ban99arne Inlagd April 29, 2009 Dela Inlagd April 29, 2009 QuoteI slutet av 2011 vänder det! Med all säkerhet Fru Barbro, det vänder i dag oxå! Hobbyväxlaren Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 29, 2009 Dela Inlagd April 29, 2009 QuoteHej Provat logga in på Nordeas sida men får inte fram Thailand där man ska välja land !! Finns alternativet hos dig ? //Göran Jupp "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UT006 Inlagd Maj 6, 2009 Dela Inlagd Maj 6, 2009 2009.05.06 Udon Thani ATM, Bangkok Bank, MasterCard GE Bank 4,33 THB/SEK Någon avgift noterades inte vid uttaget!? Nu är det ju iofs inte alltid så lätt att få klarhet i sådana här "detaljer" och en ev. avgift kanske har passerat obemärkt i samband med uttaget. Hoppas på mer info från övriga medlemmar i ärendet. 4,43 THB/SEK enligt räknaren i trådens början!? “The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.” - Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 6, 2009 Dela Inlagd Maj 6, 2009 4,37 i Udon på Kasikorn Bank ATM på flygplatsen med ICA (i o f sig reserverat belopp men det brukar stämma) Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Maj 6, 2009 Dela Inlagd Maj 6, 2009 Hej Är det någon som har flyttat pengar via nätpoker? Jocko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Mr Lamai Inlagd Maj 7, 2009 Dela Inlagd Maj 7, 2009 QuoteHej Är det någon som har flyttat pengar via nätpoker? Jocko Du menar casha ut??? Om du spelar från Thailand på pokerstars så är det väldigt viktigt att välja rätt överföringsmetod. Jag puttade över "lite" kulor via mastercard för länge sedan och jag har INGEN möjlighet att få ut pengar här! Jag har cashat 2 större checkar men de går via Sverige och min snälle mor som jobbar på bank. Lite förenklat men grundregel är att använder du andra insättningsalternativ så brukar bara uttag medges till den senaste insättningens storlek.Överskjutande belopp kommer som check.Wiretransfer via bank går ej i Sverige och det har nog med fogden att göra..eftersom det funkar till massa andra EU länder. Mr Lamai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 7, 2009 Dela Inlagd Maj 7, 2009 Snart går ræntan upp och med ræntans uppgång føljer kronan..kanske Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Maj 7, 2009 Dela Inlagd Maj 7, 2009 QuoteDu menar casha ut??? Om du spelar från Thailand på pokerstars så är det väldigt viktigt att välja rätt överföringsmetod. Jag puttade över "lite" kulor via mastercard för länge sedan och jag har INGEN möjlighet att få ut pengar här! Jag har cashat 2 större checkar men de går via Sverige och min snälle mor som jobbar på bank. Lite förenklat men grundregel är att använder du andra insättningsalternativ så brukar bara uttag medges till den senaste insättningens storlek.Överskjutande belopp kommer som check.Wiretransfer via bank går ej i Sverige och det har nog med fogden att göra..eftersom det funkar till massa andra EU länder. Mr Lamai Hej Jag tänkte mer på samma som penning tvätt, att jag förlorar pengar till en kompis som samarbetar med mig,jag hemma i Sverige han på hotell i Pattaya, med ett spel konto reggad i Thai bank. Jocko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest boffe1609 Inlagd Maj 8, 2009 Dela Inlagd Maj 8, 2009 Hej Använder ni vittvätt kulör eller Bomullstvätt Vad har pokerspel med Bath Vs Sek Enligt Unt idag fredag 4,17 Boffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Maj 8, 2009 Dela Inlagd Maj 8, 2009 På min valuta gadget visar den sig nu att man får 4.511B för lilla kronan C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Maj 16, 2009 Dela Inlagd Maj 16, 2009 Jag var lite gnällig emot Nordea och de kurser som jag har fått med kortköp i Thailändsk valuta den senaste tiden. Den aktuella dagskursen har varit betydligt mkt lägre än den jag har blivit debiterad. Jag ställde frågan till Nordea om varför och här är svaret: "Anledningen till att valutakursen är lite annorlunda beror inte på attt Nordea gör ett påslag utan den valutakurs du går efter beror på vilket kort du använder. Har du ett Visa-kort så går du efter valutakursen som Visa har satt och har du ett Mastercard går du efter deras istället. Hoppas detta var svar på din fråga. Med vänlig hälsning Nordea Bank AB (publ) Fargah Vahedi" Jag får alltså helt enkelt rikta min ilska mot VISA "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maakaao Inlagd Maj 22, 2009 Dela Inlagd Maj 22, 2009 Ja kronan har stärkts betydligt den senaste tiden, hoppas det fortsätter så att vi får minst 5 baht för 1 Skr. http://www.amadeus.n...y/se/index.html 1.0 Svenska Kronor = 4.5298557341 Baht (Thailand)1.0 Baht (Thailand) (THB) = 0.2207575684 Svenska Kronor (SEK) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 22, 2009 Dela Inlagd Maj 22, 2009 För att se variationerna i Bahten måste man göra varje jämförelse med samma förutsättning över tiden Att vid ett enskilt tillfälle jämföra olika banker och korts kurser blir väldigt varierat och ofullständigt Här är t.ex en kurva över de senaste månadernas variationer av kursen SEK - TBH Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Highlander Inlagd Maj 23, 2009 Dela Inlagd Maj 23, 2009 Nej kronan ska hålla sig svag i allafll tills efter semestern så man får full valuta för den norska oljepesetasen när man gästar svedala . Å sen kan pesetasen stiga i värde till nästa år så man får full valuta i Thailand också så det så! Mvh¨ Highlander Fd agronomklepptoman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NangYak Inlagd Maj 27, 2009 Dela Inlagd Maj 27, 2009 Med risk för att någon redan postat detta i denna maffiga tråd, så lägger jag upp en länk till Krung Thai Banks valutakurser: http://www.cb.ktb.co...rod/bishis.nsf/ "Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 27, 2009 Dela Inlagd Maj 27, 2009 Det går åt rätt håll nu Idag vart det 21.9 kr/100 baht vilket är lägsta på ett antal månader Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peter201 Inlagd Maj 27, 2009 Dela Inlagd Maj 27, 2009 En liten present från allas vår Stefan, håll tilll godo. http://www.realtid.s...ltid263.dbp.asp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Maj 27, 2009 Dela Inlagd Maj 27, 2009 Detta blev det på Icabanken vilket innebär 4.54854 bath per krona [table] [tr] [td] Köpdatum:[/td] [td]2009-05-25[/td] [td] [/td][/tr] [tr] [td][/td] [td] Bokföringsdatum:[/td] [td]2009-05-27[/td] [td] [/td][/tr] [tr] [td][/td] [td] Belopp:[/td] [td]5.150,00 THB [/td] [td] [/td][/tr] [tr] [td][/td] [td] Belopp i SEK:[/td] [td]-1.132,23 SEK[/td] [td] [/td][/tr] [tr] [td][/td] [td] Plats:[/td] [td]Bangkok[/td] [td] [/td][/tr] [tr] [td][/td] [td] Text:[/td] [td]Bangkok Bank[/td][/tr][/table] Det går åt rätt håll Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Maj 28, 2009 Dela Inlagd Maj 28, 2009 Känns inte alls som om det går på rätt håll. Kronan har försvagts VARJE dag denna veckan. "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tasa56 Inlagd Maj 28, 2009 Dela Inlagd Maj 28, 2009 Trolig orsak http://www.dn.se/eko...serven-1.877219 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maakaao Inlagd Maj 28, 2009 Dela Inlagd Maj 28, 2009 Quote Känns inte alls som om det går på rätt håll. Kronan har försvagts VARJE dag denna veckan. Om du ser det på 1 månad så är svenska kronan starkare nu än på länge, några hopp får man räkna med. Kronan kommer troligen att stärkas ytterligare mot Bahten. Mvh Maakaao Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UT006 Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 MasterCard, GE-bank 4,47 BTH/SEK Vet inte ännu om någon uttagsavgift är inkluderad, ej heller vilken bank som uttaget har gjort i. Tyvärr sämre än Nisse_Hults 4,54 THB/SEK, får väl hoppas att inte är på väg utför igen. “The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.” - Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Köpdatum: 2009-05-28 Bokföringsdatum: 2009-06-01 Belopp: 10.150,00 THB Belopp i SEK: -2.319,64 SEK Plats: - Text: Upca Som du ser är 150b med i beloppet 4,37b på 1kr pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Saxat från Bangkok Post i dag. Baht too strong says chamber Published: 2/06/2009 at 01:31 PM The baht is currently too strong at 34 to the US dollar and the Bank of Thailand should step in to stabilise it at a realistic rate, Archava Taolanond, honorary chairman of the Thai Chamber of Commerce, said on Tuesday. Mr Archava suggested the central bank maintain the currency at a suitable rate of 37 baht the US dollar. That would give the export sector a much needed boost. /GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maakaao Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Ja så är bahten tillbaka på 4.54 eller 0,22! http://www.valuta.se...valutaid=436489 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu