Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev keptang:

Appropå Svenska kronan VS Thai baht som väl ämnet är eller något helt annat? Rätt enkelt att skapa en ny tråd om man vill. Vet du inte hur så skicka ett PM. 😀

Är väl många som har jämfört med andra valutor så som dollar och euro.

Du låter lite sjävsäker och spydig i din kommentar.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tommy:

Rösta på mej som moderator!

Jag lovar att banna alla jag inte gillar på livstid, och visst, jag gillar BTT, på nåt vis!

Bidragsfuskare, pensionärer och misstänkta hottentotter åker direkt! (jag har en lista klar, för att få den via PM, Swisha 100 Sek eller motsvarande summa i THB, ca 245, till: 0708567376!)

MVH

(OBS Buskis)

Får jag växla med dig? Har lite baht över... med den kursen skall jag ta ut lite extra innna jag far mot svedala igen... 

Dela på andra sajter

John Khonken
10 timmar sedan, skrev hamnoi:

:)

D5PJffjXkAM9H2W.jpg-large.jpeg.704e09564503a307ce664afc01757511.jpeg

Kallas prioriteringar. Om man tog bort presstödet på 660mille. Hade polis och äldrevård behållit sina pengar. Polis hade t.o.m fått en höjning till lönerna för polisen. Det är alltså viktigare att få ut propaganda  än att låta våra äldre få det bättre och polisen få det lite bättre. Förstår vilka människor som folk har röstat på. Men själva har dom inga skrupler att sko sig som fan.

Ändrades av John Khonken
Dela på andra sajter

Guest JJC

Om tre år kommer en euro att kosta närmare 12 kronor. Det säger experten Kristin Magnusson Bernard i Makrorådet. 

Bedömningen bygger på att marknaden har rätt om euroinflationen och att Riksbanken strikt siktar på att nå en inflation på 2 procent.

Dela på andra sajter

Soengsang

Som vanligt får vanligt folk lida för vänsterns misskötsel av statsfinnanserna och den svaga valutan.

”Mellan mars 2018 och mars 2019 steg priset på mat med 3,4 procent – en ökningstakt som är hela 30 procent högre än samma period ett år tidigare”

https://www.expressen.se/nyheter/svenska-kronan-ar-svag-da-okar-matpriserna-/

496CC541-8A0F-4837-A988-8704DD62BCE7.jpeg.a6226fe836f1945b0a3cbb2194cced7c.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Som vanligt får vanligt folk lida för vänsterns misskötsel av statsfinnanserna och den svaga valutan.

”Mellan mars 2018 och mars 2019 steg priset på mat med 3,4 procent – en ökningstakt som är hela 30 procent högre än samma period ett år tidigare”

Att priserna på livsmedel gått upp med 3,4% det senaste året tycker jag inte är speciellt märkligt med tanke på den rekordtorka som var förra sommaren. För övrigt så borde det ju betyda att inflationsmålet närmar sig och att Riksbanken till slut kan höja reporäntan så att vi får en bättre växlingskurs.

Angående det du kallar "vänsterna misskötsel av statsfinanserna" så betalas det av på statsskulden sen flera år tillbaka. Du kan ju titta på diagrammet i länken nedan så ser du det samt även då fråga dig själv vilka som satt vid rodret 1991-1994 när statsskulden fullständigt skenade.

https://www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Sveriges-statsskuld-oversikt/Historik-i-diagram/

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

SWED THAI
13 minuter sedan, skrev Fritz:

Att priserna på livsmedel gått upp med 3,4% det senaste året tycker jag inte är speciellt märkligt med tanke på den rekordtorka som var förra sommaren. För övrigt så borde det ju betyda att inflationsmålet närmar sig och att Riksbanken till slut kan höja reporäntan så att vi får en bättre växlingskurs.

Angående det du kallar misskötsel av statsfinanserna så betalas det av på statsskulden sen flera år tillbaka. Du kan ju titta på diagrammet i länken nedan så ser du det samt även då fråga dig själv vilka som satt vid rodret 1991-1994 när statsskulden fullständigt skenade.

https://www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Sveriges-statsskuld-oversikt/Historik-i-diagram/

Kan det vara så att den är spegelvänd? 😉

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Kan det vara så att den är spegelvänd? 😉

Nja, snarare att det är den beryktade horisontlinjen som hamnat på sniskan, och det ordentligt. :dance1:

Dela på andra sajter

SWED THAI
9 minuter sedan, skrev Fritz:

Nja, snarare att det är den beryktade horisontlinjen som hamnat på sniskan, och det ordentligt. :dance1:

Ja man kan ju studera diagrammet lite nogare så ser man vad vänsterpacket har gjort tills dagsdato.

Kanske var det så att Calle & CO ville komma upp sig. 😉

Ändrades av SWED THAI
Dela på andra sajter

Soengsang
33 minuter sedan, skrev Fritz:

Angående det du kallar "vänsterna misskötsel av statsfinanserna" så betalas det av på statsskulden sen flera år tillbaka. Du kan ju titta på diagrammet i länken nedan så ser du det samt även då fråga dig själv vilka som satt vid rodret 1991-1994 när statsskulden fullständigt skenade.

Minskad statsskuld är uppenbarligen inte avgörande för tillväxt, vilket är måttet för ett lands utveckling, där har ju Sverige stagnerat, det måste till och med ni vänsteranhängare kunna inse.

Sen är det helt magiskt att du försvarar höjda matpriser vilket först och främst drabbar de ekonomiskt utsatta :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Minskad statsskuld är uppenbarligen inte avgörande för tillväxt, vilket är måttet för ett lands utveckling, där har ju Sverige stagnerat, det måste till och med ni vänsteranhängare kunna inse.

Sen är det helt magiskt att du försvarar höjda matpriser vilket först och främst drabbar de ekonomiskt utsatta :)

Som vanligt tolkar du mina inlägg på samma sätt som Humhum tolkar bibeln. :dance1:

Dela på andra sajter

Soengsang
2 minuter sedan, skrev Fritz:

Som vanligt tolkar du mina inlägg på samma sätt som Humhum tolkar bibeln. :dance1:

Inte alltid, men oftast de politiska ;)

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Soengsang:

Minskad statsskuld är uppenbarligen inte avgörande för tillväxt, vilket är måttet för ett lands utveckling,

Om du tittar på programmet Lyxfällan så kan du se hur det till slut kan gå för dom som ser tillväxt i sin ekonomi som det enda saliggörande och blundar helt för att den kommer sig av lånade pengar i en till synes ändlös karusell. Same same but different.

Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Soengsang:

Och ändå har vi ingen inflation!?!?

Dela på andra sajter

Tallviking

Lite tips och råd om att växla eller ta ut valuta i utlandet

https://www.svd.se/darfor-ska-du-inte-ta-ut-pengar-pa-flygplatsen

Därför ska du inte ta ut pengar på flygplatsen

Hur undviker man onödiga uttagsavgifter på semestern? SvD reder ut med bank- och finansrådgivaren Fredrik Nordquist, från Konsumenternas bank- och finansbyrå.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Lite tips och råd om att växla eller ta ut valuta i utlandet

https://www.svd.se/darfor-ska-du-inte-ta-ut-pengar-pa-flygplatsen

Därför ska du inte ta ut pengar på flygplatsen

Hur undviker man onödiga uttagsavgifter på semestern? SvD reder ut med bank- och finansrådgivaren Fredrik Nordquist, från Konsumenternas bank- och finansbyrå.

Betallänk 🙄

Dela på andra sajter

Tallviking
1 minut sedan, skrev berlitz:

Betallänk 🙄

Funkar för mig utan att behöva betala i alla fall

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev berlitz:

Betallänk 🙄

Inte om man har VPN-tunnel eller vad det nu kallas.

Dela på andra sajter

Soengsang
34 minuter sedan, skrev Tallviking:

Funkar för mig utan att behöva betala i alla fall

Fortfarande, ofta publiceras inslag som den första tiden är öppna, för att rätt snabbt bli bakom betalvägg?

Den är bakom betalvägg för mig, svenskt ip via vpn just nu från Muminland.

Dela på andra sajter

Fungerar utmärkt att läsa

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela på andra sajter

Soengsang
5 minuter sedan, skrev gst:

Fungerar utmärkt för mig :)

Precis nyss, skrev Peolito:

Fungerar utmärkt att läsa

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Underligt...

1234.png.6044a7f1daa465e991351b7f1e9fe4cc.png

Dela på andra sajter

Tallviking
Precis nyss, skrev Soengsang:

Underligt...

1234.png.6044a7f1daa465e991351b7f1e9fe4cc.png

Tror dom tillåter ett par läsningar gratis per månad. Testa att rensa din cache

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...