Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

ArneMorales
37 minuter sedan, skrev Fritz:

Haha, Norge betalar mer för att stå utanför EU än Finland gör för att vara med och "– Statsminister Erna Solberg och utrikesminister Børge Brende (bägge från partiet Høyre) har tidigare varnat Storbritannien för att välja en liknande EU-anknytning som Norge har. "Vi betalar, men har inget att säga till om", har varit en återkommande motivering, säger seniorforskaren Kristin M. Haugevik på utrikespolitiska institutet i Norge."

https://www.hbl.fi/artikel/norge-vacklar-inte-i-eu-fragan-2/

Visst, Fritz och Hua Huddinge,  avseende Norge och Finland, men det handlar inte bara om pengar. Många människor anser demokratifrågan är viktigare än pengarb avseende medlemskat i EU, som är en toppstyrd  organisation.

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev ArneMorales:

Visst, Fritz och Hua Huddinge,  avseende Norge och Finland, men det handlar inte bara om pengar. Många människor anser demokratifrågan är viktigare än pengarb avseende medlemskat i EU, som är en toppstyrd  organisation.

Liksom andra anser att kommunen är toppstyrd, eller fackförbundet, eller landstinget m.m.

Dela på andra sajter

ArneMorales
4 minuter sedan, skrev Fritz:

Då tror du fel.

Sorry Fritz, men hur man tror kan inte vara rätt eller fel. Alla kan tro vad dom vill.  En frihet vi har  som inte kan styras .

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
5 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Sorry Fritz, men hur man tror kan inte vara rätt eller fel. Alla kan tro vad dom vill.  En frihet vi har  som inte kan styras .

Visst får du tro på vad du vill. Men att tro är att inte veta. Ibland blir det fel.

Som på travet, jag tror en massa hästar ska vinna men så visar det sig att de inte vann. Och inte jag heller. 

Ändrades av HuaHindinnge
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Nu blev det avancerat, jag är av den bestämda uppfattningen att man kan tro rätt eller man kan tro fel. Ofta hittar man facit på nätet så slipper man tro fel vilket kan vara lite pinsamt.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

ArneMorales
11 minuter sedan, skrev Fredman:

Alla undersökningar som jag har hittat visar på att majoriteten av svenskarna är för ett medlemsskap i EU. Den senaste som jag såg var 65 % för. Det är högre än genomsnittet i EU som är 57 %.

Grundar du din tro på något eller är det din subjektiva uppfattning eller en förhoppning?

Tror att majoriteten är mot toppstyrningen från globalisterna i EU-eliten, som mest verkar  tänka på egen ekonomi, men eftersom SD nu ändrat sig och vill stanna kvar för att liksom Orban, Salvani mfl, minska globalisternas makt, så hoppas jag att detta lyckas.

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Tror att majoriteten är mot toppstyrningen från globalisterna i EU-eliten, som mest verkar  tänka på egen ekonomi, men eftersom SD nu ändrat sig och vill stanna kvar för att liksom Orban, Salvani mfl, minska globalisternas makt, så hoppas jag att detta lyckas.

Det svänger snabbt i hockey! 😂😂😂

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Ja. Orban m.fl. tänker bara på sin egen ekonomi och makt.

Dela på andra sajter

ArneMorales
4 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu blev det avancerat, jag är av den bestämda uppfattningen att man kan tro rätt eller man kan tro fel. Ofta hittar man facit på nätet så slipper man tro fel vilket kan vara lite pinsamt.

Vem tror du vinner fotbollsalsvenskan i år?

Eller lite mera avancerat. Vem tror du har rätt tro, Kristna, Muslimer, Buddister?

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Vem tror du vinner fotbollsalsvenskan i år?

Eller lite mera avancerat. Vem tror du har rätt tro, Kristna, Muslimer, Buddister?

Jag tror många fler tror att det är bra nu än de som tror att det inte är bra nu.

Jag tror också att många fler tror att det inte är toppstyrning än de som tror att det är det. 

Dela på andra sajter

ArneMorales

Åter till trådens ämne. 

När jag flyttade till Thailand fick jag 5,25 baht per SEK.

Tror  aldrig jag kommer att få över  4 SEK igen.

Är 69

Ändrades av ArneMorales
Dela på andra sajter

Åter till trådens ämne. 

Tror  aldrig jag kommer att få 4 SEK igen.

Är 69

Inte omöjligt att Thailand trasslar till det igen och vi kan få bra vk mot bahten om ett tag. Men att vi lirar i valutakorpen får vi nog vänja oss vid. Det vi kan hoppas på är att tex bahten blir sämre.

Dela på andra sajter

ArneMorales
36 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Liksom andra anser att kommunen är toppstyrd, eller fackförbundet, eller landstinget m.m.

Jovisst, men om demokratin fungerar är din röst värd mycket mera där, om du vill argumentera eller rösta bort pamparna.

Makteliten inom EU, och i Sveriges regering också,  har tyvärr inte förankrat sig tillräckligt, när det gäller framförallt den viktiga frågan om massinvandring av muslimer.

Dela på andra sajter

34 minutes ago, ArneMorales said:

Åter till trådens ämne. 

Tror  aldrig jag kommer att få över  4 SEK igen.

Är 69

3,30 kanske är riktigt bra. Om några år ser vi tillbaka på dessa glansdagar....

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
26 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Jovisst, men om demokratin fungerar är din röst värd mycket mera där, om du vill argumentera eller rösta bort pamparna.

Makteliten inom EU, och i Sveriges regering också,  har tyvärr inte förankrat sig tillräckligt, när det gäller framförallt den viktiga frågan om massinvandring av muslimer.

Så vad är det pamparna bestämmer då om min röst i ett kommunal val är mera värd än i ett europaparlamentsval?

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fritz:

När det gäller tro besitter säkerligen Pastorn en gedigen kunskap.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Helt otroligt att THB håller sin styrka, den är som en sån där docka med tyngd i botten, tippar den så bara reser den sig upp igen....

Att hoppas att SEK ska stärkas nämnvärt, är nog att hoppas för mycket..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Kenneth4618

3,33 på Transferwise just nu och 3,30 på Superrich

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev frogfish:

Inte omöjligt att Thailand trasslar till det igen och vi kan få bra vk mot bahten om ett tag. Men att vi lirar i valutakorpen får vi nog vänja oss vid. Det vi kan hoppas på är att tex bahten blir sämre.

Hoppas på det, men ser lika omöjligt ut Bathèn blir svagare som att Skr ska stiga

Dela på andra sajter

On 2019-06-06 at 19:16, skrev Kenneth4618:

3,33 på Transferwise just nu och 3,30 på Superrich

Fast det är ju ok nu när vi har business i Thailand och skickar pengar hit. 

Dela på andra sajter

Sverige är kört i botten. En bubbelekonomi byggd på billiga krediter och nytryckta pengar.

När bubblan spricker är slutet en förutsägbar formalitet-budget underskott, arbetslöshet, kraschande krona och prisras på hus och inflation.

Så håll i hatten

https://www.riksbank.se/en-gb/press-and-published/notices-and-press-releases/press-releases/2019/high-household-indebtedness-remains-greatest-risk-in-swedish-economy/

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
29 minuter sedan, skrev JJC:

Sverige är kört i botten. En bubbelekonomi byggd på billiga krediter och nytryckta pengar.

När bubblan spricker är slutet en förutsägbar formalitet-budget underskott, arbetslöshet, kraschande krona och prisras på hus och inflation.

Så håll i hatten

https://www.riksbank.se/en-gb/press-and-published/notices-and-press-releases/press-releases/2019/high-household-indebtedness-remains-greatest-risk-in-swedish-economy/

Ja, höja räntan är väl inte att tänka på för Riksbanken. 

Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev JJC:

Så håll i hatten

Där är en anledning till att inte hålla räntan så låg. Tror f-n att folk lånar pengar när det inte kostar nåt. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

On ‎2019‎-‎06‎-‎06 at 19:09, skrev Soengsang:

Helt otroligt att THB håller sin styrka, den är som en sån där docka med tyngd i botten, tippar den så bara reser den sig upp igen....

Erk och Maja

60-tals-klassiker.jpg.ad0951093cdf70df23f1175a4eb08854.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...