Wuttan Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 7 timmar sedan, skrev Soengsang: Hans vokabulär är inte så stort, fucktards, whops etc. whops? Ja, den är väl som din stavning då? Kapten kappvändare... gör dig själv en tjänst och dra igen brödfittan. Du är och förbli den största kappvändaren på forat... det är till den milda graden att det är pinsamt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wuttan Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Fredman: Frågan uppstår då vilket Sverige är man vän av? Det verkar ju inte vara det Sverige vi har idag. Det verkar vara en strävan tillbaka, dock osäker på om det är 50, 60, 70-talet eller slaget vid Poltava som man syftar på? Är det inte jobbigare att kalla sig sverigevän och tycka att allt är skit med landet? Nu tycker inte jag heller att allt är bra med Sverige men jag tycker att det är världens bästa land och det från en som inte ens begriper vad en sverigevän begriper längre. Nästan samtliga som bor i U-Landet Thailand har en vana att dissa Sverige. Aldrig förstått att man ens kan jämföra Sverige - Yxlandet? Det är som att jämföra Sydkorea och Nordkorea, typ. Ändrades Juli 24, 2019 av Kingen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 6 minuter sedan, skrev Kingen: whops? Ja, den är väl som din stavning då? Kapten kappvändare... gör dig själv en tjänst och dra igen brödfittan. Du är och förbli den största kappvändaren på forat... det är till den milda graden att det är pinsamt. Mycket du inte fattar fröken DQ. Men att kalla folk för efterblivna bara för de inte tänker som dig..... Så stressa av. Kingen 5555555 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wuttan Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev JJC: Så man får inte tycka och gilla annat än det du tycker och gillar? Du måste må väldig dåligt. Har jag sagt det? Tyck vad fan du vill men låt bli och hyckla. Jag vet att jag är otrevlig mot folk jag inte gillar av diverse anledningar, det är fullständigt medvetet. Men på MPR är det ok att jaga, mobba gör folk till åtlöje. Men när man beter sig likadant mot dom så blir det offerkofta på och då är det så syyynd om dom. Men det är melodin här. Mobba kalla folk för idi*t till höger och vänster är ok... sålänge man publicera en matbild eller en bild från yxbyn?! Patetiskt men sant. Mår hur bra som helst. Tredje dagen på min semester 3 1/2 veckor kvar. Finns inget att må dåligt över. Inte ens MPR få mig att må dåligt. Ja, lite småirriterad kan jag väl bli. Fortsatt trevlig dag, fucktards som keson! Whoop! Ändrades Juli 24, 2019 av Kingen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wuttan Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 4 minuter sedan, skrev Soengsang: Mycket du inte fattar fröken DQ. Men att kalla folk för efterblivna bara för de inte tänker som dig..... Så stressa av. Kingen 5555555 En gång för alla. Förklara nu på vilket sätt jag är en DQ?!?! Tala nu om det för mig stormobbaren? Du är en feg ynkrygg som ställer dig i ledet när ett offer valts ut. Inget annat är du. En feg ynklig skithög är du. Erkänn att du stör dig på mitt nick. Precis min tanke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 För övrigt är kursen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 Skickade med Transferwise idag. Fick kursen 3,2593. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 Dagens industri skriver om kronkursen idag. Vem som är skyldig och hur vi bör göra. Kan inte läsa artikeln. Men fler och fler förstår sambandet. Vad vi borde gjort som vi inte gjorde och nu börjar se resultatet av dessa handlingar. Nu sitter vi I räxsaxen vilket vi vill eller inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 Dagens industri skriver om kronkursen idag. Vem som är skyldig och hur vi bör göra. Kan inte läsa artikeln. Men fler och fler förstår sambandet. Vad vi borde gjort som vi inte gjorde och nu börjar se resultatet av dessa handlingar. Nu sitter vi I räxsaxen vilket vi vill eller inte.Går detta att läsa för dig?https://www.di.se/live/analyshus-inhemsk-svaghet-kommer-tynga-den-svenska-kronan/Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 24, 2019 Dela Inlagd Juli 24, 2019 Tack Peolito Artikeln gick utmärkt att läsa och jag håller med om allt. Vi ses snart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thebliss Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 Hej, det var många svar i denna tråd och den har pågått länge. Man orkar inte läsa allt och då är min fråga är om någon kan ha en smart gissning vart det är på väg? ja, det är svårt, men ändå. Kommer det att fortsätta att bahten blir starkare mot kronan och finns det någon sida som har koll på detta, där de spår vad som kommer att hända? Jag funderar på att vara i Thailand längre tid senare och då är detta viktigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 3,22 just nu i denna stund på TT Currency Exchange i Pattaya. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 5 timmar sedan, skrev thebliss: Hej, det var många svar i denna tråd och den har pågått länge. Man orkar inte läsa allt och då är min fråga är om någon kan ha en smart gissning vart det är på väg? ja, det är svårt, men ändå. Kommer det att fortsätta att bahten blir starkare mot kronan och finns det någon sida som har koll på detta, där de spår vad som kommer att hända? Jag funderar på att vara i Thailand längre tid senare och då är detta viktigt. Läser man vad "experterna" (inte dom på mpr) säger så ska kronan fortsätta ner ett tag till. Förr eller senare måste det korrigeras, inte så mycket för att jag tror kronan kommer att stärkas utan för att Thailand behöver en svagare THB. Frågan är bara hur lång tid det tar. Skulle kapitalet börja tas ur Thailand så lär det gå fort men tillbaks till 4,5-5 baht för en krona? Knappast om det inte händer något väldigt drastiskt i Thailand. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 Att Thailand måste göra något åt sin valuta om dom inte ska tappa både export och turism är helt klart. Men om det blir bättre mot kronan är inte säkert. Hur det blir med kronan styr just nu riksbanken . Att erkänna att dom tog ett felbslut kommer dom aldrig göra . Så risken är ännu sämre krona. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 (ändrad) Ingen av vad man läser i div skrifter från seriösa tidningar tror på en stärkt krona i närtid, och flaggar för ytterligare ras. Är väll bara några här på mpr som har svårt att ta åt sig det. Men man vet ju aldrig, mycket kan hända och valutor är historiskt sett svåra att förutspå. Men skulle jag göra en budget för levende i Thailand ett par framåt från nu med SEK som inkomst skulle jag nog räkna 1:3 Ändrades Juli 25, 2019 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 Fler med valutaproblem...... "Kannada Laorawe from Chaiyaphum’s Nong Bua Rawe, who has been working as fruit picker in Canada for the past three years, sent her video clip appealing to the new government via Chaiyaphum-based reporters. Kannada said she and hundreds of Thai workers in Canada were affected by this issue. Kannada said many Thai workers there had debts to repay, including loans to fund their travelling for overseas work and their farming families’ debts with the Bank for Agriculture or other lenders. The current Thai baht’s value has shrunk their earnings sent back home to the point where they are now unable to keep up with debt repayments. She also lamented that workers’ families in northeastern Thailand, including Chaiyaphum, are also suffering from the “worst drought in 30 years”, which is damaging all crops." https://www.nationthailand.com/news/30373639 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 7 minuter sedan, skrev spooncreek: Fler med valutaproblem...... "Kannada Laorawe from Chaiyaphum’s Nong Bua Rawe, who has been working as fruit picker in Canada for the past three years, sent her video clip appealing to the new government via Chaiyaphum-based reporters. Kannada said she and hundreds of Thai workers in Canada were affected by this issue. Kannada said many Thai workers there had debts to repay, including loans to fund their travelling for overseas work and their farming families’ debts with the Bank for Agriculture or other lenders. The current Thai baht’s value has shrunk their earnings sent back home to the point where they are now unable to keep up with debt repayments. She also lamented that workers’ families in northeastern Thailand, including Chaiyaphum, are also suffering from the “worst drought in 30 years”, which is damaging all crops." https://www.nationthailand.com/news/30373639 Och då har bara deras CAD sjunkit ca 20% mot THB på 5 år, medans SEK sjunkit 30%, så rejält bistrare för Thailändare som jobbar i Sverige, där situationen är mycket värre för valutan. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 6 minuter sedan, skrev Soengsang: Och då har bara deras CAD sjunkit ca 20% mot THB på 5 år, medans SEK sjunkit 30%, så rejält bistrare för Thailändare som jobbar i Sverige, där situationen är mycket värre för valutan. Kommer ihåg att jag skrattade när några för ett tag sen sa att man skulle förvänta sig 3:1 inom kort. Nu är det inte lika kul längre..... Men det är nog bara att vänja sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 2 timmar sedan, skrev frogfish: Kommer ihåg att jag skrattade när några för ett tag sen sa att man skulle förvänta sig 3:1 inom kort. Nu är det inte lika kul längre..... Men det är nog bara att vänja sig. Lägsta historiska växelkursen är väl 2,98? Det är kanske dit vi ska innan det vänder. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wuttan Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 Då är frågan, vilket är sämst. För hög värderad valuta eller för låg? Jag är övertygad om att Sverige kommer klara sig bra mycket bättre än Thailand i slutändan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 Då är frågan, vilket är sämst. För hög värderad valuta eller för låg? Jag är övertygad om att Sverige kommer klara sig bra mycket bättre än Thailand i slutändan. En bra poäng. Ena sekunden klagar man på att valutan är för hög och det är skadligt. Sedan klagar man på att valutan är för låg och det är skadligt. Skillnaden verkar vara vilket land man pratar om. Droppar THB till 7 Thb/kr så är det säkert jättebra....fast hur fan kan det vara bra? Och för vem är det bra? Edit: Vilket är sämst? Allt är sämst!Kanske folk har för taskig lön helt enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: En bra poäng. Ena sekunden klagar man på att valutan är för hög och det är skadligt. Sedan klagar man på att valutan är för låg och det är skadligt. Skillnaden verkar vara vilket land man pratar om. Droppar THB till 7 Thb/kr så är det säkert jättebra....fast hur fan kan det vara bra? Och för vem är det bra? Edit: Vilket är sämst? Allt är sämst! Kanske folk har för taskig lön helt enkelt. Funderar mer på när slutändan inträffar, om 4, 14, 40 eller 100 år? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 Funderar mer på när slutändan inträffar, om 4, 14, 40 eller 100 år? Vi tar ett lite längre perspektiv på USD/THB Idag så står den på 30.915 Februari 1981 så var den 20.619 Samtidigt så ser vi att ”Average” är 31,312Alltså är USB/THB fullständigt normal. Edit: Sek har tappat 18.77% mot medelkursen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 18 minutes ago, andrejsdenruskige said: En bra poäng. Ena sekunden klagar man på att valutan är för hög och det är skadligt. Sedan klagar man på att valutan är för låg och det är skadligt. Skillnaden verkar vara vilket land man pratar om. Droppar THB till 7 Thb/kr så är det säkert jättebra....fast hur fan kan det vara bra? Och för vem är det bra? Edit: Vilket är sämst? Allt är sämst! Kanske folk har för taskig lön helt enkelt. Bäst hade varit så lite valutor i världen som möjligt, typ helst en global valuta. Borde även tilltala de som ogillar finansvärlden, elaka bankirer och bilderbergmöten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 25, 2019 Dela Inlagd Juli 25, 2019 7 minuter sedan, skrev spooncreek: Bäst hade varit så lite valutor i världen som möjligt, typ helst en global valuta. Borde även tilltala de som ogillar finansvärlden, elaka bankirer och bilderbergmöten. BTC/XBT ฿ Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu