Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Vissa ser lycka och utveckling runt sin egen husknut.

Därför kanske det är lättare att bo i Tavelsjö än i rosengård eller Fittja.

Då kanske man inte heller ser hur illa det blivit då det inte finns gäng som driver runt på kvällarna och ställer till ett helvete.

I Tavelsjö så kan man kanske om man är en riktig ligist samla ihop 4 ungdomar för att lufta däcken på lärarens bil.

I Rosengård så hade samma sak varit som att elda upp bilen, våldta fru och barn. och se till så att mannen konverterade till muslim

innan dom skar halsen av honom.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

Kenneth4618
24 minuter sedan, skrev Boa52:

Fruktansvärds mycket text men kan du av det visa att Danskarna är värdens lyckligaste folk, dom är 3 på nån stapel

men etta finns inte, Ta kvällen på dej och läs igenom så du vet

Ingen som skrivit att de är världens lyckligaste folk utan:

"danskarna tillhör ett av världens lyckligaste folk,"

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev scorpio63:

Då kanske man inte heller ser hur illa det blivit då det inte finns gäng som driver runt på kvällarna och ställer till ett helvete.

I Tavelsjö så kan man kanske om man är en riktig ligist samla ihop 4 ungdomar för att lufta däcken på lärarens bil.

I Rosengård så hade samma sak varit som att elda upp bilen, våldta fru och barn. och se till så att mannen konverterade till muslim

Bra skrivet även om jag inte tror det gick hem hos Allah

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

14 minutes ago, Boa52 said:

Du har ju lärt dej ett utryck, gå på sängen, duktig i--ot

Ett annat "uttryck"

äö.jpg

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev scorpio63:

Handlar inte det hur klok man är inte tusan bor jag där det är skit hela tiden, förstår du. Många av er skriver flytta dit

jobben finns, här finns jobb, men varför inte också flytta dit det är lungt. Har man också barn så varför bo där det är

skit och sen bara gnäll, Man måste ta ett ansvar över familjen eller hur

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Handlar inte det hur klok man är inte tusan bor jag där det är skit hela tiden, förstår du. Många av er skriver flytta dit

jobben finns, här finns jobb, men varför inte också flytta dit det är lungt. Har man också barn så varför bo där det är

Jamen om man inte vill ha ett sossebetalt jobb utan ett riktigt arbete som man kan bidraga och känna en avlöning som är rättfärdig.£

Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Boa52:

QUE?????

Som svaret från Manuel i Faulty Towers.

Eftersom det tydligen är så bra hos dig så söker jag jobb där då.

Finns det en avancerad mekanisk industri där så kan du lägga länken här.

Min vän som år sjuksköterska vill oxå ha ett jobb i tavelsjö om vi ska flytta.

Ingen av oss vill pendla mer än 30 minuter per dag till arbete.

Men inget av det är väl något problem, glesbygdsbidrag, ingen behöver jobba just nu...

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev JJC:

Björn Wahlroos: Finland gjorde fel med euron

https://www.hbl.fi/artikel/bjorn-wahlroos-finland-gjorde-fel-med-euron/

"Den svaga kronan jämfört med euron ger stora fördelar för svensk industri och konkurrenskraft, enligt den finländska affärsmannen Björn Wahlroos, ordförande i försäkringskoncernen Sampo."

Björn tycker att det är bra för Sverige med en svag krona.

Dela på andra sajter

Personligen så tror jag det var ett stort misstag att rösta nej till EUR, eftersom vi är med i EU, bör man givetvis vara med fullt ut på dess fördelar.

Då hade inte stollar som Ingves heller kunnat ha privat lekstuga.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

"Den svaga kronan jämfört med euron ger stora fördelar för svensk industri och konkurrenskraft, enligt den finländska affärsmannen Björn Wahlroos, ordförande i försäkringskoncernen Sampo."

Björn tycker att det är bra för Sverige med en svag krona.

Det stämmer med en liten anmärkning. Endast den industri gynnas som tillverkar allt i Sverige även råvaror är svenska.

De industrier som köper material till sin produktion utomlands tyvärr är inte gynnat på något sätt.

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
4 minuter sedan, skrev JJC:

Det stämmer med en liten anmärkning. Endast den industri gynnas som tillverkar allt i Sverige även råvaror är svenska.

De industrier som köper material till sin produktion utomlands tyvärr är inte gynnat på något sätt.

Argumentet av Björn att det var fel av Finland att införa EUR är det inte går att få konkurrensfördel av lägre växelkurs. 

Dela på andra sajter

ArneMorales

Det finns två svenskar med förnamn Stefan som jag tycker väldigt illa om. Löfven och Yngves.

Växlingskursen i  Pattaya idag   3,09 !

Vilken förnedring av oss svenskar. Danska kronan har under hela mitt liv tidigare  varit mindre värd än svenska kronan.

Nästa gång någon frågar var jag kommer ifrån kommer jag att svara  DANMARK, eftersom jag är skåning.

IHbiOupLuP0pHcAxdLgfKpftZqR-wZ6UxUOaqjOCe3B7TB4C4VaVX9a5tMqYDHNGq59AfiAClpBEdNt7l8Y86M8KEHCOMPz-ubDg-f1xUQgzeoUyOVVZrRn08MVjaoRoOrS1f9j8jV5DF45caz-6DdyjbeneFiI2.jpg.2551b3a28058ed90bf4f8f0762c772bd.jpg

Ändrades av ArneMorales
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev scorpio63:

QUE?????

Som svaret från Manuel i Faulty Towers.

Eftersom det tydligen är så bra hos dig så söker jag jobb där då.

Finns det en avancerad mekanisk industri där så kan du lägga länken här.

Min vän som år sjuksköterska vill oxå ha ett jobb i tavelsjö om vi ska flytta.

Ingen av oss vill pendla mer än 30 minuter per dag till arbete.

Men inget av det är väl något problem, glesbygdsbidrag, ingen behöver jobba just nu...

I umeå finns det jobb för er båda, Universitets sjukhuset NUS skriker efter sjuksköterskor. Ålö maskiner tillverkar traktorlastare,

Komatsu skogs maskiner, volvo tillverkar sina lastbilshytter här så nog finns det jobb åt er båda utan glesbygdsbidrag

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

I umeå finns det jobb för er båda, Universitets sjukhuset NUS skriker efter sjuksköterskor. Ålö maskiner tillverkar traktorlastare,

Komatsu skogs maskiner, volvo tillverkar sina lastbilshytter här så nog finns det jobb åt er båda utan glesbygdsbidrag

Länkar på det, eller gissar du bara?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

allt är orkeristrerat ! och av vilka,,, ? vi vanliga löntagare kommer inte att få det bättre ! det är en väldigt lång nedförsbacke,,,   dessa jävla freemasons,, frimurarna,, mkt långt gånget och stort,! väldigt stort,, förkovra er och läs !

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev sweeex:

allt är orkeristrerat ! och av vilka,,, ? vi vanliga löntagare kommer inte att få det bättre ! det är en väldigt lång nedförsbacke,,,   dessa jävla freemasons,, frimurarna,, mkt långt gånget och stort,! väldigt stort,, förkovra er och läs !

Så är det, och vilka runnar Frimurarna?

Vill egentligen inte tro på konspirationer, men ligger nära till hands. 

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Länkar på det, eller gissar du bara?

Att NUS söker sjuksköterskor är helt klart, sjuksköterskor är en bristvara här. Han söker avanserat industri jobb

och då nämde jag dom tre största företagen finns även i lilla Vindeln en mekaniskt företag, kommer inte ihåg vad

det heter och där är det lungt men pub och pizeria finns

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Att NUS söker sjuksköterskor är helt klart, sjuksköterskor är en bristvara här. Han söker avanserat industri jobb

och då nämde jag dom tre största företagen finns även i lilla Vindeln en mekaniskt företag, kommer inte ihåg vad

det heter och där är det lungt men pub och pizeria finns

Så inget befog för dina påståenden?

Bara vad du tror?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Så inget befog för dina påståenden?

Bara vad du tror?

NUS betalar dubbla löner nu under sommaren och som skrivits förut man måste söka jobben dom kommer inte

av sej själv

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Så är det, och vilka runnar Frimurarna?

Vill egentligen inte tro på konspirationer, men ligger nära till hands. 

Det är inte frågan om vilka de är,,, fråga istället om bilderberga gruppen, fråga om vilka av usa presidenter som är/varit freemasons,  tänk sen,, varför,, ? vilka har varit är med på dessa möten, ,, vad har de för uppdrag idag ? vilka är "trådhållarna" i den gruppen tex,,   nä man blir mörkrädd ! tur jag bor i skogen!

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

NUS betalar dubbla löner nu under sommaren och som skrivits förut man måste söka jobben dom kommer inte

av sej själv

Så jobb i Umeå annonseras inte ut?

Tänkte mer på alla de mekaniska företag du nämnde som sökte arbetskraft, var det nått du bara trodde alltså?

Dela på andra sajter

Bathen har aldrig sett en så dålig kurs personligen.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Frugan behöver mer pengar så jag kollade Swedbank nyss och just nu var det 3,26

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Näääää euro vill jag inte ha. Har man en lön nu på 20000 Kr så får man bara ca 2000 med  euro 😲

Det är ju en riktigt dålig affär 😉

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...