Tallviking Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 World-Beating Currency Is a Big, Big Headache for Thailand's Tourism Thailand’s tourism minister has blamed a surge in the baht for sapping tourist arrivals into Southeast Asia’s second-largest economy and says he’ll take up the matter with the central bank, highlighting rising concern over the currency’s gains. https://forum.thaivisa.com/topic/1112599-strong-baht-a-big-big-headache-for-Thailand’s-tourism/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 Spooncreek det är inte lätt att hänga med. När du sitter där du är. Men du kämpar bra. Så njut nu av dagen och tank på hjärtat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 13 minuter sedan, skrev John Khonken: Spooncreek det är inte lätt att hänga med. När du sitter där du är. Men du kämpar bra. Så njut nu av dagen och tank på hjärtat Med tanke på hans ålder så sitter han ju jävligt trevligt till där i Thailand och verkar klara sig bra. Det kanske är han som har hängt med och inte du. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 10 timmar sedan, skrev Fritz: Nu hängde jag inte med. Vad är det som är mobbing och var har du hört det? Kan du förklar för en som int begrip? Då är det nog inte lönt att förklara. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 Konstigt, många skriker om mobbing då de får motargument eller om några inte tycker det samma? Har inte sett JK skrika, eller godhetssvansen komma till undsättning????? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 For många kärringar på forumet.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 32 minuter sedan, skrev Soengsang: Konstigt, många skriker om mobbing då de får motargument eller om några inte tycker det samma? Snöflingor? Det är tydligen inte bara bortskämda pubertetsynglingar som har detta problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 Kamater nu enas vi och sjunger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 Eller ännu hellre för alla goda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 En intressant analys av kronkursen som kan sammanfattas med att kronan är något försvagad men inte svag. Nu är det nog bara forumets orakel Kånken som orkar se hela men vi andra kan ju nöja oss med en snutt! https://www.efn.se/bors-finans/kronan-svag-eller-forsvagad/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 (ändrad) 10 hours ago, John Khonken said: Spooncreek det är inte lätt att hänga med. När du sitter där du är. Men du kämpar bra. Så njut nu av dagen och tank på hjärtat Jo för fasen, där jag håller till går det att hänga med rätt bra om det allra mesta som händer såväl i världen som stort och i Sverige som smått. På det stora hela skulle jag säga att man framförallt får vidgade vyer av att bo i en sådan internationell stad som Sin City är. Ena dagen en diskussion med en britt om Brexit och t.ex. , för att inte helt avvika från trådämnet, hur det påverkar deras valuta. Nästa dag en Indier om utvecklingen i vad som snart är världens (folk)rikaste land. Skulle hemlängtan bli för stark finns närmsta svenska bittergubbe lyckligtvis alltid nära till hands. Och tack för omtanken, hjärtat mår bra, och hjärnan får som sagt ständigt nya intryck att bearbeta. Klart bättre hjärngymnastik än när man var insnöad i inskränkt svensk småstad. 😉 Ändrades Juli 19, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 16 minuter sedan, skrev Fredman: En intressant analys av kronkursen som kan sammanfattas med att kronan är något försvagad men inte svag. Nu är det nog bara forumets orakel Kånken som orkar se hela men vi andra kan ju nöja oss med en snutt! https://www.efn.se/bors-finans/kronan-svag-eller-forsvagad/ Tittade på hela Mycket intressant och ytterligare argument för att Ingves varit för fixerad vid KPI. Skulle vara intressant att se hur en sån uppställning hade sett ut för något annat land som haft samma usla växelkursutveckling. Sen kan man ju undra varför Enhetsarbetskostnaden haft en sån uppgående linje, avtalen har väl inte varit speciellt höga? Brist på kvalificerad arbetskraft? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 Ordbajseri på hög nivå, skulle svenska löner vara en orsak ? har svensk löneutveckling vart för hög ? skulle inte tro det snarare att det rör sej om statliga pålagor för företagen. sen är nog allt inte bara ekonomi utan lite om hur omvärlden ser på Sveriges framtid och där dissas det friskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Juli 19, 2019 Dela Inlagd Juli 19, 2019 6 timmar sedan, skrev spooncreek: Jo för fasen, där jag håller till går det att hänga med rätt bra om det allra mesta som händer såväl i världen som stort och i Sverige som smått. På det stora hela skulle jag säga att man framförallt får vidgade vyer av att bo i en sådan internationell stad som Sin City är. Ena dagen en diskussion med en britt om Brexit och t.ex. , för att inte helt avvika från trådämnet, hur det påverkar deras valuta. Nästa dag en Indier om utvecklingen i vad som snart är världens (folk)rikaste land. Skulle hemlängtan bli för stark finns närmsta svenska bittergubbe lyckligtvis alltid nära till hands. Och tack för omtanken, hjärtat mår bra, och hjärnan får som sagt ständigt nya intryck att bearbeta. Klart bättre hjärngymnastik än när man var insnöad i inskränkt svensk småstad. 😉 Det finns de i svenska småstäder som begriper fan så mycket mer än många andra..... Om inte annat så visar senaste valresultatet att fler och fler förstår att det barkar åt helvete. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Juli 20, 2019 Dela Inlagd Juli 20, 2019 3,25 nu på morgonen, på TT Currency Exchange i Pattaya. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 Fewer tourists are going to Thailand because of its expensive currency Thailand’s tourism minister has blamed a surge in the baht for sapping tourist arrivals into Southeast Asia’s second-largest economy, and says he’ll take up the matter with the central bank, highlighting rising concern over the currency’s gains. https://m.fin24.com/Economy/fewer-tourists-are-going-to-Thailand-because-of-its-expensive-currency-20190722 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 6 minuter sedan, skrev Tallviking: Fewer tourists are going to Thailand because of its expensive currency Thailand’s tourism minister has blamed a surge in the baht for sapping tourist arrivals into Southeast Asia’s second-largest economy, and says he’ll take up the matter with the central bank, highlighting rising concern over the currency’s gains. https://m.fin24.com/Economy/fewer-tourists-are-going-to-Thailand-because-of-its-expensive-currency-20190722 Ja och inte hjälper det att kronan är i fritt fall..... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Ja och inte hjälper det att kronan är i fritt fall..... Tror du överskattar svenskarnas betydelse för thailändska ekonomin..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 6 minuter sedan, skrev Tallviking: Tror du överskattar svenskarnas betydelse för thailändska ekonomin..... Nja, överskattar inte det minsta....men en SEK i fritt fall påverkar naturligtvis växelkursen för de med SEK som inkomst, särskilt då det du länkar sker. Hade naturligtvis vart bättre om inte SEK sjunkit som den gör. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wuttan Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 6 minuter sedan, skrev Soengsang: Nja, överskattar inte det minsta....men en SEK i fritt fall påverkar naturligtvis växelkursen för de med SEK som inkomst, särskilt då det du länkar sker. Hade naturligtvis vart bättre om inte SEK sjunkit som den gör. THB är ju stark mot US Dollarn, AU Dollarn, Euron och Punden. Har inget att göra med att kronan är svag utan THB är fullständigt orealistisk. Det kommer svida för Thailand om inget drastiskt görs med den överdrivet starka THB. Sen undrar man ju om dom vill ha turister över huvudlaget? Tanke på att dom gör det svårare och svårare för turister. Sen ska vi inte tala om vad dom gör för expats... dom vill verkligen inte har några expats i Thailand längre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 6 minuter sedan, skrev Kingen: THB är ju stark mot US Dollarn, AU Dollarn, Euron och Punden. Har inget att göra med att kronan är svag utan THB är fullständigt orealistisk. Det kommer svida för Thailand om inget drastiskt görs med den överdrivet starka THB. Sen undrar man ju om dom vill ha turister över huvudlaget? Tanke på att dom gör det svårare och svårare för turister. Sen ska vi inte tala om vad dom gör för expats... dom vill verkligen inte har några expats i Thailand längre. Absolut så är det, mot tex EUR har den på 4-5 år stärkts ca 20%, men mot SEK ca 30%.....surt för Svenskar. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 1 minut sedan, skrev Soengsang: Absolut så är det, mot tex EUR har den på 4-5 år stärkts ca 20%, men mot SEK ca 30%.....surt för Svenskar. Ja surt som f-n är det att SEK tappar mot THB men inte kallar jag det för att SEK befinner sig i fritt fall vilket är något helt annat. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 9 minuter sedan, skrev Fritz: Ja surt som f-n är det att SEK tappar mot THB men inte kallar jag det för att SEK befinner sig i fritt fall vilket är något helt annat. Jasså? En av världens mest backande valutor, och värre väntas det bli. Publicerat igår DI, öppen artikel. https://www.di.se/live/analyshus-inhemsk-svaghet-kommer-tynga-den-svenska-kronan/ Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 8 minuter sedan, skrev Soengsang: Jasså? En av världens mest backande valutor, och värre väntas det bli. Publicerat igår DI, öppen artikel. https://www.di.se/live/analyshus-inhemsk-svaghet-kommer-tynga-den-svenska-kronan/ Om SEK hade tappat 30% på ett dygn eller en vecka så hade man kunnat snacka om fritt fall men inte om "fallet" tagit 4-5 år vilket det ju är frågan om. Men fortsätt du med dina tolkningar av ord och uttryck. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 23, 2019 Dela Inlagd Juli 23, 2019 (ändrad) 10 minuter sedan, skrev Fritz: Om SEK hade tappat 30% på ett dygn eller en vecka så hade man kunnat snacka om fritt fall men inte om "fallet" tagit 4-5 år vilket det ju är frågan om. Men fortsätt du med dina tolkningar av ord och uttryck. Nja, 30% på 4-5 år är mycket(fantastiskt att du inte tror/tycker det, utan bara accepterar det utan att bli orolig), och är synonymt med fritt fall, även de ord som DI använder "SVENSKA KRONAN MOT NY FINANSKRISNIVÅ" är synonymt, men fortsätt du att känna dig ok med det, personligen är jag orolig för de Svenska besparingar jag har kvar, och även min framtida Svenska pension....... det går liksom inte alltid att vara som en struts, det mättar ingen mun! Ändrades Juli 23, 2019 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu