Tallviking Inlagd Augusti 6, 2019 Dela Inlagd Augusti 6, 2019 1 timme sedan, skrev spooncreek: Slappna av...MPRs självutnämnda orakel avseende finansiella kriser och ekonomisk omvärldsanalys har ju i en annan tråd upplyst oss om att handelskriget bara är en lek.... 🤣 😉 Och det finns ingen oro på marknaden ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Augusti 6, 2019 Dela Inlagd Augusti 6, 2019 2 timmar sedan, skrev Boa52: Sån löjlig kommentar, tack Löven han är som alla i regeringsställning inte ensam och vem f-n bryr sej om du inte kan växla bra när du är i Berlin inte jag i alla fall Bara så du vet att tjeckiska kronor gick att växla till Euro utan problem. Vem ska man tacka för att den svenska kronan faller som en sten, är det kanske dig ska vi tacka? Jag klarar mig i alla fall med bankkort och kan alltid göra uttag i Geldautomat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Augusti 6, 2019 Dela Inlagd Augusti 6, 2019 Undrar varför alla de som spottar på Trump och hans tullar mot Kina inte spottar samtidigt på tullar som EU har och utökar mot Kina??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lucifer711 Inlagd Augusti 6, 2019 Dela Inlagd Augusti 6, 2019 Jag har noterat att sen handelsoron mellan Kina-USA återigen bröt ut så har de hårdvalutor i Asien som flyter fritt dvs JPY (Japan) SGD (Singapoordollar) och THB jämfört med den hårdast i Europa CHF (swissie). Mycket riktigt har de större asiatiska hårdvalutorna försvagats mot CHF. Helt rimligt när den kinesiska valutan försvagas mot dollar. Det land som tydligen verkar minst påverkad verkar vara bahten som troget inte bara håller dollarn stången utan förstärks. Den enda valutan som bahten inte kan slår är CHF (min favorit) som för stunden skiner starkast av dem alla. Rimligt eftersom detta är den valuta som är längst ifrån stormens öga. Kronan har jag inte ens bemödat mig att följa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 Thailand sänkt räntan med 0,25 idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 2 timmar sedan, skrev j43: Thailand sänkt räntan med 0,25 idag. Och inte ett smack händer med kursen Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 Här en ny utländsk diagnos. The Local Sweden: Winners or losers? Here's what the low Swedish krona means for you. https://www.thelocal.se/20190806/heres-what-the-low-swedish-krona-means-for-you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lucifer711 Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 5 timmar sedan, skrev Esspe: Och inte ett smack händer med kursen Du måste jämföra den mot dollarn och dess grannländers valutor naturligtvis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 2 timmar sedan, skrev lucifer711: Du måste jämföra den mot dollarn och dess grannländers valutor naturligtvis. För mig är det mest intressant med THB/SEK. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lucifer711 Inlagd Augusti 7, 2019 Dela Inlagd Augusti 7, 2019 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Esspe: För mig är det mest intressant med THB/SEK. Bahten försvagades mot dollarn med vad hjälper det när sen den svenska valutan följer relationen USDEUR. Bahten är som en måne som snurrar runt dollarn och utifrån den relateras bahtens styrka rent allmänt. Vår valuta relateras främst mot euron och i viss mån mot USD och följer euron i dess rörelser mot dollarn. När då bahten wobblar mot dollarn åt ett håll så hjälper det ju inte om kronan i sin tur är stabil mot euron om då euron i sin tur wobblar motsvarande håll mot dollarn. Lite komplext men du är ju inte dum så du fattar. USD/EUR är ofta förklaringen till att kronan i sin tur rör sig mot bahten. NOK och SEK brukar följa varandra i sina rörelser mot både EUR och USD då vi är varandras största handelsparters. Till syvende och sist är det ju mot den valuta man har sina inkomster det är mest relevant och då THB/SEK för den absolut merparten här. Jag har dock inkomster i USD CAD EUR NOK och SEK och har min hushållskassa på ett debitkort i CHF men konsumerar i SEK/EUR och i viss mån i THB. Dessutom är jag intresserad rent allmänt av finansiella spörsmål. 😎 Ändrades Augusti 7, 2019 av lucifer711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 On 2018-09-02 at 09:22, skrev Fritz: Vi kan ha olika uppfattningar om detta men fortfarande visa varandra respekt. Det jag reagerar på är hur ofta Stefan Ingves brutalt sågas jäms med fotknölarna här på MPR. Själv skulle jag aldrig ens snudda vid tanken på att idi*tförklara en riksbankschef bara för att han för en räntepolitik som missgynnar just mig och mina vänner här i Thailand, det finns ju många andra Svenskar som är vinnare i den räntepolitik som han för. Hans meritlista imponerar på mig i alla fall. https://www.riksbank.se/sv/om-riksbanken/organisation/direktionen/stefan-ingves/ Hej Fritz. Såhär ett år senare, är du fortfarande lika imponerad av Stefan Ingves? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 Då kan säker Fritte även svara på alla framgångar kort sikt har inneburit såsom Våldtäkter ökat gruppvåldtäkter ökat mord ökat 9000 afganer som inte skulle vara här Kronan i botten Men en sak blev mycket bättre tråkig nog bara för batikhäxorna. Dom fick en toyboy till egna bidrag. Dom behövde inte ens betala för dom LÄNGE LEVE SVERIGE OCH SOSSARNA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 6 minuter sedan, skrev John Khonken: Då kan säker Fritte även svara på alla framgångar kort sikt har inneburit såsom Våldtäkter ökat gruppvåldtäkter ökat mord ökat 9000 afganer som inte skulle vara här Kronan i botten Men en sak blev mycket bättre tråkig nog bara för batikhäxorna. Dom fick en toyboy till egna bidrag. Dom behövde inte ens betala för dom LÄNGE LEVE SVERIGE OCH SOSSARNA Nja, egentligen har det alltid varit såhär (om inte värre). Det är bara anmälningsbenägenheten som ökat...…. Tycker du nåt annat är du (valfritt mellan rasist, nazist, svärjevän eller breivikare (eller allt samtidigt)). Troligtvis var siffrorna egentligen betydligt högre pre 2015. Så sluta sabba Sverigebilden nu direkt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 (ändrad) 2 hours ago, ArneMorales said: Hej Fritz. Såhär ett år senare, är du fortfarande lika imponerad av Stefan Ingves? 33 minutes ago, John Khonken said: Då kan säker Fritte även svara på alla framgångar kort sikt har inneburit såsom Våldtäkter ökat gruppvåldtäkter ökat mord ökat 9000 afganer som inte skulle vara här Kronan i botten Men en sak blev mycket bättre tråkig nog bara för batikhäxorna. Dom fick en toyboy till egna bidrag. Dom behövde inte ens betala för dom LÄNGE LEVE SVERIGE OCH SOSSARNA 21 minutes ago, frogfish said: Nja, egentligen har det alltid varit såhär (om inte värre). Det är bara anmälningsbenägenheten som ökat...…. Tycker du nåt annat är du (valfritt mellan rasist, nazist, svärjevän eller breivikare (eller allt samtidigt)). Troligtvis var siffrorna egentligen betydligt högre pre 2015. Så sluta sabba Sverigebilden nu direkt! MPR när det är som allra sämst. Ni borde skämmas, men har antagligen i er bitterhet vare sig vett eller förståelse för att begripa varför. Ändrades Augusti 8, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 (ändrad) 10 minuter sedan, skrev spooncreek: MPR när det är som allra sämst. Ni borde skämmas, men har antagligen i er bitterhet vare sig vett eller förståelse för varför. Du som brukar prata om ironi borde känna igen när floskler återanvänds. Jag skäms inte ett dugg över min kommentar, ffa för att det inte är mina ord, bara återgivning av "den goda sidans" argument om hur det ser ut och hur det sett ut. Så ärligt talat, vad är det jag ska skämmas över? Jag har läst allt det jag skrev i min kommentar i msm angående hur det ser ut. Är det inte de som använde argumenten från början som ska skämmas? Sen kommer en fråga till dig, varför är alla (enligt dig) bittra som skriver nåt du inte gillar? Jag har redan förklarat för dig tidigare att jag inte är ett dugg bitter, men det verkar som du inte anser min åsikt relevant i hur jag känner mig. Viktigare att du får sätta epitet på andra. Och om jag inte minns fel var det nån som skrev nåt om att om man inte gillar ett inlägg, så scrolla bara vidare. Men återigen är det tydligen "do as I say, don't do as I do" som gäller..... Ändrades Augusti 8, 2019 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 (ändrad) 12 minutes ago, frogfish said: Du som brukar prata om ironi borde känna igen när floskler återanvänds. Jag skäms inte ett dugg över min kommentar, ffa för att det inte är mina ord, bara återgivning av "den goda sidans" argument om hur det ser ut och hur det sett ut. Så ärligt talat, vad är det jag ska skämmas över? Jag har läst allt det jag skrev i min kommentar i msm angående hur det ser ut. Är det inte de som använde argumenten från början som ska skämmas? Sen kommer en fråga till dig, varför är alla (enligt dig) bittra som skriver nåt du inte gillar? Jag har redan förklarat för dig tidigare att jag inte är ett dugg bitter, men det verkar som du inte anser min åsikt relevant i hur jag känner mig. Viktigare att du får sätta epitet på andra. Och om jag inte minns fel var det nån som skrev nåt om att om man inte gillar ett inlägg, så scrolla bara vidare. Men återigen är det tydligen "do as I say, don't do as I do" som gäller..... Ni angriper alla tre en medlem genom att klistra på honom åsikter han aldrig uttryckt. Jag tycker det är lågt. Är det klart nog uttryckt även för dig Frogfish? Bittergubbar, för att ni är bittra i era inlägg här på MPR. Ständigt. Min åsikt och den står jag för. Scrolla vidare? I en betydligt gemytligare tråd än denna, "Dagens Humorbild" som jag tycker kan slippa den här typen av debatt som vi för just nu, .önskade jag det, alldeles riktigt. I denna tråd kan du väl bara köra på, inga problem för mig. Ändrades Augusti 8, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 2 minuter sedan, skrev spooncreek: Ni angriper alla tre en medlem genom att klistra på honom åsikter han aldrig uttryckt. Jag tycker det är lågt. Är det klart nog uttryckt även för dig Frogfish? Bittergubbar, för att ni är bittra i era inlägg här på MPR. Ständigt. Min åsikt och den står jag för. Scrolla vidare? I en betydligt gemytligare tråd än denna, "Dagens Humorbild" som jag tycker kan slippa den här typen av debatt som vi för just nu, .önskade jag det, alldeles riktigt. I denna tråd kan du väl bara köra på, inga problem för mig. Du är tramsig. Du ändrar målstolparna som det behagar dig, olika regler för dig och andra. Undrar vem det är som är bitter, men det vet jag ju egentligen inget om. Sen klistrade jag inga åsikter på nån, det är ditt gebit. Jag förklarade "hur det alltid varit" (enligt msm). Hur du får det till att jag klistrar åsikter på nån vet du bara själv. Så jag är ständigt bitter i mina inlägg? Tror det är ännu en lögn. Har skrivit mkt här, vet inte hur mkt som är bittert, dock inte ständigt. I min mening inget. Du är en lögnare, Spoonis. Men du ljuger väl inte? Skönt att ha dig som bestämmer vad som får skrivas och vem som får skriva det. Tydliga regler (som givetvis inte gäller dig)….. Men för tydlighetens skull, var har jag klistrat åsikter på nån MPR'are här i tråden? Jag är faktiskt genuint nyfiken. Citera gärna när jag klistrar åsikter på nån. Du däremot klistrar epitet på andra, men just det, olika regler...…. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 5 minutes ago, frogfish said: Du är tramsig. Du ändrar målstolparna som det behagar dig, olika regler för dig och andra. Undrar vem det är som är bitter, men det vet jag ju egentligen inget om. Sen klistrade jag inga åsikter på nån, det är ditt gebit. Jag förklarade "hur det alltid varit" (enligt msm). Hur du får det till att jag klistrar åsikter på nån vet du bara själv. Så jag är ständigt bitter i mina inlägg? Tror det är ännu en lögn. Har skrivit mkt här, vet inte hur mkt som är bittert, dock inte ständigt. I min mening inget. Du är en lögnare, Spoonis. Men du ljuger väl inte? Skönt att ha dig som bestämmer vad som får skrivas och vem som får skriva det. Tydliga regler (som givetvis inte gäller dig)….. Men för tydlighetens skull, var har jag klistrat åsikter på nån MPR'are här i tråden? Jag är faktiskt genuint nyfiken. Citera gärna när jag klistrar åsikter på nån. Du däremot klistrar epitet på andra, men just det, olika regler...…. Oj då. Det där var mycket aggressioner i ett enda inlägg. Men det är lugnt. Jag är inte bitter. 😄🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 Precis nyss, skrev spooncreek: Oj då. Det där var mycket aggressioner i ett enda inlägg. Men det är lugnt. Jag är inte bitter. 😄🤣 Ja, håna är ju din grej. Svara på frågor verkar dock inte vara det. Som vanligt alltså. Jag trodde jag skulle få se var jag klistrat åsikter på MPR-medlemmar, men det var tydligen bara ljug. Även det som vanligt. Du är säkert en kul gubbe, men ibland kan du bara inte hålla dig och måste vara otrevlig. Lite tråkigt faktiskt. Kanske en generationsfråga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 21 minuter sedan, skrev spooncreek: Oj då. Det där var mycket aggressioner i ett enda inlägg. Men det är lugnt. Jag är inte bitter. 😄🤣 Han är så jävla stendum, tar inte in något alls utan sätter på ”bandspelaren”. Lovar dig att det blir ett bättre forum om du sätter upp honom på ignoreralistan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 3 minuter sedan, skrev Fredman: Han är så jävla stendum, tar inte in något alls utan sätter på ”bandspelaren”. Lovar dig att det blir ett bättre forum om du sätter upp honom på ignoreralistan. Ojdå. Lika trevlig som vanligt...… Vadan detta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 Spooncreek Jag bara väntade på dig och fredaman räddningsaktion. Klanen håller ihop. Spelar ingen roll vad ni skriver. Det var OK av Fritte att blanda in mig i en diskussion jag inte var inblandad i med Nicholas. Då får han också tåla att jag gör samma sak. FRÅGOR PÅ DET FRÅN KLANEN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 (ändrad) Vi i Ölargänget deklarerar vår neutralitet i denna konflikt, frågan är på vilken sida Svansen ställer sig. Ändrades Augusti 8, 2019 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 4 minuter sedan, skrev GreenValley: Vi i Ölargänget deklarerar vår neutralitet i denna konflikt, frågan är på vilken sida Svansen ställer sig. Svårt att veta då den viftar så förbannat “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lucifer711 Inlagd Augusti 8, 2019 Dela Inlagd Augusti 8, 2019 (ändrad) Nu när skottlossningar hör till vardagen i USA och demokraterna vill ha hårdare vapenlagar och begränsa yttrandefriheten och stänga ner forum där högerextrema träffas i rädsla över fler massmord hör jag ingen svensk journalist säga: Det har alltid varit så här även när jag växte upp. Massmord av utförda av vapenfixerade unga män har vi haft i alla tider. Det är kanske bara anmälningsbenägenheten som ökat? BRÅ har ingen statistik. Färre och färre dör i massmord enligt statistiken. Skjutnigarna går ner och kriminaliteten sjunker och amerikanerna har aldrig varit tryggare. Känner ni igen retoriken? I USA hakar våra svenska journalister på drevet som vill ha hårdare tag mot kriminalitet och vapenlagar men i Sverige serverar de bara undanflykter och undfallenhet åt våra egna kriminella. Varför? Nä...Nu hakar våra journalister på demokraternas retorik i USA men hemma i Sverige intar de precis motsatta ståndpunkten. Helt klart är det nån som har en agenda. Missförstå mig inte. Jag tycker vapenlagarna är för fria i USA men jag förstår inte hur journalister så oförblommat kan ta precis motsatt politisk ståndpunkt i USA angående kriminalitet/hårdare lagstiftning/vapenlagar jämfört med huruvida våldtäkt, skjutningar i Sverige skulle ökat eller inte de sista 10-15 åren samt hur allt relaterar med flyktingvågen 2015 och tidigare . Läste att nån tidning faktiskt släppte fram ett mindre korrekt svar på hur man skulle få ner överfallsvåldstäkterna i Uppsala och nån faktisk föreslog att man skulle förbättra integrationen. Man försöker nu inte ens låtsas att förövarna skulle kunna heta Anders, Kenneth, Lars eller Nils. Man får gång efter gång rätta kartan efter verkligheten. Orkar inte dra fler exempel men de finns. Hade detta varit före 2015 hade en sån kommentar klassats som ren skär rasism och nazism. Vi backar in i framtiden. Ändrades Augusti 8, 2019 av lucifer711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu