Kenneth4618 Inlagd Maj 13, 2019 Dela Inlagd Maj 13, 2019 On 2019-05-11 at 11:04, skrev Kenneth4618: Inte så stor skillnad men kanske ska prova den snabba så har hon pengarna på måndag Funkade bra det här. Klockan 12:20 idag thaitid satt pengarna på thaikontot och inga avgifter dragna av thaibanken heller 👍 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 13, 2019 Dela Inlagd Maj 13, 2019 (ändrad) https://www.realtid.se/hagstromer-de-svenska-foretagen-saljs-billigt-till-utlandet https://www.realtid.se/debatt/riksbanken-tycks-vara-helt-oforstaende-vad-den-gor Fler som stämmer in i kören. Ingves måste känna en viss press nu. Ändrades Maj 13, 2019 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 14, 2019 Dela Inlagd Maj 14, 2019 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev Esspe: https://www.realtid.se/hagstromer-de-svenska-foretagen-saljs-billigt-till-utlandet https://www.realtid.se/debatt/riksbanken-tycks-vara-helt-oforstaende-vad-den-gor Fler som stämmer in i kören. Ingves måste känna en viss press nu. Ähhh de där begriper inget, enl mpr:s expertpanel 🤣 Sverige går bra som aldrig förr! Ändrades Maj 14, 2019 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 14, 2019 Dela Inlagd Maj 14, 2019 https://www.realtid.se/hagstromer-de-svenska-foretagen-saljs-billigt-till-utlandet https://www.realtid.se/debatt/riksbanken-tycks-vara-helt-oforstaende-vad-den-gor Fler som stämmer in i kören. Ingves måste känna en viss press nu.Inte Ingves som sitter vid rodret längre.Riksbanken kanske började sänka kronan men dom är inte skyldiga längre, det är politikerna som har skulden nu.Öppna era hjärtan/skattemedel.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Maj 14, 2019 Dela Inlagd Maj 14, 2019 1 timme sedan, skrev Soengsang: Ähhh de där begriper inget , allt enl TV.... och mpr:s experter Sverige går bra som aldrig förr! oja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 14, 2019 Dela Inlagd Maj 14, 2019 4 timmar sedan, skrev Nicholas: Inte Ingves som sitter vid rodret längre. Riksbanken kanske började sänka kronan men dom är inte skyldiga längre, det är politikerna som har skulden nu. Öppna era hjärtan/skattemedel. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Det är fortfarande Ingves som sänker kronan med underminerande uttalanden och en konstig räntepolitik. Sen tror jag också att förtroendet för framtida svensk ekonomisk utveckling har en stor del i detta tyvärr. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 14, 2019 Dela Inlagd Maj 14, 2019 Idag gick dom flesta valutor ned en aning...förutom thaibahten då 😟.. https://www.svt.se/svttext/web/pages/230.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Maj 14, 2019 Dela Inlagd Maj 14, 2019 Undra vilken som INTE skulle sova gott om natten med hans lön. https://www.di.se/nyheter/ingves-om-kronforstarkningen-det-ar-ocksa-helt-okej/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 14, 2019 Dela Inlagd Maj 14, 2019 Nu vill riksbanken tillsätta en utredning att se över Svenskarnas skulder. Det borde väl Ingves ha full koll på . Hur fan ska han annars kunna ta ett bra och rätt beslut. Enligt mig köper han tid för han inser att han gjort bort sig totalt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
batanun Inlagd Maj 14, 2019 Dela Inlagd Maj 14, 2019 Ja inte roligt detta... Själv kommer jag behöva i runda slängar lite över hundrafemtio papp på kontot i Thailand till min nästa resa till hösten. Men med alla orosmoln man hör om svenska kronan så börjar jag nu överväga starkt att föra över dom redan nu, så att jag inte riskerar en ännu sämre kurs senare. Tvi... För om kursen skulle fortsätta sjunka i samma takt som den gjort de senaste 30 dagarna även de kommande 6 månaderna, då handlar det om närmare 150.000 baht man förlorar! Om jag nu räknade rätt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 8 timmar sedan, skrev batanun: Ja inte roligt detta... Själv kommer jag behöva i runda slängar lite över hundrafemtio papp på kontot i Thailand till min nästa resa till hösten. Men med alla orosmoln man hör om svenska kronan så börjar jag nu överväga starkt att föra över dom redan nu, så att jag inte riskerar en ännu sämre kurs senare. Tvi... För om kursen skulle fortsätta sjunka i samma takt som den gjort de senaste 30 dagarna även de kommande 6 månaderna, då handlar det om närmare 150.000 baht man förlorar! Om jag nu räknade rätt... Enda jag ser som kan göra skr. starkare är om Bathen skulle börja sjunka, lika osanolikt som att skr. skulle bli starkare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 Det enda som skulle göra kronan starkare är att riksbanken agerar idag senast I morgon. Dom kan . Men dom vill inte för riksbankens orders är att förstöra för Sveriges befolkning. När dom sedan agerar vilket kommer att bli för sent. Då finns risken för hyperinflation som hände runt början av 90 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 Kronan fortsätter falla och Lars Bern uttrycker oro för att detta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 jag fick 3.2588 nar jag skickade i gar inkl. alla avdrag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 2 timmar sedan, skrev John Khonken: Det enda som skulle göra kronan starkare är att riksbanken agerar idag senast I morgon. Dom kan . Men dom vill inte för riksbankens orders är att förstöra för Sveriges befolkning. När dom sedan agerar vilket kommer att bli för sent. Då finns risken för hyperinflation som hände runt början av 90 Och hur ska dom agera? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 3 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Och hur ska dom agera? Höj räntan 1 % till +0.50%. Enkelt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 34 minuter sedan, skrev John Khonken: Höj räntan 1 % till +0.50%. Enkelt Vad tror du händer med alla som har bolån? Vad händer med hus priser? Många säger att det går dåligt för Sverige, kommer det att gå bättre för Sverige om räntan höjs 1%? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 55 minuter sedan, skrev John Khonken: Höj räntan 1 % till +0.50%. Enkelt Senaste höjningen hjälpte ju. Räntan ger nog bara utslag i marginalen. Höjs räntan så får folk mindre pengar att sätta sprätt på och då bromsar nog ekonomin. Det tror jag inte att du vill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 1 timme sedan, skrev John Khonken: Höj räntan 1 % till +0.50%. Enkelt Hur kan 1% höjning bli +0,50%? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 13 minuter sedan, skrev j43: Hur kan 1% höjning bli +0,50%? Om räntan är -0,5% Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 Vad tror du händer med alla som har bolån? Vad händer med hus priser? Många säger att det går dåligt för Sverige, kommer det att gå bättre för Sverige om räntan höjs 1%?När jag köpte mitt hus för 30 år sedan var hypoteksräntan 12%. Har man lånat så mycket att man inte kan klara en räntehöjning på 2-3% så bör man nog tänka till om man inte ska se sig om efter något annat. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 1 minut sedan, skrev scorpio63: När jag köpte mitt hus för 30 år sedan var hypoteksräntan 12%. Har man lånat så mycket att man inte kan klara en räntehöjning på 2-3% så bör man nog tänka till om man inte ska se sig om efter något annat. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Priserna på fastigheter är vid var tid anpassade till rådande ränteläget samt vad köparna är villiga att betala och får låna från banken samt utbudet av försäljningar och ny produktion. Dessutom räknar bankerna med att låntagare ska kunna betala många extra procent. Så visst klarar många av att betala med något högre ränta men de får minska annan konsumtion vilket bidrar negativt till ökad tillväxt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev John Khonken: Höj räntan 1 % till +0.50%. Enkelt och ta bort det där förbannade ränteavdragen Finns ingen anledning att skuldsättning ska sponras av staten Ändrades Maj 15, 2019 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 19 minuter sedan, skrev apknug: Du menar nog iof ränteavdragen. Räntebidrag för privatpersoner har väl inte funnits på hundra år? Men helt rätt att slopa avdragräsrätten för räntor. Varför skall skattebetalarna lämna bidrag för att miljonärer skall låna pengar till att köpa aktier eller nåt annat de tjänar pengar på. Sjöstedt var är du när man behöver dig? Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk Ja bort med dom och bort med skatten på vinsten av försäljningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Maj 15, 2019 Dela Inlagd Maj 15, 2019 36 minuter sedan, skrev apknug: Du menar nog iof ränteavdragen. Räntebidrag för privatpersoner har väl inte funnits på hundra år? Men helt rätt att slopa avdragsrätten för räntor. Varför skall skattebetalarna lämna bidrag för att miljonärer skall låna pengar till att köpa aktier eller nåt annat de tjänar pengar på. Sjöstedt var är du när man behöver dig? Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk Han har fullt sjå med att fylla i regeringkansliets dokument för dubbla boenden, inför flytten tbx till Umeå... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu