Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan VS Thai baht

StefanJ

Recommended Posts

GammalDansken

Jo, kronan är en riktig skitvaluta. Alla nejröstare i eur-valet borde betala 10% extra skatt

Det gör dom redan. Med råge. Och du med.
Enda skillnaden är att utgifterna till EU fortfarande betalas i kronor.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

PlayTheGame

På Tisdag är det ett nytt räntebesked från Riksbanken och de lär väl sänka räntorna, igen!, och kronan kommer med all säkerhet att försvagas ytterligare.

"Some play hard to get, I play hard to want"

Dela på andra sajter

Jo, kronan är en riktig skitvaluta. Alla nejröstare i eur-valet borde betala 10% extra skatt

Alla håller inte med!
"Kronan räddar Sverige" Att Sverige står utanför euro-samarbetet är vår räddning. Det säger den franske analytikerräven Charles Gave.
"Jag är extremt oroad över Europa", säger han.Charles Gave är en av grundarna till Hongkongbaserade analysfirman Gavekal och har i mer än 40 år följt finansmarknaden på nära håll. Han tror att Europa ligger efter USA i konjunkturen.
"Antagligen har vi inte sett det värsta i Europa ännu. Jag är extremt oroad", säger han.
http://di.se/Nyheter...%3BHuvudnyheter

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Dela på andra sajter

"Jo, kronan är en riktig skitvaluta. Alla nejröstare i eur-valet borde betala 10% extra skatt"

Herr Dr Ramben, alla ja-röstare borde i stället bli av med jobbet.

Tack vare att riksbanken kan agera och att vi inte är låsta till euron så har vi konkurrensfördelar som vi inte annars skulle haft.

[move]Kronvraket Arne[/move]

Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Vem bryr sig om "konter i det vi exporterar En Volvo beståt till minst 50% inport Det enda som klarar sig är malm o papper 

Vem tor på ett komunistkina baserat företag Vi vet ju att Kina har köpt mycket Us "värdepapper"

:wai: Boffe

Ps hur har det blivit med utagsavgiften

Ds

Dela på andra sajter

4,207 THB/SEK enligt Gadgets tillhandahålls av Google

För egen del blev det 4,168 THB/SEK

ATM - Bangkok Bank i Udon Thani - och MasterCard från GE Bank.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Dela på andra sajter

Guest DrRambone

"Jo, kronan är en riktig skitvaluta. Alla nejröstare i eur-valet borde betala 10% extra skatt"

Herr Dr Ramben, alla ja-röstare borde i stället bli av med jobbet.

Tack vare att riksbanken kan agera och att vi inte är låsta till euron så har vi konkurrensfördelar som vi inte annars skulle haft.

[move]Kronvraket Arne[/move]

Hur kommer det sig att det går sååå bra för sverige nu när kronan är biffranvaluta?
Dela på andra sajter

Hur kommer det sig att det går sååå bra för sverige nu när kronan är biffranvaluta?

Vill inte påstå att det går bra men det kunde gått betydligt sämre .
Dela på andra sajter

Hej

Ner 25 öre idag

Boffe

Ja för nåt år sen hade du råd med allt, hotell, damen eller damer, restaurang. Numer har du bara råd med dig själv.
Dela på andra sajter

Vill inte påstå att det går bra men det kunde gått betydligt sämre .

Dumheter!

Vi har reat ut Sverige!
Iom den svaga kronan har det varit billigt att köpa svenska företag!
Iom den svaga kronan har Danskar,Tyskar, Norrmänn osv.. kunnat köpa fastigheter till vrakpriser!

Snart finns inget Svenskt kvar att köpa och det kan vi tacka Nejröstarna i EMU valet!
Dela på andra sajter

[table]  [tr] [td]Köpdatum:[/td] [td]2009-04-21[/td] [td]

url]

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Bokföringsdatum:[/td] [td]2009-04-23[/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Belopp:[/td] [td]20.150,00 THB [/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]a>[/td] [td]  Belopp i SEK:[/td] [td]-4.968,05 SEK[/td] [td]

a>

[/td][/tr] [tr] [td]pixel_black.gif[/td] [td]  Plats:[/td] [td]Nonthaburi[/td][/tr][/table]Det ger en kurs på 4,05 med Ica kort.

mvh Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

I måndags fick Bee betala 150 B för utaget på Icakortet i B.Thalan

Blir det billigare att ta ut på Icak. eller att skaffa kort i Bankok bank hon har konto där eller mitt på Siam C.? Jag menar att sända pengar från S.Bank

Boffe

Dela på andra sajter

Fru Chang fick 4,07 idag när hon växlade in svenska sedlar i Chiang Mai.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

PlayTheGame

Följande är kanske lite off-topic, men Nordea har nyligen reviderat sin Internet tjänst och numera kan man skicka pengar till Thailand via nätet även hos dem till den blygsamma kostnaden 30:- SEK !!!

Fick kursen 0,2318 när jag skickade pengar igår.

Tidigare var man tvungen att ringa kundtjänst och då kostande varje överföring 150:- SEK.

Något positivt....

"Some play hard to get, I play hard to want"

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Följande är kanske lite off-topic, men Nordea har nyligen reviderat sin Internet tjänst och numera kan man skicka pengar till Thailand via nätet även hos dem till den blygsamma kostnaden 30:- SEK !!!

Tidigare var man tvungen att ringa kundtjänst och då kostande varje överföring 150:- SEK.

Något positivt....

bra att dom släppt på det nu
Dela på andra sajter

Något positivt....

Bra att det går o göra det via internet nu ,alltid enklare :)
Dela på andra sajter

Hobbyväxlaren Arne

Do you have any change in your gearbox

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Hej

Provat logga in på Nordeas sida men får inte fram Thailand där man ska välja land !!

Finns alternativet hos dig ?

//Göran

Något positivt....

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...