Kenneth4618 Inlagd December 28, 2018 Dela Inlagd December 28, 2018 2 timmar sedan, skrev Wangthong: Det är inte webbutiken som etablerar sig i Sverige. Utan "molnet" Amazons serverhall. Skiljer rätt mycket! 200000 kvm moln 😀 https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/amazon-satsar-pa-200-000-kvm-sverige/ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 28, 2018 Dela Inlagd December 28, 2018 1 timme sedan, skrev Tallviking: Du tuggar ditt ständiga "hata samhället"-tjöt. Du måst blivit väldigt illa behandlad som barn av någon offentligt anställd.... När argumenten tryter så går man till personangrepp, brukade en statsanställd jämt säga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 28, 2018 Dela Inlagd December 28, 2018 13 minuter sedan, skrev Kenneth4618: 200000 kvm moln 😀 https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/amazon-satsar-pa-200-000-kvm-sverige/ Där kan du söka jobb som servicetekniker(kyla), jag servade serverhallarna åt Nasa på Svalbard, det var en hel del jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 28, 2018 Dela Inlagd December 28, 2018 Precis nyss, skrev Cavemannen: Där kan du söka jobb som servicetekniker(kyla), jag servade serverhallarna åt Nasa på Svalbard, det var en hel del jobb. Jag är ju pensionär för bövelen 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 28, 2018 Dela Inlagd December 28, 2018 Precis nyss, skrev Kenneth4618: Jag är ju pensionär för bövelen 😉 Anade att du också var statsanställd 🤣🤣🤣 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 28, 2018 Dela Inlagd December 28, 2018 (ändrad) 10 minuter sedan, skrev Cavemannen: Där kan du söka jobb som servicetekniker(kyla), jag servade serverhallarna åt Nasa på Svalbard, det var en hel del jobb. Att jobba med kyla på Svalbard låter inte som ett alltför betungande jobb! Ändrades December 28, 2018 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 28, 2018 Dela Inlagd December 28, 2018 Precis nyss, skrev GreenValley: Att jobba med kyla på Svalbard låter inte som ett inte alltför betungande jobb! Att pumpa in rå fuktig kalluft är ju billigt och enkelt där, men jag tror inte alla servrar skulle må så bra av det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 28, 2018 Dela Inlagd December 28, 2018 8 timmar sedan, skrev Soengsang: Då är det en fördel att kunna stava till makt 😎 Sorry, kunde inte låta bli Hmmm, men att stava kunskap fel är helt OK? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 28, 2018 Dela Inlagd December 28, 2018 4 timmar sedan, skrev Cavemannen: Att pumpa in rå fuktig kalluft är ju billigt och enkelt där, men jag tror inte alla servrar skulle må så bra av det Jag gjorde en fin grej när vi byggde nytt åt Sysselman. Vi fick ventilationen och Assemblin(då hette de Imtech) fick rör entrepenaden, men kylan till datarummet fick vi aldrig svar på. När bygget nästan var klart, det var en utbyggnad, så fick vi jobbet med 2st kylmaskiner till datarummet. Det var ju 8v leveranstid till Tromsö + att båten till Svalbard endast går var 5:e vecka vintertid. Grabbarna som kopplade datarummet var från Österrike och satt i t-shirts och svettades efter att de dragit igång anläggningen. Då kontaktade Stattsbygg(beställaren) mig och sa att NU MÅSTE VI FÅ KYLA!!! kosta vad det vill, batteri backuppen tål max 35grader och det är vad vi har nu....jag svarade att ni velade i 6mån om några tusenlappar och nu får det kosta? Jag åkte dit och tog ett hål i väggen in till fläktrummet och kopplade in en vanlig kanalfläkt 315mm som jag hade liggandes på avluften på ventilationen, den torra förbrukade luften som passerat värmeväxlaren och på väg att skickas ut. Avluften höll ca 2minus på kvällen när jag drog igång, då klockan var sent på kvällen så orkade jag inte koppla in en termostat. Dagen efter på förmiddagen när jag kom för att koppla in termostaten så satt där 2st Österrikare i dunjackor och toppluvor och grina att det var för kallt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 Kronan stärktes lite i går, kanske pga kylan? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 14 minuter sedan, skrev Esspe: Kronan stärktes lite i går, kanske pga kylan? Med kylan mojnar vinden, och alla statligt bidragsbyggda snurror slutar snurra, det måste ju märkas i stadskassan eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 10 minuter sedan, skrev Cavemannen: Med kylan mojnar vinden, och alla statligt bidragsbyggda snurror slutar snurra, det måste ju märkas i stadskassan eller? Mera kyla till Sverige, iaf fram till maj. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 (ändrad) Super Rich nu på Mörra BKK SEK Sweden 1000 - 20 3.55 Ändrades December 29, 2018 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 1 timme sedan, skrev svampen: Super Rich nu på Mörra BKK SEK Sweden 1000 - 20 3.55 Blir bara bättre, analys av Tallviking efterlyses. Ge honom en stund så kan han googla fram någon annans åsikt.😁🤣😁 Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 11 minuter sedan, skrev nissehult_13: Blir bara bättre, analys av Tallviking efterlyses. Ge honom en stund så kan han googla fram någon annans åsikt.😁🤣😁 Ibland blir han ivrig och glömmer att googla, det är då det blir knasigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 On 2018-12-27 at 18:01, skrev Boa52: Helt klart mycket svammel och okundskap😣 Delge oss gärna din analys av läget i Sverige. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 On 2018-12-27 at 20:07, skrev Boa52: Skogar som finns är i norrland eller hur, vind, sol går väl inte ihop ekonomiskt, tyvärr. Då är vi där vad är kvaliceterat jobb Du och jag som är lite tekniskt kan lära oss en del av dom jobbena på några mån beroede på vad det är, svetsa kan jag men inte vissa svetsjobb men kan man grunderna så kan man lära sej, inget egentligen ett högkvalificerat jobb men dom behövs Jag har en gård i mellan Skåne och runt 70% av mina marker är det skog på. Vi håller på att byta ut barrskogen mot det naturliga dvs björk, bok och ek, barrträden växer för snabbt här nere och duger enligt min åsikt mest till massaved. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 Idag vill jag hylla TV. Han står rak som en fura och får fart på oss okunniga. Som får den statliga Sveriges åsikter hur vi ska förhålla oss i dom flesta frågorna. Tänka själv är bara blaha blaha. Nej fram för mera statlig inblandning. Låt EU bestämma vilka tofflor vi måste ha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 19 timmar sedan, skrev Soengsang: Då är det en fördel att kunna stava till makt 😎 Sorry, kunde inte låta bli Kunskap kan också vara bra att kunna stava till. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 19 timmar sedan, skrev clion: åker ner den 8 januari vad är bäst köpa från Forex eller köpa på flygplasten ( har inte följt tråden) Som någon redan skrivit i tråden så åk ner i källaren på Suvvan dit där tågen går, så finns det flera växlingsbås där nere, Superrich Thailand brukar vara bäst kurs på men ta en titt och kolla kurserna innan du ställer dej i någon kö. Lycka till! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 (ändrad) 7 minuter sedan, skrev UglyFarang: Som någon redan skrivit i tråden så åk ner i källaren på Suvvan dit där tågen går, så finns det flera växlingsbås där nere, Superrich Thailand brukar vara bäst kurs på men ta en titt och kolla kurserna innan du ställer dej i någon kö. Lycka till! Vem fan bär med sig kontanter till Thailand 2018 förutom svartjobbare? Jag har nog inte omsatt 10000 de 7-8 senaste åren i svenska cash, och det mesta av dessa kronor har jag tagit ut i reserv och dottern snott(fått) så fort tillfälle gets Ändrades December 29, 2018 av Cavemannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 18 timmar sedan, skrev Nicholas: Du finner detta vara en omöjlighet? En sorglig syn du har på befolkningen som enligt dig icke göre sig besvär att ha åsikter om något som överhögheten bestämt i sin outgrundliga Klokskap och expertis Ser på Tv nu hur tjänstemän bombade stadskärnorna i varje liten svensk stad på 60/70talet med en Konsum och/eller tempo betong bunker. Klokskap.... leverad av högre stående väsen. Möjligen kanske det förvånar dig att flertalet av dom skarpaste hjärnorna faktiskt inte står på den statliga lönelistan. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Skarpa hjärnor brukar den privata sektorn suga åt sej ganska snabbt och lämna de övriga till kommuner, landsting och stat. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 4 minuter sedan, skrev Cavemannen: Vem fan bär med sig kontanter till Thailand 2018 förutom svartjobbare? Jag Helt legitima kontanter. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 2 minuter sedan, skrev UglyFarang: Skarpa hjärnor brukar den privata sektorn suga åt sej ganska snabbt och lämna de övriga till kommuner, landsting och stat. De verkar ha missat @Tallviking Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 29, 2018 Dela Inlagd December 29, 2018 11 timmar sedan, skrev Tommy: Hmmm, men att stava kunskap fel är helt OK? MVH 19 minuter sedan, skrev UglyFarang: Kunskap kan också vara bra att kunna stava till. Man får inte bli petig Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu