Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

Idag vete f*n vad som har hänt ?

Ett öre billigare nu  :dance1:

14025_fb8e39dca05adcd856c8bb6ae461f86495

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Kan meddela att det i framtiden kommer en starkare USD och därmed THB.

Det kommer även en svagare USD och därmed THB, allt beroende på hur länge man väntar.

Valutateoretikern Arne

PS: Tänk på att växla när det är bra kurs!

Dela på andra sajter

Jag åker ner först i November. Går o tror o hoppas på att den blir starkare till hösten.Hoppas närmare 5kr  :drinks:

Dela på andra sajter

GE Money Bank, Master Card.

ATM i Udon Tahni, vet tyvärr inte vilken bank.

4,34 THB/SEK

Inga uppgifter ang. uttagsavgifter.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Dela på andra sajter

Har nu kollat en del ATM i Udon Thani och hitills har alla tagit 150 Bath med ica kortet  :diablo:

Dela på andra sajter

ATM "UOB"

United Oversee Bank en Singapore bank som inte tar avgiften 150 Bath samt mycket bra kurs de gånger vi testat. Jag har ICA kort.

Moo

Dela på andra sajter

Finns en jättebra ATM-maskin i Roi Et, jättefina kvitton.

Hobbyväxlaren Arne

Dela på andra sajter

:mdr::mdr::mdr:

Finns en jättebra ATM-maskin i Roi Et, jättefina kvitton.

Hobbyväxlaren Arne

"Gubben i lådan" dök upp här med.

Värmen får tydligen fart på honom! :whistle:

M.v.h.   RedDragon

RedDragon

Dela på andra sajter

GammalDansken

Kursen hann precis upp i 4,50 i morse innan Riksbanken sänkte räntan

och fick kronan att sjunka gentemot Euro och Dollar.

Bahten står nu i 4,43 -och kursen faller  :diablo:

http://finance.yahoo...ource=undefined

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

ATM "UOB"

United Oversee Bank en Singapore bank som inte tar avgiften 150 Bath samt mycket bra kurs de gånger vi testat. Jag har ICA kort.

Moo

Se där! ett värdefullt tips för alla semester- och hobby-växlare :great:
Skulle inte förvåna mig om det bara är de Thailändskägda bankerna som lägger på en extra avgift, i så fall är det ju fritt fram för en bojkott.
Nån som orkar kolla upp detta?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

ATM "UOB"

Moo

Hej Moo

Vilken stad hittar man denna ATM? finns den kanske i Udon?
Mvh.
Janne
Dela på andra sajter

De finns över hela Thailand vad jag vet har haft denna banken i många år genom frugan alltid bästa kursen.

Men nu när jag skulle ha eget konto kunde de inte hjälpa mig så det blev Krung Thai Bank.

Men om jag vill ta ut pengar från Sverige blir det UOB.

Moo

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Himla tjat om dessa 150 bahts avgifter.

Ta ut 20.000 baht per gång så slipper ni ju bekymra er så mycket.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Jag har gjort mina uttag i BKK och aldrig fått frågan om 150 bath och vid kontroll på kontot drar UOB ATM minst sv kronor från kontot.

Har även ställt frågan på deras bank kontor och även där blivit informerad om att de inte tar någon avgift med utlänska kort.

Tidigare när man växlade Sv kronor till Thaibath fick vi alltid bästa kursen på UOB därför andvänder vi oss av UOB sedan nu 10 år.

Moo

Dela på andra sajter

Självklart gör vi redan det, kostnaden blir då 0,75%; vilket en del, som har mer pengar än förstånd, naturligtvis anser är försumbart. En hundradel av det du äger kan du väl både ha och mista, eller?

Mr Big-Spender känner antagligen en stor tillfredställelse av att ge banken c:a 1% av sina besparingar; detta bara för att kunna få tillgång till sina egna pengar!  :suicide:

[off-topic]
För egen del så blir jag väldigt trött på folk som tycker att det bara är gnäll när det handlar om "små" pålägg på 1-2% och att det bara är snåljåpar som bryr sig.
    Faktum är att alla små "pålägg" tillsammans är det som knäcker tillvaron för en normalinkomsttagare. Ett bra exempel är ditt pensionssparande och bankavgifterna; om banken tar 1% varje år i förvaltningsavgift, så har den efter runt 40 år, då det är dags för dig att börja njuta av ditt livs uppoffringar, snott c:a 40% av all din värdeökning.
[/off-topic]

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Dela på andra sajter

GammalDansken

I dag har kursen försämrats så vi nu får 4,39 baht för varje krona. I morse var det 4,50.

För varje 1363 kronor du växlar in får du därmed precis én bankavgift mindre för dina surt sammansparade.

Får hålla lite med brodern om att det tjatas mycket om avgifterna med tanke på vad kursfallen har

kostat oss i år.

Skickade ner 120.000 SEK i mars och inte en jävel klagade på bankavgifterna, inte.

mvh GD 

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Herr Chang

BTT

Jadu BTT...

Nu är det så att när man ska hjälpa thaisläkten så är det ofta fråga om mindre belopp (och tur är väl det ;-). Om det till exempel rör sig om THB 500 kan man ju lätt via internetbank föra över motsvarande summa i Sverige till ICA-kortet. Det känns dock lite magstarkt att uttaget numera registreras som THB 650.

Visst, vi får väl återgå till att föra över större summor till svärfar Chang som kan betros med att portionera ut lagom summor med jämna mellanrum.

Herr Chang har talat.
Dela på andra sajter

BTT

Jodå det tjatas!

Men jag tillhör de som hatar att betala mer än jag behöver, om det rör sig om fastigheter, elpriser eller bankuttag kan kvitta!
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...