Baa Inlagd Juli 27, 2009 Dela Inlagd Juli 27, 2009 Japp, den slapp jag inte denna gång heller. Jo, verkar gå åt rätt håll, har en alldeles egen teori om det här med pengatransering, skickade ner 10 lax idag, kommer att göra så ytterligar några ggr (innan jag följer efter den 23 aug,) om kursen går åt rätt håll, visst kan det bli en mariginell förlust men om det vänder så sitter stålarna på SCB o BKB och trivs. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NangYak Inlagd Juli 27, 2009 Dela Inlagd Juli 27, 2009 En artikel om svenska kronan i DN.. http://www.dn.se/eko...iserna-1.918947 "Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ronoh Inlagd Juli 27, 2009 Dela Inlagd Juli 27, 2009 Bra länk Noobiefarang. Men som dom säger i artikeln: Kronan kommer att forsätta en ganska instabil färd. Självklart så kommer den att gå upp någon gång framöver. Men det gäller antagligen att vänta och se. Det gör ju ganska stor skillnad att växla in nu jämför med att bathen skulle stå i 5 bath per krona. Men det är bra att den är på väg upp, den stod ju under 4 bath sträcker ett tag för inte så länge sedan. Jag kommer att vänta ett tag till med större penga summor. Känns som att man vill ha lite mer bath för pengarna. Min blogg om Thailandhttp://www.hejda-sverige.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd Juli 28, 2009 Dela Inlagd Juli 28, 2009 Någon som vet? Är det någon av de här ATM-maskinerna som inte debiterar avgiften THB 150? Enl tidigare uppgift finns det ju en maskin som tydligen inte gör det. Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 28, 2009 Dela Inlagd Juli 28, 2009 Nån påstår att nr 4 Ayuthai (gul)inte gör men det undrar jag. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Juli 28, 2009 Dela Inlagd Juli 28, 2009 För två månaders sedan när jag var i Bangkok, var de gula automaterna avgiftsfria. /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juli 29, 2009 Dela Inlagd Juli 29, 2009 Nån påstår att nr 4 Ayuthai (gul)inte gör men det undrar jag. Baa Hejhar i Petchaburi finns det som jag vet en gul maskin som inte tar denna avgift.I varje fall inte annu.Jag tror den hor till Auttaya bank.Kan ej namnet korrekt.M.V.H.Tord Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gurkan21 Inlagd Juli 29, 2009 Dela Inlagd Juli 29, 2009 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juli 29, 2009 Dela Inlagd Juli 29, 2009 Hej Jag gör precis som Baa, följer kursen och garderar mig genom att skicka 10 000 och ibland 15 000 kr vid "bra" kurs. Men förhoppningsvis kommer den att bli ännu bättre innan vi reser i November. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefanl Inlagd Juli 29, 2009 Dela Inlagd Juli 29, 2009 Hejhar i Petchaburi finns det som jag vet en gul maskin som inte tar denna avgift.I varje fall inte annu.Jag tror den hor till Auttaya bank.Kan ej namnet korrekt.M.V.H.Tord Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefanl Inlagd Juli 29, 2009 Dela Inlagd Juli 29, 2009 även de har börjat tagit betalt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 29, 2009 Dela Inlagd Juli 29, 2009 Det ser i alla fall bättre ut nu än för några månader sedan,och det gör ju inget eftersom det snart är dax för färd Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Juli 29, 2009 Dela Inlagd Juli 29, 2009 Detta står på Forex sajt: "Valutaprognos Thailands redan låga ränta kan komma att sänkas ytterligare. THB försvagas." Nån som har koll på när den Thailändska centralbanken sammanträder igen? vurre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Juli 30, 2009 Dela Inlagd Juli 30, 2009 2009-07-30 kl 16.45: 4.60 THB/SEK igen efter några dagars rekyl... Dagens växelkurs THB/SEK //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NoName Inlagd Juli 30, 2009 Dela Inlagd Juli 30, 2009 Då är det väl dags snart att växla in lite fickpengar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Juli 31, 2009 Dela Inlagd Juli 31, 2009 2009-07-31 kl 14.00: 4.66 THB/SEK Det går åt rätt håll... Dagens växelkurs THB/SEK //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Juli 31, 2009 Dela Inlagd Juli 31, 2009 2009-07-31 kl 14.00: 4.66 THB/SEK Det går åt rätt håll... Dagens växelkurs THB/SEK //Singha711 4.66 ser ju okej ut om man jämför med forex 4.38. Men vad är det som gör att Forex har så mycket lägre växlingskurs och hur drar man nytta av den högre växlingskursen som Singha711 presenterar här? Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Juli 31, 2009 Dela Inlagd Juli 31, 2009 4.66 ser ju okej ut om man jämför med forex 4.38. Men vad är det som gör att Forex har så mycket lägre växlingskurs och hur drar man nytta av den högre växlingskursen som Singha711 presenterar här? Hej swedenfarang, Forex har visat sig vara det sämsta alternativet, dvs de minst fördelaktiga växelkurser under en lång tid. Vad det beror på kan man bara spekulera i, men de vill ju tjäna pengar i första hand och härvid utnyttjar de svenskarnas behov av trygghet maximalt. Går det, så går det. Den aktuella växelkursen får du ut (möjligtvis en aning lägre) genom att tex använda ICA-kort i Thailand. Kom ihåg att det är gårdagens växelkurs som då används och den förhatliga ATM-avgiften på 150 THB per uttag tillkommer. Men detta gäller som bekant numera nästan alla ATM i Thailand. Då gäller det att ta ut lite större summor per gång (tex 20000 THB) för att minimera förlusten. Fördelen med ICA-kort är att banken inte tar ut avgifter för kontantuttag samt att den använder den vad jag kan se höga växelkursen utan valutapåslag. Årsavgiften ligger på 240 SEK. Mvh //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Juli 31, 2009 Dela Inlagd Juli 31, 2009 (ändrad) Tog mitt förnuft till fånga och beställde ett ICA-kort så det är klart innan avfärd. Såg att mitt nuvarande MasterCard genom GE MoneyBank har börjat ta ut 1,5% i valutaväxlingspåslag så det avgjorde bytet. vurre Ändrades Juli 31, 2009 av vurre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ronoh Inlagd Juli 31, 2009 Dela Inlagd Juli 31, 2009 4,72 baht per 1 krona. Nu börjar man undra när man skall växla? När kommer bahten att stabiliseras? Jag växlade för extremt bra kurs när jag var nere sist september 2008. Mitt emot Gem Tower på Silom road i bkk. Dem har ett växelkontor där. Det är därifrån jag har fått siffrorna 4,72 idag. Många juvel handlare går dit för att växla. Jag vet inte om det är fuffens där, men pengarna som jag fick där var äkta. Jag gillade dock inte att killen som satt på bänken bar en revolver. Men men. Ibland får man ta en risk. Jag fick då 150000 baht för 28000 SEK. Jag var ruggigt nöjd med den kursen. När skall man växla in? ps min teori är i vinter eller höst... Min blogg om Thailandhttp://www.hejda-sverige.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 31, 2009 Dela Inlagd Juli 31, 2009 1.00 SEK = 4.75115 THB Sweden Kronor Thailand Baht Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Juli 31, 2009 Dela Inlagd Juli 31, 2009 (ändrad) Det var ett jättekliv idag, hoppas att kursen konsolideras. 2009-08-01 kl 00.40: 4.74THB/SEK Dagens växelkurs THB/SEK //Singha711 Ändrades Juli 31, 2009 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 1, 2009 Dela Inlagd Augusti 1, 2009 Det var som attan! Kronan stärks! Jag är av nån anledning mest intresserad av Euro/Thb och den kursen verkar rätt stabil, har vart ca 48Thb/Euro ett tag nu. Bara att gratta alla som åker ner strax, eller de som plockar ut sina hårt förtjänta pensioner i Thailand. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 1, 2009 Dela Inlagd Augusti 1, 2009 4,719 enligt min gadget “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Augusti 1, 2009 Dela Inlagd Augusti 1, 2009 4,719 enligt min gadget Samma enligt min, synd att man inte kan gå till Gadget och växla member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu