Abercrombie Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 3.33 på TT Exchange i Pattaya idag, torsdag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 Jag fich 3.27 I en småtransaktion genom wuSkickat från min SM-N950F via TapatalkFick 3.21 imorse på WUSkickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 3.36 bank till bank TT Det går utför hela tiden 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 Snillen spekulerar 😃 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 Det är ju ren katastrof med växelkursen nu. Men det verkar som det inte har nåt större nyhetsvärde i Sverige, det har ju helt slutat skrivas om det. Eller är det order "uppifrån" för att inte förstöra "Sverigebilden"? Verkar som de styrande gett upp. 35% back på ung en mandatperiod..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 16 minuter sedan, skrev frogfish: Det är ju ren katastrof med växelkursen nu. Men det verkar som det inte har nåt större nyhetsvärde i Sverige, det har ju helt slutat skrivas om det. Eller är det order "uppifrån" för att inte förstöra "Sverigebilden"? Verkar som de styrande gett upp. 35% back på ung en mandatperiod..... 11 % de senaste 3 åren. Eller jämför du med THB? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 (ändrad) 7 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: 11 % de senaste 3 åren. Eller jämför du med THB? SEK/THB. Enligt trådens titel. Vet att bahten är stark också, men det känns ändå som vi är på väg rätt ner i mörkret. Och det är väldigt tyst om det i press etc. Men när man är bland de sämsta i klassen kanske man blundar och önskar att man ska vakna snart... Ändrades Februari 7, 2019 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 1 minut sedan, skrev frogfish: SEK/THB. Vet att bahten är stark också, men det känns ändå som vi är på väg rätt ner i mörkret. Tänkte bara på din kommentar "Men det verkar som det inte har nåt större nyhetsvärde i Sverige, det har ju helt slutat skrivas om det. Eller är det order "uppifrån" för att inte förstöra "Sverigebilden"? Verkar som de styrande gett upp." De styrande bryr sig inte om THB/SEK. Det finns ingen anledning. USD har blivit stärkt mot alla andra valutor som inte är kopplade till USD. THB är, eller har varit, kopplad mot USD. Här är NOK och GBP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 1 minut sedan, skrev HuaHindinnge: Tänkte bara på din kommentar "Men det verkar som det inte har nåt större nyhetsvärde i Sverige, det har ju helt slutat skrivas om det. Eller är det order "uppifrån" för att inte förstöra "Sverigebilden"? Verkar som de styrande gett upp." De styrande bryr sig inte om THB/SEK. Det finns ingen anledning. USD har blivit stärkt mot alla andra valutor som inte är kopplade till USD. THB är, eller har varit, kopplad mot USD. Här är NOK och GBP Ok. Tänker inte tjafsa semantik här. Att jag relaterade till baht här var för att det är en tråd för detta. Och sen borde väl kronkursen vara intressant för de styrande rent generellt. Men kronkursen kanske är helt ointressant. Nog bara jag som bryr mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 Precis nyss, skrev frogfish: Ok. Tänker inte tjafsa semantik här. Att jag relaterade till baht här var för att det är en tråd för detta. Och sen borde väl kronkursen vara intressant för de styrande rent generellt. Men kronkursen kanske är helt ointressant. Nog bara jag som bryr mig. Tycker inte det har "gått dåligt" mot EUR, NOK, GBP. Alla valutor har i princip gått dåligt mot USD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 Precis nyss, skrev HuaHindinnge: Tycker inte det har "gått dåligt" mot EUR, NOK, GBP. Alla valutor har i princip gått dåligt mot USD. Ok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 1 hour ago, apknug said: Har skrivet det förr men det tål att upprepas, särskilt då det med rätta klagas på Ingves och svetsarens sätt att behandla kronan. Hade vi gått med i Euron så hade "kursen" för THB varit 4.17 för oss nu! Bygger på att vi hade knutit kronan till eur på 8.50 om vi infört eur. Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk Då kan vi som röstade ja till Euron slå oss för bröstet och utbrista "vad var det vi sa".. Åh andra sidan var det precis tvärtom om inledningsvis efter folkomröstningen. Då var det bättre att stå utanför vad jag minns. Valutarõrelser är rätt irrationella. Det är väl det enda man med säkerhet vet .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 1 timme sedan, skrev apknug: Har skrivet det förr men det tål att upprepas, särskilt då det med rätta klagas på Ingves och svetsarens sätt att behandla kronan. Hade vi gått med i Euron så hade "kursen" för THB varit 4.17 för oss nu! Bygger på att vi hade knutit kronan till eur på 8.50 om vi infört eur. Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk Att bry sig om svenskens semesterintressen är nog inte högsta prioritet för någon, förutom svensken som ska på semester. Jag känner folk som röstade ja till EU, då dom tänkte att vi skulle få tyska priser på alkoholen. Slutsats av det får var och en göra själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 14 minuter sedan, skrev spooncreek: Valutarõrelser är rätt irrationella. Det är väl det enda man med säkerhet vet .. Det är en anledning till att byta till EUR. Blir inga valuta rörelser mellan EUR länderna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 (ändrad) 17 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Att bry sig om svenskens semesterintressen är nog inte högsta prioritet för någon, förutom svensken som ska på semester. Jag känner folk som röstade ja till EU, då dom tänkte att vi skulle få tyska priser på alkoholen. Slutsats av det får var och en göra själv. Kanske hade fungerat om de inte hade röstat på GP och inte röstat nej till EUR. Ändrades Februari 7, 2019 av HuaHindinnge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 11 hours ago, broder tuk tuk said: Ja jag råkade själv ut för en sån dam en gång utanför seven eleven. Det stannade en fin bil precis bredvid bordet där jag satt och en äldre thailändska i fina kläder gick in och köpte nåt på seven och sen av någon anledning slog hon sig ner vid soppbordet och började dricka. Framåt småtimmarna när vi båda var fulla gick hon med mig hem till rummet och lampan släcktes. Jag fick av henne bhn innan hon plötsligt av någon anledning stack ut genom dörren och försvann. Tror hon var över 65 vad jag minns. BTT Tom Peng Pung Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 39 minutes ago, HuaHindinnge said: Det är en anledning till att byta till EUR. Blir inga valuta rörelser mellan EUR länderna. Medhåll, och som den globalist jag är: I en framtid jag antagligen aldrig själv får uppleva önskas en enda världsvaluta. Bara grejen att hindra alla valutaspekulanter, världens storbanker inkluderade, från att tjäna pengar på ren spekulation och manipulation av marknaden vore guld(myntfoten) värd.😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 THB - världens starkaste valuta. Iaf mot dollarn men det är ju samma sak enl jänkarna. https://www.bloomberg.com/markets/fixed-income Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 7, 2019 Dela Inlagd Februari 7, 2019 54 minuter sedan, skrev spooncreek: Medhåll, och som den globalist jag är: I en framtid jag antagligen aldrig själv får uppleva önskas en enda världsvaluta. Bara grejen att hindra alla valutaspekulanter, världens storbanker inkluderade, från att tjäna pengar på ren spekulation och manipulation av marknaden vore guld(myntfoten) värd.😉 Jo det skulle va nåt. Förhandlingen för att sätta kursen vid konverteringen skulle nog ta ett tag Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 (ändrad) Nu kan vi nog till slut få se en uppgång i SEK:THB kursen. Det som lät som ett absurt rykte som startade igår har nu konfirmerats; prinsessan Ubolratana har presenterats som Thai Raksa Charts statsministerkandidat. TRC är en klon av Phua Thai, alltså Thaksins parti. Samtidigt accepterade Prayut nomineringen som statsministerkandidat för PPRP, alltså juntapartiet. Elit mot elit är som vanligt i Thailand men en kuppgeneral mot kungens storasyster...….. THB föll direkt nästan 20 Satang mot USD. Ändrades Februari 8, 2019 av Atom Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 12 minuter sedan, skrev Atom: Nu kan vi nog till slut få se en uppgång i SEK:THB kursen. Det som lät som ett absurt rykte som startade i gårkväll har nu konfirmerats; prinsessan Ubolratana har presenterats som Thai Raksa Charts statsministerkandidat. TRC är en klon av Phua Thai, alltså Thaksins parti. Samtidigt accepterade Prayut nomineringen som statsministerkandidat för PPRT, alltså juntapartiet. Elit mot elit är som vanligt i Thailand men en kuppgeneral mot kungens storasyster...….. THB föll direkt nästan 20 Satang mot USD. Tyvärr faller fortfarande 3.38 nu. När den når 2 så återvänder jag😁 Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 (ändrad) 30 minutes ago, Atom said: Nu kan vi nog till slut få se en uppgång i SEK:THB kursen. Det som lät som ett absurt rykte som startade igår har nu konfirmerats; prinsessan Ubolratana har presenterats som Thai Raksa Charts statsministerkandidat. TRC är en klon av Phua Thai, alltså Thaksins parti. Samtidigt accepterade Prayut nomineringen som statsministerkandidat för PPRP, alltså juntapartiet. Elit mot elit är som vanligt i Thailand men en kuppgeneral mot kungens storasyster...….. THB föll direkt nästan 20 Satang mot USD. Det här kan bli intressant. Jag tror att Prutten kommer få svårt att få mer än 6-7% i valet och Prinsessan kommer säkert sno åt sig lite av farbror generalens röster. Det ska också bli väldigt intressant att höra vad lokalbefolkning här på Samui kommer att säga, sydthaiarna avskyr Thaksin och TRT,PT men samtidigt är dom väldigt kära i kungahuset. För att hålla mig till ämnet så tror jag att kronan vs bahten kommer ligga som den ligger idag i minst 1 år framåt. Ändrades Februari 8, 2019 av Muimatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 3.31 var kursen på förmiddagen när jag passerade TT Exchange i Pattaya, men när jag nu går förbi igen så har den skuttat upp till 3.32. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 7 timmar sedan, skrev Atom: Nu kan vi nog till slut få se en uppgång i SEK:THB kursen. Det som lät som ett absurt rykte som startade igår har nu konfirmerats; prinsessan Ubolratana har presenterats som Thai Raksa Charts statsministerkandidat. TRC är en klon av Phua Thai, alltså Thaksins parti. Samtidigt accepterade Prayut nomineringen som statsministerkandidat för PPRP, alltså juntapartiet. Elit mot elit är som vanligt i Thailand men en kuppgeneral mot kungens storasyster...….. THB föll direkt nästan 20 Satang mot USD. Hon har tydligen avsagt sig sina kungliga titlar samtidigt. Det här var oväntat. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Persistant Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 On 2019-02-03 at 09:35, skrev Ken: Lista: Valutorna som presterar sämst – kronan i botten Den som semestrat utomlands under sommaren har märkt att det mesta blivit dyrare. Den svenska kronan har nämligen tappat rejält mot dollarn och slåss nu i den absoluta bottenligan när det gäller årets sämsta valutor, skriver Dagens Industri och hänvisar till data från Bloomberg. Efter bråket mellan USA och Turkiet har liran rasat drygt 41 procent jämfört med dollarn. Men värst är Venezuela som rasat 100 procent jämfört med den amerikanska valutan. Sverige intar en nionde plats på bottenlistan. Kronan har hittills i år fallit med 10,41 procent jämfört med dollarn och har fortsatt att försvagas både mot dollarn och euron under augusti. Enligt ett veckobrev från Nordea väntas kronan tappa ytterligare. "Orsakerna inkluderar en mjuk riksbank, en cyklisk inbromsning, potentialen för förnyad bostadsoro och mindre potential för en politisk riskpremie", skriver bankens analytiker i sitt senaste veckobrev, enligt DI. Valutorna som tappat mest mot dollarn 1) Venezuelansk bolivar – 100 procent 2) Turkisk lira – 41,44 3) Argentinsk peso – 37,03 4) Angolansk kwanza – 35,64 5) Brasiliansk real – 15,53 6) Rysk rubel – 14,88 7) Sydafrikansk rand och kopplade valutor Swaziländsk liangeni, Namibisk dollar, Lesothisk loti – 11,6 😎 Pakistansk rupi – 10,88 9) Svensk krona – 10,47 10) Tunisisk dinar – 10,03 11) Ungersk forint – 9,24 Den som tror att riksbanken är oberoende i Sverige är nog lite för godtrogen eller 100% sosse i alla lägen. Det kvittar hur dåligt det går och hur mycket skatterna måste höjas så gör aldrig sossarna några fel Kronfallet började med Löfvens tillträde och det går det aldrig att snacka sig ur. Nu har jag aldrig röstat på ett vänsterparti utan VET att Riksbanken är oberoende riksdag och regering sedan 2009 . Men det är yyterst vanligt att i stället för att argumentera så kastar man skit på insändare . Typiskt genomsnittskonsumenter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu