erik-sson Inlagd Augusti 3, 2009 Dela Inlagd Augusti 3, 2009 wille tycker din graf är lite missvisande skillnaden mella lägsta o högsta är ju 7-8% i år THB-USD http://finance.yahoo.com/q/bc?s=THBUSD=X&t=1y&l=on&z=m&q=l&c= Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Augusti 3, 2009 Dela Inlagd Augusti 3, 2009 (ändrad) wille tycker din graf är lite missvisande skillnaden mella lägsta o högsta är ju 7-8% i år THB-USD http://finance.yahoo.com/q/bc?s=THBUSD=X&t=1y&l=on&z=m&q=l&c= Vilket ar relativt sett ganska lite jamfort tex fluktuationen USD-kronan, kronan-bahten osv. Ändrades Augusti 3, 2009 av wille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Augusti 3, 2009 Dela Inlagd Augusti 3, 2009 Växla absolut inte nu, det blir bättre kurs i framtiden. Försök om möjligt att handla på kredit. Krediteraren Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 3, 2009 Dela Inlagd Augusti 3, 2009 2009-08-03 kl. 17:00 4.80 THB/SEK http://finance.yahoo.com/q/bc?s=SEKTHB=X&t=1d&l=on&z=m&q=l&c= //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 4, 2009 Dela Inlagd Augusti 4, 2009 Stiltje efter stormen de senaste dagarna, hoppas det bara är en återhämtningspaus. Lite OT En annan observation som är lite lattjo är om man kollar börsindex på SVT så förefaller det alltsom oftast att om börsen går ner så går index för läkemedel upp, kan det vara så att herrar mäklare plötsligt behöver magsårsmedicin? Drabbar väl inte oss "hobbyväxlare", vi har väl is i magen oberoende av bathens upp o nergång? Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd Augusti 4, 2009 Dela Inlagd Augusti 4, 2009 2009-08-04 Reserverat kortköp/kontantuttag 2155,12 för 10150:- Baht Börjar ta sig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Augusti 4, 2009 Dela Inlagd Augusti 4, 2009 Betalde idag en kommande hotellvistelse i BKK med kort. Fick kursen 0,2189 ! Fick ett kvitto hemskickat där följande text står förtryckt: "I accept that I have been offered a choice of currencies for payment. I acknowledge I had a choice to Pay in THB. The exchange rate applied is based on BBL wholesale rate including a hedging margin not to exceed 2,5% commission. I understand that this service is not offered by VISA and that the chosen currency is final." Till saken hör att jag har inte fått ngn. möjlighet att välja vilken valuta som jag vill att hotellvistelsen skall betalas i. Ngn som vet varför jag har fått en, för tillfället, ganska kass växelkurs ? "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 4, 2009 Dela Inlagd Augusti 4, 2009 Finns väl inget hotell eller bokningcentral som inte vill ha lite grädde på moset. BAA Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Augusti 4, 2009 Dela Inlagd Augusti 4, 2009 Finns väl inget hotell eller bokningcentral som inte vill ha lite grädde på moset. BAA Då måste jag ha haft en riktig tur de senaste 20 åren ! Jag har aldrig sett denna text tidigare utan har fått bra och korrekta kurser vid alla kortköp tidigare. Dessutom så står både THB och SEK specat på kvittot. Aldrig sett det tidigare heller. "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ronoh Inlagd Augusti 5, 2009 Dela Inlagd Augusti 5, 2009 http://www.e24.se/makro/sverige/artikel_1487159.e24 En shysst länk. Dom förutspår att kronan kommer att stärkas till hösten. Jag vet inte men det är nog bara en gissning kanske. Jag tror dock på en stärkt krona till hösten och vintern. Det är många utav sveriges exportberoende företag som växlar in från utländska valutor för att kunna deklarera i Sverige. Min blogg om Thailandhttp://www.hejda-sverige.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 5, 2009 Dela Inlagd Augusti 5, 2009 Stiltje efter stormen de senaste dagarna, hoppas det bara är en återhämtningspaus. Lite OT En annan observation som är lite lattjo är om man kollar börsindex på SVT så förefaller det alltsom oftast att om börsen går ner så går index för läkemedel upp, kan det vara så att herrar mäklare plötsligt behöver magsårsmedicin? Drabbar väl inte oss "hobbyväxlare", vi har väl is i magen oberoende av bathens upp o nergång? Baa Hej Baa, Läkemedelsaktier sägs vara ”anticykliska”, dvs går mot den allmänna strömmen. Detta förhållande bekräftar du i din iakttagelse och det är en av anledningarna för en ”balanserad” aktieportfölj. Man undviker stora förluster med en sådan placering. Men strategin funkar inte alltid, det såg vi senast i uppspelet av denna ekonomiska kris. Det finns även andra större osäkerheter kring läkemedelsaktier på gott och ont och då tänker jag främst på Obamas planer på en sjukvårdsreform i USA. Kan finnas anledning att satsa den ena eller andra kronan när planerna närmar sig en realisering. Lycka till! //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 5, 2009 Dela Inlagd Augusti 5, 2009 För att inte tala om att se bra ut marknaden, Q-Med (våran granne här i Uppsala) där har värdet ökat ca 101% under år 2009 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UT006 Inlagd Augusti 7, 2009 Dela Inlagd Augusti 7, 2009 (ändrad) GE Money Bank, Master Card och ATM i Udon. 2009-08-07 4,73 THB/SEK Stämmer rätt bra med konverteraren i trådens första inlägg, vet dock inget om ev. avgift i sammanhanget. Ändrades Augusti 7, 2009 av UT006 “The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.” - Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 7, 2009 Dela Inlagd Augusti 7, 2009 (ändrad) Ja den senaste tidens uppgång av kronan gentemot dollar och Euro har man väntat på ett tag. Man kan ju bara hoppas det fortsätter en bit tillT Thai-baht kursen har ju förbättrats en del senaste tiden. Ändrades Augusti 7, 2009 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Augusti 7, 2009 Dela Inlagd Augusti 7, 2009 Hade garna sett kronan fortsatta sjunka. Suger att fa lon i dollar med denna utvecklingen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Augusti 7, 2009 Dela Inlagd Augusti 7, 2009 Hade garna sett kronan fortsatta sjunka. Suger att fa lon i dollar med denna utvecklingen. Om du växlar lönen till kronor först och sedan till baht då förstår jag din frustration. Mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Augusti 9, 2009 Dela Inlagd Augusti 9, 2009 Det tar sig. Snart kanske ett shorttimenummer i baren är nere under 200 kronor. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Augusti 9, 2009 Dela Inlagd Augusti 9, 2009 :hysteric: När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 11, 2009 Dela Inlagd Augusti 11, 2009 (ändrad) Senaste bokföringen på mitt ICA Thaikonto = Nitts familj. Köpdatum: 2009-08-07 Bokföringsdatum: 2009-08-11 Belopp: 10.150,00 THB Belopp i SEK: -2.146,77 SEK Plats: - Text: Upca 10150b / 2146skr = 4,7297 150b / 4,7297 = 31,72sek i Avgift. pigge01 Mitt inlägg 800 Ändrades Augusti 11, 2009 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 11, 2009 Dela Inlagd Augusti 11, 2009 verkar vara lite bakåt igen, synd när det så så lovande ut. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 11, 2009 Dela Inlagd Augusti 11, 2009 (ändrad) Det tar 2-4 dagar innan slutkursen kommer på kontot. Jag kopierar in från kontot ibland när det är klart. Dagskurs den dagen dom tar ut pengarna. Uttag den 7/7 kursen klar idag 11/7 2009 pigge01 Ändrades Augusti 11, 2009 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
turbo054 Inlagd Augusti 12, 2009 Dela Inlagd Augusti 12, 2009 Hej,är det bättre att sätta in pengar på en thaibank eller ska man använda ICA kortet,ska åka till Thailand den 14/8-09. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 12, 2009 Dela Inlagd Augusti 12, 2009 (ändrad) Hej,är det bättre att sätta in pengar på en thaibank eller ska man använda ICA kortet,ska åka till Thailand den 14/8-09. ICA-Banken och ta ut 20000 varje gång. bra kurs kostar 150b per uttag. Att sända, bank till bank kostar mera och sämre kurs! pigge01 Ändrades Augusti 12, 2009 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nikuku Inlagd Augusti 12, 2009 Dela Inlagd Augusti 12, 2009 Hur är det om man tar ut från sitt VISA kort,får man sämre kurs då,samt vad kostar ett uttag? MVH Nikuku Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Franco Inlagd Augusti 12, 2009 Dela Inlagd Augusti 12, 2009 Brukar vara "hygglig" kurs (bättre än växel ställen), men VISA's avgift: SEK 35 + Thaibanken: THB 150. Men tror ICA kortet är bästa lösningen. Om man inte har ett Thailändskt VISA så klart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu