Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev ItaMar:

Håller med dig, han har nog missuppfattat varför.

Byt ut "missuppfattat" med "hittat på" så är vi helt överens 🙂

/Krille

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Svenskan kronan är låg men jag förstår inte vitsen med att överdriva. Den har sjunkit 2-3% mot tjeckiska Koruna senaste halvåret; inte 30%.

Svenska kronan är nästan på pricken lika mycket/lite värd mot Euron som den var i slutet av augusti 2018 och faktiskt något mer värd än för 3 månader sedan. Att Deutsche Bank skulle hävda att svenska kronan faller för snabbt och vägra växla låter därför helt osannolikt.

Förra helgen skrev du dessutom att thailändska statsobligationer ger 7% ränta då de i själva verket ligger på 2-3%.

Varför denna vilja att ständigt överdriva och trashtalka allt som har med Sverige att göra? Jag utgår, med tanke på ditt hanterande av svenska språket, att du är invandrare men ändå; är allting som har med Sverige att göra verkligen så pissigt att du är beredd att hitta på, för att visa ditt förakt?

Den lappen fick jag på bankens kontor.

Överdrift? Om du tycker det så. Trots att förr kunde jag växla där.20190807_085005.jpg.73e1bc19602347b9ce6a154577ec690b.jpg

Var i Ostrava två gånger i år med halv år mellan. Har något att jämföra med.

Japp jag är tysk-österrikare det har jag skrivit om tidigare.

Ändrades av JJC
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev ItaMar:

Varför skall han ljuga om Deutsche Bank? Kan väl vara sant.

Sedan när det gäller Koruna så har väl dom lärt sig av oss Svenskar, en Öl i Sverige 65kr på krogen och på systemet 15kr, normal prisökning, inget med värdet att göra 😉

Jag kan iofs skriva samma om Swedbank om jag vill växla Euro till Sek

Dela på andra sajter

1 hour ago, JJC said:

Den lappen fick jag på bankens kontor.

Överdrift? Om du tycker det så. Trots att förr kunde jag växla där.20190807_085005.jpg.73e1bc19602347b9ce6a154577ec690b.jpg

Var i Ostrava två gånger i år med halv år mellan. Har något att jämföra med.

Japp jag är tysk-österrikare det har jag skrivit om tidigare.

Som tysk-österrikare borde du ju kunna läsa tyska; vad på den lappen säger att du inte kan växla SEK pga kraftigt kursfall? Antingen så har du missuppfattat något, vilket jag hoppas, eller så ljuger du.

Att kolla SEK vs Koruna senaste halvåret är bara en snabb googling bort. Inte någon gång under det senaste halvåret har SEK varit mer än 2% starkare än vad den är idag och inte mer än 3% starkare än då du skrev den 4:e augusti. Igen; antingen har du dåligt minne eller har räknat fel; vilket jag hoppas på, eller så ljuger du. SEK har inte fallit 20-30% som du påstår.

Jag har full förståelse för att man är allmänt missnöjd med svensk politik men att överdriva, hitta på och ljuga eldar bara på de redan frälsta; alla andra blir istället bara anti och kommer i fortsättningen misstro allt du skriver, även när/om det är sant.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Atom:

Som tysk-österrikare borde du ju kunna läsa tyska; vad på den lappen säger att du inte kan växla SEK pga kraftigt kursfall? Antingen så har du missuppfattat något, vilket jag hoppas, eller så ljuger du.

Att kolla SEK vs Koruna senaste halvåret är bara en snabb googling bort. Inte någon gång under det senaste halvåret har SEK varit mer än 2% starkare än vad den är idag och inte mer än 3% starkare än då du skrev den 4:e augusti. Igen; antingen har du dåligt minne eller har räknat fel; vilket jag hoppas på, eller så ljuger du. SEK har inte fallit 20-30% som du påstår.

Jag har full förståelse för att man är allmänt missnöjd med svensk politik men att överdriva, hitta på och ljuga eldar bara på de redan frälsta; alla andra blir istället bara anti och kommer i fortsättningen misstro allt du skriver, även när/om det är sant.

Du år gärna tro vad du vill. Mina upplevelser är mina oavsett vad du vill tro eller inte,

Du får gärna ha dina åsikter och upplevelser och jag mina.

Angående politik tycker du att beskattning 32 till 34 % på det arbetsgivaravgift 30,48% och sedan mervärdeskatt på  12- 25 % och över 350 tusen fattigpensionärer, köer till sjukvård, sjunkande nivåer i utbildning, ökad kriminalitet är bra för svenska folket. Behöver svenska folket acceptera det?

Jag tycket synd om folk som jobbar hård hela livet och sedan lever på allmosor från staten. 

Ändrades av JJC
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 minuter sedan, skrev JJC:

Du år gärna tro vad du vill. Mina upplevelser är mina oavsett vad du vill tro eller inte,

Angående politik tycker du att beskattning 32 till 34 % på det arbetsgivaravgift 30,48% och sedan mervärdeskatt på  12- 25 % och över 350 tusen fattigpensionärer, köer till sjukvård, sjunkande nivåer i utbildning, ökad kriminalitet är bra för svenska folket. Behöver svenska folket acceptera det?

Jag tycket synd om folk som jobbar hård hela livet och sedan lever på allmosor från staten. 

Upplevelser och känslor är fullständigt subjektiva saker. 

Mom jag känner att någon har ont i foten så behöver det inte betyda att den personen verkligen har ont i foten. 

Min känsla är dock riktig. Ingen kan påstå att mina känslor är fel. Om mina känslor harmonierar med fakta är dock en annan femma. 

Man kan känna guds närvaro. Känner man så känner man. Om han är där är dock tveksamt. 

Sedan kan man ha ont i ett amputerat ben. Att man har ont behöver inte betyda att man har ett ben. 

Ja, så din känsla var vad den var. 

Alla banker tar inte alla valutor oavsett ”styrkan” på valutan. 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Upplevelser och känslor är fullständigt subjektiva saker. 

Mom jag känner att någon har ont i foten så behöver det inte betyda att den personen verkligen har ont i foten. 

Min känsla är dock riktig. Ingen kan påstå att mina känslor är fel. Om mina känslor harmonierar med fakta är dock en annan femma. 

Man kan känna guds närvaro. Känner man så känner man. Om han är där är dock tveksamt. 

Sedan kan man ha ont i ett amputerat ben. Att man har ont behöver inte betyda att man har ett ben. 

Ja, så din känsla var vad den var. 

Alla banker tar inte alla valutor oavsett ”styrkan” på valutan. 

I samma bank växlade jag tidigare, 

I samma bank växlade jag tjeckiska kronor till Euro i måndags.

Dela på andra sajter

16 minutes ago, JJC said:

Du ljög med andra ord, och har blivit rätt avklädd avseende den lögnen. Kul och tråkigt på samma gång.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du ljög med andra ord, och har blivit rätt avklädd avseende den lögnen. Kul och tråkigt på samma gång.

Om vad?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev JJC:

I samma bank växlade jag tidigare, 

I samma bank växlade jag tjeckiska kronor till Euro i måndags.

Mmm. Det kan bero på att dom kanske har fler besökare som växlar till/från tjeckisk valuta. 

Nu vet jag inte hur valutorna ligger. 

Men kanske Malaysisk ringgit är enormt stark jämfört med tjeckisk krona. 

Jag tvivlar på att banken vill handskas med Ringgit. 

För övrigt så undrar jag vem som reser med svenska pengar. Har du inget kort som du kan ta ut pengar med?

Dela på andra sajter

7 minutes ago, JJC said:

Jag röstade inte för dagens regering och jag tycker överlag att deras politik är undermålig och att flera av deras ministrar helt enkelt inte är smarta nog. Det är helt subjektiva tankar dock.

Ditt påstående att SEK på ett halvår sjunkit 20-30% mot Koruna är inte en subjektiv ”upplevelse” du har som jag kan ”tro på eller inte”. I det fallet finns det ett facit och du har fel; antingen omedvetet eller så är det en ren lögn.

Ditt påstående att Deutsche Bank skulle vägrat att växla in dina SEK pga en kraftigt fallande SEK är heller inte en fråga om ”upplevelser”. SEK har inte fallit kraftigt mot Euro varken på kort eller medellång sikt så det är helt omöjligt att de skulle sagt det. När du då försöker lägga in ett ”bevis” så går det från misstänksamhet till direkt uppenbart. Hade du inte varit tysk-österrikare så kunde du skyllt på språkförbistring men nu blir det uppenbart att du faktiskt ljög.

Du kan givetvis fortsätta föröka slingra dig men vore du en man så skulle du erkänna att du slirade rejält på sanningen för att bygga upp ett politiskt case. Inget större fel i det men man bör nog vara lite smartare än du är om man ska ljuga så man inte väljer lögner som är så enkla att avslöja.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Mmm. Det kan bero på att dom kanske har fler besökare som växlar till/från tjeckisk valuta. 

Nu vet jag inte hur valutorna ligger. 

Men kanske Malaysisk ringgit är enormt stark jämfört med tjeckisk krona. 

Jag tvivlar på att banken vill handskas med Ringgit. 

För övrigt så undrar jag vem som reser med svenska pengar. Har du inget kort som du kan ta ut pengar med?

Jag har alltid cash och kort. Klarna kort plus privat kort och firma kort.

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nja, nu för tiden kallas det väl för "alternativa fakta" har jag för mig. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Benriach:

Hahaha, så det var Fredman som var Wwwebster eller vad fan han kallade sig.
Men det var iallafall en av de roligaste forumkvällar jag haft framför datorn när han gick från vanlig medlem via mod till avreggad på ett par timmar...

Ja det var en magisk afton, en annan var när Ivan Drago drog ner byxorna på Boddie + co :D 

Dela på andra sajter

Den enda ljusglimten är att det är surströmmingspremiär den femtonde augusti.

Ändrades av Alarik

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Alarik:

Hur i helvete skall det bli när ett samhälle premierar feminiserade slashasar.

Det är väl inget konstigt med det, att kvinnor föredras i samhället.

Aftonbladet har ju reportage (betalsida) om hur kvinnor får sina könsorgan masserade i Sverige för att lära sig få orgasm. Det är helt ok o legalt visst i Svedala, men om vi män skull vilja lära oss då kallas det koppleri eller prostitution.

Säger ganska mycket om var landet står just nu i genus. Helt utanför Bathen...sorry var tvungen att svara bara.

Ändrades av ItaMar
Dela på andra sajter

1 hour ago, ItaMar said:

Aftonbladet har ju reportage (betalsida) om hur kvinnor får sina könsorgan masserade i Sverige för att lära sig få orgasm. Det är helt ok o legalt visst i Svedala, men om vi män skull vilja lära oss då kallas det koppleri eller prostitution.

Säger ganska mycket om var landet står just nu i genus. Helt utanför Bathen...sorry var tvungen att svara bara.

Nja, inte helt utanför. Det är en del av sverige förfall och därmed kronans ras.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ItaMar:

Även jag föredrar kvinnor i vissa lägen....

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Atom:

Jag röstade inte för dagens regering och jag tycker överlag att deras politik är undermålig och att flera av deras ministrar helt enkelt inte är smarta nog. Det är helt subjektiva tankar dock.

Ditt påstående att SEK på ett halvår sjunkit 20-30% mot Koruna är inte en subjektiv ”upplevelse” du har som jag kan ”tro på eller inte”. I det fallet finns det ett facit och du har fel; antingen omedvetet eller så är det en ren lögn.

Ditt påstående att Deutsche Bank skulle vägrat att växla in dina SEK pga en kraftigt fallande SEK är heller inte en fråga om ”upplevelser”. SEK har inte fallit kraftigt mot Euro varken på kort eller medellång sikt så det är helt omöjligt att de skulle sagt det. När du då försöker lägga in ett ”bevis” så går det från misstänksamhet till direkt uppenbart. Hade du inte varit tysk-österrikare så kunde du skyllt på språkförbistring men nu blir det uppenbart att du faktiskt ljög.

Du kan givetvis fortsätta föröka slingra dig men vore du en man så skulle du erkänna att du slirade rejält på sanningen för att bygga upp ett politiskt case. Inget större fel i det men man bör nog vara lite smartare än du är om man ska ljuga så man inte väljer lögner som är så enkla att avslöja.

Vad är medellång sikt ? . 2012 stod euron i 8,5 sen har det bara gått utför.

Dela på andra sajter

Äntligen något positivt om SEK

https://www.fplus.se/storbanken-spar-starkt-krona-nasta-ar/a/2GyLQR

https://www.svd.se/storbanken-ger-glatt-besked-om-kronan

"Storbanken spår stärkt krona nästa år

Den som planerar att åka till USA nästa år kan ha tur, skriver Svenska Dagbladet. Kronan väntas nämligen stärkas mot dollarn nästa år – efter att den försvagats under hösten, spår Martin Enlund, chefsvalutastrateg på Nordea i en intervju med SvD.

Storbanken tror att kronan kan komma att försvagas till elva kronor mot euron och från 9,60 till tio kronor mot dollarn under hösten. Men nästa år spår Nordea att kronan återhämtar sig till 10,60 kronor mot euron och från tio till nio mot dollarn.

Banken spår att världsekonomin vänder upp när centralbanker sänker räntan för att stimulera efterfrågan från företag och hushåll samt att regeringar öppnar plånboken. Det i sin tur gynnar svensk ekonomi och minskar sannolikheten för att Riksbanken sänker räntan, skriver tidningen.

– Vi tror att det elände som spelar ut just nu kommer nå vägs ände framåt årsskiftet. Det talar för att kronan borde kunna stärkas nästa år, säger Martin Enlund till SvD."

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Det går åt helvete

Kolla bara hur många sidor SEK Vs THB har diskuterats!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Danmark vill nu skärpa gränsen mot Sverige, föga förvånande, men ännu ett steg ner i förfallet. Den stora skånska morgontidningen, som älskar att skriva om "greater Copenhagen" etc, tog bort artikeln om gräns skärpning väldigt snabbt. Allt är så bra så....

Dela på andra sajter

Ett ostabilt läge i världen bådar inte gott för svenska kronans kurs framöver

Fördjupning

”Västvärlden har aldrig varit i en situation som denna”

Är stormarnas storm på väg? Nervositeten sprider sig. Kampen om världsherravälde mellan Donald Trump och Xi Jinping, brexit, Hongkongprotester, Hormuzsundet. Allt ovanpå svag tillväxt, extremt låga räntor och centralbanker ute på djupt vatten.

https://www.svd.se/vastvarlden-har-aldrig-varit-i-en-situation-som-denna

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...