matz Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 1 minut sedan, skrev Cavemannen: Vem fan bär med sig kontanter till Thailand 2018 förutom svartjobbare? Förmodligen ganska många Thai som kommer hem med kontanter efter att jobbat i andra länder behöver nödvändigt inte va svartjobb utan bara att man får en bra växlingskurs på super rich Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 1 minut sedan, skrev Soengsang: Jag Helt legitima kontanter. Hur fan får du lön? kommer det en kassör från Tyskland varje gång du stiger av båten med ett kuvert? Skaffa ett lönekonto i valfritt land Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 3 minuter sedan, skrev matz: Förmodligen ganska många Thai som kommer hem med kontanter efter att jobbat i andra länder behöver nödvändigt inte va svartjobb utan bara att man får en bra växlingskurs på super rich Ja kärringen hade hela nessesären full varje gång, de kom från svamp o bär försäljning. men vi vanliga löneslavar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 29 minuter sedan, skrev Cavemannen: Vem fan bär med sig kontanter till Thailand 2018 förutom svartjobbare? Jag har nog inte omsatt 10000 de 7-8 senaste åren i svenska cash, och det mesta av dessa kronor har jag tagit ut i reserv och dottern snott(fått) så fort tillfälle gets Jag gissar att det tyvärr är det bästa alternativet för Clirre, annars så kommer nog hans uttag i ATM-maskinerna att bli "with conversion". Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 2 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag gissar att det tyvärr är det bästa alternativet för Clirre, annars så kommer nog hans uttag i ATM-maskinerna att bli "with conversion". Klarar man inte av att hålla reskassa så skall man nog ej resa utanför det spårvagnskortet medger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 29 minuter sedan, skrev Cavemannen: Hur fan får du lön? kommer det en kassör från Tyskland varje gång du stiger av båten med ett kuvert? Skaffa ett lönekonto i valfritt land Bonus betalas cash, allt redovisat och på kvitto. Lön som vanligt, bank-bank månad för månad. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 2 minuter sedan, skrev Soengsang: Bonus betalas cash, allt redovisat och på kvitto. Lön som vanligt, bank-bank månad för månad. Får du bonus baserat på hur fort du vågar köra i vågorna eller på hur mycket du vågar strama åt matkontot för Fillipinarna ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 5 minuter sedan, skrev Cavemannen: Får du bonus baserat på hur fort du vågar köra i vågorna eller på hur mycket du vågar strama åt matkontot för Fillipinarna ? Nja... Ser det ut på mig som jag äter lite Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 48 minuter sedan, skrev Cavemannen: Vem fan bär med sig kontanter till Thailand 2018 förutom svartjobbare? Är det någon som jobbat svart de senaste åren så är det väl Negerkungen Clitte himself... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 4 minuter sedan, skrev Soengsang: Nja... Ser det ut på mig som jag äter lite Fillipinarna ser dessto magrare ut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 18 minuter sedan, skrev Cavemannen: Klarar man inte av att hålla reskassa så skall man nog ej resa utanför det spårvagnskortet medger Nu är Clirre myndig och får resa utan övervakare trots att det skulle kanske behövas en. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 Kanske för de rör sig mer än mig Sitter här... Eller där. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 5 minuter sedan, skrev Benriach: Är det någon som jobbat svart de senaste åren så är det väl Negerkungen Clitte himself... Clitte har väl kamerapengarna att lösa in? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 2 minuter sedan, skrev Soengsang: Kanske för de rör sig mer än mig Sitter här... Eller där. Du får ta några nattpass i maskin och skyffla kol Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 19 timmar sedan, skrev Kenneth4618: När vi ändå är OT Amazon ska starta upp i Sverige. Arbetsvillkoren verkar inte vara så bra. https://www.svtplay.se/video/20444268/amazon---varldens-storsta-butik/dox-amazon-varldens-storsta-butik-avsnitt-1?cmpid=del:an:12-28-2018:amazon---varldens-storsta-butik:pla:lp-app Boozt har utanför Ängelholm och det beskrivs som rena straffarbetet av de inhyrda, man måste stämpla ut för att gå på muggen och liknande. Tyvärr så är artikeln delvis dold, det finns säkert mer på Flashback: https://www.hd.se/2018-05-05/anstallda-pa-jattelagret-i-varalov-kanner-sig-utnyttjade Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Nu är Clirre myndig och får resa utan övervakare trots att det skulle kanske behövas en. Nog det sannaste som någon sagt på detta forum, landa och starta i Bangkok han får väl ringa när det gått åt helvete. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 15 minuter sedan, skrev nissehult_13: Nog det sannaste som någon sagt på detta forum, landa och starta i Bangkok han får väl ringa när det gått åt helvete. Vi kanske kan starta en insamling redan nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 Boozt har utanför Ängelholm och det beskrivs som rena straffarbetet av de inhyrda, man måste stämpla ut för att gå på muggen och liknande. Tyvärr så är artikeln delvis dold, det finns säkert mer på Flashback: https://www.hd.se/2018-05-05/anstallda-pa-jattelagret-i-varalov-kanner-sig-utnyttjadeAnnars satt dom väl på muggen, rökte, ringde eller pilla på telefonen nonstop.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 28 minuter sedan, skrev Nicholas: Annars satt dom väl på muggen, rökte, ringde eller pilla på telefonen nonstop. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Det kan ju vara möjligt. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd December 31, 2018 Dela Inlagd December 31, 2018 Gick in på Bankok bank idag och överförde 36k baht till mitt thai konto från Nordea. Uträknat blev det kurs på 3.54.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 16, 2019 Dela Inlagd Januari 16, 2019 SEK Sweden 3.49 3.52 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 16, 2019 Dela Inlagd Januari 16, 2019 13 minuter sedan, skrev Kenneth4618: SEK Sweden 3.49 3.52 Och Thailand förvarnar om fler räntehöjningar under 2019, så 1:3 ligger nog nära. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Januari 17, 2019 Dela Inlagd Januari 17, 2019 12 hours ago, Soengsang said: Och Thailand förvarnar om fler räntehöjningar under 2019, så 1:3 ligger nog nära. och Invgves kommer nog inte att höja före 2037 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 17, 2019 Dela Inlagd Januari 17, 2019 Man får väl glädja sig åt att det går starkt utför även för den Norska kronan som nu är nere på runt 3:70. Skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen som bekant. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Januari 17, 2019 Dela Inlagd Januari 17, 2019 Väldigt tydligt vad omvärlden tyckte om den "uppgörelse" våra politikermuppar kom fram till. 3,51 nu på XE. Innebär väl runt 3.43 kontant. Sämsta på 10 år. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu