Persistant Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 On 2019-02-03 at 11:58, skrev John Khonken: Vad vill du med detta alster. Att vi ska hylla Löven eller att Ingves är helt oskyldig. Allt är miljöns fel. Slutar alla att flyga utom våra politiker så blir allt bra Jag bara kostaterar fakte . Som tröst till dig som en typiskt genomsnittskonsument , har aldrig röstat vänster . Bildt var den siste statsminister som påverkade kronan och räntan . Men om du har som enda kommentar att kasta skit på mig så bjuder jag på det Din okunnighet gör dig bara löjligb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Persistant Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 On 2019-02-03 at 11:58, skrev John Khonken: Vad vill du med detta alster. Att vi ska hylla Löven eller att Ingves är helt oskyldig. Allt är miljöns fel. Slutar alla att flyga utom våra politiker så blir allt bra Att du inte förstår mitt sk alster slår bara tillbaka på dig . Har jag ngn gång hyllat Löfven ? Det jag vet är att Riksbanken är sedan merän 10 år självständig . Om Ingves sköter sitt jobbdet kan man diskutera men inte bara ur turisters synpunkt . Det finns de branscher som gynnas av låg kurs och även gemene man . Men jag inser att du och dina gelikar har en mer enkel förklaring , Löfven . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 3.33 på TT Exchange i Pattaya. Söndag kl 11:54. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 1 timme sedan, skrev Persistant: Att du inte förstår mitt sk alster slår bara tillbaka på dig . Har jag ngn gång hyllat Löfven ? Det jag vet är att Riksbanken är sedan merän 10 år självständig . Om Ingves sköter sitt jobbdet kan man diskutera men inte bara ur turisters synpunkt . Det finns de branscher som gynnas av låg kurs och även gemene man . Men jag inser att du och dina gelikar har en mer enkel förklaring , Löfven . Det är ju den förda politiken som utgör basen för hur kronan ska utvecklas. Även om Ingves ska vara fri från yttre påverkan så får han ju rätta sig efter hur utvecklingen är för landet och det är ju politikerna som styr det. Man kan ju dra paralleller till Federal Reserves senaste beslut att inte höja räntan och även dra ner räntekurvan framöver. FR är också "fristående" men inte utan påverkan. Trumpen har ju haft synpunkter på dom länge och det har t.o.m. ryktats om att han skulle avsätta chefen. Var det senaste beslutet taget utan påverkan från Trumpen och andra yttre krafter? Ja vem vet förutom gubbarna i FR och dom skulle aldrig erkänna det om det var så? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 2 timmar sedan, skrev Persistant: Att du inte förstår mitt sk alster slår bara tillbaka på dig . Har jag ngn gång hyllat Löfven ? Det jag vet är att Riksbanken är sedan merän 10 år självständig . Om Ingves sköter sitt jobbdet kan man diskutera men inte bara ur turisters synpunkt . Det finns de branscher som gynnas av låg kurs och även gemene man . Men jag inser att du och dina gelikar har en mer enkel förklaring , Löfven . Vad svamlar du om den här gången. Jag förstår ingenting. Vad är det jag skriver som är fel. Vad jag vet har jag aldrig kallat dig vänster. När det gäller riksbanken så diskuterade jag den för Sveriges inhemska problem inte ur turistsynpunkt. Läste du inte det heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 usch la in en overforing nu fran swedbank till BKK bank 50.000 preliminarkursen blev 151858 B 😭 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 Sverige har bra statsfinanser, inget tvivel om det. Att politikerna inte gör rätt prioriteringar är en annan sak. Men detta 73 punktsprogram tillsammans med återställare för saker som försvann med M KD budgeten gör statsfinanserna mindre bra. Allt kostar och det finns ingenstans där politikerna, förutom SD och i viss mån M och KD, vill spara. Nästa lågkonjunktur är snart här så då är det bra att spendera men det måste vara på rätt säker.Dom kommunala Finanserna är en katastrof.Ingår i landets ekonomi.Privatpersoner har högsta belåningen ever.Ingår i landets ekonomi.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 2 minuter sedan, skrev Nicholas: Dom kommunala Finanserna är en katastrof. Ingår i landets ekonomi. Privatpersoner har högsta belåningen ever. Ingår i landets ekonomi. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Ja, och det är samma för alla länder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 Alla länder i Västeuropa men även USA är skuldsatta (utom Norge) upp över öronen. Vem är det som har skuldsedlarna i sin ägo. Vet HuaHindinnge eller är finns det någon som kan förklara hur det egentligen ligger till? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 4 minuter sedan, skrev evert 1: Alla länder i Västeuropa men även USA är skuldsatta (utom Norge) upp över öronen. Vem är det som har skuldsedlarna i sin ägo. Vet HuaHindinnge eller är finns det någon som kan förklara hur det egentligen ligger till? Du har helt rätt. Tyvärr vet jag inte och kan inte förklara riktigt hur det har blivit såhär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Februari 11, 2019 Dela Inlagd Februari 11, 2019 (ändrad) 13 timmar sedan, skrev evert 1: Alla länder i Västeuropa men även USA är skuldsatta (utom Norge) upp över öronen. Vem är det som har skuldsedlarna i sin ägo. Vet HuaHindinnge eller är finns det någon som kan förklara hur det egentligen ligger till? Intressant fråga tycker jag. Vet att det finns flera här på forumet som är väldigt kunniga i nationalekonomi, tex Spooncreek, och Atom förståss. För att få igång dem så kastar jag in ett enkelt svar Globalisterna och deras banker. Google Rothschield, Soros, Rockerfeller... Ändrades Februari 11, 2019 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Februari 11, 2019 Dela Inlagd Februari 11, 2019 3.33 på TT Exchange i Pattaya idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Februari 11, 2019 Dela Inlagd Februari 11, 2019 1 hour ago, ArneMorales said: Intressant fråga tycker jag. Vet att det finns flera här på forumet som är väldigt kunniga i nationalekonomi, tex Spooncreek, och Atom förståss. För att få igång dem så kastar jag in ett enkelt svar Globalisterna och deras banker. Google Rothschield, Soros, Rockerfeller... Jag tackar för ditt outsinliga förtroende i mig och min kunskap. Givetvis sitter världens rikaste människor och de största bankerna på en stor del av världens statsskuld. Men även du och jag och förmodligen över en miljard andra människor sitter på våra små delar. Personligen sitter jag nog på en mindre del än Soros och Rotschild, men jag jobbar på det, i alla fall några månader till. En statsskuld är ju inte en skuld mellan Land A och Land B, även om det kan vara en del av det. I de flesta länder är det landets egna medborgare som sitter på den största delen av statsskulden i form av obligationer, innestående pension etc. Jag har även en liten del av USA’s, Kinas och Thailands statsskulder i min ägo men jag tror nog inte att andelen är så hög att jag kan börja ställa krav på dem att byta ut sina tveksamma ledare. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 11, 2019 Dela Inlagd Februari 11, 2019 (ändrad) Hur mycket starkare blir Bathèn nu då https://www.di.se/nyheter/kungligt-valbrak-saknar-motstycke-marknaden-darrar/ Ändrades Februari 11, 2019 av Dolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Februari 11, 2019 Dela Inlagd Februari 11, 2019 13 minuter sedan, skrev Dolle: Hur mycket starkare blir Bathèn nu då https://www.di.se/nyheter/kungligt-valbrak-saknar-motstycke-marknaden-darrar/ Endast prenumeranter kan läsa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 11, 2019 Dela Inlagd Februari 11, 2019 (ändrad) Gjorde några betalningar med den svenska Kalle Anka valutan idag Thailand 1,00 SEK = 3,37 THB Italien 10,55 SEK = 1,00 EUR Skatteverket 1,00 SEK = 1,00 SEK Man brukar klaga över långa OCR nummer men ska man skicka slantar till Italien så behövs de 27 bokstäver och siffror till IBAN/Kontonummer Ändrades Februari 11, 2019 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Februari 11, 2019 Dela Inlagd Februari 11, 2019 39 minuter sedan, skrev berlitz: Endast prenumeranter kan läsa. Skulle det vara lika i Sverige så rasar skr till botten nivå När det är politiskt oro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Februari 11, 2019 Dela Inlagd Februari 11, 2019 1 timme sedan, skrev berlitz: Endast prenumeranter kan läsa. Dramatiken kring prinsessan gjorde att bathen i fredags drabbades av det största fallet mot dollarn sedan oktober, skriver CNBC. Valutan var en av Asiens starkaste i fjol. Bangkokbörsen backar 0,8 procent på måndagen. Flera av landets stora konglomerat, som Chaoren Pokphand och King Power, har nära koppling till juntan och ser med oro på det turbulenta situationen kring valet, där runt 100 partier väntas ställa upp, skriver Nikkei Asian Review. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Februari 11, 2019 Dela Inlagd Februari 11, 2019 Å kronan faller ändå bank - bank TT 3.66 🤤 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 11, 2019 Dela Inlagd Februari 11, 2019 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Skatteverket 1,00 SEK = 1,00 SEK Snart är det väl Skatteverket 1,00 SEK = 0,50 SEK så vi får ordning på statsfinanserna och kan ge mera bidrag till elcyklar. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SPIND3LN Inlagd Februari 11, 2019 Dela Inlagd Februari 11, 2019 Skulle gärna tegit emot ett STORT bidrag för inköp av elcykel. Skulle nog nöja mig med ..... ????? hmmmmmm 250.000 skr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Februari 12, 2019 Dela Inlagd Februari 12, 2019 (ändrad) Ja kronan fortsätter sakta dala ner i dyn. Konstigt verkar en del tycka, vi (staten) betalar av så duktigt på statsskulden och BNP växer så det knakar. Vad det inte talas lika högt om är att de privata skulderna ökar mycket snabbare än statens återbetalningar minskar samt BNP mest hålls upp av utökade servicetjänster/HVB-hem åt kulturberikarna. Lite lång video men en delförklaring på sveriges problem. Ser inte ljust ut tyvärr. / SatanG Ändrades Februari 12, 2019 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Februari 12, 2019 Dela Inlagd Februari 12, 2019 20 timmar sedan, skrev Esspe: Snart är det väl Skatteverket 1,00 SEK = 0,50 SEK så vi får ordning på statsfinanserna och kan ge mera bidrag till elcyklar. Nej det blir inga mer bidrag till el-cyklar däremot ryktas det om gratis rakapparater till ensamkommande barn. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 12, 2019 Dela Inlagd Februari 12, 2019 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 12, 2019 Dela Inlagd Februari 12, 2019 11 minuter sedan, skrev Tallviking: Nu blir Boa gramse på dig 😋 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu