt med kulor av mig redan idag. 

//P

Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev fiskarn:

Kommer att använda min bank så länge de bara tar 50kr för överföringen, Har för mig att jag tänkte använda TW förut men fick en sämre kurs än vad min bank gav då! Men frågan är om det blir någon större skillnad att skicka SEK så banken får växla i Thailand eller att skicka Thb så banken här hemma får växla. 

Är ju inga hiskeliga summor som jag ska skicka men vill inte ge banken mer än nödvändigt. De snor tillräckligt med kulor av mig redan idag. 

Använder SHB. Sedan några år tillbaka har det varit mer förmånligt att skicka THB. 

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev fiskarn:

Jag skickar thb från Swedbank till bkk bank.

Verkar vara bästa kursen plus att man ser direkt vad det kostar.

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev rolba:

Jag skickar thb från Swedbank till bkk bank.

Ja går väl åt en del på dyra Phuket 🤣🤣🤣

Annars är det väl bästa alternativet bank till bank, så som du skriver.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja går väl åt en del på dyra Phuket 🤣🤣🤣

Annars är det väl bästa alternativet Bank till bank.

Hur menar du?

Swedbank till Bangkok bank är väl bank till bank. Inga mellanhänder.

Dela på andra sajter

Använder Betalo, avg. på 0,5% får jag tillbaka på bonus med kortet.

Inte snabb överföring inga problem som jag överför en summa varje mån och har pengarna på Thai konto iställe dom tar ca.500Bath per gång

Finns säker många olika sätt att skicka pengar.

Dela på andra sajter

Skickade med Transferwise idag. Från svenskt bankkort till mitt konto i bkk bank tog det 2 minuter. Blev chockad.

Så ska det vara🖒

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Skickade med Transferwise idag. Från svenskt bankkort till mitt konto i bkk bank tog det 2 minuter. Blev chockad.

Så ska det vara🖒

Man undrar varför det ska behöva ta 3-4 dagar för en vanlig bank? 

Men betalar man 200 spänn kan de ev göra det på 24 timmar 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Hur menar du?

Swedbank till Bangkok bank är väl bank till bank. Inga mellanhänder.

Absolut, jag höll med ditt påstående, utländsk bank till Thaibank :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Man undrar varför det ska behöva ta 3-4 dagar för en vanlig bank? 

Men betalar man 200 spänn kan de ev göra det på 24 timmar 🙂

Det beror på att de inte flyttar pengarna. De gör en utbetalning inom Thailand (i detta fallet).

Dock har jag ibland haft problem över helgen, pengarna kommer först på mån morgon. Vet ej varför. Kanske har med tigång av lokal valuta att glra.

Dela på andra sajter

3,22 på TW idag

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev frogfish:

Det beror på att de inte flyttar pengarna. De gör en utbetalning inom Thailand (i detta fallet).

Dock har jag ibland haft problem över helgen, pengarna kommer först på mån morgon. Vet ej varför. Kanske har med tigång av lokal valuta att glra.

Thai banks öppettider som styr, när de har öppet går det på en minut typ. 

Grymt bra är de, absolut snabbaste och billigaste sättet med Transferwise👍

Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Stäktes !!!! 3,10 står den i

Beror på, uppenbarligen lyckades någon skicka och få 3,22 idag.

Cash växling på Suva just nu 3,15

A547B59C-8729-42D2-892B-A8CAF24A24F1.thumb.png.2f95a07425fcf38fab7122abbd825f7b.png
Och senaste TT kurser vid de olika bankerna här.

66963F8D-47B9-4E52-86B0-036ABBCC3F0B.thumb.jpeg.305fc0cd6f155e2993216c44832093ce.jpeg

Ändrades av Soengsang

Dela på andra sajter

Jag fick väl 3.18 när jag skickade igår(Swedbank). Svor när jag förra året fick runt 3.60 om jag inte minns fel. Skulle ha vart glad om jag fick det idag...

//P

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev fiskarn:

Jag fick väl 3.18 när jag skickade igår(Swedbank). Svor när jag förra året fick runt 3.60 om jag inte minns fel. Skulle ha vart glad om jag fick det idag...

Som mest The SEK to THB rate was 3.518034 .  21. januari, sen gick det bara neråt I mars nåt run 3,4

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...