Baa Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Quote Hejsan! Är det verkligen så att ICA-kortet ger bättre kurs än att skicka SEK till Thailändska banker? Såg att dom varken har valutapåslag eller avgift för kontantuttag. Gjorde en beställning illa kvickt. Synd att jag inte hinner få kortet innan jag åker till Thailand /NF Har Du ingen som kan skicka et till Dig? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NangYak Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Dom skickar tydligen rekommenderat, så det verkar inte gå. "Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andeet Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Hej, En magisk gräns ?? Live rates at 2009.07.23 06:30:54 UTC Notice: The THB rate shown below is the international rate. Rates used within Thailand may vary. 1,000.00 SEK = 4,508.58 THB Sweden Kronor Thailand Baht 1 SEK = 4.50858 THB 1 THB = 0.221799 SEK Trade Currencies. Click here!! Jag kan inte låta bli att följa kursen på XE.com. mvh anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 QuoteDom skickar tydligen rekommenderat, så det verkar inte gå. Kan Du inte skriva en fullmakt åt någon? Hämta ut reket och skicka det med rek igen till Dig i Thailand. Koden kommer i separat vanlig försändelse, den kan man sms:a eller ringa över. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NangYak Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Quote Kan Du inte skriva en fullmakt åt någon? Hämta ut reket och skicka det med rek igen till Dig i Thailand. Koden kommer i separat vanlig försändelse, den kan man sms:a eller ringa över. Baa Får gå förbi posten (ICA det med ) och höra om det går att fixa fullmakt. Kollade just upp och min bank tar 1,5% valutaväxlingspåslag. Vill inte veta hur mycket jag torskat på det. "Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 QuoteHej, En magisk gräns ?? 1,000.00 SEK = 4,508.58 THB Jag kan inte låta bli att följa kursen på XE.com. mvh anders Svenska kronan har stärkts ordentligt i förhållande till dollar och euro de senaste dagarna. Det verkar hjälpa. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnon Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 QuoteSvenska kronan har stärkts ordentligt i förhållande till dollar och euro de senaste dagarna. Det verkar hjälpa. Var nånstans i Sverige växlar man för att få den kursen. 450 bath för en hundring? På t.ex Forex får man bara c:a 420. Det står mycket om att Forex och Exchange är väldigt dyra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 QuoteVar nånstans i Sverige växlar man för att få den kursen. 450 bath för en hundring? Kursen ovan stämmer ganska bra med det du får med ICA-kortet. mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mekong Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 QuoteHej Mekong,har inte ens tänkt på tanken att det inte skulle finnas ATM på flyplatsen. Det är nog större chans att landningsbanan är borta än alla ATM på Suvarnabhumi . Bankerna vill nog inte gå miste om affärer.Därför tolkade jag din fråga som ett underförstådd påstående att växlingskurserna på ATM i Suvarnabhumi är sämre än de i central Bangkok. Det var det som jag menar med ”location”.Mvh//Singha711 Den tanken att det inte skulle finnas ATM på flygplatsen har faktiskt aldrig slagit mig...inte heller att landningsbanan är borta... Vem vet allting är möjligt. Tänkte mer på datastrul till banken.och så står man där vid ATM och svär.hel**te inga cash Hur mycket förlorar man på att växla till sig 1000 baht på forex i Sverige jämfört med att ta ut samma summa i Thailand. ca 10-15 skr På strörre belopp blir det mycket pengar men på 1000 baht är det en försumbar summa. Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gurkan21 Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Har alltid med mig ett antal 1000 bahtingar,det är liksom skönt att ha ifall något händer när man kommer till BKK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NangYak Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 På planet??? var kör man shorttime på ett plan? Lastutrymmet? "Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 QuoteHar alltid med mig ett antal 1000 bahtingar,det är liksom skönt att ha ifall något händer när man kommer till BKK Exakt, man måste ju inte använda alla baht innan man återvänder till Sverige. Just nu har jag THB 8480 som ligger och dräller i byrålådan. Bra att ha vid nästa resa. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 10 000-meters klubben,på muggen så klart Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 2009-07-23 kl. 1640: 4.54 THB/SEK http://finance.yahoo...&l=on&z=m&q=l&c= är ju onekligen en bra utveckling! Var är min Beer Chang då? //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gurkan21 Inlagd Juli 24, 2009 Dela Inlagd Juli 24, 2009 Quote 10 000-meters klubben,på muggen så klart Mvh Måne Jaså är farbror Måne med i den klubben? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 24, 2009 Dela Inlagd Juli 24, 2009 Hej å hå, 0.45 baht/kr kvar till femman i dag. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 24, 2009 Dela Inlagd Juli 24, 2009 Jodå,det blev han på 90-talet under en charterresa till mallis Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Juli 24, 2009 Dela Inlagd Juli 24, 2009 Nu vänder det! Hobbyväxlaren Arne Inlägget innehåller inte minimum kravet på (5 ord). ( Matte är svårt! ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gurkan21 Inlagd Juli 24, 2009 Dela Inlagd Juli 24, 2009 Quote Jodå,det blev han på 90-talet under en charterresa till mallis Mvh Måne Dax för mig nu kanske Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 24, 2009 Dela Inlagd Juli 24, 2009 Aldrig för sent Gurkan Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gurkan21 Inlagd Juli 24, 2009 Dela Inlagd Juli 24, 2009 Har du hört om vitamin har växla några bahtingar ännu,han är väl nervös nu när han ska släpa med sig hela familjen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LelleGotland Inlagd Juli 24, 2009 Dela Inlagd Juli 24, 2009 QuoteDom skickar tydligen rekommenderat, så det verkar inte gå. Kortet kommer i vanligt brev till din adress, och kortkoden kommer i ett separat brev. Jag fick mitt tredje i förra månaden. Så du kan be nån att skicka ner det. Men gör det i rekommenderat brev så är det säkert. Det tar max 3-5 dar. MvH LelleGotland Smaken är som baken....en del har ingen!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest boffe1609 Inlagd Juli 24, 2009 Dela Inlagd Juli 24, 2009 Hej Igår på X-Change 4,28 Boffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 24, 2009 Dela Inlagd Juli 24, 2009 QuoteNu vänder det! Hobbyväxlaren Arne Inlägget innehåller inte minimum kravet på (5 ord). ( Matte är svårt! ) Knappast troligt att vi får vara glada så länge till. Snart tar influensan tag i svenska kronan. pesetassimisten GD Detta inlägg uppfyller minimum kravet på 5 ord. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NangYak Inlagd Juli 24, 2009 Dela Inlagd Juli 24, 2009 Quote 10 000-meters klubben,på muggen så klart Mvh Måne Med risk för att vara aningen off-topic, så undrar jag om muggen var större på planen förr? På dagens plan finns det ju knappt utrymme för chak wau på muggen. Flyger Thai air nästa vecka för första gången, så får väl se om det är bättre där "Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu