Tommy Inlagd April 27, 2019 Dela Inlagd April 27, 2019 13 minuter sedan, skrev Tallviking: http://svenskadagstidningar.se/politisk-farg/ majoriteten av media idag är liberal Nu var det väl de vänsterblivna journalisterna vi talade om? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 27, 2019 Dela Inlagd April 27, 2019 2 minuter sedan, skrev Tommy: Nu var det väl de vänsterblivna journalisterna vi talade om? MVH Nu är det ju inte journalisterna som avgör vad som publiceras i de olika tidningarna Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 27, 2019 Dela Inlagd April 27, 2019 19 minuter sedan, skrev Tallviking: http://svenskadagstidningar.se/politisk-farg/ majoriteten av media idag är liberal Haha, ja och Lars Ohly var inte kommunist... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 27, 2019 Dela Inlagd April 27, 2019 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Tallviking: Själv jobbar jag med att förbättra den demokrati vi har i Sverige Skrämmande att du isof inte fördömer diktaturen i Thailand, ist för att mer eller mindre acceptera och berömma den, för att i nästa andetag säga att du jobbar med Sveriges demokrati. Inte undra på att det mer eller mindre råder demokraur i Sverige... Ändrades April 27, 2019 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 5 timmar sedan, skrev Soengsang: Skrämmande att du isof inte fördömer diktaturen i Thailand, ist för att mer eller mindre acceptera och berömma den, för att i nästa andetag säga att du jobbar med Sveriges demokrati. Inte undra på att det mer eller mindre råder demokraur i Sverige... Skrämmande att du inte verkar förstå de fundamentala skillnaderna mellan de politiska förutsättningarna i Thailand och Sverige...... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 Medlöperi och apologetism "Varför gjorde du allt detta"? frågade intervjuaren "Jag var för rädd för att säga nej. Skulle jag sagt nej hade jag riskerat min karriär" Den som ställde frågan var Gitte Sereny i ett av hennes samtal med Franz Stangl, kommendanten i Treblinka. Ungefär vad PK eliten gör idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 1 timme sedan, skrev Tallviking: Skrämmande att du inte verkar förstå de fundamentala skillnaderna mellan de politiska förutsättningarna i Thailand och Sverige...... Så du menar att diktaur är ok i ett land, men inte ett annat? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 26 minuter sedan, skrev Soengsang: Så du menar att diktaur är ok i ett land, men inte ett annat? Absolut inte, men det kan skilja väldigt mycket på politiker och den demokrati dom skapar och det demokratiska system som råder Thailand och sverige ligger väldigt lång ut på skalan där fast i motsatta ändar Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 22 minuter sedan, skrev Tallviking: Absolut inte, men det kan skilja väldigt mycket på politiker och den demokrati dom skapar och det demokratiska system som råder Thailand och sverige ligger väldigt lång ut på skalan där fast i motsatta ändar Beklagligt om du anser dig jobba med demokrati, just saying! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 1 minut sedan, skrev Soengsang: Beklagligt om du anser dig jobba med demokrati, just saying! Till skillnad från dig bygger jag mina åsikter på kunskap i och med att jag jobbar med det varje dag du verkar vara helt besatt av hat baserad på ”kunskap” från ”alternativ media” Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 2 minuter sedan, skrev Soengsang: Beklagligt om du anser dig jobba med demokrati, just saying! Nämn ett land som enligt dig har demokrati. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 (ändrad) 4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Nämn ett land som enligt dig har demokrati. Finns naturligtvis många, men jag gillar valsystemen de har tex i Kanada och Frankrike. Där sitter ingen som statsöverhuvud som merparten av befolikningen INTE vill ha! Ändrades April 28, 2019 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 Schweiz med direktdemokrati där medborgarna för rösta om många frågor. Och medborgarna också bestämmer utgången inte Junker och EU Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 Precis nyss, skrev Soengsang: Finns naturligtvis många, men jag gillar valsystemen de harvtex i Kanada och Frankrike. Där sitter ingen som statsöverhuvud som merparten av befolikningen INTE vill ha! Direktval av president, Frankrike, och det partis partiledare som lyckats forma en majoritet i parlamentet, Kanada. Om Sverige hade haft direktval av president, i 2 omgångar för ingen kandidat får mer än 50 i första, hade helt säkert Löfven vunnit. Kanada stilen har faktiskt Sverige också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 6 minuter sedan, skrev John Khonken: Schweiz med direktdemokrati där medborgarna för rösta om många frågor. Och medborgarna också bestämmer utgången inte Junker och EU Vilka utgångar bestämmer Junker och EU? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 (ändrad) 15 minuter sedan, skrev Tallviking: Till skillnad från dig bygger jag mina åsikter på kunskap i och med att jag jobbar med det varje dag du verkar vara helt besatt av hat baserad på ”kunskap” från ”alternativ media” För dig gäller bara den sanna sanningen från parti organet och allt annat är lögn Alla som inte håller med dig och din sanning kallar du för rabiessmittade hundar. Det är ditt arbete för demokrati? Du borde skämmas att du kallar dig arbetare för demokrati. Ändrades April 28, 2019 av JJC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Direktval av president, Frankrike, och det partis partiledare som lyckats forma en majoritet i parlamentet, Kanada. Om Sverige hade haft direktval av president, i 2 omgångar för ingen kandidat får mer än 50 i första, hade helt säkert Löfven vunnit. Kanada stilen har faktiskt Sverige också. Lögnen hade garanterat inte vunnit! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 12 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Vilka utgångar bestämmer Junker och EU? Kan du läsa NOT INTE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 11 minuter sedan, skrev John Khonken: Kan du läsa NOT INTE Ja, du skrev att medborgarna bestämmer och inte EU. Eller ja, du kanske menar "...bestämmer utgången inte Junker och EU, FN, Trump, Xi, Nato....." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 22 minuter sedan, skrev Soengsang: Lögnen hade garanterat inte vunnit! Det förstår jag inte vad du menar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 Precis nyss, skrev HuaHindinnge: Det förstår jag inte vad du menar. Ahh...auto spell, Lövfen menade jag naturligtvis, men blev ju rätt träffande Jo, han hade aldrig kommit till makten vid liknande demokratiska valsystem dom tex Frankrike har. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 12 minuter sedan, skrev Soengsang: Ahh...auto spell, Lövfen menade jag naturligtvis, men blev ju rätt träffande Jo, han hade aldrig kommit till makten vid liknande demokratiska valsystem dom tex Frankrike har. Tvärtom. I Frankrike är det 2 omgångar presidentval. Om vi hade det i Sverige hade det varit Löfven mot Ulf, eller kanske Jimmy i omgång 2. Jimmy hade inte vunnit i andra omgången, inte ens alla M och KD väljare hade röstat på Jimmy. Ulf hade kunnat få nära 50 % om SD väljarna hade röstat på Ulf, men det är inte säkert att de hade röstat alls i omgång 2 och då har Ulf ingen chans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 32 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Ja, du skrev att medborgarna bestämmer och inte EU. Eller ja, du kanske menar "...bestämmer utgången inte Junker och EU, FN, Trump, Xi, Nato....." Bättre att erkänna att du inte läste vad jag skrev. Väldigt löjlig bortförklaring. Du gjorde som många med dig gör. Tittar på vem som skriver inte VAD han skriver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 1 minut sedan, skrev John Khonken: Bättre att erkänna att du inte läste vad jag skrev. Väldigt löjlig bortförklaring. Du gjorde som många med dig gör. Tittar på vem som skriver inte VAD han skriver. Men varför skrev du då "...inte Junker och EU"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 Vad är du inte förstår i texten. Vi talade om demokrati. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu