Hobbe Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 1 timme sedan, skrev John Khonken: Hobbe Hobbe. Du får faktiskt tro vad du vill. Vi får fortfarande tro i landet Sverige. Tro gärna lite mera. Det är aldrig försent att börja tro Då tror jag att jag fortsätter att tro på det jag tror på och nöjer mig med det. Att tro på en det ena och en det andra tror jag att jag håller mig ifrån då jag sett hur det påverkar en del................. Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 (ändrad) 28 minuter sedan, skrev hobbe: Tro vi pratar om olika saker här . Man kan tycka vad man vill om att dom inte vill samarbeta med SD oavsett om de tycker samma eller nästan samma i vissa frågor. Personligen tycker jag att det är fånigt. Men att det skulle vara mot folkviljan att ett parti med 20% inte skulle få något inflytande är trams. Det var det saken gällde. Har man dessutom "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett" så är det väl inte heller ett svek mot sina egna väljare? Mvh Hobbe Ja man kan ju undra om högerväljarna verkligen välkomnar en mandatperiod till med vänsterpolitik bara för att man av att prestige, och principskäl inte vill samarbeta med SD. Ändrades September 2, 2018 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 40 minuter sedan, skrev evert 1: Oftast fungerar en undersökning (även SIFOs) att frågorna ställs på ett sådant vinklat sätt att man får fram det svaret som mest önskas. M.a.o ledande frågor. Absolut, även medias frågor.....allt går ut på en sak, att svartmåla och missgynna SD, men som tur är så ser folket igenom det numera, många har helt enkelt fått nog! SD är inget perfekt parti, men det enda alternativet som det ser ut idag......och faktum är att deras ledning är skärpta politiker. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 Sossarna behöver väljare och nu när mindre och mindre svenskar röstar på dom hur löser dom detta problem ? Jo vi importerar väljare och gör dom bidragsberoende då får vi deras röster. Det är därför dom ger ut medborgarskap till kreti o pleti även om dom inte har asylskäl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 1 minut sedan, skrev Mankan: Ja man kan ju undra om högerväljarna verkligen välkomnar en mandatperiod till med vänsterpolitik bara för att man av att prestige, och principskäl inte vill samarbeta med SD. Om man nu "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett" och folk som röstar på dom tycker att det är åt helvete så måste man väl ändå anse dom som idi*ter som röstar på dom. Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 Precis nyss, skrev hobbe: Om man nu "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett" och folk som röstar på dom tycker att det är åt helvete så måste man väl ändå anse dom som idi*ter som röstar på dom. Mvh Hobbe Dess då större anledning att rösta på dem, de enda som vill göra skillnad i politiken..... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 1 minut sedan, skrev Soengsang: Dess då större anledning att rösta på dem, de enda som vill göra skillnad i politiken..... Tror du missuppfattade . Jag påpekade att högerväljare som röstar på alliansen och inte gillar det faktum att dom inte samarbetar med SD oavsett är idi*ter trots att alliansen "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett". Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 1 minut sedan, skrev hobbe: "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett". Säga en sak och sen göra en annan sak har ju på senare tid blivit en tradition bland sjuklöverns politiker, så vi får väl se hur det blir med det..... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 3 minuter sedan, skrev hobbe: Om man nu "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett" och folk som röstar på dom tycker att det är åt helvete så måste man väl ändå anse dom som idi*ter som röstar på dom. Mvh Hobbe Ja att rösta på allians är nog inte vidare smart eftersom de då troligen ändå blir en rödgrön regering. Tvärt emot vad de flest vill ha som röstar på alliansen. Så vad återstår om man vill ha en högerpolitik? Knappast S, MP eller V. Nej då verkar det bättre att rösta på SD och hoppas på att de blir slut på utfrysningen. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 (ändrad) 14 minuter sedan, skrev hobbe: Tror du missuppfattade . Jag påpekade att högerväljare som röstar på alliansen och inte gillar det faktum att dom inte samarbetar med SD oavsett är idi*ter trots att alliansen "tydligt proklamerat att de inte tänker förhandla med SD oavsett". Mvh Hobbe Om den rödgröna sidan blir större än alliansen tror jag Kristensson kommer känna sig tvungen att förhandla med SD oavsett vad han säger idag. Alternativet är annars sätta sig på läktaren i 4 år till? Ändrades September 2, 2018 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 5 minuter sedan, skrev Mankan: Kristensson kommer känna sig tvungen att förhandla med SD oavsett vad han säger idag. Alternativet är annars sätta sig på läktaren i 4 år till? Så tror jag också, är ju inte svårare än så....och vore med all säkerhet det bästa för valutan. Skulle åter igen den maktgalna Löfven få leda en rödgrön röra så kan man räkna med ett gigantiskt kursfall. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 (ändrad) 10 timmar sedan, skrev Esspe: Med allt vad dom lovar nu inför valet är väl risken att det inte längre finns några problem kvar att lösa om en månad. Ska man lägga sin röst efter dom vallöften som ges kan man lika gärna dra lott om vilket parti man ska rösta på. Enligt min mening är dom ungefär lika goda kålsupare allihop och lovar guld och gröna skogar till alla om just dom får makten. Ändrades September 3, 2018 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 14 timmar sedan, skrev John Khonken: Fritte du skriver om lekstuga. Vad gör sjuklövern när den stänger ute det åttonde partiet. I min värld är det inte folkviljan man följer. Utan det handlar bara om att klia rygg hos sju partier. Eftersom det åttonde ställdes utanför. Där har du pudelns kärna. Pengar och makt Jag försöker förklara min syn på det hela med hjälp av en påhittad liknelse från värkligheten (MPR-stavning) Säg att jag utestängs från gemenskapen i kvarteret där jag bor och ingen vill ha med mig att göra. Då kan jag ju sätta mig ner och lipa över detta djupt odemokratiska handlande av dom andra eller också rannsaka mig själv och mitt beteende och söka felet där. Jag skulle definitivt välja det senare alternativet. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 14 minuter sedan, skrev Fritz: Jag försöker förklara min syn på det hela med hjälp av en påhittad liknelse från värkligheten (MPR-stavning) Säg att jag utestängs från gemenskapen i kvarteret där jag bor och ingen vill ha med mig att göra. Då kan jag ju sätta mig ner och lipa över detta djupt odemokratiska handlande av dom andra eller också rannsaka mig själv och mitt beteende och söka felet där. Jag skulle definitivt välja det senare alternativet. Varför måste man rannsaka sig själv? Felet kan ju lika gärna lika hos någon annan som farit runt och spridit dynga om dig i kvarteret. Bättre att rannsaka sin omgivning först och sen möjligen sig själv. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 Att ingen vill samarbeta med SD är väl inte konstigt. Bara att se på vilka personer som de har på valbara platser [emoji20] Man blir ju bara mörkrädd [emoji20] Du menar att som Moderaterna, Sossarna och Centern har Islamister som vurma för sharialagar i sina partier? Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 2 timmar sedan, skrev Fritz: Jag försöker förklara min syn på det hela med hjälp av en påhittad liknelse från värkligheten (MPR-stavning) Säg att jag utestängs från gemenskapen i kvarteret där jag bor och ingen vill ha med mig att göra. Då kan jag ju sätta mig ner och lipa över detta djupt odemokratiska handlande av dom andra eller också rannsaka mig själv och mitt beteende och söka felet där. Jag skulle definitivt välja det senare alternativet. Fritte visst kan du ha en poäng där. Helt klart. Jag tror dock att min teori är troligare. Att sju partier är rädda om syltburken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 Nästan varannan Alliansväljare vill att Alliansen regerar med stöd av SD. Men splittringen är djup mellan partierna. Medan 72 procent av KD-väljarna vill se ett sådant samarbete, är motsvarande siffra hos C-väljarna bara åtta procent. – Det här speglar den spänning som finns inom Alliansen, säger Karin Nelsson, Inizios opinionschef. Hur många det sedan är av de som röstar på sossarna som har samma tankegång finns det ingen uppgift om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 1 timme sedan, skrev wUThai: Du menar att som Moderaterna, Sossarna och Centern har Islamister som vurma för sharialagar i sina partier? Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk Återigen, blir två fel ett rätt? Varför är alla försvar för SD, anklagelse mot andra partier? Finns det inget annat sätt att försvara partiets politik och politiker än att komma med motanklagelser? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 4 timmar sedan, skrev Fritz: Ska man lägga sin röst efter dom vallöften som ges kan man lika gärna dra lott om vilket parti man ska rösta på. Enligt min mening är dom ungefär lika goda kålsupare allihop och lovar guld och gröna skogar till alla om just dom får makten. Nja.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 1 minut sedan, skrev gst: Finns det inget annat sätt att försvara partiets politik och politiker än att komma med motanklagelser? Den var lite rolig, har ju vart sjuklöverns och medias ledstjärna i flera år, gjort allt för att smutskasta SD.....med det har ju slagit tillbaka duktigt Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 1 timme sedan, skrev wUThai: Du menar att som Moderaterna, Sossarna och Centern har Islamister som vurma för sharialagar i sina partier? Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk Shhhh, inte prata om såna obekväma frågor! Det är nazist-fascist-rasisterna som ska lyftas fram, alltid! Har missat några utfrågningar, men tar för givet att Annie,Lövet o co fick stå till svars för islamisterna och de brottsdömda som de har på sina vallistor, eller? Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 4 minuter sedan, skrev Soengsang: Den var lite rolig, har ju vart sjuklöverns och medias ledstjärna i flera år, gjort allt för att smutskasta SD.....med det har ju slagit tillbaka duktigt Att smutskasta SD gör de ju så bra själva, så det behöver de ingen hjälp med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 Precis nyss, skrev gst: Att smutskasta SD gör de ju så bra själva, så det behöver de ingen hjälp med Nja.....är ju det parti som överlägset kommer att mest förbättra resultatet från 2014, medans S är det som kommer att mest förlora sen 2014, det säger väl egentligen allt. Visar hur skicklig Jimmie är och hur satans oduglig Löfven är, han har sämre resultat än Juholt som ni mobbade ut. Jag begriper bara inte hur Löfven kan få 20% 2018, 5-10% kanske vore mer realistiskt? Och ni hävdar ändå att SD misslyckas, makalöst. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 30 minuter sedan, skrev Soengsang: Och ni hävdar ändå att SD misslyckas, makalöst. Jag har aldrig sagt att SD misslyckats. De har ju lyckats mycket bra med att dupera folk, för jag kan ju aldrig tro att så många verkligen håller med om deras politik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 On 2018-09-01 at 06:00, skrev Jive: Ingvesdoktrinen. Må snart den mannen gå i pension. Nej Han ska utvisas till Finland och Åbo Han är född där Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu